Zvolené téma obsahuje celkem 25 odpovědí. Do diskuze (12 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Martin Viktora a poslední změna proběhla 4 roky, 1 měsíc.

  • Autor
  •  Martin Viktora 
    Účastník

    Jakou máte zkušenost s amortizací u plnění z POV? Sám aktuálně řeším vlastní případ: kamionu upadlo na dálnici kolo právě v okamžiku, kdy jsem předjížděl. Vysypala se část nákladu, která mi na autě (rok 2006, najeto 175 tisíc, odh. cena 200.000 Kč) zničila pneumatiku, poškodila alu disk a prorazila nějaké pastové kryty pod autem. Moje auto má HAV (ČPOJ), viník pojištěn u Triglavu.

    Pojišťovna začíná mluvit o 50% amortizaci na náhradní díly a to se mi moc nelíbí. Bral bych tyto varianty:

    – úhrada rozpočtem

    – úhrada 100% opravy ve značkovém servisu

    – ať si pojišťovna auto nechá a zaplatí ho

    Asi podobně se na podobnou situaci dívají vaši klienti. Jakou s tím máte zkušenost? Můžete poradit? Jak postupovat?

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jan Rettich 
    Uživatel

    Mam zkusenost a ne uplne dobrou. Pred domem mi popelari urazili zrcatko u minuleho auta. Meli POV u Kooperativy. Ta me poslala do jejich smluvniho servisu, kde mi rekli, ze protoze je auto starsi 5ti let, pojistovna muze uplatnovat amortizaci a proto mi doporucuji tam dat dil z druhovyroby. Ten pak jeste spatne nalakovali. Dale jsem to musel zaplatit ze sveho a teprve cekat na proplaceni pojistovnou(nebo nechat auto v servisu dokad to pojistovna servisu neuhradi, coz jsem samozrejme neakceptoval). Ta nakonec proplatila vse a celkem rychle, ale kdyz si vzpomenu kolik me to stalo casu a starosti je mi z toho jeste ted spatne po tele…

    Takze preji pevne nervy, obavam se, ze je budete potrebovat. A dejte pak vedet jak jste dopadl.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    POV v podstatě nedělám, předávám to kolegovi, nicméně vím, že pojišťovny vyplácí cenu takovou, jaká odpovídá hodnotě poškozených částí vozidla v době nehody. V podstatě tedy tak, jakoby jste ke staršímu vozidlu pořídil díly nikoliv nové, ale stářím odpovídající stáří vozidla. Domníval jsem se ale, že do 5 let stáří vozidla se amortizace neuplatňuje.

    Zákon č. 168/1999 Sb. ve svém § 6 odst. 2 říká, že pojištěný má právo na celou výši škody, za kterou skutečně odpovídá a kterou po něm může poškozený vymáhat dle §442 a dalších občanského zákoníku. Ovšem pojišťovny pojistné plnění krátí, takže od každé pojišťovny můžete dostat naprosto jiné krytí. Kdysi jsem viděl tabulku, ve které se tento údaj pokuśil autor „změřit“ a pamatuji se, že Triglav tam byl na prvním místě, co se týká výše krácení. Takže bych se domníval, že vítr fouká odsud.

    Pojišťovny operují tím, že amortizace je nutná proto, že by tím vůz nabyl na hodnotě. Po právní stránce je toto nesmysl, protože nový díl ve Vašem případě rozhodně cenu nezvýší, spíš může být díky poškození vozidla v mnoha případech nižší, protože vozidlo již prostě bylo havarované. Takže amortizace ano, ale dle mého úsudku je 50% mnoho. Zkuste od pojišťovny zjistit důvod a bránit se u pětiletého auta takové amortizaci. Asi to ale bude boj s větrnými mlýny.

    0

    1
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Martine trochu jsem hledal, jestli to, co jsem napsal níže, má nějaký pevnější základ a myslím, že ano. Braňte se, když nezaplatí všechno, tak alespoň něco mezi. Ptejte se na důvod krácení a označte ho jako neoprávněný. Likvidátor to moc dobře ví a podle mě v případě, kdy žeknete, že jste se radil s právníkem a že jejich 50% amortizace nemá z právního hlediska opodstatnění, tak může vyměknout. :-)

    http://www.novinky.cz/auto/pomoc-poskozenym/202152-jak-pojistovny-neopravnene-krati-pojistne-plneni-amortizace.html

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jakub Pecha 
    Účastník

    Pokud máte havarijní pojištění u ČP, nechejte si škodu proplatit z něj – měl byste normálně dostat proplacenou škodu včetně nových dílů. ČP si pak bude škodu regresovat po Triglavu (včetně spoluúčasti, nemělo by to mít ani vliv na vaše bonusy v HAV). Jen je potřeba doložit, že 100% viníkem škody je kamioňák.

    1

    1
     | Napsat autorovi
  •  Petr.Kačenka . 
    Uživatel

    Dobrý den,

    1) řešte to z HAV, jak už radil pan Pecha

    2) domluvte se v servisu – umí kouzlit i s 50% amortizací

    3) kontaktujte firmu, která se živí komunikací s pojišťovnou, pojišťovna přestane řešit 50% amortizaci, ale začne řešit jak snížit náklady na náhradní vozidlo apod. – kontakt Vám klidně dám …

    PK

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den,

    v tomto konkrétním případě nevidím takový problém v roce výroby vozidla, ale v počtu najetých kilometrů, které se také zohledňují při určování amortizace. Pojišťovna bude určitě kontrolovat, jak byly ojeté pneumatiky v době poškození atd.

    Také se přikláním k řešení, které tu už několik kolegů nadhodilo – proplacení škody z havarijního pojištění v autorizovaném servisu, v hlášení uvést viníka nehody, aby ČP škodu regresovala po Triglavu. Při tomto postupu by u UNIQA pojišťovny nebyl sebemenší problém (papírování minimum) a bonusů by se to nedotklo. Tak předpokládám, že u ČP to bude stejné.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Pavel Mareš 
    Uživatel

    Aut pojištěných u Triglavu, Slavie, Axy, Directu .. se bojím právě kvůli krácení plnění a proto mám havarijní pojištění a škodu bych si likvidoval přes něj.

    A nebo mít aspoň povinné ručení od ČP, Allianz nebo Kooperativy, kdy si škodu nahlásím své pojišťovně a ta už si to s Triglavem vypořádá.

    Nicméně zrovna u pneumatiky bude asi amortizace vždy.

    1

    0
     | Napsat autorovi
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Dobrý den pane Mareši,

      trošku si přihřeju polívčičku, UNIQA pojišťovna přímou likvidaci poskytuje také a za mnohem menší peníze, než výše jmenované společnosti :)

      0

      0
       | Napsat autorovi
      •  Tomáš Podoba 
        Uživatel

        nic proti Vám Václave, hájíte správně svého živitele. Přesto tu mám případ ze života. Pán měl havarijní pojištění u UNIQUA za výbornou částku, šel otevírat bránu a manželka držela psa aby neutekl. Pán otevírá, žena stojí u auta a drží psa a dcera (4 roky) uvolní ruční brzdu. Auto začne sjíždět z kopce, paní pustí psa, při pokusu naskočit do auta spadne. Auto sjede asi 30 metru a nabourá do zídky. Bohužel prdne náprava a tak vznikne totální škoda.

        Je tomu 3 roky a pán se soudí s UNIQOU, protože mu nechtějí nic vyplatit.

        0

        0
         | Napsat autorovi
        •  Václav Šplechta 
          Účastník

          Dobrý den pane kolego,

          to je opravdu smutný příběh, a dá se říct, že je mi rodiny upřímně líto. Opravdu bych nechtěl být na místě rodičů.

          Ovšem ruku na srdce, škodu způsobil člen rodiny (opravdu nejsou v VPP jiných pojišťoven výluky na škody způsobené členy rodiny?). Pokud bych to bral do důsledku, čtyřleté dítě by nemělo v autě samo co dělat. Navíc to chce celkem sílu, odbrzdit ruční brzdu.

          Tak a teď kameny do mě, protože v tomto případě bych byl na straně asi kterékoliv pojišťovny, i když z lidského pohledu lituji majetkové újmy rodiny a doufám, že se té dívce v autě nic nestalo.

          3

          0
           | Napsat autorovi
          •  Tomáš Podoba 
            Uživatel

            Zkusím zjisti – tento týden jdu za nimi. Ale co mi říkal pán, nemělo se nikomu nic stát. Já osobně bych Vás neukamenoval, není důvod. Ona ta škoda byla poměrně veliká, protože se jedná o bonitní rodinu a tudíž neměli auto za 200 tisíc. Hlavně že se nikomu nic nestalo!

            0

            1
             | Napsat autorovi
  •  Martin Dratva 
    Uživatel

    Pane Šplechto, neohřívejte pořád tu polívčičku, už přímo vaří! Přikláním se spíše k názoru, že by neměla být prioritou cena, ale kvalita. Osobně bych zvolil připojištění NA100PRO od KOOP, jelikož zapůjčení vozidla až na 30dnů (jen s platbou benzínu), jednání s pojišťovnou viníka, živelní pojištění, asistence, 100 %ní úhrada škody (bez amortizace) a zrychlená likvidace PÚ vyjde jen na 1200/rok. A pokud to chytne do ruky správný člověk, tak bude pov stále levnější, než konkurence (bonus důvěra, 20% flex. sleva, basic +, vouchery na 500/1000 Kč, …). Život je boj. Boj o klienta :)

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Dobrý den pane Dratvo,

      polívčičku si tu ohříváme oba asi stejně :). Jen jsem chtěl upozornit kolegu Mareše, že opomněl i „mojí“ pojišťovnu.

      Máte pravdu, že některá krytí jsou u Kooperativy o něco širší – například náhradní vozidlo UNIQA zajišťuje „pouze“ na pět dní (ovšem i v případě, že škodu zavinil náš klient), přímá likvidace a asistence je samozřejmostí = toto za cenu 550,- Kč ročně.

      Připadá mi, že se Vám tam přimotalo živelní pojištění, které jsem v pojistných podmínkách NA100PRO vůbec nenašel. Vím, že za další příplatek lze tato rizika připojistit k POV.

      0

      0
       | Napsat autorovi
  •  Martin Viktora 
    Účastník

    Konec ohřívání polívek a zpět k věci.:-)

    Mám HAV, 100% nejsem viník (ale to Policie oficiálně ještě nenapsala). Budu to tedy řešit tak, že škoda se zaplatí z mého HAV a zaplatím přirozeně i spoluúčast. A tu budu nárokovat u Triglavu (pojišťovna viníka).

    Tak nebudu při opravě škodný (amortizace neplatí pro HAV), protože spoluúčast zaplatí Triglav.

    Může to tak fungovat? Díky moc za pomoc!

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Petr.Kačenka . 
    Uživatel

    Dobrý večer,

    můžete mi někdo polopaticky vysvětlit pro jakého klienta je určeno připojištění typu NA100PRO?

    1) Kolik času klientovi tato služba ušetří? Mně vyřešení havárie stálo asi 3 hodiny života – většinu z toho jsem musel někam do servisu, či na pobočku pojišťovny kvůli focení.

    2) Stejnou službu pro klienta zadarmo udělají různí samostatní likvidátoři.

    Ptám se proto, že toto připojištění považuji za zbytečné …

    Díky

    Petr

    4

    0
     | Napsat autorovi
    •  Milan Šortner 
      Uživatel

      Zase tak zbytečné není pane Kačenko,

      musíte však uvážit, o jakého klienta jde, a zda chcete spořit čas Váš, či klientův.

      Toto připojištění v podstatě přebírá vyřízení škodní události za klienta, jehož jediným úkolem je dodat potřebné doklady (ty by předkládal i v případě, že by se o škodu staral sám). Pojišťovna na základě tohoto připojištění vyplatí poškozenému (ne)vždy v plné výši (o tom co je to plná výše se dá pouze polemizovat)plnění ve zrychleném řízení, které následně nárokuje na škůdci sama.

      Toto však platí pouze v případě že poškozený nemá žádnou spoluvinu.

      2

      0
       | Napsat autorovi
  •  Viktor Dlouhý 
    Uživatel

    Kolegové jak postupujete v případě že klientovi poškozenému při nehodě krátila Kooperativa plnění při opravě v autorizovaném servisu o 20%. Má si to nechat proplatit z havarijního nebo se odvolat? Myslel jsem že amortizace už se po rozhodnutí nějakého soudu neuplatňuje.

    0

    0
     | Napsat autorovi
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account