Zvolené téma obsahuje celkem 17 odpovědí. Do diskuze (8 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Roman Kolář a poslední změna proběhla 2 dny, 9 hodiny.

  • Autor
  •  Lukáš 
    Účastník

    Dobrý den,

    Dnes jsem měl schůzku s panem z Bonnetu, s tím, ze jsem myslel, ze pokud je to tzv, broker pool ( snad to píšu správně ), tak ze se mě nebude tykat žádný kariérní plán a mohl bych dostávat za svou správně odvedenou práci také slušně zaplaceno . Poté co mi bylo zdeleno, ze zhruba 14k odměny bych dostal cca 4K, než bych se pomalu splhal dále, tak se mi teď dostává otázka , zda je něco lepšího a srovnatelného s Chytrym Honzou ?

    Děkuji

    PS: omluvte psaní, píšu na mobilu

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Já docela chápu vyjádření“

    „že se mě nebude týkat žádný kariérní plán a mohl bych dostávat za svou správně odvedenou práci také slušně zaplaceno“.

    Kolik to ale je?

    Já mám léta takovouto představu:

    1. všichni známe celkovou výši provize

    2. je nastaveno plošné procento strhávané na náklady s.r.o. (kanceláře, prostě náklady atd).

    3. tím je jasně nastavená částka, která je určena na provizi

    3.a) smlouva byla vytvořena naprosto samostatně a je OK – plné vyplacení.

    3.b) na smlouvě byla potřeba pomoc – podílelo se na ní vce lidí, potom je nutné, aby se spravedlivě podělili.

    3.c) nejníže je tipař, ten má cca 20 – 30% plného vyplacení, o zbytek se podělí sjednatel(é)

    Toto vše nám funguje v pohodě a naprosto průhledné od prvního dne, co jsme pod poolem, každý vidí kolik kdo dostane, na haléře.

    Opravdu.

    3

    0
     | Napsat autorovi
    •  Michal Pačíska 
      Účastník

      Dobrý den,jakou byste tedy nabídl provizi ve Vaší firmě člověku s 1,5 letou praxí za 1 mil. hypotéku?

      Děkuji.

      0

      0
       | Napsat autorovi
      •  Jiří Vařečka 
        Účastník

        Bohužel bez osobního rozhovoru Vám nemohu konkrétně odpovědět, ono mít 1,5 roku praxi opravdu nemluví o znalostech.

        Pokud by se jednalo konkrétně o Vás, potom Vám na Vaši otázku mohu odpovědět naprosto přesně: nula !

        Vy žádnou hypotéku nesmíte dělat, protože nemáte registraci u ČNB, proto tedy nemáte nárok na odměnu.

        1

        0
         | Napsat autorovi
        •  Michal Pačíska 
          Účastník

          Cituji Vás,

          1. všichni známe celkovou výši provize

          2. je nastaveno plošné procento strhávané na náklady s.r.o. (kanceláře, prostě náklady atd).

          3. tím je jasně nastavená částka, která je určena na provizi

          3.a) smlouva byla vytvořena naprosto samostatně a je OK – plné vyplacení.

          Toto vše nám funguje v pohodě a naprosto průhledné od prvního dne, co jsme pod poolem, každý vidí kolik kdo dostane, na haléře.

          Opravdu??

          Tedy asi Vám nerozumím :)

          0

          0
           | Napsat autorovi
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            No vždyť ano. Do firmy jde nějaká hodnota a tu znají všichni. Ví, kolik dostala firma. Uvnitř ní se to nějak dělí. Část si nechá „kancelář“, aby mohla fungovat. Co zbude, je provize, která se nějak rozdělí, dle samostatnosti nebo třeba specializace obchodníka apod.

            Co se týká toho 1,5 roku praxe, tak jde o to, jak taková praxe vypadá. Může vypadat tak, že ten obchodník po té praxi vůbec není schopen to samostatně a kvalitně vytvořit, stejně tak to může vypadat tak, že je to plně samostatný člověk, který si obstará klienta, kompletně ho „zprocesuje“ a potřebuje k tomu nějaké zázemí a podporu, aby mohl odvést kvalitní a efektivní práci. Některý obchodník je schopen vydávat za dostatečnou praxi v oboru 15 smluv za svoji existenci. Nikoho konkrétního zde tu nemám na mysli, aby nedošlo k nějakému nedorozumnění, ale již jsem viděl opravdu ledaco…

            Proto výše uvedená otázka nemá moc smysl. Odpovědí na ní je ano, co se týká obchodníka jako takového, zcela určitě může mít lepší provizi, ale chceme-li to řešit u konkrétního, tak nemůžeme v podstatě dát odpověď. Co když máte před sebou člověka, který neumí absolutně nic? Nebo má najetý prodejní rozhovor, jak zlomit klienta na IŽP? Dáte takovému obchodníkovi 130% roční provize a necháte ho bez dozoru?

            Předpokládám, že s ním budete chtít mluvit, zjistit, co dovede, jak o celé věci smýšlí, proč to chce dělat, kam směřuje atd. Můžete mu jen obecně říct, jak to funguje. Je to tak a tak, tohle jsou naše mantinely a podmínky, když to takhle budete dělat, tak to může takhle vypadat. Když o něm nic nevíte, slíbíte mu 1,3% z hypotéky?

            2

            0
             | Napsat autorovi
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            No, co k tomu napsat.

            Roman tomu dobře rozumí, jak jsem psal, takto fungujeme dlouhodobě.

            Na Vaši otázku tedy odpovím: ano, opravdu.

            Možná tomu nerozumíte proto, že jste se s takovým způsobem ještě nesetkal. Nesetkal jste se třeba jenom proto, že Vám společnost, pro kterou nyní pracujete, nedává náhled na celkové provize, které jsou na ni od jednotlivých ústavů posílány.

            Jak jsem výše psal, s přesností na haléře každý vidí, jak jsou peníze rozděleny. Vše procenty, žádné body a jiné podobné zakrývání.

            Mimochodem, to byl jeden z rozhodujících argumentů proč si před lety vybral spolupráci s poolem, kde jsme.

            1

            0
             | Napsat autorovi
    •  Vít Suchý 
      Účastník

      vubec tu nepisete nic konkretniho a Vas profil je „no name“

      Muzu se zeptat, za jaky produkt by „mela byt “ odmena 14k a Vam bylo nabizeno 4k ?
      A co muzete nabidnout potencionalnimu „zamestnavateli“ Vy ?
      Kolikaletou praxi v oboru mate ?
      Pracoval jste doposud samostatne, nebo v nejake strukture ?
      Jake jste mel obraty za posledni 2 roky ?
      Jaka je Vase specializace ?

      2

      0
       | Napsat autorovi
    •  Jan Vobořil 
      Účastník

      Dobrý den, pane Vařečko.
      Vy znáte výši provize, která jde od pojišťovny nebo banky do Vašeho poolu? Když jsem se o tuto informaci zajímal, uspokojivé odpovědi se mi nedostalo.
      Nebo to myslíte tak, že znáte výší provize, kterou vyplácí pool vám, co by kanceláři?

      0

      0
      • Tato odpověď byla upravena před 2 dny, 17 hodiny uživatelem  Jan Vobořil.
       | Napsat autorovi
      •  Roman Kolář 
        Účastník

        Jelikož děláme pod stejným poolem, tak ano, pan Vařečka zná výši provize poolu a celý její rozklad. A každý obchodník, který má plný přístup, což jsou u nás všichni. A taky všechny smlouvy, které má pool uzavřen s institucemi.

        4

        0
         | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Domnívám se, že nejde o Chytrého Honzu jako takového, ale o systém fungující uvnitř, jinými slovy firma pod CHH, ve které je nastavena nějaká hierarchie nebo postupový systém. Klidně tedy i MLM marketing. Jeden z našich obchodníků v takové struktuře pracoval už jako celkem slušně zajetý, asi za polovinu toho, než měl pak u nás. Tohle vypadá na první pohled dost obdobně. Je to ale jak píše Jirka o tom, nakolik Vy zvládáte samostatně práci a kolik potřebujete podpory. Pokud je obchodník schopen se orientovat v software, dokáže jednat s klientem, postavit a vysvětlit finanční plán nebo udělat nějakou analýzu stavu, byť jen v pojištění, tak by pochopitelně neměl dělat v takovém provizním poměru, který uvádíte. Ale nic o Vás nevíme, třeba to zatím není na samostatnou práci (bez urážky) a pak má logiku, že musí být zaplacen ten, kdo to s Vámi vyrábí, jinými slovy musí nastat nějaké dělení.

    Takže Vaše otázka není úplně ok. Co je to lepší? Lepší provizně určitě, otázkou ale je také to, za co tu lepší provizi vyměníte. Viděl jsem desítky obchodníků pachtících se za vysokou provizí, která jim byla k ničemu, protože nezvládali sami sebe.

    Jste to Vy, kdo bude vybírat systém, ve kterém budete pracovat. Nezajímejte se jen o provizi, zajímejte se i o ostatní věci. Stejně jako bych se zajímal já o ostatní věci u Vás. Copak má smysl se bavit o nějakých provizích, když ani neproběhla vzájemná výměna informací? To je jako když uvidíte na diskotéce nějakou kočku a budete se s ní druhý den chtít oženit :-) Ten vztah přece musí vzniknout na nějaké bázi. Něco bychom o sobě měli vzájemně vědět. Kdo jsme, co a proč děláme, kam směřujeme, jak si vyhovujeme, máme nějaké společné body?… To platí jak pro vztah s klientem, tak pro vztah s firmou, tak i pro vztahy další. Mají-li tedy mít nějakou budoucnost. ;-)

    2

    0
     | Napsat autorovi
    •  Ivan Špirakus 
      Účastník

      Zlatá slova Romane, podložená zkušenostmi …… :)

      za procenta se opravdu v žádné hospodě oběd nekoupí ….

      Bohužel je na trhu hodně lidí, kteří měli velké oči a „vyjednali“ si při přestupu do poolu výborné provize výměnou za úplnou samostatnost a pak zjistili, že vlastně sami nedokážou fungovat a na jejich provizním výpisu se krčí každý měsíc jen pár tisíc korun….

      Většinou si to ale nedokáží přiznat a pochopit v čem je problém a dříve či později to vzdají a najdou si raději zaměstnání …

      Je to myslím škoda….. pod dobrým vedoucím by nejen mohli solidně vydělávat (v absolutní sumě) i při menším procentu, ale za pár let třeba i vyrůst a osamostatnit se ….

      2

      0
       | Napsat autorovi
  •  Jana Šindlerová 
    Účastník

    Mohu se zeptat na společnost Insia popř. Broker Consulting?

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      A co konkrétně Vás na nich zajímá?

      0

      0
       | Napsat autorovi
      •  Jana Šindlerová 
        Účastník

        Způsob práce, serióznost směrem ke spolupracovníkům i klientům. Dále proškolování, možnost zázemí. Dále samozřejmě zda uplatňují zádržný fond a zda je vyplacen po ukončení či ne.
        Možnost call centra ve výjimečných případech..navolání schůzek.

        0

        0
         | Napsat autorovi
        •  Roman Kolář 
          Účastník

          Jako obchodník Insia. Způsob práce jako takové Insia nikomu neurčuje, každý může používat svoje nástroje nebo aplikace a k nim využít další nástroje od Insia k podpoře jeho činnosti. Jako příklad bych uvedl třeba autokalkulačku. Na sjednání jednoduchého POV stačí napsat RČ a SPZ. Pak už je to jen asi na pět kliknutí a smlouva i se záznamem je hotová a uložená v systému.
          Serióznost. Tady bych jako příklad uvedl naprostou transparentnost. Všechny smlouvy s institucemi jsou volně přístupné a je vidět celý provizní tok od pojišťovny až k poslednímu obchodníkovi. V intranetu najdete komplet pracovníky Insia a u nich podrobně, co mají na starosti.
          Školení. Školení pojišťoven je buďto regionální (je k nalezení v kalendáři akcí nebo můžete být navázána přímo na kontaktní osoby v regionu. Firmy, které mají víc lidí (5-10) se domluví se školitelem, který přijede na firmu. To bude asi všude stejné. No a školení firmy, zaměřená na určitou věc, rozvoj osobnosti, práce se systémem (vhodné pro administrativu) souhrnné produktové školení nějakého segmentu… každý si sleduje a přihlašuje dle potřeby.
          Zádržný fond. Ano, z každé předplacené smlouvy. Po uplynutí stornobdobí zase nateče zpátky do provizí.
          Callcentrum ne, pokud ho někdo potřebuje, tak si musí sehnat vlastní. Nepřipadá mi to ani úplně ok mít univerzální callcentrum u poolu, protože každý může mít jiný způsob práce. U nás ho kdysi obchodníci měli. Co jsem zaznamenal, byl daleko vyšší odpad takových klientů. Klienta získaného na doporučení Vašeho spokojeného klienta to nenahradí, zpravidla je to pevnější vztah a jednodušší práce. Ale pokud s tím máte dobré zkušenosti, tak ok.
          Na tomto webu to ovšem nikdy neobsáhnete všechny informace, na to je třeba se prostě nakontaktovat na patřičnou osobu, sednout si s ní a zjistit, jak fungují pro Vás prioritní věci a zjistit některé další, které třeba neznáte. Otázkou je také to, odkud obchodník odchází, protože některé věci může mít nastaveny špatně. Tím nemyslím přímo Vás, ale obecný pohled. Jiný pohled může znamenat i jiný systém práce, takže to bych nepodceňoval. Vytváříte svoji budoucnost a její jistotu.

          2

          0
           | Napsat autorovi
  •  Jana Šindlerová 
    Účastník

    Velmi Vám děkuji za informaci, velmi jste mi pomohl. Jen info ohledně zádržného fondu..tomu rozumím ale tedy po uplynutí 5 let storna Vám budou peníze vráceny? Je toto podloženo smlouvou? Co když ve firmě skončíte, také Vám budou peníze vráceny?

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Ještě k tomu napíšu, že kauční konto může být nastaveno jinak nebo vůbec, pokud existuje jiná forma garance, tedy např. dostačující výše následných provizí (kmen). Kauční konto rovněž nevzniká na životním pojištění, které je vypláceno „rovnoměrně rozloženě“ ať už v období 5 let nebo ve formě trvale rozložené provize
      Kauční konto zůstává po ukončení smluvního vztahu partnera logicky na úhradu vratek, proto se i vytváří. Po uplynutí storno období se kladný zůstatek vrací obchodníkovi na jeho žádost.
      Pokud ale obchodník přechází jinam, pak je kauční konto vyplaceno za předpokladu, že došlo k převodu a následná firma na sebe převezme povinnost uhradit případná storna. Pojišťovna vystaví potvrzení o převodu a tím ukončení nároku vymáhat případná storna na původním správci, který je tím pádem mimo nebezpečí případných storen.
      Pochopitelně, že mohou existovat situace, kdy to může být jinak, např. pokud bysta byla stíhány nějakými státními orgány… Tuto variantu jsem u Vás vyloučil. :-)

      1

      0
       | Napsat autorovi
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account