Štítky:  ,

Zvolené téma obsahuje celkem 37 odpovědí. Do diskuze (12 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Jitka Šimáňová a poslední změna proběhla 3 roky, 1 měsíc.

  • Autor
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    Dobrý večer,

    moc prosím o radu. Již 5 hodin tu pročítám různá témata, ale moc moudrá z toho nejsem :-). Chci sjednat životní pojištění pro partnera. Máme dvě děti, tak tím tak trochu myslím na sebe :-). Nyní má smlouvu od pojištovny Uniqa-rizikové ŽP s dividendou, ale není zde řešena invalidita, v podstatě má poj.pro případ smrti,trvalé následky úrazu a pak různé denní dávky. s tím, že ročně platí 8.502,- (v tom má pojištěné i jedno dítě). Teď se nám narodilo druhé, které ještě není pojištěné. Lze toto pojištění předělat, tak, aby zahrnovalo i invaliditu? Už jsem tu měla dva poradce a vždy z nich vylezlo jen investiční životní pojištění Aegon invest and live za 1.200,- a Allegro pro celou rodinu za 313,-.

    Dále chci spořit peníze dětem. Jeden má stavební spoření, druhému jsem chěla založit Investiční program Horizont Invest. Je to výhodný produkt, když chci spořit 1.000,-/měsíc cca 25 let?

    A rušili byste ŽP, které máte 5 let? Mám Aviva easylife. Je dobré to přehodit na Vision V?

    Vím, že je to spoustu otázek a neznáte podrobnosti, ale i tak budu moc vděčná za každý názor… Pro upřesnění – mě i partnerovi je 32 let, máme dvě děti – 3 roky a 11 měsíců. Já jsem na mateřské, partner pracuje jako technik. Děkuji :-).

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Martin Hrubý 
    Uživatel

    když zrušíte jakékoliv životní pojištění nastává problém v podobě nové čekací doby u jednotlivých připojištění. Invalidita se dá velmi dobře připojistit i u Uniqy RŽPD a to na 1., 2. i 3.stupeň.

    Co se týká Aegonu tak tam mají invaliditu výbornou, akorát mi u nich vadí povinná investiční složka.

    Být vámi upravoval bych stávající Uniqu a dítěti bych klidně spořil přes Horizont Invest. Ale nevím jak se to bude zamlouvat poradci Partners, který tím pádem bude mít míň BJ než s kterými počítal :)

    5

    1
     | Napsat autorovi
  •  Kateřina Holá 
    Uživatel

    Dobrý večer, obecně nejsou tyto stránky určeny pro rady klientům, protože těžko se někomu radí, když nejsou k dispozici všechny informace. Jinak, stávající smlouvy jdou samozřejmě upravovat a přidávat rizika, investování v životních pojistkách není většinou vhodné a už jste měla dva poradce, takže doporučuji napsat odkud jste, domluvit si schůzku s někým odtud, protože zde se pohybují lidé, kteří jedou většinou na stejné vlně, co se týká odvedené práce pro klienta. A jako pojistku máte, že můžete napsat výsledek jeho práce zde a tak si nikdo neriskne Vám poradit špatně :-)

    4

    0
     | Napsat autorovi
    •  Jiří Vařečka 
      Účastník

      Ano, ať si paní najde někoho z okolí, nebo ať napíše odkud je.

      Já mám trochu problém s „Uniqa-rizikové ŽP s dividendou, ale není zde řešena invalidita, v podstatě má poj.pro případ smrti,trvalé následky úrazu a pak různé denní dávky“.

      Pokud je v tom i denní odškodné úrazem, tak tam je výluka, která se mi nelíbí, (psal jsem to zde několikrát) a to že pokud bude člověk bez příjmu, tak bez ohledu na to, kolik platí, třeba na částku 500,-Kč/den, tak dostane pouze 100Kč/den.

      Určitě bych na dopojištění doporučil někoho z méně známých = Elán (poj. KB), nebo Maxiefekt (Maxima). Ale neznám všechny individuální požadavky, tak ten nápad klidně může být úplně mimo.

      Rozhodně ale RŽP a ne IŽP.

      4

      0
       | Napsat autorovi
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    Děkuji za názory. Vím, že tento web není určen pro klienty, ale alepoň se zde klient nejvíc doví :-). Je spoustu diskuzních skupin, ale jako laik nemáte možnost poznat, jaký názor je správný.

    K tomu IŽP-proč je zde tak opovrhovaný? Jo, invaliditu má řešenou dobře, ale nikde jsem nenašla, kolik je ta investiční složka a kolik pojištění.

    K tomu dennímu odškodnění – asi se to vztahuje k tomu úrazu. Je to na DO od 10.dne léčení zpětně s progresí, DD při PN s výplatou od 43. dne, poji.nemocniční DD, DO od 8. dne léčení zpěně.

    Jinak jsem od Staré Boleslavi, ráda si nechám poradit, ale po zkušenostech jsem dosti nedůvěřivá :-).

    0

    0
     | Napsat autorovi
    •  Vašek Kott 
      Účastník

      Proč je IŽP tolik opovrhované?

      a)protože je to moderní a kdo nekritizuje IŽP jako by nebyl.

      b) protože v minulosti bylo hojně zneužívané a ani pojišťovny se s tím moc nepáraly(ony se imho ale moc nepáraly ani s kapitálovkami). Dnes už naštěstí i pojišťovny (resp. produktoví manažeři a poj.matematici) začínají chápat, že smysl IŽP je hlavně v pojištění a začínají tomu odpovídat i produkty. Pokud se bavíme např. o výše zmíněném Aegonu, tak ten umí investiční složku potlačit velmi výrazně. Velmi často se tak stává, že v postačitelném pojistném je levnější než např. také výše zmíněné RŽP-D od Uniqy. (-Pro fundovanější- beru v potaz takové nastavení Aegonu a jeho pojistného, které matematicky při nízké/nulové výnosnosti zaručuje trvání smlouvy po celou sjednanou dobu)

      0

      6
       | Napsat autorovi
      •  Vladimír Švorba 
        Účastník

        Pane Kotte,

        není to o tom, jestli je něco moderní nebo ne.

        Pokud se však IŽP používá jako spořící/investiční produkt, tak takové nastavení produktu si kritiku zcela jistě zaslouží.

        Je mi jasné, že chcete hájit exklusivní nízkonákladové produkty, ale to je opět o nastavení produktu na spoření/investování.

        Pokud se však IŽP používá jako nástroj na krytí dopadů rizik, dává se důraz na kvalitu pojistných podmínek a nepoužívá se lákadlo daňových úlev, tak takové nastavení produktu je zcela v pořádku.

        4

        1
         | Napsat autorovi
        •  Vašek Kott 
          Účastník

          Obávám se, že Vám to není jasné, neb se nesnažím obhajovat žádné exkluzivní nízkonákladové produkty(jestli tedy narážíte na ty z dílny PFS). Zde jsem porovnal pouze ty dva tazatelkou zmíněné bez ohledu na to, kým jsou distribuovány.

          Obávám se, že pohled na ŽP ve smyslu „IŽP = špatně“ a „RŽP=dobře“ je velmi zakořeněný. S kvalitní prací poradce ale nemá nic společného.

          0

          4
           | Napsat autorovi
    •  Martin Hrubý 
      Uživatel

      protože IŽP je nejnákladovější produkt z hlediska spoření a jsou mnohem lepší produkty, kde se dá spořit.

      3

      0
       | Napsat autorovi
    •  Artur Petržilka 
      Účastník

      Dobrý den, vážená paní Jitko,

      IŽP je zde opovrhovaným produktem ke spoření, neboť se zde v diskuzích potkává skupina poradců, která má velice podobně myšlení, či styl práce. Víme tak, že IŽP je velice nákladovým produktem a využívat jej k dlouhodobému spoření, či investování nemusí vzhledem k dnešním konkurenčním produktům, např. investice do podílových fondů přímo, dávat žádný smysl.

      IŽP naopak není tolik opovrhovaným produktem ke spoření ve skupinách, které se živí prodejem tohoto produktu a slibují klientovi vysoké zisky a zhodnocení.

      To, že Vám byly doporučeny produkty pojišťoven AEGON a GENERALI, jistě může být v pořádku v souvislosti s Vaší aktuální situací, i přesto, že se jedná o IŽP – nemusí být totiž nastaveno primárně ke spoření.

      Rád bych Vám jménem Asociace finančních poradců dal odkaz na článek, kde se základním principům v pojišťování osob věnujeme.

      http://afpcr.cz/zivotni-pojisteni-jak-ho-pouzivat/

      Přeji Vám hezký den,

      Artur Petržilka

      4

      2
       | Napsat autorovi
  •  An. 
    Účastník

    Dobrý den paní Jitko,

    UNIQA od 01.07.2014 výrazně inovovala svůj stěžejní produkt RŽP-D a současně umožňuje přechod od starších verzí produktu k této nejnovější verzi s tím, že čekací (karenční) lhůty Vám zůstanou zachovány dle původní smlouvy. Vztahují se pouze na nová připojištění či na navýšení stávajících rizik, kde se čekací lhůta vztahuje na kladný rozdíl mezi původní a novou pojistnou částkou.

    Upgrade stávajícího produktu by dle mého soudu bylo nejlepším řešením, zůstanou Vám zachovány již běžící karenční lhůty při získání nejnovější verze produktu.

    6

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pohl 
    Účastník

    Dobrý den, paní Šimáňová,

    stávací ŽP od Uniqy je dobrý produkt a pokud se jen upraví na potřebné parametry, tak není potřeba nic vymýšlet nového. Lze do něj přidat i další dítě. Výběr pojišťovny a produktu je věc kompromisu, žádný produkt není nejlepší. Investice přes HI od Consequ je také dobrá volba. Conseq v rámci HI používá vysokou diverzifikaci rizik v portfoliu. V rámci porovnání nabídky na trhu je to dobrý tip.

    Jestli překonvertovat Easylife od Metlife (dříve Aviva) na Vision, je otázka na propočet a porovnání pojistných podmínek. Ve Visionu jsou celkem i levná rizika pro děti a další možné novinky. Je třeba to porovnat pro vaši situaci.

    Asi Vám tu nikdo nenavrhne konkrétní pojistné částky, protože to je opravdu potřeba vyhodnotit celkovou situaci (rodina, závazky, rezervy atd.)

    Kolegové z Partners (dedukuji podle Allegra od Generali, Vision atd.), by Vám měli navrhnout dané změny a doplnění. Je pravda, že skupinové úrazové pojištění Allegro od Generali) je vhodné pro rodiny, protože neplatíte žádné poplatky za vedení produktu, jen holá rizika. A s vyšším počtem lidí klesá cena rizik na osobu. Ale určitě je zbytečné zavádět nové stěžejní pojistky – viz Aegon. Riziková složka v Aegonu je cca 40:60 oproti celkovému minimálnímu pojistnému v dané modelaci. Ale vždy záleží na rizikové skupině klienta a dané modelaci produktu.

    Jestli svého poradce nemáte, skončil nebo se o Vás špatně stará, můžete mi napsat do zprávy. Okolí Prahy a Praha je lokalita, ve které se starám o klienty, kteří nemají dobře fungujícího poradce.

    2

    1
     | Napsat autorovi
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    Tím Aegonem a poměrem 40:60 s ohledem na přirozené pojistné myslíte co?

    PS: ta poslední věta je odvážná – asi tušíte, kam tím mířím :)

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pohl 
    Účastník

    Vašku, tím poměrem jsem myslel pojistné za rizika ku celkovému minimálnímu pojistnému. Ale teď koukám, že to z toho příspěvku moc nevyplývá…upřesním a děkuji.

    Ta poslední věta je odvážná, ale buď někdo paní Šimáňové poradí dobře a věřím tomu, že každý z nás by to tak udělal, nebo tu zase za 3 měsíce budeme číst, jak někdo rušil zcela zbytečně smlouvy atd.

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    ne ne Jardo, já ten poměr pochopil. Já jen, že Aegon neudržuje žádný určitý poměr. Jeho pojistky jsou dělány podle cashflow. Pokud tím třeba myslíte, že to tak vychází např. v prvním roce či v první třetině sjednané pojistné doby, přijde mi interpretace zavádějící – mohlo by to svádět k tomu, že tam je povinná investiční složka jako to bývalo u Axy.

    ad poslední věta – víte dobře, že při nahrazování smlouvy by měl klient dostat podklady o výhodnosti takového kroku. Jestli se to děje je věc jiná. Nicméně korporátní pravidla taky něco říkají :)

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jaroslav Pohl 
    Účastník

    S tou spořící složkou máte samozřejmě pravdu. Snažil jsem se odpovědět přesně, ale tady je vidět, že rozklíčovat IŽP do několika řádků prostě nejde. Doufám tedy, že čtenáři dočtou až sem, kde to Vy zpřesňujete. Už mi nejde komentář upravit.

    K nahrazování smluv: Ano, je to tak. Já když nahrazuji smlouvy i interně v rámci stejné pojišťovny, tak klientovi vždycky rozepisuji, co se pro něj mění a přikládám pojistné podmínky a sazebník, jak se mění produkt. Upřímně…v dnešní době, v době platnosti NOZ, já něž něco případně nahradím nebo změním, tak to je až ten úplně poslední krok:-)

    2

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    je pravda, že změna pojistky je takové poradenské peklo :)

    Jinak jsem ohledně té Vaší poslední věty ale mířil na něco jiného…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Obsah článku je pro laika celkem čitelný. I když nemusím zcela souhlasit doslovně s příspěvkem na Vašem webu, je to pro základní orientaci rozumné čtení.

    Jen nevím, jakou známku by při takto napsaném diktátu pisatel dostal. Chtělo by to korekturu ;)

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    Dobrý večer,

    děkuji za článek, ano, je i pro laika čitelné. Znám rizika na které bychom měli být pojištěni, ale ještě mi nikdo nenabídl takový produkt, který by zahrnoval vše. Existuje? :-) Buď jsem narazila na vyloženě úrazový produkt, nebo produkt řešící invaliditu. Ještě si jdu tedy zkusit sestavit pojištění u České spořitelny – Flexi.

    K tomu IŽP, pokud produkt má minimální spořící složku (netuším však, kolik to je 300?,500?), a pojištění s ním spojené kryje např. jak smrt, tak invaliditu 1.-3. stupně + pracovní neschopnost, tak i za předpokladu, že nenaspořím vůbec nic, ale v kombinaci s jiným produktem (např ČS či Uniqa, či Generali) to v celkové částce to vyjde lépe, než když budu mít vše v čistě rizikovém pojištění, tak je to správně? V pojištění bych chtěla mít pojištěné i obě děti na úraz.

    0

    2
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Nevím přesně, co máte na mysli tím „vše“, ale pokud smrt, invaliditu a dlouhodobou pracovní neschopnost, tak to lze pochopitelně sjednat u vícero pojišťoven v jedné smlouvě. Liší se konstrukcí a rozsahem. Flexi pochopitelně rovněž, včetně možnosti pojištění invalidity jen 3. stupně nebo v kombinaci 2+3 nebo 1+2+3 s nastavením do různého věku a také s klesající pojistnou částkou.

    Minimální spořící složkou je spíše myšlena částka v řádu desetikorun. Kombinace je možná, ale záleží na druhu rizik a jejich ceně a právě na velikosti spořící složky. Může se ale stát, že pojištění s malou investiční složkou bude v obdobných parametrech levnější, než pouze rizikové jinde. Kombinace více pojišťoven obvykle nevychází levněji, ale možné to je. Jednu z posledních variant, kterou jsem dělal, byla kombinace Uniqa – PČS. V poměru výkon/cena jsem z toho dle požadavků klienta vytěžil o něco více, než z každé zvlášť. Jen pamatujte na to, že cena ještě neznamená, že je to ideální varianta… ;-)

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  An. 
    Účastník

    Produkt, který by zahrnoval vše, paní Jitko neexistuje. Kdyby takový existoval, jistě by se našel poradce, který by Vám jej nabídl.

    Pojišťovny každý rok, některé i několikrát ročně, svoje produkty inovují v rámci konkurenceschopnosti, kdy se dívají jak na konkurenty na našem domácím kolbišti, tak i v zahraničí, kde se mnohdy inspirují. Ne vše lze u nás aplikovat díky rozdílnému právnímu systému a prostředí.

    Při výběru pojištění věnujte spíše mimořádnou pozornost a péči pojistným podmínkám, zejména pak výlukám, okolnostem a situacím, kdy pojišťovna neplní nebo pojistné plnění krátí či podmiňuje dalšími okolnostmi. Vhodně a správně zvolený a nastavený produkt se pozná až při pojistné události, stejně jako deklarovanou bezpečnost vozu prověří až havárie…

    9

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Skvělá věta:

    „Při výběru pojištění věnujte spíše mimořádnou pozornost a péči pojistným podmínkám, zejména pak výlukám, okolnostem a situacím, kdy pojišťovna neplní nebo pojistné plnění krátí či podmiňuje dalšími okolnostmi. Vhodně a správně zvolený a nastavený produkt se pozná až při pojistné události, stejně jako deklarovanou bezpečnost vozu prověří až havárie.“

    Tak nějak by měl začínat každý rozhovor s klientem.

    5

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    Tím vše myslím smrt, invaliditu, úrazové pojištění, trvalé následky a dlouhodobou pracovní neschopnost. IŽP se spořící složkou v řádu desetikorun mi také ještě nikdo nenabídl :-). Uniqu máme právě na úraz, smrt, trvalé následky a pracovní neschopnost, tak zkusím tu PČS na invaliditu. Vím, že co je levné, nemusí být optimální, ale ani to nejdražší není nejlepší.

    Pane Milane, doufala jsem v opak :-).

    Děkuji všem za reakce a odborné odpovědi.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Já bych jako první variantu vyzkoušel to, co psal Milan, tedy trochu přestavět tu Uniqu…

    3

    0
     | Napsat autorovi
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Produkty UNIQA jsou dost variabilní a není problém pomocí změnového formuláře rizika přenastavit dle potřeb. De-facto vše co píšete, lze v RŽP-D vcelku solidně pojistit.

    K problému, který vnímá pan Vařečka, tedy ono snížení pojistného krytí denního odškodného úrazu pro nezaměstnané na částku 100,- Kč:

    – klient má jakoukoliv zásadní změnu pojišťovně bezprostředně hlásit a „změna“ zaměstnání (tedy i rizikové skupiny) je celkem zásadní;

    – v souvislosti se změnou pojistného krytí také odpovídajícím způsobem klesne výše platby pojistného;

    – vzhledem k tomu, že úrazem nezaměstnaný nezaznamenává ztrátu na příjmu, není nižší krytí de-facto problém;

    – jakmile klient opět někde nastoupí na zaměstnanecký poměr (nebo začne podnikat), lze opět pojistné krytí navýšit.

    Nechci dělat závěry, proč UNIQA pojišťovna takto své produkty nastavila, ale domnívám se, že je to kvůli snížení rizika pojistných podvodů. Bohužel to dopadá i na poctivé, i když to vnímám spíš jako administrativní nepohodlnost (samozřejmě mohou nastat v mezních situacích komplikace s opětovným navýšením – opětovné vyplnění zdravotního dotazníku), jak píši výše.

    3

    1
     | Napsat autorovi
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Jak jsem psal výše, také bych nerušil RŽPsD, doporučil jsem dopojištění.

    Václave, na toto tema zde spolu komunikovali několikrát, ale již je to dávno, tak něco málo připomenu pro nezasvěcené.

    Základním rozdílem je to, jak toto vnímá ten který ústav (úmyslně se budu snažit používat polopatické slovosledy a ne konkrétní pojišťovácké výrazy).

    Prostě se stal úraz a člověk je doma a nemůže se třeba ani hýbat (např. naražená žebra).

    1. Některé ústavy vyplácejí „peníz/den“ při takovémto léčení jako vlastně „bolestné“, protože např. výše popsaný úraz = naražená žebra, bolí stejně manažera, zedníka, nezaměstnaného, ženu na mateřské, osobu která dlouhodobě ošetřuje třeba o nemocného, postiženého nebo jen přestárlého rodinného příslušníka, invalidního či starobního důchodce. Tento „peníz/den“ je limitovám (nejčastěji 500 – 800Kč/den) slovosledem „bez dokazování příjmu“. Znám několik profesí, kde jsou lidé na minimální mzdě a dostávají peníze „mimo“ na ruku. Já takovéto pojištění, tedy způsob výplaty, považuji za férovější.

    2. Vedle toho je jiný pohled, viz RŽPD (UNIQA). Jak výše popsal Václav, a já tomu odůvodnění plně rozumím, tak v tomto případě se toto plnění bere jako doplatek k ušlé mzdě.

    Pokud to přeženu, tak mohu napsat, že si klient bude 20 let platit úraz za 500,-Kč/den, v jeho 55 letech mu poslední den v měsíci řeknou, že 1. již nemusí chodit (a že takových případů již bylo!), a on ve stresu a v zamyšlení bude za 2 dny neopatrně přecházet přez přechod. A po 20ti letech placení dostane á 100,-Kč/den. Protože toto nemohu z dlouhodobého hlediska vyloučit (tu výpověď), tak toto pojištění, tento způsob výplaty, prostě nedoporučuji.

    Ještě mám poznámku k:

    „- jakmile klient opět někde nastoupí na zaměstnanecký poměr (nebo začne podnikat), lze opět pojistné krytí navýšit.“

    Jasně, ano, tedy pokud je vše v pododě z pohledu pojišťovny. Klient ale může mít problém – ůraz, nemoc, nadváha, – prostě „něco“ co se nebude ústavu líbit a k navýšení nedojde, nebo dojde, ale za přirážku.

    4

    0
     | Napsat autorovi
  •  An. 
    Účastník

    Dobrý večer paní Jitko,

    zmiňujete riziko invalidity, přičemž konkrétně u tohoto rizika se pojistné produkty navzájem liší v desítkách parametrů, což Vám potvrdí zkušení matadoři pojišťovací industrie publikující na tomto webu.

    Při výběru vhodného produktu vstupují do hry mimo jiné takové okolnosti jako např. aktuální zdravotní komplikace klienta, aplikace výluk na zdravotní stav klienta před počátkem pojištění, plnění v případě invalidity následkem psychických či psychiatrických diagnóz, právo pojišťovny přezkoumávat zdravotní stav klienta při přiznání invalidity od státu a mnoho jiných.

    Lze pokračovat rozdílností karenčních lhůt (od 90 dnů po rok, rok a půl až dva), schopností pojistit všechny tři stupně invalidity nebo jen dva nejvyšší až po přístup pojišťovny v případě přiznání tzv. IV.stupně invalidity (tj. nemohoucnosti), která má sama o sobě další 4 stupně a hodnotí se schopnost provádět celkem 24 úkonů péče o vlastní osobu. A dalo by se pokračovat dále a dále…

    Píšete, cituji: „Vím, že co je levné, nemusí být optimální, ale ani to nejdražší není nejlepší“ – tato kritéria úplně odhoďte stranou, nejsou relevantní ani směrodatná pro výběr správného řešení pro Vás. Jak jsem psal ve svém předchozím příspěvku, věnujte mimořádnou pozornost pojistným podmínkám, zejména pak výlukám, okolnostem a situacím, kdy pojišťovna neplní nebo pojistné plnění krátí či podmiňuje dalšími okolnostmi a teprve poté vybírejte řešení, tedy konkrétní produkt.

    Vše podstatné a klíčové již bylo řečeno, přeji Vám šťastnou ruku při výběru správného řešení.

    4

    0
     | Napsat autorovi
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    A ty pojistné podmínky se nemohou v průběhu let trvání smlouvy měnit? A je dobré ji cca jednou za pět let „inovovat“?

    Ještě jeden modelový příklad: rizikovka mi vyjde třeba na 1.200,-/měsíc. IŽP řešící smrt, pracovní neschopnost a invaliditu na 900,-/měsíc (po snížení spořící složky), doplňkové úrazové pojištění pro celou rodinu (úraz) 300,-/měsíc, tzn. v součtu stejně. Je dobré vzít kombinaci IŽP s připojištěním a argumentem, že se mi „něco“ vrátí, nebo RŽP?

    A k tomu Consequ, poplatek je cca 3% z cílové částky je běžný, ale u vašich diskusích jsem se dočetla, že se dá rapidně snížit, že záleží na poradci. To pro mě znamená co? :-)

    0

    1
     | Napsat autorovi
  •  Vladimír Švorba 
    Účastník

    Vždy bude záležet na pojistných podmínkách a to i v případě, i kdyby byl rozdíl v pojistném třeba 500,- Kč.

    K tomu Consequ, doufám, že nepatříte mezi klienty, kteří chtějí odborníka a nechtějí ho zaplatit? :-) Tedy že budete chtít odborníka, který přijede za vámi, pořádně to s vámi probere, připraví vhodné řešení, které vám opět přiveze a vy za to všechno budete chtít nulový vstupní poplatek,platbu za poradenství nezaplatíte, tedy že to pro vás udělá zdarma a ještě bude v mínusu za náklady :-)

    Tak nějak to tam mezi řádky čtu :-)

    2

    2
     | Napsat autorovi
  •  Jitka Šimáňová 
    Uživatel

    Pane Vladimíre,

    to opravdu nechci :-). Pokud mi ale prodá hotový produkt, o který se starat nemusí – např. Horizont Invest, a já zaplatím vstupní poplatek hned v prvním měsíci, očekávám snížení poplatku (nyní je 3,6%). Neočekávám snížení na nulu…

    O to víc, že s poradci, se kterými jsem doposud jednala, se mnou uzavřeli smlouvu a už jsem je nikdy neviděla, i když slibovali určitý „servis“. Tak se na mě nezlobte, že jsem v tomto směru již opatrná :-).

    0

    2
     | Napsat autorovi
  •  Vladimír Švorba 
    Účastník

    „Slibem nezarmoutíš“ je věc, která se učí na prvním školení :-)

    Zprostředkovatel/poradce by se měl starat o klienta a ne o smlouvy. A poradce je třeba pečlivě si vybírat. (Mimochodem, jednorázové zaplacení vstupního poplatku není pro klienta moc efektivní.)

    A já se na vás vůbec nezlobím, to bych si nikdy nedovolil :-) A vaši opatrnost zcela chápu, nejste jediná se špatnými zkušenostmi.

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    Jen doupřesním – onen poplatek 3,6% je již snížený právě díky tomu, že je předplácený. Pokud se vstupní poplatek rozhodnete platit s každou platbou, bude tuším 5%(?)

    Jinak pokud půjdete rovnou do Consequ, poplatek Vám bude naúčtován úplně stejný.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vladimír Švorba 
    Účastník

    Krásná manipulace s čísly. Toto přece nelze dělat ani ze srandy. 3,6% a 5% dát vedle sebe a upozorňovat na to, že 3,6 je méně, když ve výsledku není, protože konstrukce poplatku je úplně jiná.

    Modelový příklad: investice 1000 Kč měsíčně do Active Invest Dynamický po dobu 30 let. Zhodocení dle nastavení kalkulačky.

    Pokud se použije varianta s předplaceným poplatkem, který je strháván z prvních plateb, je sice poplatek 3,6% a tedy v nominální výši 12960,- Kč, výsledek na konci je 1.552.000,- Kč

    Pokud se použije poplatek z každé platby 5%, poplatek je v nominální výši 17143,- Kč, výsledek na konci je 1.632.000,- Kč

    A pokud se použije takzvaná expresní varianta, tedy že poplatek zaplatím jednorázově, je poplatek 3,6% , v nominální hodnotě 12960,- Kč, výsledek na konci je 1.714.000,- Kč.

    Pokud se použije použije poplatek z každé platby 5%, poplatek je v nominální výši 17143,- Kč a 12960,- Kč zainvestuju jednorázově (aby to byly naprosto srovnatelné varianty z hlediska toku peněz), pak na konci je výsledek 1.796.000,- Kč.

    Pokud tedy poradce není zaplacen přímo klientem, je pro klienta vždy výhodnější průběžně placený vstupní poplatek. A ty rozdíly při vyšších úložkách…….

    2

    0
     | Napsat autorovi
  •  Martin Hrubý 
    Uživatel

    já bych vzhledem k posledním zprávám o vyplácení ze strany PČS včetně jejich produktu Flexi to rozhodnutí přehodnotil i když by cenově bylo např. o 5O,-Kč zajímavější.

    Jak už bylo řečeno pro Vás je ideální upravovat manželovu stávající smlouvu od Uniqy pokud se nemýlím bez problému tam pojistíte celou rodinu (2 dospělí, 2 děti) u dospělých bez problému máte připojištění pro případ smrti, trvalek, invalidity (všechny 3 stupně), pracovních neschopností, denní odškodného i hospitalizace..

    u dětí místo invalidity pojistěte vážné choroby a máte velmi konkurence schopný produkt jak cenově tak kvalitativně.

    0

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Vážená paní Šimáňová,

    dovolím si ještě u porovnání životního pojištění připomenout jednu podstatnou věc, kterou zde nikdo zatím nezmínil a tou jsou rozdíly v ohodnocování trvalých následků mezi jednotlivými pojišťovnami.

    Zároveň s výlukami plnění je potřeba k posouzení kvality laicky velmi jednoduchá věc, abyste se neztratila v „x“ tabulkách progresí a milionů :

    Stanovte si třebas sama několik typů TN, kdy už „půjde do tuhého“ tedy takového rozsahu, který zásadním způsobem zasáhne do osobního i profesního života pojištěné osoby – například nehybná horní končetina nad loket(pozor, někde rozlišují pravou a levou), nehybná spodní končetina v koleni, třeba ztráta sluchu na jedno ucho, nebo ztráta vidu na jedno oko( anebo úplně něco jiného ).

    Pak chtějte po tom, kdo vám nějaké pojištění nabízí, ať vám svou nabídku převede do „lidštiny“, resp. do konkrétních čísel, co za například jmenované ( nebo úplně jiné) TN od konkrétní pojišťovny konkrétně obdržíte.

    A chtějte také vědět, jestli je stejné plnění pro dospělého jako pro dítě…

    1

    0
     | Napsat autorovi
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    Když si můj příspěvek ještě jednou přečtete tak zjistíte, že jsem reagoval hlavně na tuto část :

    „..a já zaplatím vstupní poplatek hned v prvním měsíci, očekávám snížení poplatku…“

    To, že se procentuálně poplatek při předplacené formě snižuje, je holý fakt vycházející ze sazebníku investiční společnosti. Nastavení strategie placení vstupního poplatku investičními společnostmi tak defacto přesně vystihuje myšlenku paní Jitky.

    Všimněte si, že nikde nepíši o tom, že by to pro klientku bylo výhodnější. Nebo Vy to někde vidíte? Nehledejte tedy v mém příspěvku něco, co tam není.

    Víte, pane Švorbo, mám pocit, že se snažíte poměrně pravidelně objevovat Ameriku. Zkuste v odpovědích kolegům z branže přeřadit na vyšší poradenský level…

    0

    2
     | Napsat autorovi
  •  Vladimír Švorba 
    Účastník

    Manipulace s čísly a s tím, že je předplacený poplatek u investic díky nižšímu procentu vstupního poplatku pro klienty výhodnější, je bohužel běžná praxe zprostředkovatelů. A vy jste tuto praxi ve vašem příspěvku podpořil..

    To není o objevování Ameriky…

    0

    0
     | Napsat autorovi
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account