Zobrazeno 494x

Zvolené téma obsahuje celkem 2 odpovědi. This post has been viewed 495 times Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Ivan Špirakus a poslední změna proběhla 10 měsíců, 2 týdnů. This post has been viewed 495 times

  • Autor
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    Rád bych se zeptal, zda registrujete u svých klientů zájem o spotřebitelské úvěry (od bank či solidních nebankovek)?

    Děláte vedle úvěrů na bydlení (hypo, SS) i spotřebitelské(na auto, vybavení domu/bytu) nebo spíše takové klienty odmítáte, ať se postarají sami?

    A jaká je nyní nabídka na trhu ?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Soňa Janáčková 
    Účastník

    Dobrý den,

    poslední dobou je větší zájem o konsolidace úvěrů, kdy klient má například úvěr, dražší kreditní kartu atd. a to lze sloučit do jednoho úvěru, který má lepší úrokovou sazbu,dobrou zkušenost mám s RB (nutno u nich zřídit účet), ale výběry u všech bank zdarma, dá se vyřídit i účet bez poplatkůa a Equa bank (nemusíte zřizovat účet), já jsem si našla dobré pracovníky v těchto bankách, kteří jsou velmi schopní a ochotní vyjednat dobré úrokové sazby oproti kalkulátorům. Navíc jsou velmi vstřícní ke klientům, ráda pak s takovými konkrétními lidmi spolupracuji. Klientům se ušetří i několik stovek, někdy i tisíc Kč měsíčně, které se dají použít k rychlejšímu splácení úvěrů, lepšímu životnímu pojištění, nebo investici.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Řehák 
    Účastník

    Ano, dělám i spotřebitelské úvěry. Jsou za to i docela zajímavé provize, krom toho mám jistotu, že klient bude mít nastavené nové splátky a další parametry tak, aby to sedělo k celému finančnímu plánu. Mluvím tedy o refinancování. Nový úvěr klientům pokud možno sjednávat nechci. Pokud to situace vyloženě nevyžaduje, pak se klienta vždy snažím přesvdčit, ať svou potřebu raději odloží a aspoň ještě něco našetří. Asi jediný případ, kde s klientem nový úvěr řeším celkem bez diskuse je nákup auta. Málokdo je schopen v relativně krátkém čase našetřit potřebnou sumu a auto obvykle klienti potřebují v podstatě hned.

    Že bych ale zaznamenal nějakou zvýšenou poptávku po úvěrech se říct nedá. Naopak, klienti, se kterými jsme již v minulosti refinancovali, tak se jim už do refinancování moc nechce. A to je u některých potenciál ušetřit desetitisíce. No je to jejich boj.

    Dobré zkušenosti potvrzuji u Equabank, s Raifkou zkušenost nemám. Moneta dle mých zkušeností je relativně benevolentní na registry a bonitu. Ale pak si to nechá zaplatit na úrokové sazbě. A zároveň klientům volá. Naštěstí až po stornoobdobí, ale volá a chce si klienty přetáhnout od zprostředkovatele. MBank pro nové klienty má pevnou sazbu. Může to být výhoda i nevýhoda. Výhoda právě pro klienty s ne stoprocentními registry. Když už u mBanky projdou schvalováním, mají jistotu pevné sazby. Nevýhoda pro klienty s bezproblémovými registry a výbornou bonitou. Ti by jinde měli dostat i lepší sazbu než v mBance. Sberbank je taky slušná, dá se za určitých okolností dostat na velmi pěkné sazby. Chce to ale jejich nabídku znát. Mají pevné sazby pro různé scénáře, kde jako parametry vstupují doba splácení a výše jistiny. Česká Spořitelna je spíše přísnější. Tu neberu.

    Jen jako reakci na Soňu musím napsat pozor na ušetřené měsíční cashflow, které se využije na investice. Mohlo by dojít k poškození klienta. Pokud se klientovi natáhne splácení na delší dobu s nějakou úrokovou sazbou, potom zhodnocení v investici musí být poměrně výrazně vyšší aby se to klientovi vyplatilo proti situaci s kratší dobou splatnosti úvěru. Někdy to může být lepší volba, zvláště, pokud klient nemá likvidní rezervy. Tam bych ale místo investice počítal spíše se spořícím účtem. Pozor na to.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account