Zobrazeno 117.211x

Zvolené téma obsahuje celkem 105 odpovědí. This post has been viewed 117212 times Do diskuze (21 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Michal Čapek a poslední změna proběhla 5 roky, 3 měsíců. This post has been viewed 117212 times

  • Autor
  •  Michal Čapek 
    Uživatel

    Dobrý den, kolegové.

    Založil jsem s kolegy společnost Finberry, která se soustředí na skutečně profesionální a hlavně nezávislé finanční poradenství neovlivněné provizí. Jsme profesionálové, a tak náš čas je placen stejně tak, jako v kterémkoli jiném oboru. Tedy za zpracování Finančního plánu nás platí klient, za zpracování konkrétního produktu dotyčná instituce formou provize. Klient je spokojen, že ho do ničeho netlačíme a ví, že si kupuje kvalitu. Obchodník je spokojen, že má placen i čas, kdy si klient nic nekoupí.

    Rád bych slyšel Váš názor. Co si myslíte o placeném finančním poradenství? Má v ČR budoucnost?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Michal Doubek 
    Uživatel

    Samozřejmě, do budoucna jedinnná možnost jak tuto práci vykonávat. Ale důležitá bude profesionalita a odbornost a ta tu chybí.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Srp 
    Uživatel

    „Tedy za zpracování Finančního plánu nás platí klient, za zpracování konkrétního produktu dotyčná instituce formou provize.“

    Tomu nerozumím – takže vy nafakturujete klientovi honorář a ještě si necháte provizi za sjednaný produkt?

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Michal Doubek 
    Uživatel

    A začínám se bát, aby se s tím zase neroztrhl pytel. Regulace pořád nulová, a všichni poradci si řeknou „pojďme se odlišit, budeme si brát honorář“. A pak tu situace bude stejná jako dnes, jenom s tím rozdílem, že klienti ještě budou platit honoráře a hodinové sazby.

    8

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Anonym

      Nebojte pane Doubku, společnosti pod vedením – p. Slada, p. Čapka, p. Záruby a spol. si drží své know-how. Každý z nich je originál. Takových více. Kliente, klidně si pak vyber.

      Skloubit honorář za bezprovizní produkt a provizně placený produkt je kumšt.

      Více se rozepíšu ve vlastním vlákně.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Štěpán Průcha 
    Účastník

    To zní celkem vtipně – platí Vás jak klient, tak přes provize i instituce :-) K „nezávislosti a profesionalitě“ doporučuji změnit příjemce provize na klienta, jinak mi to připomíná systém Ertraga a Sicherheita (dostaneš pochybnou službu, poplatek zaplatíš dvakrát). Pokud se ve Vás pletu, tak se omlouvám, jen reaguji na Váš příspěvek.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Michal Čapek 
    Uživatel

    Ano, pokud nás klient sám požádá o to, abychom mu zprocesovali jím vybraný produkt, pak ano. Otevřeně říkáme, že tento servis klientovi poskytujeme a ten samozřejmě neplatí, platí ho vybraná instituce formou provize.

    Jak jste napsali, vše je o profesionalitě. U nás klienta do ničeho nenutíme, a to je ten obrovský rozdíl. Náš klient chápe, že za analýzu, nastudování jeho smluv a vypracování expertního doporučení se platí. Je za to rád, protože není nucen do žádného produktu.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Michal Čapek 
    Uživatel

    Ne, za vypracování FP nám klient zaplatí vždy. Kdyby klient neplatil v případě, že si něco koupí, zavánělo by to opět tlakem na něj – Kup si něco a budeš to mít levnější. Nezávislost by šla opět stranou.

    Oddělujeme poradenství a zpracování produktu. Ano, jsme dražší než ostatní, nestydíme se za to, a klienti to velmi oceňují. Na druhou stranu dostávají opravdovou kvalitu.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Lada Nádvorníková 
    Účastník

    U investic se klientovi určitě vyplatí.

    Myslím si,že na místě je to i u refinancování,spousta nezaplacené práce pokud nakonec současná banka nabídne shodný úrok a klient už nevidí kolik ušetří na splátkách a rychle zapomíná na to,že nebýt poradce který mu vypracoval konkurenční nabídku,tak dobrou sazbu by nedostal.

    Spíš by mě zajímalo jak pracujete s klientem,který nechce finanční plán a přijde si koupit konkrétní produkt.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Michal Čapek 
      Uživatel

      Dobrý den, pokud klient přijde, že nechce vypracovat Finanční plán, ale žádá konkrétní produkt (např. hypotéku, či pojistku), pak je naše práce klientovi doporučit tento konkrétní produkt tak, aby byl pro něho nejvýhodnější.

      Tuto službu má u nás klient zdarma, jsme zaplaceni provizí.

      U nás platí klient za Finanční plán, aby měl garanci, že ho náš konzultant nebude nutit do něčeho, co klient nechce. Pokud je ale klient rozhodnut a od nás chce doporučení například pro něj nejlepší hypotéky, pak je servis a vyřízení hypo zdarma.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Jasně, budoucnost to určitě má.

    Mám dotaz, co vše klientovi nabízíte?

    Děláte to jen pro FO,

    nebo i pro PO ?

    Proč se ptám?

    Mám (měl jsem) v hlavě příspěvek na toto tema a toto jsou přesně základní dotazy, kterými jsem chtěl začít.

    4

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Michal Čapek 
      Uživatel

      Klientovi radíme v těchto oborech – Bydlení (hypotéky, pojištění, energie), Zdraví a život (životní pojištění), Peníze (běžné účty, spoření, investice, důchod, úvěry), Auto-moto (povinné ručení a havarijko) a Telco (mobil, pevná, internet).

      Vše je založeno na detailní analýze klientských potřeb, to pro nás alfa, omega.

      Naši klienti jsou hlavně FO.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka 
        Účastník

        No, tak něco podobného jsem čekal.

        Děláte to, čemu se říká audit stávajících smluv a necháte si za to předem zaplatit.

        To jsem si myslel, že děláte něco jiného.

        Z mého pohledu je tedy zde tedy jediný zástupce placeného poradenství, co se šíře týká a to je pan Slad!

        6

        2
         | Odpovědět privátně
        •  Michal Čapek 
          Uživatel

          Nezlobte se na mě, ale nevidím rozdíl v našem portfoliu a v portfoliu pane Slada. Naopak jsme se s panem Sladem shodli.

          Mrzí mě negativní reakce na něco, co i dle jiných má budoucnost, co je pro klienta výhodné a co viditelně funguje.

          Děkuji ale za názor.

          1

          2
           | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            OK, začněme od začátku.

            Vy jste založil firmu a chcete zde od nás potvrdit Váš podnikatelský záměr.

            Máte licenci PPZ již od 8.3.2013

            https://apl.cnb.cz/apljerrsdad/JERRS.WEB10.VIZITKA?p_lang=cz&p_SEQ_ID=2801846&p_VER_ID=1000&p_DATUM=26.03.2013&p_ROL_KOD=

            jste prostě s.r.o. pod Broker Trust, a.s.

            a investiční na ČNB není vůbec.

            Já Vám naopak fandím, bohužel toho co nabízíte je, z mého pohledu, málo za hodně.

            Píšete o tom, jak to děláte, správně by ale mělo být tedy psáno o tom, jak to chcete dělat.

            5

            2
             | Odpovědět privátně
          •  Michal Doubek 
            Uživatel

            Já jsem se nikde na stránkách ale nedočetl za co si teda účtují peníze? Pouze za analýzu produktů a sestavení finančního plánu?

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Asi ano,

            já jsem nikde nic jiného také nenašel, tedy mimo zdejšího profilu hlavního přispěvatele.

            Proto také říkám, že za málo chtějí hodně.

            A také píšu, že jim fandím, třeba se opravdu rozjedou.

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Na doplnějí, jejich www jsou udělané zajímavě, moderně, líbí se mi.

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonym

            Zdravím Jiří, myslím, že je hodnotíte moc přísně. Toto přece není o tom, kdy byla založena společnost a že využívá servisních služeb. Vždy to bude o konkrétních lidech. A že zatím nemají investice neznamená, že se jejich lidé investicemi v minulosti nezabývali pod jinou společností a není to pouze momentální problém ČNB, která je nyní zahlcena žádostmi poradců na II. a III. pilíř.

            BTW asi těžko budou mít pár dnů po založení společnosti plné portfolio služeb za těžký peníz. Ale mají odvahu začít. :)

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Ono to je o úhlu pohledu.

            Ještě jednou jsem si pozorně přečetl úvodní příspěvek.

            Píše se tam „klient je spokojen“ ne „bude spokojen“.

            A další čtu takto:

            tak mám kolegové pomožte potvrdit, pozměnit, upravit nebo vyvrátit náš podnikatelský záměr.

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonym

            A proč ne? Od toho tu tyto stránky přece jsou, abychom si sdělili názor, podpořili či vyvrátili dobrou či špatnou myšlenku. A já nevím, zda takto začínají až nyní, třeba tak pracovali již jako OSVČ. :) Za sebe – i já jim fandím.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Michal Čapek 
            Uživatel

            Pane Vařečko, když si projdete naše profily na LinkedIn, zjistíte, že nejsme nováčkové v oborua máme ledacos úspěšného za sebou. Jak píše kolegyně Pátková, data nejsou rozhodující, protože registrace a vyřízení různých formalit různě trvá.

            Ano, firma je nová a má svěží vítr. Nechtěl jsem od Vás potvrdit, zda jdeme správným směrem. My víme, že jdeme správným směrem. Jen jsem chtěl na toto téma s Vámi diskutovat, to se povedlo a já za to děkuji.

            Poslední věc k Vašemu příspěvku, firmu jsme zakládali 6 měsíců, aby bylo vše opravdu profesionálně připraveno. V dnešní době již máme obchodníky, kteří mají pravidelné schůzky s klienty, a další nabíráme. Proto ten přítomný čas ne budoucí.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            A všimnul jste si kolikrát jsem vás tady pochválil?

            Např www, Linkedln atd.

            Od začátku zde píšu, že vám fandím, málokdy je ale vše na 100%.

            Moje představa o poradenství je prostě jiná, podstatně rozšířenější než ta vaše, nicméně musím uznat, že dnes jste dál než já.

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Pane kolego, ještě mám na Vás jeden dotaz a to ohledně vašich profilů, které jste si dali na LinkedIn.

            Zde, na Poradcích, bylo již dosti napsámo o www, infoemailech i Facebooku.

            Pokud se nepletu, tak jste jediní, kdo zde tuto službu využívá.

            Udělejte si čas a dejte nám sem, na Poradce, nějaké vaše i Vaše výstupy a zkušenosti.

            Za všechny informacíchtivé kolegy Vám předem děkuji.

            JV.

            4

            1
             | Odpovědět privátně
  •  Dušan Spál 
    Účastník

    Takze klient zaplati honorář vam. Pote v nakladovosti smlouvy. Nevim tedy kde klient ušetří od cestnych poradcu kteri dostanou provizi jako vy a Vy k tomu jeste honorář:) „Gratulace“

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Vašek Kott 
      Účastník

      Nezbývá než souhlasit.

      PS: to bude červených palců :-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Michal Čapek 
        Uživatel

        Pánové, kolegové, vy jste vůbec nepochopili, proč je naše služba pro klienta výhodnější než ta vaše. Zkuste si všechna vlákna přečíst ještě jednou. Ale i tak děkuji za názor.

        1

        1
         | Odpovědět privátně
        •  Dušan Spál 
          Účastník

          Jak to muzete rict??Mluvite jako clovek co prosel skolenim OVB. A jen o ma pravdu… U90% lidi mate FP v hlave jiz behem jednání s klientem…Každopádně vam fandím. At se daří. PS: To ze berete honorář z vaseho planu nedela lepšího poradce nez z ostatních

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Michal Čapek 
            Uživatel

            Nene, školením OVB jsem neprošel :). Máte pravdu, že honorář klienta neochrání před nekalou radou, to už je na našem controllingu a managementu. Spolupracujeme ale s obchodníky, kteří myslí podobně jako my, agenti s horkou vodou u nás šanci nemají.

            Díky, i já fandím vám.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
        •  Jindřich Buk 
          Účastník

          Přirovnal bych to Applu vs. Samsungu. Samsung je levnější, zdá se, že je stejně dobrý a většině lidí stačí. Ale kdo má Apple, ví proč je o tolik dražší než Samsung.

          0

          4
           | Odpovědět privátně
          •  Dušan Spál 
            Účastník

            měl jsem Apple I Phone 5 vydrzel týden a vrátil ksem se k S3 ve vsem lepsi krome kovu.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jindřich Buk 
            Účastník

            i s honorářově placeným poradcem si nemusíte padnout do noty..

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jindřich Buk 
            Účastník

            Nebo spíše jinak: za týden sílu applu těžko poznáte. Stejně tak kvalitu poskytovaného servisu, také poznáte až časem…

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Dušan Spál 
            Účastník

            v ČR je síla applu nulová, byl jsme v USA a tam jsem Apple vyuzival pul roku. Vubec nevim proc se tady resi mobilni telefony, kazdemu vyhovuje neco jineho, osobne jsem mel SI i SIII, a koupil jsme si pekny kovovy kryt a spokojenost. Nevidim duvod nekoho resit kvuli telefonu automobilu aj. jako maji ve zvyku lidi z OVB struktury, protoze u nich clovek ktery neprijede s autem na leasing a pak nema na rohlik jako by nebyl.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jindřich Buk 
            Účastník

            Teď nemluvím o opozici vůči applu, ale vůči panu Čapkovi. On se vyjadřuje velice přesvědčivě, a já věřím, že tak i skutečně pracuje. Pan Slad pracuje podobně. Věřím, že vždy jde nalézt nějakou přidanou hodnotu, kterou provizně placený poradce klientovi nenabídne. Alespoň ne standardně. Samozřejmě tím nechci shazovat Vaší kvalitu, protože bych tím shodil i vlastní. Přesto mi neříkejte, že by se nedalo nalézt něco, co byste mohl na svém přístupu ke klientovi zlepšit.

            Máte pravdu, že to přirovnání se příliš nepodařilo. Zejména pak v ČR. Ti příbuzní žijí ve Francii a tam je to trochu jinde.

            Omylem reaguji jinde. Jistě víte, na co je toto reakce.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan Srp 
            Uživatel

            Já mám ASUS a mám všechny na háku :-)) Je to zajímavý přirovnání, ale i tak…. APPLE si i přes svoje výhody (které já teda nějak ne a ne objevit) kupuje jen určitá skupina a ostatní se radši spokojí s „méněcenným“ Samsungem, protože umí to samý co APPLE za poloviční, né-li třetinovou cenu! A pak jsou tu lidi, jako já, kteří mají alergii na produkty s jabkem a fanatiky, co si je kupují a zároveň jim vadí stále stejný design a použití materiálu u vlajkových lodí Samsungu (S II, S III, S IV) a pro tyhle klienty jsou tu i jiné varianty na trhu, ze kterých už si vybere každý.

            Prostě pokud bych to měl převést zpátky do naší řeči, tak jsou tu klienti jak pro honorářové poradenstvi, tak i pro provizně placené poradenství, ale na trhu by měly být i firmy, které jsou schopny spojit to nejlepší z obou a z té diskuze to vypadá, že firma pana Čapka touto firmou je. Jediné co mi vadí je to dvojí placení klientem. Klient by měl buď platit přímo nebo nepřímo.

            1

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Jindřich Buk 
            Účastník

            I já jsem odpůrcem jablek. Ale opozice pana Spály, mi připomněla moji opozici vůči jablkům. Ne každý dokáže tu přidanou hodnotu vidět. Příbuzní jsou zapřísáhlými jablkáři a dokáží vyjmenovat deset příkladů co nikdo jiný nenabídne. My ostatní se spokojíme s horším servisem, ale nižší cenou. Stejný přístup budou mít vždy klienti i k honorářově placenému poradenství. Někteří by neměli. Ale většina tu přidanou hodnotu oželí.

            1

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Dušan Spál 
            Účastník

            Kdybych byl v opozici proc bych si ho kupoval? Chtel jsem to vyzkouset a nikdy jsem ho nehanil me nezaujal a u toho jsem skoncil. Narozdil od vas jsem nerekl ani jednu spatnou vec, pouze to ze Apple nevyuzijete naplno v ČR a za tím si stojím, navíc nebudu souhlasit s vámi co rikate o konkurenci, horsi servis ci nizsi cena, nevím v cem je servis jiny napr. od meho Zenbooko od asusu kdy jsem si napsal pri poskozeni prijeli si ho vyzvednout a za tyden dovezli opraveny vse zdarma. Kdybych zasel do detailu prectete si neco firmach APPLE a Samsung.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            A jak jste došel k tomu, že když klientovi účtuji honorář, tak musí být moje služba automaticky pro klienta dražší než, když tuto službu platí prostřednictvím provize z prodaných produktů?

            Možná by jste byl překvapený, ale opak může být pravdou. Zdůrazňuji, že může, ale nemusí… to záleží na nastavení cenové politiky.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Petr Slad 
    Účastník

    S kolegou takto pracujeme již od roku 2003 a dnes si neumim predstavit, ze bych to delal jinak. Celosvetovy trend je take jasny, krize nam jenom nahravaji:-)))Honorářem řešíme komplexni finanční poradenství od sestavení finančního planu po jeho servis. To si myslím, ze je pro provizně orientované poradce největší problém, protože musí neustale vyhledávat nové obchody, aby vydělávali penize a mohli se starat o ty stare klienty. Pokud se o ně vůbec chtějí starat -:)))Honorář musí klientovi uspořit nebo vydělat peníze oproti řešení, poskytovanému bežné na trhu „zdarma“ . Náš finanční plán teoreticky nemusí obsahovat nové produkty, ale musi být zaplacená přidaná hodnota pro klienta. Pokud neexistuje bezprovizní produkt v daném segmentu, použijeme provizní, ale v nasem případe je za nej provize tak akorát na kafe… Kromě hypoték a připadne podnikatelských pojistek(to je ale skoro samostatný obor).

    Pro pana Vařečku : řešíme FO i PO(vč. případného due dilligence)

    Pro paní Nádvorníkovou : i to refinancovani umíme ošetřit.. Pokud si klient přijde pro malou pojistku na auto, zprostředkuji mu prodej produktu bez honoráře. Když ale na něj budu

    mít čas … Nebo jej předán nováčkovi.

    Závěrem: při poradenství placeném klientem se klientovi musí dát klientovi něco navíc oproti běžnému trhu. Rozhodně to není pouze ceník služeb:-)

    P.S. Omlouvám se za interpunkci. Psáno z kavárny na iPad:-)

    4

    1
     | Odpovědět privátně
    •  Michal Čapek 
      Uživatel

      Dobrý den, pane Slade. Děkuji za reakci, jdeme stejnou cestou a to je dobře. Kéž by nás bylo víc.

      Souhlasím s Vámi, za placenou službu musí klient dostat něco navíc. Takto to je i u nás. Neviděl jsem u žádného z našich konkurentů, kteří poskytují finanční poradenství zdarma tak vypracovaný Finanční plán, jako klient dostane u nás.

      Ušetření peněz a především trefení se do jeho potřeb je u placené služby základ, bohužel pro klienta a dobře pro nás, kteří jdeme profi cestou, to není na českém trhu až tak velký problém – myslím tím, opravovat práci po „zdarma“ poradcích.

      Přeji všem klientům, aby se situace brzy změnila.

      0

      1
       | Odpovědět privátně
      •  Anonym

        Fandím Vám, ale Vaše cena je z mého pohledu strašně nízká. Nevím, kolik času věnujete jednomu klientovi, ale má zkušenost je taková, že to zabere i zkušenému člověku minimálně 5-6 hodin dohromady s plejádou připravených analytických nástrojů. Jen na schůzky padne většinou tak 4 hodiny. Takhle jste něco přes 800 Kč na hodinu. Taková cena Vám všechny dobré klienty odežene, protože u kadeřníka utratí lidé za stejnou dobu víc. U finančního specialisty a odborníka bych očekával minimálně sazbu 2 tisíce na hodinu. Doporučuji Vám tedy zdražit a nedevalvovat svou práci i trh honorovaného finančního poradenství nízkou cenou.

        Žiju v domnění, že děláte fee only. Pokud jste fee based, tak mě vůbec neberte na zřetel.

        4

        1
         | Odpovědět privátně
  •  Jindřich Benda 
    Účastník

    Myslím si, že honorářové poradenství bude jediná šance jak se v budoucnu slušně uživit. Vzhledem k tomu, že OVB a jim podobní náborují každého, kdo udrží pero a moč. Takový klientův „kamarád“ Vám bez potíží zkopíruje co jste klientovi vypracoval, nebo už s klientem uzavřel – třeba pár měsíců starou pojistku, pak doporučí zrušit a uzavřít s ním.

    Bez honoráře od klienta tak hrozí, že umřete hlady.

    To samé platí u refinacování, kdo se tím zabývá, tak jistě zjistil, že ve většině případů se snažíte jen pro dobro klienta, který maximálně pěkně poděkuje, že jste mu snížili sazbu u jeho banky.

    Finanční plány standardně nedělám, protože pouze sjednané produkty mě to nazaplatí a honoráře zatím neberu.

    Proto si troufám tvrdit, že pokud má být finanční plán kvalitní a to dlouhodobě, musí za něj klient zaplatit. Nejsme ze žádné sociální instituce aby jsem dělali práci zadarmo!

    8

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Martin Hrysčenko 
    Uživatel

    Touto cestou se může vydat kdokoli. Já si zvolil jinou, protože tuto považuji za nekorektní vůči klientovi.

    Nicméně, pokud si Váš čas, vědomosti a zkušenosti ceníte natolik, že vám není proti srsti za ně dostat zaplaceno nadvakrát, pak je to samozřejmě vaše volba na kterou máte svaté právo a já to plně respektuji.

    0

    2
     | Odpovědět privátně
  •  David Krabec 
    Účastník

    Omlouvám se za lehce skeptický názor, ale v čem je rozdíl mezi finanční poradenství „zadarmo“ a Vámi?

    Pokud si necháte práci zaplatit klientem a zároveň si necháváte i provize od společností v plné výši, tak co je pro klienta tou přidanou hodnotou a garancí nezávislosti?

    Celkem kvalitní poradenské programy mají dnes už téměř všechny větší finančně poradenské společnosti, které za vypracování plánu po lidech nic nechtějí…

    Je sice fakt, že kvalita poradců není jednotná, najdou se v nich z větší části velice kvalitní poradci, ale stejně tak i méně kvalitní „zelenáči“ a podrazáci střílející investička na potkání…

    Budete dávat klientům nějaké záruky kvality, jak budete kontrolovat a posuzovat výstupy od poradců? Narážím na to, že každý klient je jiný a co poradce to názor…

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Petr Slad 
      Účastník

      Problém u finančního plánu \“zdarma\“ je v tom, že musíte něco prodat, aby se Vám práce nad skutečně nezávislým finančním plánem vyplatila. Jak víte na první schůzce s klientem, co všechno budete řešit? Ve své praxi jsme viděl spoustu tlustých šanonů se zajištěním, spořením aj. \“Poradenství zdarma\“ se bohužel často točilo okolo pojistek, které klient vůbec nepotřeboval, spoření do produktů, které nedávaly logiku, vzhledem k aktuálním podmínkám na finančních trzích aj. Vše pak korunují hypotéky od úvěrových poradců, bez jakýchkoli návazností na klientův rozpočet, další aktiva, předpokládanou cenu peněz v budoucnosti atd. Uměním je přece refinancovat hypotéky úvěry za 3,5% p.a. v době , kdy jsou sazby za 4-5% p.a. Nebo dlouhodobě zafixovat úroky okolo 3-3,5 % p.a. U větších úvěrů jdou úspory do desetitisíců případně statisíců a každý pak rád zaplatí za honorář :-) Teď jsem to počítal svému VIP klientovi a za 6 let se jedná skutečně o statisíce od řešení běžném na trhu.

      Aby vše mělo smysl, je třeba finanční plán pravidelně kontrolovat, upravovat jej podle podmínek finančního trhu, změn v klientově životě atd. Jinak se sebelépe poskládaný plán rozjede a ztratí návaznosti. To je ale stav u 90% klientů v praxi po nastavení krásných plánů v šanonech. Klienti často ani neví, co v tom šanonu je a proč se ten který produkt nastavoval. Jeho poradce navíc dávno skončil… To je pro nás ideální pro vysvětlení našeho způsobu poradenství a výhod pro klienta. Pokud není ochoten zaplatit za vysokou přidanou hodnotu, nechť si hledá další poradenství zdarma.

      Servis finančního plánu tedy musí klient zaplatit. Proto se také honorářové poradenství nehodí pro každého klienta, kde to oboustranně nedává smysl. Honorářoví klienti často investují (nemusí se jednat hned o statisícové částky), pojistky se většinou udělají jednou a napořád (pokud je klienti nemají dobře nastavené). Spíše se postupně velmi redukují(kromě majetkových a odpovědnostních pojistek). Příjem poradce pak roste s růstem jeho aktiv a mírou zisku. Aspoň takto je to u nás. Vůbec pak nezávisí na tom, jakou mám provizi na tom kterém produktu, ale na tom, kolik přes mne nebo firmu klient točí peněz a jak mu je zhodnocuji. Vše je jednoduše měřitelné a dle mého jediné měřítko kvality poradce a firmy. Vše ostatní jsou pouze marketinkové řečičky… Občas se zde bavím nad diskusemi, kolik které firma, či velkoobchod platí na provizích :-)))

      My máme za rok 2012 zisk na dynamických portfoliích 25% p.a. a fakturujeme 20% ze zisku. Od konce roku 2006 je kapitál na účtech zdvojnásoben, krize nekrize. Dosaďte si tam objemy a vyjdou Vám konkrétní čísla. S pojistkami a poradenstvím za provize z produktů se na tyto hodnoty jednorázově ani průběžně nikdy nedostanete :-)

      6

      1
       | Odpovědět privátně
      •  David Krabec 
        Účastník

        Tak já nechci nijak zpochybňovat honorářové poradenství, jen mě zarazilo, že na tom webu prakticky skoro nic z toho co tu píšete nemají (je mi jasné že začínají) a vedle honoráře si berou i klasické provize. Tak mě jen zajímalo jaká bude jejich přidaná hodnota, když už za to má klient platit…

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Michal Čapek 
          Uživatel

          Dobrý den, pane Krabče. Jak jsem už zmínil největší přidaná hodnota pro klienta je logický argument, že při presentaci Finančního plánu ho nemusíme tlačit do koupě jakéhokoli produktu, jelikož náš čas je jím zaplacen. Vše je založeno na profesionalitě – začíná velmi podrobnou analýzou klientských přání a potřeb, pokračuje studiem jeho již uzavřených smluv a vypracováním velmi profesionálního Finančního plánu na míru klientovi (ano, můžete mi namítnout, že takto to dělají všichni, ale kdyby tomu tak bylo, nebyla by situace na trhu taková, jaká je). My jsme se vydali cestou placeného Finančního poradenství, které rozdělujeme na dvě etapy. První etapa je vypracování Finančního plánu, za kterou klient platí (výhody viz výše). Druhá etapa je zprostředkování konkrétního produktu, kterou má klient zadarmo a my jsme placeni provizně. Nevidím v tom nic nekalého vůči klientovi, spíš naopak. My klientovi garantujeme, že ho náš konzultant nebude do ničeho tlačit. Jak mu to garantujeme? Validním argumentem, že náš konzultant má svůj čas zaplacen. Nevidím ale důvod, proč bych měl po klientovi chtít další peníze za zpracování, zprostředkování konkrétního produktu, když za ní mám provizi. A dát provizi klientovi? Dovedete si představit při přeposlání provize klientovi rozhovor mezi obchodníkem a konzultantem? Klienta by jistě zajímala výše provize, takže rozhovor by směřoval někam jako „kolik budu mít za toto? A když to uděláme takto, kolik z toho budu mít?“ Tomu já neříkám Finanční poradenství, tedy poradenství toho, co je pro klienta opravdu výhodné. Jen byste tíhu odolání vysoké provizi převedl z obchodníka na klienta. Navíc by to v praxi vypadalo tak, že by obchodníci klientům produkty nezprostředkovávali, protože by za to již nic neměli a v čase by nebyli motivováni s klientem trávit čas. A jsme tam, kde dnes, začarovaný kruh.

          Takže bez provize honorované finanční poradenství samozřejmě respektuji, ale cílí na úplně jinou (velmi bonitní) skupinu klientů.

          My klientovi garantujeme za poměrně akceptovatelnou cenu nezávislé finanční poradenství a našim obchodníkům dáváme do ruky naprosto validní argument, proč jsme jiní než ostatní. Ano, za zprostředkování konkrétního produktu máme provizi, tím pádem jsme klientovi ušetřili peníze, protože nás neplatí on ale finanční instituce. Až bude na běžném trhu v ČR existovat produkt, za který není provize žádná a pro nikoho, pak teprve vznikne prostor pro pouze honorované finanční poradenství pro všechny skupiny obyvatel. Obávám se ale, že bez společností typu Finberry, tato situace nikdy nenastane.

          1

          5
           | Odpovědět privátně
          •  Vašek Kott 
            Účastník

            „Druhá etapa je zprostředkování konkrétního produktu, kterou má klient zadarmo a my jsme placeni provizně.“

            – tu ale klient rozhodně nemá zadarmo. Zaplatí Vám přes produkt tu provizi

            „Ano, za zprostředkování konkrétního produktu máme provizi, tím pádem jsme klientovi ušetřili peníze, protože nás neplatí on ale finanční instituce.“

            – omlouvám se, ale tohle je už naivita

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Omlouvám se, protože Vám může připadat, že jsme na stejné lodi „honorářového poradenství“, ale s některými větami Vašeho příspěvku vyloženě nesouhlasím. To, že účtujete klientovi přímo není samospásné (viz. můj příspěvek níže)

            S tím zbytkem by se i souhlasit dalo, ale pokud přede mnou neleží vaše obchodní podmínky či smlouva s klientem, kde je vše o čem mluvíte transparentně zaneseno (včetně cenových podmínek) a ze kterých Vaše garance vyplývají, pak jsou to jenom řeči a plané sliby.

            Pokud takovou smlouvu s klientem písemně uzavíráte, pak na část vašeho příspěvku kývám ;-)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Mimochodem, položení základů normě, která by stanovila nezbytné minimální náležitosti a povinné odstavce smlouvy o poradenské činnosti uzavírané s klienty, by měl být dle mého názoru jedním s hlavních cílů oborové organizace typu „Komora finančních poradců“.

            0

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Ok, ne každý musí mít stejný názor. Já však preferuji volný trh a svobodu rozhodování, před těžkopádnými a mnohdy nesmyslnými státními regulacemi, které se vztahují povinně na všechny.

            Proto je pro mě přijatelnější oborové sdružení (asociace, komora), které vytváří normy, ke kterým se každý dobrovolně buď přihlásí nebo ne. To jak kvalitně taková organizace pracuje se potom odrazí v zájmu o členství a v tom jakou bude mít prestiž a jméno na trhu. Členství v takové prestižní organizaci s dobrým jménem pak může být pozitivním signálem i pro zákazníka při výběru nového poradce.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  David Krabec 
            Účastník

            Vše co píšete běžně dělám svým klientům také a „zadarmo“…

            Nikdy jsem nikoho do ničeho netlačil a nikdy jsem nedělal investička na spoření…

            Vím, že je na trhu spousta hajzlíků, kteří to dělají, ale to přeci nevymýtíme tím, že si budeme brát peníze za tvorbu samotného plánu… To by měla být věc ČNB, aby ty nepoctivé nemilosrdně zařízla…

            Pakliže u Vás bude provize i z toho, co poradce sjedná, tak tím dle mého padá jeden z hlavních argumentů, které tu popisujete, protože i tak bude tlak na poradce, aby u klienta něco uzavřel, čímž by se mu zvýšila celková odměna z nějakého „paušálu“ na podstatně větší ranec…

            Tím nechci v žádném případě hanit honorářové poradenství, ale z mého pohledu jste vytvořil pouze nějaký hybrid a prezentujete to pomalu jako spásu celého trhu…

            7

            5
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Jak můžete někomu tvrdit, že děláte to samé co on, když jste jeho práci nikdy neviděl a nemáte tedy možnost porovnání?

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Martin Hrysčenko 
            Uživatel

            Nějaká nálepka se tomu poplatku za čas a službu dát musí. Zde je to hold nezávislost v rozhodování a motivacích oproti všem, kteří si poplatek neberou. (všichni ostatní jsou závislí a lačni po provizích…)

            Správně jste ale podotknul, že o nezávislosti tento poplatek zrovinka v tomto případě rozhodně není. Z mého pohledu by stačilo změnit argumentaci daného honoráře, poté ho pořešit vůči případně získaným provizím a vše je tak, jak by se asi líbilo každému.

            Zde je to bohužel o něčem jiném a touto cestou se už vydalo ohromné množství společností a poradců samotných. Klienta to ovšem rozhodně nestojí méně, jak je mu předkládáno, ale právě naopak.

            Dokonce se najdou i tací, co si berou honorář, servisní (pravidelnou) platbu a k tomu i samotnou provizi v plné palbě … Tam už je to opravdu o hamižnosti :-)

            3

            3
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Já bych to viděl ve dvou různých rovinách:

            1. rovina – O jaké provizi tu vlastně mluvíme. Je to provize z produktu, který je absolutně nevhodný pro klienta a byl zvolen právě kvůli obrovské výši provizní odměny?

            Nebo se jedná o provizi z produktu levného, max. efektivního, který je optimálně nastavený přesně podle potřeb zákazníka a kde provize celkem odpovídá nákladům na zprostředkování (režie, tisky, pošta, telefonování apod.) plus nějakých 10-20% zisk. Potom nikdo nemůže mít problém s kombinací z honorářem. Ten je za jinou činnost než zprostředkování.

            2. rovina – Je zákazník transparentně dopředu písemně informovaný, co za poskytnutou službu platí v celkovém souhrnu? (provize+honorář+další vedlejší náklady) Pokud ano pak je vše v pořádku a může si sám vybrat jestli je pro něj levnější služba „zdarma“ nebo přímo placená. Tady má však poradce „zdarma“ trochu nevýhodu, protože ve chvíli kdy si zákazník vybírá z několika řešení a pro to „zdarma“ se nakonec nerozhodne, pracoval opravdu ZADARMO!!, kdežto pokud se nerozhodne pro mé řešení, zaplatí minimálně úvodní finanční audit. Nezačnu pracovat, pokud nemám objednávku minimálně na toto. To mimochodem krásně odfiltruje různé „vychcánky“ a tím spoustu ztraceného času.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Michal Čapek 
            Uživatel

            Ano, pane Hájku,, Finberry pracuje podle Vaší 2. roviny. Myslím, že je to naprosto fér jak pro klienta, tak pro obchodníka.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Pokud ano, tak jedině dobře. Víte ono je opravdu pro někoho velmi těžké si to představit.

            Viděl jsem v praxi u zákazníků plány „zdarma“, které je nákladově vycházely 2-3x dráž (vyjímečně i více) než moje řešení (včetně honoráře).

            Ale setkal jsem se naopak i dobrými plány, které jsem hodnotil kladně. Jen když jsem si na nich spočítal provizi, kterou jejich zpracovatel obdržel a odhadl jsem čas, který s tím strávil, někdy mi to vycházelo i pod 100 Kč/hod. :-/ To je přeci charita!!! Za to by mi to skoro nedělal ani brigádník…. a to má být odborná profesionální služba?

            Věřím, že jsou poradci „zdarma“, kteří ke své práci přistupují velmi čestně, upřímně, jejich služba je opravdu kvalitní a klientům poskytnou velmi efektivní řešení. Pak bych se jich ale velmi rád zeptal, jestli mají spočítanou efektivitu svého výdělku na hodinu práce a kolik to je??? Přesvědčí mě někdo konkrétními čísly na konkrétním případu, že nemám pravdu?

            2

            0
             | Odpovědět privátně
    •  Jan_Hájek 
      Uživatel

      Protože se v celé této diskuzi nastínilo mnoho různých věcí, které se jako obvykle splácali dohromady a vznikla tak nesourodá směs leckdy mylných předpokladů a argumentů, dovolím si k tomu napsat několik svých poznámek a postřehů:

      1. Poradenství zdarma je mýtus nebo pojem z nějakého oboru zabývajícího se charitativní činností. Všechno, o čem je na tomto serveru řeč (ať to souvisí s provizemi nebo honorářem), jsou služby placené klientem, které se liší pouze v tom, kudy (přes koho) a v jaké výši tyto platby proudí.

      2. Poctivost, profesionalitu či nezávislost, ani přidanou hodnotu mých služeb rozhodně negarantuje to, že klientovi účtuji přímo. Oškubat klienta může každý jak za provizi, tak za honorář!!!! Pokud je však smluvní systém správně nastavený, přímé placení služeb mi umožňuje:

      a) transparentně oddělit služby poradenské od zprostředkovatelských

      b) omezit, nebo úplně odstranit závislost na provizi z prodeje produktů a různé mnohdy velmi značné střety zájmů, které s provizním způsobem placení poradenských služeb neoddiskutovatelně souvisí.

      c) odstranit mezistupně, které většinou na provizním systému profitují a tím klientovi celkově zlevnit jak poradenskou službu, tak jeho celkové náklady související s realizací finančního či investičního plánu.

      3. Nezávislost na provizi z prodeje nevzniká pouze jejím odmítnutím, vrácením nebo vyplacením klientovi, ale hlavně existencí jiného zdroje příjmů (honoráře), díky kterému je poradenská práce zaplacena i v situaci, kdy k žádnému prodeji produktů nedochází. (jak již psal i kolega Petr Slad) Proto provizní a honorářový systém spolu mohou při správné aplikaci fungovat paralelně. To, že nejsem závislý na provizi, ještě samo o sobě nezajistí, že poskytnu nezávislou radu!! To opět závisí na způsobu nastavení smluvních podmínek a závazků vůči klientovi.

      4. Kvalitu, slušnost, poctivost, nezávislost svých doporučení či přidanou hodnotu služeb asi opravdu garantovat nelze. Lze se k ní však písemně smluvně zavázat, nastavit konkrétní parametry, klientovi se pod výsledky své práce podepsat a v případě nesplnění takového závazku mu umožnit od smlouvy odstoupit, službu reklamovat, nechat si vrátit zaplacené peníze a v extrémním případě konzultanta či poradenskou firmu žalovat.

      7

      2
       | Odpovědět privátně
      •  Jan_Hájek 
        Uživatel

        Mohli by prosím Ti, co vyjadřují nesouhlas červeným palcem napsat s čím konkrétně z mého příspěvku nesouhlasí a proč? (Přeci jen jsem se vyjadřoval k několika různým věcem.)

        Myslel jsem, že tu jsme na odborném diskuzním portálu a ne na facebooku!! :-D

        3

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Anonym

    Dobrý den pane Čapku,

    jste dalším průkopníkem v našem oboru. Podobnou cestou šla makléřská firma Mefin. Když jsem s nimi byl v roce 2006 „na kávě“ ,šli tak daleko, že vyplacené provize zpětně vypláceli klientovi buď na jimi sjednané produkty, nebo na klientem určený účet.

    Tady vidím háček. V okamžiku, kdy zjistí Váš poradce, že by dostal provizně např 20.000 Kč a klient by mu zaplatil za EBI dle Vašeho ceníku kolem 4.750 Kč, asi by FP hodně přemýšlel jakou cestou jít. Posíláte/budete posílat Vaše provize ze strany fin. instituce klientovi na účet?

    Každopádně Vám i Vaší společnosti držím pěsti.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Dušan Spál 
    Účastník

    Jelikož mě tato diskuze zaujala a je mi docela vše co píšete trošku k smíchu napíši můj názor.

    To, že si berete peníze za docela normální službu nechám na vás, vy z toho však děláte jakési hogo fogo protože si berete peníze. Jsou tady i bezprovizní smlouvy a je jen na vás jak si to domluvíte s pojišťovnami. Pořád tady říkáte, že je poradce nucen na produkci. Já osobně mám cca čtyři až pět klientů denně a pokud takto pracuji každý týden, narazím často na nekvalitní smlouvy od OVB či ZFP…a nejsem v žádném případě závíslý na klientovi. Vy tomu říkáte honorované poradenství, ale já tomu říkam v případě vaší služby platba klientem na dvakrát. Možná kdyby jste dělal více schůzek netlačil by jste klienta do uzavíráni smluv. Já přijdu za klientem zanlyzuji stávající stav a pak navrhnu (v případě, že je to potřeba) změnu či úpravy. S klientem změny okomentuju a řeknu, že je na něm jestli na můj plán přistoupí.

    2) to jak odsuzujete ostatní a říkáte, že poradenství funguje jak funguje, ja mám díky nekvalitiním poradcům kteří bez nápovědy nevyplní správně ani návrhopojistku stále dost práce.

    3)V honorovaném poradenství vidím budoucnost, jen ne v takovém jak ho máte nastaveno vy.

    A tím jak se tady jen ohánite a pořád něco obhajujete jste mě už vůbec nepřesvědčil. Stále platí, že práce je o lidech a ani kdyby jste brali za svůj FP 100 000 z vás dobrého poradce nemusí udělat.

    Tak ať se daří a třeba díký vám nastanou na trhu nějaké pozitvní změny

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Jan_Hájek 
      Uživatel

      1) Souhlasím s Vámi. Jak jsem již napsal výše, honorář je pouze jedna z možných cest (my jsme jí zvolili) jak službu účtovat. Pro mě osobě přinášející řadu výhod a možností oproti čistě provizní, ale honorář sám o sobě rozhodně nic negarantuje. Ovšem těžko hodnotit, jestli to v případě pana Čapka lze nazvat dvakrát placenou službou. Pokud jste výsledek jeho práci neviděl, potom nevíte jestli třeba nemá opravdu dvakrát větší hodnotu. ;-)

      2) Opět souhlas, kvalita nesouvisí s honorářem. Btw: …i já mám problém s vyplňováním formulářů, jen nevím jestli to souvisí s tím jak umím poradit. ;-)

      3) Z komentářů pana Čapka těžko hodnotit jak to mají nastavené, k tomu dodal velice málo informací a podle mě to ještě dost nešťastně podal. Třeba je jinak jejich služba naprosto OK.

      Pravda, že naše práce je hlavně o lidech. Ti jsou tvorové různorodí a chybující a právě proto vidím osobně jako velmi důležité mít dobrý systém, jak smluvní tak procesní, který kvalitu práce lidí (hlavně u větších skupin) trochu sjednotí na určité úrovni.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Michal Čapek 
      Uživatel

      Pane Spále, kéž by bylo na trhu víc poradců jako jste Vy. Kdyby to fungovalo tak, jak říkáte, nikdy bych nezakládal Finberry a nešel bych hlavou proti zdi. Ale ono to na trhu funguje trochu jinak, to víme oba. My se jen snažíme něco změnit, aby bylo klientům i nám poradcům líp. Pokud Vaši práci děláte tak, jak píšete, pak Vám to přeji, gratuluji a vydržte. Bohužel jste na trhu osamělý. Ale to je, jak píšete, jak Vaše tak naše výhoda. Ať se Vám daří.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Michal Čapek 
        Uživatel

        Ještě mě napadlo, pánové Spale a Hájku. Když odsuzujete náš model, což plně respektuji, jak to děláte vy v Occamu (pane Hájku)? Myslím tím kombinaci honoráře a provizí? A jak byste to dělal Vy, pane Spale, když píšete, že v honorovaném poradenství vidíte budoucnost? Děkuji

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Jan_Hájek 
          Uživatel

          Pane Čapku jak jste přišel na to, že odsuzuji Váš model? Ve svých reakcích jsem několikrát upozornil, že máme velmi málo informací na to, abychom Váš koncept hodnotili.

          Nesouhlasil jsem s Vámi pouze v agrumentaci, kterou k propagaci svého modelu používáte. To je vše. Je možné, že jinak budete velmi podobní nám. To bychom však museli porovnat naše obchodní podmínky.

          1

          0
           | Odpovědět privátně
      •  Jan_Hájek 
        Uživatel

        Musím přiznat, že i naše představy o tom, jak mají naše služby vypadat, byly naprosto odlišné od toho co nabízel trh.

        A to byl prvotní impuls k tomu založit OCCAM CONSULT. Pokud by v té době na trhu byla společnost, která by byla v souladu s naším přístupem a názory, možná bychom se přidali. Není to opravdu žádná procházka růžovým sadem zakládat něco nového, naštěstí to nejtěžší už máme myslím za sebou :-)

        0

        0
         | Odpovědět privátně
      •  František Jareš 
        Účastník

        Pane Čapku, pan Spál určitě na trhu není osamělý, odhaduji, že takových bude zhruba 5%. Vycházím z čísel podle počtu smluv, které mi prošly rukama a kolik jich bylo udělaných tak, že z nich na první pohled nečišela snaha poradce oškubat klienta.

        Nějakým způsobem Vám fandím v tom co děláte, ale vnímám to spíše jako snahu ukotvit si klienta platbou, aby nedocházelo k přenášení vypracovaných smluv nějakému \“známému\“, což kvituji, neboť se mi to v minulosti párkrát stalo, ale určitě bych to nestavěl do roviny, že berete peníze předem za práci a proto jste jediní schopni vypracovat nezávislý plán, protože mi ostatní bezplatní jsme nutně ovlivněni výší provize. To se ohrazuji. V tomto prostředí se pohybuji 4. rokem a nikdy jsem nesjednal \“spořící\“ pojistku, protože mi hned od začátku vrtalo hlavou, z čeho se berou takové vysoké provize, takže jsem zavařil google a tuto variantu spoření jsem okamžitě odmítl. Nevolám na studené kontakty, od klientů si neberu kontakty na kamarády a příbuzné, pod slibem vypracování plánu \“zdarma\“, klientům zásadně nikdy nelžu (jednou by na to přišli :-) ), když narazím na kvalitní pojistku, tak ji klientovi pochválím, poděkuji za kafe, doporučím ať si toho člověka, který jim to uzavřel hýčkají a odcházím domů. Produkty sjednávám podle toho, co je pro klienta nejvýhodnější a nejvhodnější a NIKDY jsem se neřídil výší provize … Je mi úplně fuk, kolik za to je, protože jen spokojený klient generuje další klienty … A o tom to je. A teď mi pane Čapku řekněte, jestli tím, že neberu peníze předem, nemohu odvést pro klienta tu nejlepší práci, jaké jsem schopen.

        3

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Jan_Hájek 
          Uživatel

          Františku, jestli je to tak jak píšete, tak všechna čest. Jen se Vás zeptám, počítal jste si někdy, nebo máte alespoň hrubou představu o tom, jakou částkou máte v průměru zaplacenou hodinu Vaší odborné práce? (včetně těch plonkových,kdy odejdete domů bez výdělku)

          2

          0
           | Odpovědět privátně
        •  Martin Hrysčenko 
          Uživatel

          Máte to nastavené úplně stejně jako já. Nicméně, přišla chvíle, kdy „zdarma“ pro mne začalo spíše znamenat „s prodělkem“ a to už jsem se začínal probouzet i já z toho krásného snu o službě lidu.

          Začal jsem na tuto problematiku nahlížet v mnohem širším měřítku a naštěstí pro mne narazil na zdejším webu na pana Slada a představu jeho společnosti. Velkou měrou mne na tomto webu ovlivnilo i spousty dalších přispěvatelů.

          Vypracoval si vlastní koncept (protože jsem koncept Ocam Consultu neznal) a začal „testovat“ na lidech (klientech).

          Poté se párkrát sešel s představiteli Ocam Consultu a zjistil, že si nyní procházím stejnými porodními bolestmi, jako si procházeli pánové z již zmíněné společnosti :-)

          Pointou ovšem je, že jsem procitnul a uznal, že cesta „zdarma“ to správnou cestou není.

          Říkám si a přitom tajně doufám, že čím dříve začnu a osvojím si tento způsob, o to snadnější to poté bude v těch horších časech, které nás všechny čekají a neminou.

          Vše je v nás, stačí to jen najít.

          5

          2
           | Odpovědět privátně
          •  František Jareš 
            Účastník

            Martine, vzhledem ke zkušenostem „odnesených“ hotových návrhů někomu jinému se čím dál víc zabývám myšlenkou zpoplatnění služby „věnování se klientovi“, protože jak zde již bylo řečeno, lidé si neváží věcí zadarmo a pak se k vám tak chovají. Akorát nevím, jak takovou smlouvu postavit, aby to mělo nějakou hlavu patu.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Vzhledem k tomu kolika úpravami naše smluvní dokumentace již prošla, kolika ještě 100% projde a kolik jsme již zaplatili za konzultace s právníky, nedokážu si představit, že bych toto tvořil pouze sám pro sebe. Ale každý ať dělá jak umí ;-)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Martin Hrysčenko 
            Uživatel

            Zdravím Františku,

            a což takhle si pohrát s myšlenkou naskočit již do rozjetého vlaku? Možností se tu nabízí hnedle několik. (Ocam Consult, Finberry …) vyvarujete se spoustě začátečnických chyb. Nicméně nebudete znát ty slepé uličky a abyste nezabloudil, budete se muset držet již dané cesty o které budete dosti často pochybovat (protože neznáte slepé uličky).

            Rozjíždět to od samého začátku je sice také fajn, protože si těma slepýma uličkama procházíte sám a formujete to své dítko do té své finalní představy a podoby, nicméně to dá ohromnou práci, spousty úsilí a zbaští hodně času než to bude skutečně vychytané. Těch křižovatek je ohromná spousta a stále je co zlepšovat a vylepšovat.

            Prakticky máte 4 možnosti.

            1) zůstat ve stávajícím (to už vás prudí :-) )

            2) začít od začátku a vymýšlet něco, co už tu je vymyšlené

            3) naskočit do rozjetého vlaku

            4) vymyslet úúúplně něco nového :-)

            Volba je na Vás :-)

            2

            2
             | Odpovědět privátně
        •  Jindřich Benda 
          Účastník

          Františku, je skvělé, že děláte svoji práci zodpovědně, ale vyplatí se Vám to finančně? Nepochybuji o tom, že díky „bouchačům pojistek“ máte hodně práce, ale jak je ta práce zaplacená?

          Možná to bude znít nadřazeně, ale já nestojím o „hodně práce“, mám rodinu, koníčky, kamarády, chci najít cestu jak udělat práci kvalitně, tak jak ji děláte například vy, ale nemuset mít denně 4-5 klientů (pro mě je tento počet optimální na měsíc),abych si vydělal. S takovou hromadou lidí ani nedokážu navázat důvěryhodný vztah, to je jak pásová výroba.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
          •  František Jareš 
            Účastník

            Jindřichu, taky nemám 4-5 klientů denně, vzhledem ke stylu mé práce, to ani snad nejde. Vyplatí nevyplatí. Protože pracuji pod poolem, tak provize mám 2x až 2,5x vyšší než co sem měl v MLM, ale samozřejmě milióny to nejsou :-) Já taky raději pracuji s užším okruhem klientů a věřte, že z hodně z nich se navštěvuji jen tak, třeba na kafíčko, grilovačku a tak …

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Artur Petržilka 
            Účastník

            Já mám od začátku roku max. 3 klienty měsíčně, víc nechci, chci se věnovat firmě. Hodinová ,,sazba“ za práci u klienta je od začátku roku v průměru 3.000 Kč/hod před zdaněním, při 100% proplacenosti.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
        •  Michal Čapek 
          Uživatel

          Františku, děkuji za názor a souhlasím s kolegy. Pokud práci děláte tak, jak píšete, tak Vám gratuluji a přeji, ať se Vám daří. Klientům bych popřál víc takových finančních poradců, jako jste Vy. Samozřejmě, že tím, že my si necháme práci zaplatit, neříkám, že práci děláme kvalitněji. Už tady bylo napsáno, že bychom si museli sednout k jednomu stolu a porovnat naše služby, abychom mohli vynést tento ortel, a já opravdu vůbec nepochybuji o Vašich kvalitách.

          Pak je čas se zamyslet nad efektivitou, jak Vám radí i moji kolegové. Proč se „bát“ nechat si práci zaplatit, když si věřím, že ji dělám dobře? A to je to, na čem jsme postavili Finberry. My se chceme od trhu odlišit, nebojíme se to přiznat a otevřeně říkáme, že si za práci necháme zaplatit. Naopak se neschováváme za „vypracování FP zdarma“. Prodat službu či jakýkoli jiný produkt zdarma, není opravdu moc těžké, ale prodat ji za peníze, to už vyžaduje přidanou hodnotu. Vyžaduje to nespornou kvalitu nejen materiálu a rady, který klientovi vypracováváte (to samozřejmě), ale i člověka, který s klientem mluví. Vyžaduje to vyšší level marketingu, právní věci, apod.

          Já vůbec nezpochybňuji, že Vy, kteří píšete, že práci, kterou děláte, děláte kvalitně, ji opravdu kvalitně děláte. Já jsem se jen vymezil proti většině finančních poradců, kteří tuto práci dělají sice zdarma, ale ne kvalitně. Pojďme si to říct otevřeně, vždyť taková skutečně situace na tomto trhu je. Vy, kteří práci děláte kvalitně, fajn, neberte si moje slova osobně a buďte rádi, že patříte mezi, podle mě, 10% trhu. Moje slova nejsou namířena proti vám.

          Jen se ptám, proč se nechcete od zbytku odlišit? Čeho se bojíte? Že byste se neuživili? To si nemyslím. A prosím nepište mi, že to děláte pro dobro klienta, aby ho to nestálo víc. Pokud ano, pak nepodnikáte zodpovědně. V autoservisu Vám také neřeknou, že chtěli, abyste to měl levnější. Nene, na všech trzích na světě platí, že za kvalitu se platí a právě to, že se nebojíme říct klientovi o peníze z nás dělá profíky, kteří jsou o své kvalitě přesvědčeni. Jak už jsem psal, říct si o peníze navíc není o tom vydělat na klientovi víc. Naopak, hrozí vám, že klientů budete mít dramaticky méně, takže si musíte být sakra jistí, že svojí práci děláte dobře.

          Pokud by si totiž klienti zvykli na to, že za dobře odvedenou práci v oblasti Finančního poradenství se platí (a už mnohokrát zde zaznělo, že s tímto pochopením klienti nemají problém), dělali by to zadarmo pouze ti, kteří si nevěří si za to říct o peníze, tedy ti, kteří se za to ZDARMA více méně schovávají. To by se pak oddělilo zrno od plev a nám všem profesionálům by se žilo lépe. A hlavně klientům by se žilo jinak. Nechávat toto na ČNB je alibismus, všichni dobře víme, že ČNB s tím nic neudělá, nemůže – souvisí to s trhem, nezaměstnaností, různým lobbingem, apod.

          Není tedy čas, abyste si vy, co práci děláte opravdu dobře, řekli „Pojďme to změnit“ a jak už bylo řečeno připojili jste se v tomto pohledu k již rozjetým firmám typu Occam FINBERRY, apod. ?

          Jen společně tento trh změníme k lepšímu.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Také preferuji sílu volného trhu, před regulováním, dozorováním, nařizováním a byrokracií různých ministerstev, ČNB, úřadu pro kontrolu odpovědnosti chrousta, a podobných… ;-)

            Věřím v nabídku a poptávku, konkurenci, inteligenci svých zákazníků a fair play. Špatné služby budou existovat pouze do té doby, než je nahradí ty lepší.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
  •  zakyn 
    Uživatel

    Mel bych k tomu jednu otazku. Kdyz klient za nejakou sluzbu plati – a tou poradenstvi je – co se deje v pripade, ze je nespokojen. Pokud to dostava „zdarma“, tak si dovedu predstavit, ze rekne, no bylo to zdarma, naletel jsem, ale co kdyz si to plati? Mate s nejakou „reklamaci“ jiz nejake zkusenosti?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Martin Hrysčenko 
      Uživatel

      Reklamaci, jsem zatím ještě neměl :-)

      Odpověď ale spíše zní: dělám tu práci tak, aby k reklamaci dojít nemohlo.

      Ve smlouvě by samozřejmě měli být podmínky pro reklamaci jasně vymezeny a pokud je poradce nedodrží, pak má klient na reklamaci plné právo. Zde ovšem nastává ten rozdíl v přístupu a jasně daném výstupu práce oproti poradenství zdarma. (bič ušitý na sebe)

      2

      2
       | Odpovědět privátně
    •  Jan_Hájek 
      Uživatel

      Zákazník má vše písemně (od smlouvy, přes audit, analýzu, výstup řešení, až po předávací protokol), takže možnost reklamace je zde samozřejmostí, tak jako v každém dalším oboru. Jelikož tyto podmínky by měl znát před zahájením spolupráce, měl by být schopný rozlišovat mezi poradci a mít možnost vybírat si partnera ještě před tím, než dojde k překvapení „ZDARMA“, které rozhodně zdarma nikdy není a klient může po procitnutí zjistit velmi vysoké ztráty.

      U nás si klient odnese řešení a může si ho nechat klidně od někoho prověřit ještě před tím, než zainvestuje nebo uzavře doporučený produkt.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jan_Hájek 
      Uživatel

      Nyní v podstatě sám docházíte k tomu, co vlastně klientovi dává ve smluvní službě vyšší záruky jako jednu z mnoha přidaných hodnot. Je to právě kvalitní smluvní dokumentace a s ní přicházející odpovědnost vycházející z písemného závazku poradce. To v případě služeb „zdarma“ chybí a to je ten hlavní rozdíl. Nelze se odlišit pouze tím, že si řeknu: „..od zítřka začínám účtovat!“, to bezesporu kvalitu samo o sobě nezvýší a lze pak určitě pochybovat např. o tom zda to není pouze 2x zaplacená služba.

      Mimochodem problematika reklamací a velmi zvýšené odpovědnosti ze smluvního vztahu vyplývající, je dle mého názoru jedním z dalších důvodů, proč by se do „lepení“ smluvní dokumentace jednotlivec neměl pouštět sám. Samozřejmě pro jednotlivce, který provozuje praxi, kde zaměstnává dalších x lidí a jeho obchodní obrat převyšuje obrat malé multilevelové sítě to jistě neplatí. ;-)

      2

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Petr Slad 
        Účastník

        K tomu jenom doplním, že právní ochrana před klienty může stát dost peněz a firma vše snáze ustojí. To osobně vidím jako největší nevýhodu brokerpoolů, jsou to velkobchody… Další jsou v marketinku, kdy všichni nabízí stejné produkty a podobná klientská řešení, takže odlišit se dá docela práci a stojí to další nemalé peníze.

        To jsou další důvody, proč se orientovat na honorářové poradenství a speciality pro klienty.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Jan_Hájek 
          Uživatel

          Na druhou stranu samy brokerpooly si na nic jiného ani nehrají… a ti nejznámější na trhu tuto roli velkoobchodu finančních produktů plní velmi dobře.

          Je to velmi vhodná volba pro každého, kdo chce budovat vlastní značku, s vlastním podnikatelským modelem a potřebuje pouze ousourcovat produktový servis.

          Pro jednotlivce a malé skupiny (velikosti jedné kanceláře) to již dle mého názoru není efektivní. Málo z nich si uvědomuje, že z té o 10-15% vyšší provize, kterou na brokerpoolu získají by měli do rozvoje svého podnikání a budování praxe neustále investovat nemalé částky.

          Ti, kteří to začnou dělat, vzápětí zjistí, že na tyto investice padne z provize zhruba 20% a více (podle velikosti a ambicí skupiny). Pokud by se raději připojili k větší společnosti se shodnou filozofií služeb, která spoustu těchto nákladů financuje centrálně s daleko větším synergickým efektem, tak by jim v čistém zůstalo ve finále mnohem více. Samozřejmě to záměrně zjednodušuji pouze na provizní systém. Sofistikovanější koncept takové společnosti přináší této přidružené skupině mnohem více než jen efekt synergie nákladů.

          Brokerpool tedy už z principu není od toho, aby poskytoval jakýkoliv originální model či cokoliv, co by poradce odlišilo od konkurence. To leží vždy na bedrech každého, kdo tento typ brokerpoolové spolupráce zvolí.

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Ivan Špirakus 
            Účastník

            Rad bych k tomu neco doplnil pane Hájku:

            1) zdaleka neni jiste, ze mala kancelar dostane od poskytovatele stejnou provizi jako „velkoodberatel“ a tudiz ze pri samostatne uzavrenych smlouvach (nemluve o jejich administrative) „ziska“ ta zminovana procenta „navic“. Vim o rade prikladu, kdy diky vyssi zakladni provizi, je zapojeni pod takovou firmu fakticky „zdarma“

            2) Nemohu souhlasit s tím, ze „velkoobchodnik“ nemůže poskytnout poradci neco, cim by se odlišil od konkurence. Rada diskuzi tady na webu označuje INSIA jako brokerpool, i když já osobně si myslím, že označení „franšíza“ by bylo přesnější. Právě proto, že řada členů sítě využívá značku a celkovou marketingovou podporu INSIA jako prvek odlišení od trhu při budování své firmy. Podivejte se do OR, kolik firem (s.r.o.) používá značku jako část svého obchodního jména.

            Další prvkem odlišení jsou vlastní, „značkové produkty“, které mají členové sítě INSIA k dispozici. Je však plně na rozhodnutí každého obchodníka, zda svým klientům v dané situaci takový produkt nabídne, v tom je zcela svobodný.

            3

            2
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            Zdravím Vás Ivane a děkuji za vaše doplnění.

            Ano vím, že to s těmi procenty může být tak jak píšete. Tím jenom lépe. Mířil jsem však na případy, kdy tomu tak není a přesto v tu chvíli dochází u dotyčných k mylným představám výhodnosti jejich pozice, oproti propojení sil s větší společností (byť také pod brokerpoolem).

            Co se týká toho odlišení od konkurence, máte samozřejmě pravdu a můj názor se od Vašeho neliší. Tím, že jsem řekl: „brokerpool tady z principu není od toho, aby to dělal“, jsem možná jen nevyjádřil úplně přesně to, co jsem chtěl. :-)

            Poukazoval jsem na to, že smluvní partneři brokerpoolové společnosti (kterých mohou být stovky) jsou si vždy navzájem také konkurencí a přesto z poolu odebírají naprosto stejné služby. To jim jistě pomůže odlišit se od „vnější“ konkurence, ale jak se odliší od ostatních partnerů uvnitř brokerpoolu a s čím originálním přijdou na trh, je čistě jen na nich.

            Čistokrevný brokerpool má z mého pohledu sloužit hlavně jako kvalitní velkoobchod, poskytovat co nejširší paletu mnou poptávaných produktů, s tím nejkvalitnějším servisem a podporou, za max.výhodných podmínek. Nic jiného od něj neočekávám. Do brokerpoolu nevstupuji pro to, abych používal jeho značku či logo při své prezentaci a marketingu, ale abych využil synergie a obrovské síly spojení obchodního obratu ve svůj prospěch.

            Ve smyslu toho, co jsem právě výše napsal, samozřejmě Vaší společnost nevnímám jako „čistokrevný“ brokerpool, ale to jste nakonec sám potvrdil. ;-) A musím říct, že ačkoliv o Vaší značce nevím příliš mnoho, tak jí velice respektuji.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Martin Hrysčenko 
            Uživatel

            Jan Hájek napsal:

            „Čistokrevný brokerpool má z mého pohledu sloužit hlavně jako kvalitní velkoobchod, poskytovat co nejširší paletu mnou poptávaných produktů, s tím nejkvalitnějším servisem a podporou, za max.výhodných podmínek. Nic jiného od něj neočekávám. Do brokerpoolu nevstupuji pro to, abych používal jeho značku či logo při své prezentaci a marketingu, ale abych využil synergie a obrovské síly spojení obchodního obratu ve svůj prospěch.“

            Pod toto se s dovolením taktéž podepisuji.

            0

            2
             | Odpovědět privátně
          •  František Jareš 
            Účastník

            A tohle je přesně ono Martine, co očekávám a 100% dostávám od poolu a zároveň je to i odpověď na Váš předchozí příspěvek, jestli nechci zkusit něco jiného. Vy jste napsal, že mě současná situace prudí. Ano,ale ne kvůli tomu s kým spolupracuji, ale kvůli tomu, co se zde na trhu děje, přeporadcováno, uplácení provizí, odnesení vaší práce někomu jinému, apod. Určitě se mi myšlenka platby předem za kvalitní práci líbí, jako lék na klienty „odnášeče“ a zároveň vymezení se proti 95% poradcům (pan Čapek říká 10% kvalitních poradců, já si myslím 5%), kteří pro smlouvu udělají prakticky cokoliv, což opět v očích klienta vypadá hodně uboze a pak je na nás tak nahlíženo.

            Takže nebráním se myšlence zpoplatnění svého času, ale určitě kvůli tomu nechci rozvázat spolupráci s dotyčným poolem.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jan_Hájek 
            Uživatel

            V tom případě máte možnost zjistit si, která z honorářových firem spolupracuje s „Vaším“ poolem a domluvit se na propojení.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account