Štítky:  

Zvolené téma obsahuje celkem 13 odpovědí. Do diskuze (7 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Petr Janda a poslední změna proběhla 4 roky, 11 měsíců.

  • Autor
  •  Petr Janda 
    Uživatel

    Vážení kolegové,

    chtěl bych se na Vás obrátit s dotazem o odpovědnosti finančního poradce. S finančním poradenstvím jsem začal před cca 2,5 lety u jedné velké mezinárodní společnosti v modrých barvách. Upřímně řečeno dnes toho dost lituji, ale tenkrát jsem jaksi neměl možnost poznat, že místo na kterém pracuji a lidé se kterými pracuji nejsou úplně ok. Uzavřel jsem jako „manažer“ asi 3 životní pojistky s vysokým (běžně placeným) ročním pojistným psaným do dvou let (nadřízení řikali, že je to „v poho“). Jsem si vědom toho, že klient u této smlouvy z počátku platí především provize celé společnosti, tudíž se mu peníze ztrácí než že by se hodnotili. Dnes už pracuji na svém důkladném zaškolení, ale mám trochu strach z toho, co se stane až na to klient přijde? Jasně, že mám černé svědomí a chtěl bych klientovi peníze vrátit, ale vracet na provizích cca 100.000 (v případě rušení od počátku) je v současné době pro mě dost likvidující.

    Teď už konkrétně: Jakou odpovědnost nese finanční poradce pokud klientovi udělá „točku v ŽP“ po dvou letech trvání smlouvy? Má klient ještě možnost s tím něco dělat, nebo už je poradce po dvou letech strachu v suchu?

    Vím, že je hrozné takto uvažovat, ale chtěl bych to vědět už jen proto, že bych tím dokázal pomoci spousty dalším klientům. Díky za Vaše odpovědi…

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Martin Hrysčenko 
    Uživatel

    Rozsah a obsah pojištění odpovědnosti najdete v pojistných podmínkách daného pojištění.

    Tam najdete svou odpověď, jestli můžete sám sebe napráskat za poškození klienta Vaší špatnou prací a neodborností.

    Nevím co má OVB za smlouvu o odpovědnosti (u jaké společnosti). Možná bychom se mohli poptat zdejších spolupracovníků s OVB, kteří by se mohli do dané rámcové smlouvy podívat a zjistit Vám to.

    Aha, tak jsem si to pročetl ještě jednou. Ptáte se, jestli při zrušení od počátku budete po storno lhůtě vracet provize. Mno, tak to netuším jak je tohle ošetřeno v provizních smlouvách makléřů a pojišťoven. Na tomhle by pojišťovny asi řádně prodělávaly.

    Podle mne by to asi dokázaly zrušit od počátku. Peníze by pravděpodobně nevyžadovali jako vrácení provizí, ale jako náhradu za vzniklé škody z pojištění odpovědnosti Vašeho, nebo společnosti samotné.


    Teď mě tak napadlo, že by to mohlo sloužit i jako návod na pojistný podvod, pokud by to skutečně bylo uznatelné pojišťovnou.

    Nabouchat smlouvy za miliony a pak říci- sorry, já nevěděl, pojišťovna to za mne proplatí z mé pojistky na blbost, a jet se vykoupat na kanáry :-)

    Nenapadlo to už takhle náhodou někoho? :-)

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Petr Janda 
    Uživatel

    Díky za názor, ale takhle to myšleno nebylo. Udělal jsem chybu a nechal sem se do toho vmanipulovat a je dost možné, že se rozhodnu ty smlouvy zrušit od počátku (to lze, vím to od jiných poradců co s tím mají zkušenosti). Jak ale říkám, mam k dispozici spoustu smluv svých nadřízených takto uzavřených a mohl bych s tím něco udělat…

    Takže to, že tu dostanu kopr je mi jasný a zasloužím si to…ale kvůli tomu tu vážně nepíšu.

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Martin Hrysčenko 
    Uživatel

    Já to nemyslel zle. Vy byste chtěl takto od počátku vypovědět smlouvy svých nadřízených? Muhehe.. no to by Vám asi moc nepoděkovali :-) Ale myšlenka je to dobrá a potutelně Vám ji schvaluji :-))

    (pokud to skutečně jsou paskvily, nad kterýma tady tak žehráme)

    Mé myslenkové pochody, které přímo s Vámi už moc nesouvisí jsem raději hodil pod čáru. To mě jen tak napadlo v globálu…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    1. Když víte, že to Vaši kolegové vyzkoušeli, zeptejte se jich, jak přesně to probíhá. Není nic lepšího, než to znát od někoho, kdo to již prošel.

    2. Nevím, jak se to chová, ale logicky by v takovém případě měla chtít vyplacenou provizi pojišťovna zpátky. A to v celé hierarchii, nejen po Vás.

    3. Pokud to uděláte, tak klobouk dolu před Vaší odvahou. Pokusit se ukončit stornem od počátku smlouvy Vašich nadřízených… to bude peklo :-) Třeba existuje způsob, aby to klient zrealizoval sám a Vy jste v tom nefiguroval.

    4. 100.000,- na provizích… zkuste, jestli neexistuje možnost uhradit případné storno ve splátkách. Budete mít čas vydělávat jinde a postupně to uhradit.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    Martine, odpovědnost a pojištění odpovědnosti jsou 2 poměrně rozdílné věci.

    Jsem přesvědčen, že na popisovaný případ se pojištění vztahovat nemůže (aniž bych věděl, kde a jak je daná firma pojištěna).

    V principu jde o to, že daný člověk/resp. firma věděli co dělají, tedy jaká je výška provize v poměru k pojistnému a pokud by tímto způsobili škodu, tak buď úmyslně, nebo vědomě. A na to jaksi pojistit nejde…

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Bývalý přispěvatel 
    Uživatel

    Dobrý večer pane Jando, musel jsem si Váš příspěvek přečíst dvakrát, protože jsem nevěřil svým očím. Poradce finančně – poradenské MLM firmy a má SVĚDOMÍ !!! Jaký to vzácný jev !!! Aby bylo jasno, nehážu všechny MLM poradce do jednoho pytle, ale SVĚDOMÍ se v těchto firmách vyskytuje u procenta, možná promile lidí. Váš počin chválím, nicméně mu nedávám velkou šanci na úspěch. Kolegové udělají první i poslední, aby Vás z firmy vyštípali. Půjdete ostatním velmi špatným příkladem, což se nebude manažerům a vedoucím skupin vůbec, ale vůbec líbit. Vy nemáte přemýšlet, ale sjednávat hlava nehlava, o nějakém svědomí nemáte mít ani ponětí. Na odškodnění z odpovědnostní pojistky zapomeňte, to jsem bral jako dobrý pokus o vtip. Držím palce a dejte potom vědět, jak jste pochodil, budete-li ještě mezi námi :0)

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Anonym

    Pane Špirakusi, změnila by něco v tomto směru situace, kdyby pan Janda prokázal, že tyto smlouvy uzavřel v době po nástupu při zaučování, popř, ještě ve chvíli, kdy neměl registraci ČNB a pracoval na DPP?

    BTW, kolegové, nezdá se vám, že se podobných případů v poslední době objevilo nějak hodně?

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    z pohledu pana Jandy zcela jistě – zaměstnanec navenek nijak neodpovídá – veškerou odpovědnost má zaměstnavatel

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Petr Janda 
    Uživatel

    Abych to upřesnil, registraci u ČNB jsem měl již delší dobu v době sjednání těchto pojistek. Působil jsem na pozici obchodního vedoucího. Ve firmě jsem nyní ve výpovědní lhůtě. Začínám pracovat ve skrytém režimu jiné poradenské společnosti, tudíž zrušit smlouvy tohoto typu není problém (neni šance aby se na to přišlo). Otázka je, když to budu ať už já nebo klient chtít vypovědět z vlastní invence po delší době jak dvou letech, půjde to?

    Jestli-že ano, bude to tak, že pojišťovna bude chtít vrátit provizi od OVB a OVB následně po celé struktuře?

    A nebo po dvou letech má klient prostě smůlu a nic s tím dělat nemůže??

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Po dvou letech skončí storno období, takže vydělala pojišťovna, OVB, struktura, možná Vy, nikoli klient.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Petr Janda 
    Uživatel

    Díky Romane, v tom případě je nutné jednat rychle. Tak to Vám můžu říct, že si nadřízený BL za svojí dosavadní kariéru na podobných podvodech vydělal balík. Co na to říct?… to je vážně smutný :(

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Petr Zapletal 
    Uživatel

    Dobrý večer,

    sice píšete, že neházíte všechny poradce v MLM do jednoho pytle, ale tato věta je v obrovském rozporu se zbytkem Vašeho příspěvku.

    Nechci nijak obhajovat OVB jako celek ani jiné MLM společnosti, protože ostatní struktury a jejich praktiky osobně neznám (spíše jen z tohoto portálu a různých negativních debat), ale ve struktuře, ve které působím já, jsem se s žádnými podobnými nekalými praktikami nesetkal. I když to bude pro někoho asi velice úsměvné, tak klient je tu kladen na první místo. Nejsem do ničeho tlačen a mám „absolutní volnost“ v tom co?, za kolik?, u koho?, za jakých podmínek, atd. sjednávám. Uvozovky jsem použil, protože volnost platí samozřejmě v případě, že je to vhodné a výhodné pro klienta. Nevím, jestli mám opravdu takové výjimečné štěstí na vedoucí a na strukturu a všichni ostatní jsou špatní, ale dost o tom pochybuji. Nemám relevantní odhad kolik podobných struktur v OVB je, ale nesdílím, už v mnoha komentářích uváděná čísla, že 95% jsou zloději a zbytek jsou MOOOŽNÁ kvalitní (někdy jsou odhady i horší). Nebo si to alespoň přeji :)

    Proto je mi proti srsti, když tady čtu příspěvky o tom, jak jsou všichni poradci OVB zrůdy, zloději a zločinci a když se náhodou někdo objeví s rozumným příspěvkem je na něj okamžitě pohlíženo téměř jako na nějaké bájné stvoření, které nikdo nikdy neviděl a nepotkal. Znám spoustu kvalitních poradců v rámci OVB, na které rozhodně naplatí zde v hojnosti používaný popis a převládající názor. Mají dokonce i to pro Vás nepochopitelné SVĚDOMÍ. Je asi logické, že Vám nejsou známí. Asi si na ně nikdo nestěžuje a nemá s jejich prací žádný problém. Jejich klienti jsou s nimi spokojení a nemají potřebu vyhledávat služby u konkurence.

    Proto prosím, aby se opravdu neházeli všichni do jednoho pytle a ta agrese byla trošku mírnější nebo alespoň cílená na určité lidi a skupiny. Nikdo nemůže mít problém s tím, když se tu budou zveřejňovat a kritizovat konkrétní osoby nebo struktury (i když to bych byl taky opatrný).

    Děkuji a přeji všem, aby se co nejdříve naše profese v povědomí veřejnosti dostala na takové příčky oblíbenosti, kam po právu patří.

    Pěkný večer

    Petr Zapletal

    0

    6
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Vcelku mě překvapily ty červené palce, ten příspěvek mi nepřijde nijak agresivní a když to píšu u příspěvku, který pojednává o MLM já, tak to už je co říct :-)

    Problém je Petře v tom, že většina z nás, co tu nepíšeme o těchto firmách příliš pozitivně, se v terénu setkala naprosto logicky s tím horším. Ono to tak trochu vychází z toho, že pokud to ten člověk dělá v rámci svých možností dobře, tak se ani k takovému klientovi nedostávám. Poslední rok jsem se dostal opravdu k hodně klientům, kteří byli před tím \“opracováni\“ někým z OVB a všechno mělo jednu lajnu. IŽP na co největší částku to šlo a přepracovat cokoli, ať to bylo nastaveno jakkoli. O nefungujících telefonech těch poradců ani nebudu mluvit. S kvalitním poradcem OVB jsem se potkal až nyní a to bylo při naprosto jiné příležitosti, než u klienta.

    Zcela zásadní věc, které já nerozumím, je to, proč v organizaci, která nad tímto drží ochrannou ruku, zůstáváte. Asi po sté tu zopakuji, že svojí prací to podporujete. Byl jsem svědkem přerodu mnoha lidí, kteří psali podobné články jako Vy. Ale byla to u některých dlouhá cesta. Dnes po odchodu z této organizace, se na toto všechno dívají už naprosto jinak a jejich změna, mi dává jistotu, že to, co tu píšu, jsem si nevycucal z prstu. Nejste v souladu se svojí firmou. A uvědomte si jednu velmi důležitou věc. Vy tu firmu nepotřebujete, ta firma naopak potřebuje Vás. Proto máte konkurenční doložku a půl roku výpovědní dobu. Proboha přemýšlejte o tom, pro koho děláte. Ve vší slušnosti nepíšu proti Vám jedinou negaci, ale opravdu se nad tím zamyslete, tohle, co tu píšeme, v té firmě pochopitelně nikdy neuslyšíte. Chápu, že bráníte firmu, pro kterou děláte, ale teď to chvíli zkuste s námi, poslouchejte a přemýšlejte o tom, proč tu tolik lidí tohle píše. A trochu mi věřte, málokdo z tohoto fóra absolvoval tolik rozhovorů s obchodníky různých firem, jako já. Kdybyste to slyšel, zaplakal byste. Nevěřil byste, co vše se praktikuje na člověka, který neudělal nic víc, než že si dovolil odejít tam, kde si myslí, že bude šťastnější. A za to je mu vyhrožováno, je vydírán, perzekuován, stíhán, očerňován…. připadá Vám tohle normální? Jestli ne, nepodporujte to svou prací, nic víc už k tomu nejde říct.

    6

    1
     | Napsat autorovi
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account