Nepřihlášen


Přihlásit se

Registrace Zapomenuté heslo


Vtip dne

Z kasína v Monte Carlu vycházejí dva muži. Jeden v trenýrkách a druhý zcela nahý. Ten nahý povídá: “..

Zobrazit celý vtip



Sponzoři



Chcete zde mít své logo?

borkovec_finfest_640x480

Dopady regulace a doporučení pro poradce dle Petra Borkovce

Martin Viktora | 5. ledna 2017 | finanční poradenství, TV

Dalším zpovídaným šéfem poradenské firmy v průběhu konference FINfest byl Petr Borkovec – CEO společnosti Partners. Co podle jeho názoru přinese trhu regulace? Jaká tři doporučení dává poradcům, aby na trhu obstáli nejen v roce 2017? Podívejte se na krátké video!

 

Souhlasíte s Petrem Borkovcem?

Podělte se o váš názor v komentářích!


    Doporučená diskusní vlákna


    komentářů 12

      Borkovec si tedy přeje konec Partners? :-)

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 1

      Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

      Shodou okolností jsem dával nějaké informace svému synovi k seminární práci. Při sdělení počtu 155 tisíc registrací, se mě zcela logicky zeptal, jakým způsobem se takový počet, byť z větší části neaktivní (ale přesto trhem proběhlých) zprostředkovatelů na tom trhu živí. Seznámil se s úpravou zákona o provizích a padla další otázka, jak ten zákon řeší to, že v takovém přetlaku si nebudou poradci snažit vzájemně předělat smlouvy…
      Dvě otázky naprostého laika po zjištění dvou jednoduchých informací. Má někdo pocit, že tento trh potřebuje další poradce na pětkrát přeoraném poli? ;-)

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 0

        Profile photo of Ivan Špirakus Ivan Š. říká:

        Nemohou si je předělávat, protože 120 tis z nich již k tomu nemá přístup :) .

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 2

          Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

          To on ví, že je to číslo poradců, které tím registrem proběhlo a nikoli aktivních, takže logicky předpokládá, že další registrem probíhají (sám byl dvakrát náborován MLM oprganizací) a také si plus minus spočítal, kolik může být v ČR pojistitelných rodin s předpokladem, že ještě nic nemají a jsou ochotni dělat vs. poradců, kteří se tím mohou živit. Zaujalo mě to jako zajímavý pohled někoho, kdo je mimo hru. Možná pohled z jeho IT perspektivy. ;-)

          Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 2 Thumb down 0

            Kolik je synovi? Myslím, že by se v Partners uplatil a byl by z něj brzy nadpozemský D3 :-)

            Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 1 Thumb down 4

            Profile photo of Vít Suchý Vít S. říká:

            Snahy o regulaci počtu obchodníků na trhu ponechme plánovanému socialistickému hospodářství :)

            Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 0

              Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

              Nejde o regulaci počtu v pravém slova smyslu, mělo jít o regulaci kvalitativní, aby se nemohlo stát, že do oboru nastupuje člověk s upraveným mozkem plným polopravd, aby se nemohlo stát, že s klientem jedná člověk bez licence, aby se nemohlo stát, že z voleje uděláte zkoušku a máte licenci, přitom o tom nic nevíte… a důsledná kontrola… opakující se stavy trestat hrozbou ztráty licence.
              Na počátku celého běhu událostí ohledně regulací provizí stojí právě masívní nekontrolovaný nábor způsobený MLM organizacemi, jehož důsledkem jsou tisíce zbytečných zprostředkovatelů, kteří to vlastně ani dělat nechtějí, stále se zvyšující provize a nutnost provizních modelů předplácených, které neumožňují klientský servis.

              Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 2 Thumb down 0

        Profile photo of Vít Suchý Vít S. říká:

        Pane Koláři, noví obchodníci přicházejí, jiní odcházejí, to je přirozená migrace pracovní síly.

        Bohužel v prostředí tržního hospodářství nejde zakonzervovat stav „my už jsme na trhu a státe postarej se, ať nám nikdo neleze do zelí“.

        A dotaz na téma – jak by měl jakýkoli zákon řešit jakékoli „fixace“ smluv je poněkud úsměvný. Důležité je přece primárně řešit, aby nedocházelo k poškozování klienta a nechme dogma nedotknutelnosti smlouvy, pokud na trhu bude novější a efektivnější produkt, proč by neměl být klientovi nabídnut ???

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 1 Thumb down 1

          Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

          1. Proti přirozené migraci jsem nenapsal ani slovo. Neznám ale druhý obor, kde by byla tak obrovská výměna pracovníků a zároveň to pro klienta bylo tak nebezpečné. Toto bohužel není přirozená migrace.
          2. Nikdo nepíše o zakonzervování stavu, viz výše.
          3. Nikdo nepíše o fixaci smluv. Kde jste to v mých textech četl?Primárnímu poškozování klienta bohužel v minulých letech docházelo právě v důsledku té „přirozené migrace“ Existuje tu bohužel velmi silný motiv k přepracování z jiných důvodů, než je zájem klienta a tím je předplacená provize. Naprostá většina smluv je takto přepracována. Velmi jednoduchou obranou by byla průběžná provize. To byste se divil, jak rapidně by se snížil počet těch přepracovaných smluv, kdyby to pro obchodníka neznamenalo žádný provizní posun, ale pouze zbytečnou práci. Jak odservisujete zejména onchodník v MLM systému na nižším postu v budoucích letech klienta, u kterého nebude možné nebo výhodné z různých důvodů smlouvu přepracovat? Jestli je pane Suchý něco úsměvné, tak je to pětileté storno, které říká obchodníkům pět let to drž a pak to předělej. To je přece totálně špatně. Správně je to předělej to, když je pro klienta to předělání výhodné a jinak tu smlouvu drž a servisuj až do konce pojištění. Takže klient bude poškozován dále, smlouvy se ve většině opět nebudou předělávat tehdy, kdy by se našla pro klienta lepší varianta, ale tehdy, kdy bude potřebovat obchodník prachy.

          Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 2 Thumb down 0

            Profile photo of Petr Klatovský Petr K. říká:

            Přístup ke klientům a jejich smlouvám je bohužel hodně negativně ovlivněn tím, kdo vytváří zákony (má vliv na jejich tvorbu)… Vytváří je někdo, kdo je opravdu proklientsky zaměřený a zároveň praxí vzdělaný?

            Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 0

            Profile photo of Vít Suchý Vít S. říká:

            Není podstatné, kdo odkud přichází a kým byl náborován a pod jakou společností zprostředkovává například pojištění, ale podstatné je to, jak kvalitně svou práci zprostředkovatel koná.

            Ano, kvalitativní regulace byla je a bude potřebná. Ale nebyla, není a bůhví co bude.

            Průběžná provize tak jak ji popisujete také není žádným zázračným lékem, pořád mi to připadá jako regulovat běžícího osla taháním za ocas.

            Obecně – regulovat zákonem nějaké provize- a je jedno jestli za prodej lokomotiv, hovězího zadního nebo toaletního papíru mi pořád smrdí socialismem a ukazuje jen na neschopnost těch, kteří mají činnost obchodníků kontrolovat ( dosaďte si sám ) a těch, kteří mají populaci vzdělávat ( dosaďte si sám ).

            Kvalitativní regulací“ která by dle mého názoru dostatečně kultivovala trh musí být systém kontroly práce zprostředkovatelů, například to, jak se m.j. vypořádávají s §21(1) zákona 38/2004Sb. Na tohle téma jsem se zde již vyjádřil kolem r. 2010 a nemám, co bych za tu dobu zásadního změnil.

            Zákon platí od r. 2004 , tedy již dostatečně dlouho , no a orgán dohledu nad trhem celou dobu koná tak jak koná, no comment.

            Stále se dnes na trhu pohybují zprostředkovatelé, kteří bez skrupulí nabízejí investování v různých „jedinečných“ fondech přes IŽP a mají pro klienty připravené šikovně napsané záznamy z jednání, kde jim podepíše, že s takovým investováním souhlasí a všichni jsou pak spokojeni…

            A viz výše – takový trh nezmění a nezměnily ( byť jim nelze objektivně upřít určitou snahu ) ani různé vznikající spolky, asociace a kastovní kluby anebo sdružení, nebo jak se to všechno jmenuje a jejich konference, sjezdy nebo bůhvíco jiného .

            Uvědomte si již konečně, že „stát“ má poctivé zprostředkovatele „u zadku“ a lepší to nebude. Lze vést polemiku i o tom, jak která pojišťovna se vůči externím zprostředkovatelům chovala a chová a jak se na stávající nelichotivé situaci podílela.

            Obecně v každém odvětví obchodu je fluktuace pracovní síly na pozici obchodníků značná a i obchodníci v jiné než finanční branži mohou zákazníka poškodit tak, aby přišel o spoustu peněz, to mi věřte.

            Naivitou úvahy, resp. „zajímavého pohledu“ ad „fixace“ jsem označil vyjádření, kdy se vytrženo z kontextu matematicky uvažuje o tom, kolik rodin na trhu je, kteří ještě „nic nemají“ a jsou tedy „volní“ jakoby ti druzí byli automaticky „nedotknutelní“ a druhotně tedy jaký je prostor pro práci poradců, nic víc nic míň…

            Po zkušenostech z parlamentního Kocourkova bych se ani nedivil, kdyby pak taková volně šířená a z kontextu vytržená matematická úvaha zaujala nějakého nového zakomplexovaného bojovníka za svatá práva občanů ČR a jistě i dost angažovaných (tj. přitroublých) politiků a návrh další regulace by byl na světě  ……………..

            A na závěr – výsledkem regulace aspoň pro mne a naši firmu je to, že je třeba pro klienty ( i spolupracovníky) nalézt na měnícím se trhu další přidané hodnoty a nové příležitosti, které na sektor financí, resp. obecně služeb pro klienty navazují. Howgh.

            Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 2

    Kalendář akcí

    << Únor 2017 >>
    PÚSČPSN
    30 31 1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28 1 2 3 4 5

    Anketa

    Kauza forexových robotů WSM

    Nahrávání ... Nahrávání ...

    Poslední diskuze ve fóru