Zvolené téma obsahuje celkem 80 odpovědí. Do diskuze (21 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Redakce a poslední změna proběhla 6 roky, 7 měsíců.

  • Autor
  •  Redakce 
    Uživatel

    [Toto je automaticky vložený text z Produktové databáze Poradci-sobě.cz.]

    Povinné pojištění je pouze pojištění smrti na min. částku 10.000,-

    Ostatní rizika jsou libovolně volitelná a kombinovatelná

    -Pojištění smrti následkem úrazu

    -Pojištění trvalých následků úrazu od 0,5%, progrese, 4násobek

    -Pojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu (8 dní)

    -Pojištění pracovní neschopnosti z důvodu nemoci (od 15. nebo 29. dne)

    -Pojištění hospitalizace (úrazu nebo nemoci trvající minimálně 24 hodin)

    -Pojištění velmi vážných onemocnění

    -Pojištění invalidity s jednorázovou výplatou pojistné částky (3.stupeň)

    -Pojištění invalidity nebo dlouhodobé péče s výplatou doživotní renty

    -Pojištění doživotní kapitálové renty

    -Pojištění zproštění od placení pojistného

    -Pojištění kapitálové hodnoty

    Připojištění dětí

    -Pojištění velmi vážných onemocnění (max. 1.000.000,-)

    -Pojištění smrti následkem úrazu (max. 50.000,-)

    -Pojištění trvalých následků úrazu od 0,5%, progrese, 4násobek (max.1.000.000,-)

    -Pojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu (max.1.000,-)

    -Pojištění hospitalizace (trvající minimálně 24 hodin-úraz, nemoc) (max. 1.000,-)

    Výhodou pojištění je sjednání připojištění invalidity nižších stupňů a možnost sjednat individuelní konec některých pojištění a to u každé pojištěné osoby zvlášť, což může oproti jiným typům pojištění platbu výrazně zlevnit nebo sjednat za stejné pojistné vyšší částku.

    Na pojištění se nechají provádět prakticky jakékoli změny.

    Oproti předchozí verzi bylo pojištění nastaveno jinak v parametrech postačitelnosti. Důvodem tohoto kroku bylo odstranit předčasné rušení smluv s výrazně zápornou kapitálovou hodnotou, jelikož rizika jsou rozpočítáná do celého průběhu smlouvy. Pojištění již tak nelze srovnávat oproti minulosti "jen na riziko"

    Úrazy, za které pojistitel poskytuje pojistné plnění, jsou přesně specifikovány v tabulce „Maximální hodnoty plnění denního odškodného za dobu léčení úrazu“ platné v době vzniku pojistné události.)

    Tak pozor na tu distenzi.. ;-)

    Škoda, že produkt není ještě variabilnější v nastavení TN od vyšších procent a ve sjednání postupně klesající pojistné částky, která by dodala pojištění „větší rozměr“

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Aleš Brabenec 
    Uživatel

    Kolegové, zajímaly by mě vaše zkušenosti s rychlostí plnění a likvidace pojistných událostí u tohoto produktu (respektive Pojišťovny ČS). Bohužel (spíše naštěstí) nemám zpětnou vazbu co se týče plnění.

    6

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jakub Pecha 
    Účastník

    Klienti si rychlost a výši pojistného plnění u PČS v drtivé většině pochvalují.

    9

    3
     | Napsat autorovi
  •  Pavel Rzepka 
    Uživatel

    Nezaznamenal jsem problémy s pojistným plněním ze strany PČS.Mám klienty spokojené s tímto produktem.

    7

    3
     | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    Dobrý den vážení kolegové, z mé zkušenosti, co se týče pojistného plnění, je PČS se svým produktem Flexi jednoznačně mezi nejlepšími. Při nekomplikovaných nebo drobných úrazem plní i do 14 dnů. Při závažnějších úrazech nebo při při plnění ve 100 tísícových položkách je likvidace delší (mají na to 3 měsíce), ale pokuď znáte dobře podmínky pojišťovny a ty také prezentujete klientovi, je vše v pořádku. Prošla jsem se svými klienty desítky plnění a vše proběhlo v pořádku. Až na dvě plnění, která jsem zde již v sekci plnění prezentovala. Týkalo se to distorzí a kontuzí končetin bez pevné fixace. Pokuď to ale víte a své klienty na to upozorníte, myslím, že je po problému. Stačí klientovi doporučit, aby mu lékař na takovéto zranění předepsat ortézu. Shrnu-li celkově produkt Flexi je stále (i přes jeho značné zdražení) jedničkou. Proč?? Například u připojištěných dětí: vstupní věk 0-18 (příklad: dítěti bude 18 za měsíc a máme ho na 7 let pojištěné za pár korun), děti bez zkoumání sportů, zdravotního stavu a do třetice…bez rozdílu, zda-li ještě studuje!! Další příklad: u dospělé osoby u plnění DOU: výše denní dávky…3000 Kč…možno sjednat nezaměstnanému. Invalidní důchodci (včetně částečných ID), starobní důchodci jsou RS 1. Souhlasíte kolegové se mnou, že se tomuto produktu žádný jiný nevyrovná?? V případě, že nesoulasíte, tak mi to dokažte a uveďte konkrétně obdobný produkt. Děkuji

    16

    2
     | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    …a ještě jedna důležitá…myslím, že nejdůležitější přednost tohoto produktu: Klient je pojištěn do svých 75 let věku a to i u TNU + DOU + HOSP. a „PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI“!!!

    6

    4
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Flexinu sjednávám několik let a pamatuji si, jak jsem si stěžoval, že má přednastavené tarify místo toho, abychom to mohli nastavit libovolně. Dnes již má Flexi téměř všechno. Doplnila se tam spousta připojištění a zvýšila variabilita. Období, kdy bylo možno ji sjednat prakticky téměř jako rizikovou,je za námi a musím říct, že jsem se spíše divil, že to pojišťovna vydržela tak dlouho. Nedivím se ani jejím krokům vypovědět v případě některých klientů některou z rizikových složek.

    Velmi si také chválím vzájemnou komunikaci. Pár dní po sjednání mám už v e-mailu, že smlouva byla zaregistrovaná. A mohu si ji odškrtnout a zapsat číslo smlouvy. Tak nějak bych si to představoval u všech pojišťoven. Rovněž kdykoli jsem měl jakýkoli dotaz, byl mi obratem zodpovězen.

    Jednu malou pihu na kráse bych měl… Staré typy smluv nelze rozšířit o některé typy rizik, což bych občas potřeboval.

    8

    0
     | Napsat autorovi
  •  Aleš Brabenec 
    Uživatel

    Romane, i v současné době je možné nastavit Flexinu těméř jako rizikovku. Sice to trochu zvýšili oproti minulé verzi 09, ale pořád se jedná o velice zajímavý produkt. Neznám moc produktů, kde by šlo z minimálního pojistného tak velká část procent na rizika.

    Jinak komunikace ze strany pojišťovny by mohla být trochu rychlejší. Poslední dobou trvá docela dlouho schválení smluv.

    Zaslechl jsem, že od nového roku bude možná aktualizovat starší smlouvy a přidávat rizika, která v té době nebyla k dispozici. Má někdo více informací k této věci???

    6

    1
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Já vím Aleši, jednalo se mi zejména o situaci, kdy je Flexi nastavena zejména na pojištění dětí.

    Problém s novými riziky u starších smluv je údajně v legislativě, protože každý typ je sjednán podle jiného zákona. Omlouvám se, pokud si to již ne zcela přesně pamatuji. Pojišťovna na tom snad pracuje, možná se dočkáme v tomto směru pozitivních změn.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Pro Gabrielu. Přednost to sice možná je, ale z hlediska příjmového to tak důležité není, protože v tomto věku má člověk již zvětšiny příjem z důchodu, případně renty apod. a není ztrátou příjmu tedy již ohrožen. A ty palce nemáte ode mě. :-)

    6

    0
     | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    Pro Romana…dnešní důchodci možná ano, ale co ti mladí, kterým dnes sjednáváme a na pořádné rentové zajištění jim nezbývá?? A státní důchody…dočkají se jich??

    4

    1
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Ok, jako argument beru. Nicméně bych to neviděl jako nejdůležitější přednost tohoto produktu. Mladý člověk se dostane do této situace asi tak za 40 let. Když vidím, co a jak se změnilo v posledních jen 10 letech, je velmi těžké odhadnout, jestli taková konstrukce pojištění může nebo nemůže být zajímavá po desítkách let. Neznáme budoucí konstrukce důchodového zajištění, neznáme ekonomický vývoj rodin a jejich možnosti. Proto vidím jako důležitější jiné parametry. Jinak pochopitelně nic proti variabilitě a další rozšířeným možnostem tohoto pojištění. Vycházím z předpokladu, že většina lidí, která se řídí finančním plánem nebude mít v horizontu času existenční problémy a nějaký ten důchod mít bude.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Michal Mička 
    Uživatel

    Gabrielo,bral bych v potaz i průměrnou životnost životního pojištění, která nedosahuje ani deseti let,proto bych rozhodně neargumentoval tím,že je možné být pojištěn do 75 let věku.

    Konkurenčním produktem Flexi je Forte od ČSOB. Jinak souhlasím s tím,že mezi přednosti Flexi patří vysoká flexibilita,rozsáhlé možnosti zabezpečení,nízká cena rizik a dobrá likvidace.

    11

    2
     | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    Romane, Michale…díky za váš příspěvek, pro Michala k Forte: v současné době po přidání povinné rezervotvorné složky a prokazování příjmu od nízkých částek plnění…už konkurencí flexi není. S plněním u Forte vzhledem k mladosti produktu ukáže čas…

    8

    0
     | Napsat autorovi
  •  Aleš Brabenec 
    Uživatel

    Gabrielo, Forte vychází i se zvýšenou rezervotvornou složkou pojistného cenově lépe u starších lidí.

    5

    3
     | Napsat autorovi
  •  Stepan Navrat 
    Uživatel

    Mám dotaz, jelikož jsem Flexi prozatím nesjednával jak to je splněním poj. událostí v počátcích smlouvy asi 3-5měsíců po sjednání. Při dnešním rozhovorů s nevlastní tetou, která měla operaci křížových vazů, ležela x týdnů v nemocnici a byla x týdnů v pracovní neschopnsoti ji PČS jejími slovy neuznala nárok na poj. událost, protože její smlouva nenabyla platnost nebo tak něco. Sám jsem ji nerozuměl, proto jsem ji požádal, aby na příští týden připravila všechny smlouvy, dále má ŽP od ČSOB, kde prozatím nežádala o plnění, abych se na to osobně podíval a poradil ji jak postupovat dále.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Domnívám se, že problém není v tom, že by pojišťovna neplnila za úraz, protože ten je výsledkem nahodilé události. Kde se ale pojišťovna chrání, je např. pojištění hospitalizace z důvodu nemoci, kde je u Flexi dvouměsíční čekací doba. Stejná doba je to u pojištění pracovní neschopnosti. Čekací doba začíná běžet dnem počátku pojištění, nikoli počátku smlouvy, tzn. že pokud sjednám např. 1 ledna pojištění, pak uplynou ty dva měsíce posledním březnem. Tak že v první řadě je třeba se podívat, co přesně je na smlouvě pojištěno a dále jaký typ pojistné události vlastně teta utrpěla a o co přesně žádala. Zda se např. nejednalo o nemoc nebo zda už tento problém nebyl při sepisování smlouvy apod. Bez těchto údajů se nelze o nic opřít.

    9

    0
     | Napsat autorovi
  •  Stepan Navrat 
    Uživatel

    detaily sám neznám, akorát jsem se pozastavil za větou, když řekla, že pojištovna neplnila, to mě zarazilo, ale díky za info… Na konci týdne se ji na to podívám…

    2

    0
     | Napsat autorovi
  •  Tomáš Podoba 
    Uživatel

    Nesouhlasím s panem Mičkou

    „Konkurenčním produktem Flexi je Forte od ČSOB. Jinak souhlasím s tím,že mezi přednosti Flexi patří vysoká flexibilita,rozsáhlé možnosti zabezpečení,nízká cena rizik a dobrá likvidace.“

    – Forte byl tah, aby se ČSOB na trhu udrželo. Rozhodně nelze říci, že Forte je konkurentem Flexi. Co se cen týče, tak Forte nemá na současném trhu konkurenci, ale jak je to s plněním a podmínkami?

    Osobně nesouhlasím a říkám, že konkurentem FLEXI je Perspektiva 7BN (dětské pojištění nepočítám, u té FLEXI převálcuje většinu).

    Dobrá likvidace = za 3, souhlasím ;) na Flexi jsou dost stížnosti v rámci plnění, viz. např. zlatakoruna.info diskuze dole.

    5

    2
     | Napsat autorovi
    •  Petr LOVAS 
      Uživatel

      Prosím pana Tomáše Podobu o upřesnění, příp. odkaz, kde se nacházejí informace o špatných zkušenostech s plněním u Flexi. Děkuji

      I já souhlasím, že Perspektiva 7BN je slušnou konkurencí pro Flexi.

      Především mne však zajímá porovnání těchto dvou produktů v ocenění trvalých následků (oceňovací tabulky Kooperativy mám k dispozici, u poj. ČS prý běžně dostupné nejsou) a také zkušenosti s plněním PN u nemoci.

      Zatímco Kooperativa stanoví u nemoci (diagnózy) maximální počet dnů, po který bude plnit, takže klient ví, „jak dlouho může marodit“, u Flexi je ve VSP pouze uvedeno, že jestliže je doba léčení nemoci neúměrně dlouhá, stanoví rozsah plnění pojistitel.

      To je velmi obecná informace pro klienta i poradce.

      Ptám se tedy, jak transparentní je Flexi produkt, co se týká plnění, když nejsou dostupné oceňovací tabulky a úměrnou dobu léčení nemoci určuje pojistitel ?

      Máte někdo nějaké zkušenosti a informace ? Děkuji

      1

      0
       | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    Pro Štěpána: souhlasím s Romanem….vše již napsal. Domnívám se, že když teta šla na operaci křížových vazů, takže asi žádala plnění hospitalizece a PN (byla-li sjednána) a při šetření pojistné události vyplynulo, že teta se již s tímto onemocněním léčila před uzavřením pojištění. V tomto případě opravdu pojišťovna neplní. Pro názorný příklad uvadím moji zkušenost: pojištění dětské hospitalizace také pojišťovna odmítla plnit (hospitalizace proběhla na specializovaném plicním pracovišti v létě), PS byla uzavřená od 1.3. a k plnění nedošlo z důvodu věty v závěrečném hlášení dětské lékařky, že dítě začalo kašlat v lednu (i když to bylo v lednu obyčejné nachlazení a s onemocněním nesouviselo) . Takže pozor na příliš aktivní paní doktorky :)).

    8

    0
     | Napsat autorovi
  •  Michal Mička 
    Uživatel

    Pane Podobo,jestliže porovnávám pojistné produkty, dívám se především na možnosti pojistného krytí, VPP, SPP a cenu.Likvidaci nemůžu u Forte hodnotit vzhledem k tomu, že u tohoto produktu nemám zkušenost.

    Jinak nemyslím, že je špatně to, že se ČSOB chce stát konkurenceschopnou pojišťovnou.Bylo potřeba, aby přišla s novým a zajímavým produktem vzhledem k tomu, že její podíl na trhu životního pojištění stále klesal.

    6

    1
     | Napsat autorovi
  •  Tomáš Podoba 
    Uživatel

    Michale, taky si nemyslím, že je špatně dělat FORTE, nijak jsem ho ani nepohanil, ani nepochválil. Jen vzhledem k tomu, že mám jistou averzi vůči ČSOB, tak tomuto produktu příliš nefandím. A ne kvůli tomu, že nedávají makléřům šanci ČSOB zastupovat. Čím více konkurenceschopných produktů, tím více může být koncový klient spokojen.

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Co takhle debatu k Forte přesunout do příslušného vlákna? ;) Zde by se spíš mělo debatovat o produktu Flexi2010.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Zuzana Moravčíková 
    Uživatel

    Flexi je super, od loňska ji sjednávám a mám velmi spokojené klienty.

    3

    4
     | Napsat autorovi
  •  Artur Petržilka 
    Účastník

    Pro paní Moravčíkovou: A kolikrát z Vámi uzavřených smluv došlo k plnění? Procentuelně nebo v absolutní hodnotě? Docela by mě to zajímalo.

    4

    0
     | Napsat autorovi
  •  Michal Mička 
    Uživatel

    Zuzano,s čím jsou Vaši klienti spokojení? Lidé dost často říkají, že jsou s něčím spokojení, ale vůbec neví, proč by měli být spokojení. Mám zkušenost s tím, že se ve většině případů jedná o jejich neinformovanost. Tím však nechci říct, že Flexi je špatná. Jde mi jen o to poukázat na to, že když je klient spokojen s životním pojištěním, neznamená to, že se jedná o dobrý produkt.

    8

    0
     | Napsat autorovi
  •  Štěpán Průcha 
    Účastník

    Kolegové, jaké změny roku 2011 považujete u Flexi za nejzajímavější? A na druhou stranu: ať se dívám, jak se dívám, nevidím žádné zpřísnění, zdražení … Dívám se špatně nebo negativa budou ještě následovat?

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Štěpáne, zítra po ránu se jedu proškolit, tak až se vrátím, tak možná něco napíšu.

    6

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jakub Pecha 
    Účastník

    Líbí se mi trvalky s plněním od 10%, bohužel však zatím nevím, zda bude zajímavá i cena, a 30denní pojištění rizikových rekreačních sportů zdarma.

    4

    0
     | Napsat autorovi
  •  Gabriela Vlková 
    Účastník

    Romane…tak pořádně poslouchejte, hodně se ptejte a my všichni se už těšíme na vaše postřehy :))

    4

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Pro Gabrielu i ostatní. Zpracoval jsem to do nového diskuzního příspěvku, protože si myslím, že to bude asi více diskutované téma. Zatím jsem to nedal do produktové databáze, protože to ještě fyzicky neexistuje. :-)

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Štěpán Průcha 
    Účastník

    Romane, já bych diskuzi o změnách nechal u produktu samotného.

    Rád bych viděl to, co není psáno v oficiální prezentaci, tedy meziřádkové informace, upřímné komentáře školitele, apod.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    No mě by to vcelku bylo jedno, jenže co s tím, když už jsem načal nové vlákno? K meziřádkové informaci vlastního charakteru, bych dodal, že jedna z věcí, proč jsem opustil Forte je to, že řeším často dlouhodobou pracovní neschopnost (pojištěním PN). Ve Forte uděláte nastavení podle současného příjmu a pokud klient v běhu času příjmově spadne, pojišťovna mu prozkoumá příjem a dá mu menší plnění. Klient tak platil zbytečně. U Flexi ho vezmou do pojištění a posléze mu již nikdo nic nezkoumá, i kdyby spadnul příjmově na polovinu. Pokud se u Forte pletu, tak ať mě někdo vyvede z omylu. Informace od ČSOB jsou dosti nesourodé…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Bezkočka 
    Uživatel

    co se forte týká tak se podívejte na výluky při pracovní neschopnosti u OSVČ. u některých povolání plnit nebudou. další nevýhoda která se projevila u kolegyně je, že po plnění pojišťovna snížila DO, ačkoliv klient příjmy měl. co se mě týká hodně zvažuji zda klientovi forte uzavřít zatímco pokud mi vyjde flexi v propočtu tak není nad čím přemýšlet.

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    To Gabriela Vlková – pokud se týká Flexi – jaké pojistné plnění klient (dospělý,dítě, profesionální hasič nebo policista, dvě dospělé osoby-partneři ) obdrží za ztrátu jednoho oka úrazem ?

    Nabízím ke srovnání :

    Eventus od Victoria Volksbanken pojišťovny :

    …dítě (do 18let ) za 144,- měsíčně : 620.000,-jednorázově + měsíční doživotní úrazový důchod 12.000,-Kč,

    …dospělá osoba za 300,-měsíčně dtto

    …profesionální hasič (nebo policista) dtto, ale za pouhých 285,- měsíčně

    …dvě dospělé osoby- partneři ( druh, družka, manžel, manželka) za 451,-měsíčně oba každý dtto…

    0

    4
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    V první řadě bych nerad na základě jednoho parametru činil nějaký závěr. Ztráta jednoho oka je hodnocena, pokud si to dobře pamatuji, 25%, takže na Flexi bez progresivity. Čili pokud by měl např. klient na TN 2.500.000,- pak by bylo plnění 625.000,- a v 1.RS by zaplatil za takovou výši TN 334,- Kč. Pokud by ale utpěl ještě nějaké zranění k tomu, byť za jedno procento, bylo by již plnění 1.250.000,-.

    Ale znovu opakuji, konstrukce pojištění mohou být různá a proto se také budou různit jednotlivé případy. Něco může být dobré na jedné pojistce, u jiného úrazu to může právě na té, na které to vyšlo před tím dobře, vyjít zase úplně špatně. Dále se může jednat o spojení různých konstrukcí pojištění, které daný klient třeba vůbec nepotřebuje, ale mít to tam musí, protože bez toho to nejde. Vytrhnout jeden jediný případ je hezké, ale celkově to mnoho neřekne, faktorů k posouzení je daleko více.

    6

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Pane kolego,

    konstrukce pojištění je různá, to s vámi souhlasím, můj příspěvek byl ale o porovnání konkrétně představitelného trvalého následku úrazu a plnění pojišťovny což je, si myslím – pro rozhodování klienta to podstatné.

    Souvisí to například i s ohodnocovacími tabulkami trvalých následků, kterýžto problém se tu samostatně řeší v jiném vlákně, čili nejde jen o jeden nahodilý parametr. A propos – PČS nemá veřejně přístupné ohodnocovací tabulky na svém webu, což nepovažuji za zrovna vstřícný klientský přístup…

    Zpět k úrazovému pojištění. Za prvotní považuji filozofii produktu – k čemu tedy má úrazové pojištění sloužit ? Ke krytí rizika smrti ? Jistě ne. Ke krytí nemocenské v řádu týdnů až měsíců ? Já tvrdím že také ne.

    Zastávám po zkušenostech následující( v ČR neobvyklý, ale v EU obvyklý) náhled – úrazové pojištění by mělo chránit klienta pro jeho další život v případě, že utrpí úraz s vážnými trvalými následky a tím se mu sníží jeho jak pracovní, tak společenské uplatnění v jeho daslším životě…

    V české kotlině je bohužel obvyklý úhel pohledu na úrazové pojištění jiný :…“co dostanu za zlomenou ruku, bolí mne to a jsem několik týdnů v pracovní neschopnosti“…?

    A co úrazové pojištění plní klientovi, kterému ona ruka špatně sroste, má trvalé následky, pro které jej ze zaměstnání propustí ? A bude s tímto handicapem živ dalších třebas 40 let ???

    Každá pojistka plní pracovní neschopnost a různé hospitalizace maximálně jeden rok. A co dále ? Bez jednoho oka ( příklad ke srovnání, neberte mne za slovo… ) ?

    Jiný úhel pohledu na úrazové pojištění, který se tu snažím konfrontovat souvisí s ( v zahraničí obvyklou ) odpovědností sama vůči sobě, svému životu, rodině a živobytí obecně…

    Pokud pojistný produkt „musí mít“ cosi k sobě navěšeno, ptám se pak logicky – co je záměrem pojistitele ? Kvalitní a transparentní plnění klientovi, nebo obchod ???

    Víte, pane Koláři, například v Německu funguje ( a na netu je k dispozici )veřejně přístupný ukazatel – tzv. procesních kvót – který udává, kolik která pojišťovna absolvuje soudních sporů s klienty v případě pojistného plnění….

    To, myslím si, žalostně chybí na čs.pojistném trhu, pokud chceme obecně posuzovat „kvalitu“ pojišťovny či jejího pojistného plnění…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    To je podstatné, ovšem je to jen jeden konkrétní představitelný následek. Pokud chcete ode mě slyšet, jestli je za tu cenu zrovna tento konkrétní dobrý, tak říkám ano. Zbytek je o tom, že bych musel znát naprosto přesně konstrukci, podmínky za kterých se co plní a ceny ve (Vašem) produktu. Pak se můžu bavit o tom, zda je pro daného klienta vhodný, či nikoli nebo zda se pro něj nechá najít i jiné řešení.

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Pane Suchý,

    nevím jestli to sem patří, ale když už chcete srovnávat, tak pojištění TN u UNIQA pojišťovny (RŽP-D nebo Progres II) – ztráta zraku jednoho oka 35%

    => dospělá osoba pojištěna za 202,- Kč a pojistné plnění 700.000,- Kč;

    => manželé 202,- Kč + 180,- Kč se stejným pojistným plněním;

    => dítě (studující až do 26 let) za 112,- Kč na stejné pojistné plnění.

    Kdybych to přepočítal dle výše pojistného, které uvádíte Vy, pak by pojistné plnění pro dospělou osobu vycházelo na 1.085.000,- Kč.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Václave, děkujeme za příklad, který je důkazem toho, co jsem psal výše a to, že konstrukce pojištění jsou různé a budou se různit i jednotlivé případy. Někdy se třeba zase může vyplatit za něco jednotlivého zaplatit i víc, pokud mi to vyrovná právě ta konstrukce pojištění, která mi zase dokáže ušetřit jinde apod.

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Joža Kolář 
    Uživatel

    Mám tady příspěvek z trochu jiného soudku.Ale týká se to PČS. Koukněte na tuto diskuzi: http://www.emimino.cz/diskuse/jsem-bezradna-poradi-nekdo-46054/strankovani/12/

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    V každém případě zajímavá diskuze. Otázkou je, odkud vítr fouká… zda to byla pozdní iniciativa někoho z pojišťovny, jako pokus přece jen doinkasovat nějaké to dlužné pojistné nebo zda se na tom svojí aktivitou podílel přímo pan doktor. Věřím tomu, že řada klientů ze strach z exekuce již zaplatila. Myslím ale, že se tomu nechalo předejít. V první řadě ze strany klienta, pokud dostal nějaké upozornění o nedoplatku a ignoroval ho a v druhé řadě bych po takovém upozornění jako pojišťovna napsal klientovi doporučený dopis, abych měl jistotu, že klient tuto výzvu skutečně přebral. I když je chyba na straně klienta, určitě bych jako instituce udělal vstřícný krok. Problém je ale možná v tom, že pojišťovna bere doporučený dopis (v souladu se zákonem) jako doručený, aniž by tomu tak muselo být. Tady se mi ale nezdá ten počet lidí, kteří by si ho nepřevzali…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jakub Pecha 
    Účastník

    Romane, popravdě, v drtivé většině případů se jedná o pochybení klienta. Je pravda, že pojišťovna ani pošta není neomylná, nicméně sám mám s papírovou korespondencí napříč trhem ty nejlepší zkušenosti – pojistky chodí, výroční dopisy a upomínky taky.

    Klienti ale samozřejmě vždycky hledají chybu někde jinde, než u sebe. Vždyt kdo by také rád přiznával, že zapomněl uhradit dlužné pojistné 352 Kč a kvůli tomu se mu suma zvýšila o 8500 Kč? :-)

    2

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    S tím souhlasím, věřím tomu, že ve všech případech (nebo alespoň v drtivé většině), je tam faktický dluh. Během své praxe jsem se potkal s ledasčím a rovněž v drtivé většině to byla chyba klienta. Ten ovšem také dosti často odmítá svoji chybu uznat a málokdy si to také nechá vysvětlit. Pamatuji si, že mi jedna paní vyhrožovala pomalu soudem, když jí při povodních vypláchla voda chatu a zlikvidovala kuchyň. Přitom jsem jí pojištění vnitřního vybavení nabídl a ona sama to odmítla. Nakonec mi ještě řekla, že nechtěla vůbec pojistit chatu, protože ta už je stará, ale chtěla hlavně pojistit tu kuchyň, protože ta byla nová. Když jsem jí na to odvětil, že pokud se něco mělo z těchto dvou věcí pojišťovat, tak v první řadě nemovitost a že bych na jejím místě vyčkal na plnění, aby vůbec věděla, jaký udělá rozdíl poškození nemovitosti a kuchyně, jela si stále svou. Nakonec bylo pochopitelně plnění z nemovitosti několikrát větší, než by dostala, kdyby místo toho poišťovala tu kuchyň, já jsem ale zůstal blbec, který jí to špatně pojistil. Jo, někdy nad tím zůstává rozum stát. :-)

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Jelikož diskuze, ve které jsem měl tento příspěvek, byla uzavřena, přenáším tento příspěvek sem, protože sem tématicky patří a jeho obsah je důležitý, co se týká informace o daňových odečtech na Flexi:

    Flexi nemusí být vždy daňově uznatelné a to ani v případě, že tak na první pohled jeví, (protože je nastaveno do 60 a více let a trvá více, než pět let). A to v případě, kdy na něm kromě první pojištěné osoby máte ještě druhou, která je mladší a pojištění jak víme, končí u Flexi věkem mladšího z pojištěných. Řešením je zkrátit pojištění u druhého mladšího pojištěného tak, aby skončilo ve stejnou dobu, jako u prvního.

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Martin Dratva 
    Uživatel

    Myslím si, že flexi je opsané BNko od Kooperativy. Varianta 7BN je pak v některých směrech ještě lepší(TNÚ od 0,01, denní dávky o den dříve apod.).

    0

    5
     | Napsat autorovi
    •  Jakub Pecha 
      Účastník

      Je pravda, že 7BN má v portfoliu u některých klientů své místo, nicméně výhody, které uvádíte, bych až za takové výhody nepovažoval – v podstatě je jedno, jestli je plnění u TN od 0,01, 0,5 nebo celého jednoho procenta. Denní dávku od den dříve bych taky neřešil.

      Bohužel 7BN do karet nehraje přísnější zařazování některých profesí do vyšších skupin (třeba policista), v některých rizicích je oproti Flexi mnohem dražší.

      4

      0
       | Napsat autorovi
  •  Aleš Brabenec 
    Uživatel

    Pane Dratvo, mohl byste prosím Vás rozvést Vaši myšlenku? Docela by mě zajímalo na základě čeho se domníváte, že je Flexi kopií 7BNka.

    Děkuji za odpověď.

    0

    1
     | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pelant 
    Uživatel

    Pane Dratvo, mám také 7BN a je to velice dobrý produkt, který se snad jako jediný na trhu vyrovná Flexině, ale Flexi kopií určitě není. Flexi jen vylepšuje svůj vlastní produkt, stejně jako 4BN vylepšilo na 6BN a teď na 7BN. Jde jen o přirozený vývoj těchto produktů. Ani jeden druhého nekopíruje. Každý si snaží razit svou cestu.

    Pane Pecho o tom přísnějším zařazování máte pravdu, ale s těmi dražšími riziky to až taková pravda není. Zrovna před několika dny jsem měl k dispozici tuto smlouvu a přesně jsem srovnával, v čem je co dražší. Flexi má o pár korun levnější TN, ale 7BN má oproti Flexi snad poloviční poplatek za životku, což mě hodně překvapilo. Také denní odškodnění máme o pár korun levnější. Co se týče dětského pojištění, tak to se 7BN nemůže srovnávat, to dávám zapravdu výše napsanému příspěvku, že je v tomhle Flexi naprosto bezkonkurenční.

    Když to vezmu kolem a kolem, tak jsou ty produkty skutečně hodně vyrovnané co se týče cen rizik a teď už i poplatků. Srovnání oceňovaacích tabulek by bylo jistě zajímavější a určilo by pravděpodobně i vítěze, nicméně PČS v tomto není transparentní a nechtějí je ukázat. Už mi připadají jako Česká pojišťovna, která díky tomu, že je neskutečně drahá, tak radši poplatky ani neukazuje.

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Oceňovací tabulky sice nejsou součástí pojistné smlouvy ani nejsou veřejně ke staření na netu, nicméně jsou k nahlédnutí na jakékoli přepážce ČS nebo je může mít poradce, který s klientem jedná. U ČP je problém už na samém začátku v tom, že ani nevidíte (kromě úrazu), kolik vlastně za riziko zaplatíte, natož aby obchoďák věděl, jak oceňovací tabulky vůbec vypadají. :-)

      3

      2
       | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pelant 
    Uživatel

    Pane Jacku pan Kolář reagoval na můj příspěvek a hovořil ohledně České Pojišťovny. Na přepážce PČS jsem byl a nikdo mi žádné tabulky neukázal.

    0

    1
     | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pelant 
    Uživatel

    Copak se bojí i ČP, že kdyby zveřejnila svoje poplatky, tak by nikdo od nich už nikdy nic neuzavřel , protože by jim to přišlo „blbé“ a že okrádají klienta?

    Jsou to jen otázky na zamyšlení, ovšem měli by se nad nimi ale zamyslet hlavně v pojištovnách nahoře.

    0

    1
     | Napsat autorovi
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Pokud myslíte skutečně ČP a nikoli PČS, tak jiný důvod, než trochu mlžit, nevidím. Nicméně když se podíváte na důsledek nejen toho mlžení, ale celkové strategie ČP, jehož důsledkem je poměrně masové padání smluv, tak nevím, jestli se to vyplatí. :-) Někdy mám pocit, jestli to není nějaký záměr… :-)

      2

      0
       | Napsat autorovi
      •  Jaroslav Pelant 
        Uživatel

        Mám na mysli jak PČS, co se týče tabulek, tak ČP, co se týče poplatků.

        Romane máte pravdu. Ale oproti masovému padání smluv postavte ještě masovější uzavírání smluv a může z toho být celkem slušná zisková strategie. Ovšem je otázka jakou pověst si chce nakonec ČP utvořit a kterou už si utváří obecně u plnění, ale to do zisku přeci nepatří:-)

        1

        0
         | Napsat autorovi
        •  Roman Kolář 
          Účastník

          Nemohu si pomoci, ale způsob, jakým se chová ČP i k vlastním obchodním zástupcům, je víc než příšerný. Existuje ale jen jediné řešení a tím je v takové firmě nepracovat. Jelikož řadu obchodníků znám osobně, slyším poměrně často jejich nářky na to, či ono. Kdo měl odvahu, odešel, ostatním to buď vyhovuje, nebo mají strach, protože vidí, co udělala pojišťovna s jejich kolegy, kteří se rozhodli odejít. Léta se slibuje, jak se podmínky obchoďáků přiblíží makléřům a skutek utek. :-) Několik let se volá po tom, aby se alespoň změnily stornoprovize, když už člověk kope za jediný tým proti obrovské konkurenci nabízející levnější produkty a za menší provize, než by mohli mít jinde. Odpovědí na takto položené otázky je mlčení nebo nesmyslné zdůvodnění. Takže zisk z toho určitě být může, ale v globále je to daleko větší ztráta. Objem ztraceného pojistného ve stamiliónech.

          2

          1
           | Napsat autorovi
          •  Jaroslav Pelant 
            Uživatel

            Nemyslím si, že ČP ztrácí stamiliony, protože kdyby ano, tak by s tím určitě něco udělali a změnili to nebo je druhá možnost a to ta, že ČP absolutně neví jak to má změnit k lepšímu nebo co s tím mají dělat. A pokud tohle nevědí, tak at se na to radši vykašlou, protože tohle jen kazí trh a kazí nám pověst.

            0

            0
             | Napsat autorovi
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Napíšu to jinak. Ten plus nebo mínus je dán tím, jak drahé je riziko a jak hospodaří s volnými penězi. Pokud je riziko příliš drahé, pak v konkurenci neobstojí a taková smlouva má našlápnuto na spadnutí, zejména díky přispění nějakého „kolegy“. Zda je tato politika rentující se, je dáno poměrem klientů, kteří ono dražší pojistné ještě platí a jejich nárůstem a těmi, co mohli platit, ale na věky od ČP odešli nebo již nikdy nepřijdou. Celkově to je rentující se, protože náklady na smlouvu klientovi nikdo nevrátí a na rozdílu odbytné rezerva pojišťovna nikdy neprodělá. Já ale poměřuji onu rentabilitu z pohledu počtu smluv, které by jinak byly udržitelné svojí kvalitou a ztrátou, která vznikla v důsledku toho, že pojišťovna ztratila klienta, který již platit nebude. Podle mě dražší pojistné a to, že pojišťovna neprodělá i když klient smlouvu ukončí, je krátkozraká politika, která má nakročeno směrem dolů a ztrátu pozice. K tomu špatný přístup k obchoďákům, které by si pojišťovna měla hýčkat, že chtějí i přesto, že mají horší produkt dál hájit její barvy za menší provize, než by měli jinde… Já z toho můžu mít tak akorát radost, protože takový člověk skončí v našem náručí… dvojnásobná provize, menší storna a klid na práci… no neberte to… :-)))

            2

            0
             | Napsat autorovi
          •  Jaroslav Pelant 
            Uživatel

            Když už jsme u těch smluv a storen, tak dle mé zkušenosti je jedno jak drahá smlouva je u klienta. Pokud na klienta poradce zapůsobí lidsky, tak si za dveře nepustí nikoho jiného, kdo by mu právě ukázat ono srovnání a způsobil tak storno. Už jsem narazil na moře klientů, kteří se zarputile bránili schůzce jen proto, že měli svého „finančního“ poradce. Pokud poradce zapůsobí psychologicky, tak je opravdu jedno jakou smlouvu má klient doma.

            0

            0
             | Napsat autorovi
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Jenom to, že zapůsobíte lidsky, podle mě nestačí. Když na Vás dostane onen člověk dobré reference od člověka, který je mu blízký a důvěřuje mu, pak se za ty dveře dostanete. Poslední případ jsem měl včera. Byli jsme s manželkou u jednoho jejího klienta. A protože tam odvedla dobrou práci, požádala nás sama, zda bychom se na to nepodivali i u jejich příbuzenstva. Mimo jiné i u jejich tatínka, který je v důchodu a platí Dynamika na 1500,-… k tomu není třeba již nic dodávat… pochopitelně, někam se prostě nedostanete, tak to chodí. Někdy k velké škodě onoho klienta..

            Mimochodem, uvědomil jsem si, že jak jsme někde výše diskutovali o ceně rizik za smrt, kde 7BN bylo za polovinu, tak skutečnost je trochu jinak. Je to dáno jiným rozpočítáním těchto rizik, nenechá se jen podívat do kalkulačky na cenu a říct, že je to za polovinu. Není. ;-)

            2

            0
             | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý večer,

    dnes jsem při studiu nějakých materiálů narazil na jednu informaci ohledně Flexiny a rád bych, kdyby mi to tu někdo mohl trošku rozvést a upřesnit. Jak je to s povinností uhradit náklady spojené se založením a vedením smlouvy v případě výpovědi v prvních dvou nebo třech letech, kdy je kapitálová hodnota záporná? Z některých informací, které jsem chytil se může stát, že klientovi dorazí po výpovědi předpis na úhradu těchto nákladů.

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Nejprve bych chtěl upozornit, že nedávno jsem založil do produktů Flexi 2011, ale na rozdíl od tohoto vlákna se vůbec nechytlo :-)

      Václave, informace jste rámcově pochytil velmi dobře. Opatření má logiku v tom, že Flexi jde v počátku smlouvy do mínusu, někdy dost velkého, zvláště pokud se jednalo o dřívější smlouvy nastavené pouze na riziko. Stejně najelo svého času i Forte, s podobným ujednáním ve smlouvě. V praxi se to ale neralizuje a pojišťovny záhy upravily svoje sazby tak, že přidaly povinnou výši spořící složky, u Forte 30% nad cenu rizik, aby tento mínus mohly z něčeho pokrýt.

      2

      0
       | Napsat autorovi
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account