Nepřihlášen


Přihlásit se

Registrace Zapomenuté heslo


Vtip dne

Zemře milionář a zanechá závěť s tímto zápisem: „Manželce odkazuji vilu, synům peníze ve stejné výši..

Zobrazit celý vtip



Sponzoři



Chcete zde mít své logo?

brouk_pytlik

Finanční poradce: specialista nebo spíš brouk Pytlík?

Jan Jiruška | 11. listopadu 2014 | finanční poradenství, Pro a proti

Má se finanční poradce specializovat zvlášť na hypotéky, zvlášť na pojištění či zvlášť na investice? Nebo má mít naopak univerzální znalosti ze všech oblastí finančního poradenství, aby mohl pokrýt všechny finanční potřeby klienta? Preferuji osobně spíše první variantu…

Brouk Pytlík?

„Dobrý den, jsem brouk Pytlík – práce všeho druhu. Jsem specialista na pojištění, jsem specialista na hypotéky a půjčky. A jsem také specialista na investice.“ A co reality? Mohl by takový brouk Pytlík také fušovat třeba do realit?

Snad se takový začátek článku nikoho nedotknul. Jestliže klienta obsloužíte kompletně jako finanční poradce, výše uvedené nehodnotí kvalitu Vaší práce. Samozřejmě, ta může být dobrá a klientovi prospěšná. Tématem tohoto článku je, zda má být finanční poradce specialista zaměřený na určitý konkrétní obor. Jak na Vás zapůsobila první věta? Stačí Vám u osoby, se kterou jednáte, pouze průměrné znalosti z více oborů? Nebo raději jednáte s odborníkem, který má hluboké znalosti ve svém oboru?

jan_jiruska_bonnet

Jan Jiruška

  • Praxe: 6 let
  • Profese: specialista na pojištění a likvidaci pojistných událostí
  • Osobnosti mého profesního života: Petr Urbanec, Pavel Fara, Leo Babauta
  • Profesně nejtěžší část života: rozhodnutí osamostatnit se a první rok po osamostatnění, který je velice psychicky náročný.
  • Profesní sen:  práce, kde se budu moci soustředit na velké výzvy a hlavně ještě více spokojených klientů :-)
  • Soukromý sen: vymanit se z okovů společnosti a žít svobodný život :-)

Bonnet_Logo_150x44

Jak jsem začínal já…

Do pojišťovnictví jsem se dostal v roce 2008. Pět let jsem působil na pozici likvidátora v makléřské pojišťovací kanceláři se specializací na hospodářská rizika. Před rokem jsem se osamostatnil a vhrnul jsem se na obchod. Zajistil jsem si makléře, který nabízí plné portfolio produktů pro finanční poradce. Vybaven nástroji z pojišťovnictví, financí a také investic jsem vyrazil na trh. Přišlo mi velice lákavé obsloužit klienta kompletně a s odbornou péčí.

Ovšem postupem času jsem dospěl k názoru, že budu-li nabízet všechny produkty, tak budu spíše prodejce než specialista. Odborník se specializuje na jednu oblast a ještě lépe na určitou skupinu zákazníků. Zeptal jsem se sám sebe, od koho rád nakupuji odborné služby a produkty. Když chci součástku na kolo, vyrazím do Tesca? Ne. Jdu do prodejny kol, kde mi dobře poradí. Tak proč budu dělat něco, co já sám nechci? Proč mám tedy zahlcovat trh „kvalitou“ „Made in China“. Tlačí mě do toho snad finanční vidina, potenciál provize ze všech produktů, které klient potřebuje? To by bylo ovšem krátkozraké…

Lepší je pracovat v týmu. I pro klienta.

Dospěl jsem k tomu, že kvalita života roste se zjednodušováním. Zahlcen méně starostmi mohu být kreativnější. Tak proč se nespecializovat na jednu oblast? Bude lepší pracovat v týmu, kde bude každý zaměřen na jeden obor. Každý budeme mít možnost získat více zkušeností ve své specializaci. A odbornost poroste. Být obklopen týmem zkušených profesionálů je určitě příjemný pocit. Zejména pro klienta. A doporučení na sebe nenechá dlouho čekat.

Myslím si, že je možné přiblížit se profesionalitě ve všech oblastech najednou. Ale kolik času zabere vlastní analýza produktů? Přichází neustále obrovské množství novinek a změn. Když by poradce vše stíhal, nezbyde čas na odpočinek a nabrání nových psychických sil. Spíše cítím, že by taková činnost vedla k více chybám nebo dokonce až k vyhoření. Jestliže makléř využívá analytické oddělení a informace sám neprověřuje z nezávislých zdrojů, bude se spíše jednat o prodejce než o opravdového odborníka, který zná do hloubky důvody svých doporučení.

S rostoucí finanční gramotností společnosti zákazník vyhledává spíše odborníky, než univerzální poradce. Chci-li být klientovi maximálně nápomocen, mít ze své práce ten nejlepší pocit a přitom ještě růst, je pro mě volba jasná…

A co si o specializaci poradců myslíte vy? Přežije univerzální poradce rok 2015?


    Doporučená diskusní vlákna


    komentářů 21

      Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

      Tak za sebe… nehrnu se do hypoték a průmyslu, jednoduše proto, že si myslím, že už bych to kapacitně kvalitně nezvládnul, auta jsem začal dělat když mě do toho dotlačili klienti. Hodně záleží na podpoře. Analytické oddělení nevidím jako problém, jde ale o to, jaké je to analytické oddělení, co je skutečně jeho cílem a jak mu věřím. V podstatě může do jisté míry suplovat onoho specialistu, za předpokladu, že mám základní znalosti v daném segmentu a dokážu do nich kvalifikovaně zařadit nové informace, které za mě zpracovává někdo jiný.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 10 Thumb down 1

      Profile photo of An. Milan T. říká:

      S tím, s jakou rychlostí a frekvencí se dnes inovují a mění produkty, není dle mého názoru možné držet krok ve všech odvětvích finančního poradenství. Proto se specializuji na segment životního pojištění a současně přiznávám, že je pro mne čím dál více náročnější držet krok a udržovat si onu „profi“ laťku. Představa, že bych si tutéž laťku udržoval v hypotékách, investicích, majetkovém pojištění, odpovědnostním a průmyslovém…tak to už je na diagnózu „Xena nebo MacGyver syndrom“ – umím, znám a dokonale rozumím všemu, nic není problém. I ten pan primář v nemocnici má svoji specializaci, přestože má obecný rozhled a povědomí o svém oboru.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 11 Thumb down 1

      Profile photo of Jaroslav Pohl Jaroslav P. říká:

      Asi je otázka, kdo a jak hodnotí svoji profesi. Určitě nejsem specialista na investice. Na sobotní konferenci po vystoupení pana Slada bylo jasné, kdo je specialista na investice a co jsou investice. Samozřejmě kdyby tam stál makléř z Wall Street, zase to bude jinak. Pojďme si přiznat, že my, kteří primárně žijeme a pohybujeme se v oblasti OPF, tak máme velmi zúžený rozhled. To přiznám. Mě baví jak pojistky, tak úvěry, tak i investice…samozřejmě na nám známé „poradenské“ úrovni. Podnikatele přenechávám profíkům, makléřům. Snažím se držet primárně těchto tří oblastí. U pojistek se musí sledovat změny poj. podmínek a to naštěstí není tak často. Myslím si, že krok se dá držet. Úvěry a jejich podmínky se také tak často nemění. Pouze sazby a drobné parametrické ukazatele. Investice jsou asi nejnáročnější, protože se musí k výběru fondu zvážit více ukazatelů. Určitě člověk nemůže být 100% ní specialista na všechny obory. Nejde to a je to logické. Co zde ovšem hraje zásadní roli, je čas. Čas rozhoduje, jestli člověk bude specialistou a jak hodně se tomu bude věnovat. Zda obětuje svůj volný čas, bude se snažit zdokonalit a svůj komplexní poradenský přístup ještě prohloubit.
      Jak řekla Lucy: „Čas je jediná měrná jednotka. Bez času neexistujeme.“ :-) :-)

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 1

      Profile photo of Jiří Vařečka Jiří V. říká:

      V tomto oboru je, jak je vidět, tak to není pouze můj názor, nutná určitá specializace. Mnozí jste již poznali, že zde nechci vystupovat jako finanční poradce, ale jako pojišťovák, dokud mi to zákon (38) umožní, tak jako pojišťovací makléř.
      Tím se snažím tak trochu vyhranit. Ale, je zde ale, ten záběr v oboru je poměrně široký. Specialistů je nedostatek, já sám dlouhodobě nemohu (a to zde inzeruji v kuse již cca 2 roky) získat ke spolupráci nějakého kolegu, který by uměl i průmysl, nebo zemědělské, či stavení pojištění.
      Výše kolegové již napsali, co je zajímá, tak já to také udělám: RŽP, pojištění odpovědnosti + právní ochrany.
      Jasně, hypotéku i prodej realit zvládnu, ale jsem raději, když toto v rámci našeho s.r.o. někdo jiný – konkrétní zastřešuje.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 6 Thumb down 1

      Finanční poradce nepotřebuje znát všechny finanční produkty, které finanční trh nabízí. Finanční poradenství není o produktech.
      Je to o přístupu, o přístupu klienta ke svým penězům, o přístupu poradce ke klientovi.
      Bohužel většina lidí za finančním poradenstvím vidí stále ty produkty, jako to stěžejní. A přitom méně produktů je mnohokrát pro klienta podstatně lepší.
      Takže specializace je výborná, ale když to vztáhnu třeba na mé oblíbené hypotéky, tak člověk, který se specializuje na hypotéky, by měl zvládnout metodiky všech bank a stavebních spořitelen a znát všechny procesy. A nebo můžeme říct, že i to je moc, že se to nedá zvládnout a že je třeba specializace na jednu konkrétní finanční instituci, že není v lidských silách všechno znát. A ono to samozřejmě v lidských silách není.
      Ale když víte, jak to správně nastavit a jak to řešení postavit, pak už vám stačí jen vědět, kam zavolat a nebo kde ty relevantní informace najít.

      A brouk Pytlík je samozřejmě pouze pohádková postava, ve skutečnosti nikdo nemůže být brouk Pytlík :-)

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 8 Thumb down 4

      Profile photo of Martin Viktora Martin V. říká:

      Tak já jsem si myslel, že nastane nějaká kontroverze a vy se všichni shodujete. Pokazili jste mi radost!:-)

      Je ale zajímavé, že většina poradců vidí specializaci v nějaké produktové oblasti. To je jasné… ale co specializace „finanční plánování“? Kolem kterého by se vlastně mělo vše točit a produktově poskládat dle rad specialistů na konkrétní produkty?

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 0

        Profile photo of Jaroslav Pohl Jaroslav P. říká:

        Já bych klidně finančně plánoval, když mi to někdo adekvátně zaplatí. Pochopil jsem Vás, že life planner by nerealizoval, pouze plánoval a dával dohromady informace a produktová řešení od specialistů. A jaký odměňovací systém by to byl? Procentuálně od specialistů nebo honorářově od klienta? Platil by klient poradci za plánování, když by věděl, že si poplatky za službu, byť trochu jinou, už zaplatil v produktech? Muselo by se asi hodně věcí, regulí a zažitých praktik překopat, aby toto fungovalo.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 1 Thumb down 2

        Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

        V poslední době se tímto trochu zabývám ve volném čase. Tedy myslím tím nějaký vlastní směr a výroba vlastních nástrojů. Trochu mi to zabraňuje v tom, abych vyhořel, trochu mi to rozvíjí můj zakrňující mozek :-) a dost mě to nutí se stále hrabat v nějakých tabulkách a pojistných podmínkách, stejně tak jako ve výpočtech různých důchodů apod., takže by se nechalo říci, že mě to krom toho, že mě to baví, i profesně rozvíjí. Tady zrovna si myslím, že různé firmy poskytují svým obchodníkům různé nástroje. Můžeme se zase bavit o tom, co který nástroj v sobě obsahuje, jak je postaven, ale rozhodně většina z nich dokáže vyprodukovat nějaká čísla a nějaké výstupy pro obchodníka, z kterých může tvořit něco dál. Někdo používá nějaký software, někdo vlastní nástroje, někdo to má tak, že to docvakává čísly, která si zadá do nějaké netové kalkulačky a udělá klientovi vlastní výstup. Já do toho postupně zapracovávám i nějakou analýzu rizik, ale je to tak na půl roku práce a pak je třeba do toho cpát spoustu dat a  každou změnu, která se stane. Dovedu si představit, že to někdo pro někoho zpracovává, pak by ale musel mít nějaký podíl na výsledku, adekvátní času a prostředkům, které tomu věnoval. K tomu co píše Jaroslav… tam by právě záleželo na tom, kdo by si to jako službu zadal. Je tu více možností. Jedna z nich je, že by daný jedinec by zaměřen pouze na toto a stejně, jako dnes obchodník vyhledává klienta, by si i on sám vyhledal klienta, pokud by to ale sám neuzavíral, pak by to zprostředkoval v podstatě jako hotový obchod, přičemž je třeba vzít v úvahu, že by na tom obchodu provedl drtivou většinu práce. Jak být ale potom odměněn a nebýt spojen s produktem? Aby to bylo čisté, musely by existovat fee only produkty v pojištění napříč trhem, aby bylo možno udělat výběr bez spojitosti s provizí a zaplatil by to pochopitelně klient.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 2 Thumb down 1

        Profile photo of Ivan Špirakus Ivan Š. říká:

        Je mi líto Martine, ale musím se přidat k zastáncům specializace :)
        Ostatně už dlouho tvrdím, že ideální kancelář sítě INSIA se skládá ze šéfa, který udává směr obchodu, administrativní podpory a několika specialistů kteří se společně (nesobecky) starají o klienty, každý ve své odbornosti …..

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 6 Thumb down 1

      Profile photo of Zbyněk Marjanko Zbyněk M. říká:

      Dobrý den všem,

      specializace. Jinak to (podle mě) nejde. Jednak čas je omezený, jednak se snažím specializovat opravdu ,,co nejvíc na hlubinu“. Dělám zemědělské podnikatele, že bych stihnul i jiné obory, NE; ohledně investic: doporučuju nákup půdy, ale i tak přes notáře.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 6 Thumb down 2

      Profile photo of Zdeněk Jurák Zdeněk J. říká:

      Ono nejde říci zda specializace ano nebo ne, ale do jaké hloubky. Uvedu to jak to chodí v mém oboru: daňové poradenství. Daňových poradců je cca 4500 většina se zaměřuje na více či méně komplexní služby a potom jsou špičkový specialisté, kteří se zaměřují na konkrétní obory.

      A podle mě u finančních poradců by to mělo být podobné. Tudíž znalosti a zkušenosti by finanční poradce měl mít komplexní s tím že se následně v týmu bude specializovat na konkrétní oblast.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 5 Thumb down 4

      Profile photo of Roman Hronza Roman H. říká:

      Docela mě nemilo překvapilo kolik lidí se přiklání ke specializaci. Připojuji se spíše k panu Švorbovi. Jsem skálopevně přesvědčen, že jestliže mám něco začít řešit (produktem) musím znát Klienta – jeho Cíle, Možnosti a Uskutečněná rozhodnutí. Jinak jsem jen prodejce produktů se znalostí podmínek a procesů různých finančních ústavů. Jiná věc je to, nakolik jsou klienti ochotni přistoupit na taková pravidla hry. Podle mých zkušeností většinou nejsou. A podle toho vypadají jejich „produktová portfolia“. Poradce to vede k tomu, že se poptávce přizpůsobují jako „specialisté“.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 2 Thumb down 3

        Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

        Já si myslím, že se to nevylučuje. Co je jasné, je to, že klienta potřebuji vyřídit komplet. Pokud ale např. potřebuje hypotéku a já je nedělám, dokážu klientovi poskytnout základní informace, posbírat potřebná data a zbytek nechat vyrobit specialistu. Nebo toho specialistu mohu využít ke kontrole mnou zpracovaných podkladů a návrhů. Do toho sedí ten model, co píše Ivan Špirakus. Není to o tom, že někdo systematicky dělá jen auta a nic jiného ho nezajímá, je to o tom, že někdo by měl komplet spravovat toho klienta a to je ten, kdo ho má podrobně zpracovaného a udržuje s ním ten vztah a specialistu využije na segment, v které si není jist, že odvede kvalitní práci. Proč bych nechtěl být specialistou jen na něco (a teď mám na mysli ten model, kdy nevytěžím v rámci nějaké další spolupráce klienta komplet) je to, že u takového klienta budu mít v portfoliu několik děr a je tam stálé riziko, že se bude snažit tu díru někdo „cizí“ vyplnit a přitom nahradit i můj produkt. Prioritu má podle mě ten, kdo vede finanční plán.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 0

          Profile photo of Roman Hronza Roman H. říká:

          Je třeba vyjasnit o čem zde diskutujeme. Zda o tom být specialistou na Finanční koncept (plán) nebo na produkty. Dle mého vnímání výše uvedené příspěvky píší o Produktové specializaci. O plánování (konceptu) se zmínil jen pan Švorba. Pan Špirakus mluví o spolupráci specialistů při vyřízení klientova požadavku. To je něco jiného než tvorba Finančního konceptu (plánu) u kterého si nejprve stanovím „helicopter point of view“ a pak ho začnu realizovat (nejen produkty).

          Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 6

            Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

            Vždyť to ale do sebe zapadá, ne? Uděláte klientovi plán jako prioritní a můžete ho zajistit zásadními životními riziky, zbytek udělá specialista na investice, hypo, majetek, auta, průmysl… Jestli to hodíte někomu úplně odjinud nebo to uděláte v rámci jedné kanceláře, kde ten specialista sedí, už nebude z tohoto pohledu tak důležité. Pokud chcete být čistý specialista na plán, proč ne, pak si zkasírujete klienta za Vaši specializaci. Co se týče klientova požadavku, prakticky nikdy nedělám, co chce klient, protože většinou chce s prominutím blbost. Vysvětlím proč, ukážu jiný směr a výsledkem je jeho jiný požadavek, než ten, s kterým přišel na začátku. Druhá situace je ta, že klient nemá vlastně žádný požadavek a já přicházím s nabídkou něčeho, na základě čeho klientova potřeba vzniká… a tam jde o to, aby vzniklo něco smysluplného, postavené na nějakém poznání okolností klientova života směrem vzad i vpřed. Ale nejsem si jist, zda bych se uživil pouze specializací na finanční koncept, bez jakékoli další návaznosti na jakýkoli produkt. Domnívám se, že ne, ale Vy to pochopitelně můžete mít naprosto jinak.

            Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 4 Thumb down 4

      Profile photo of Roman Hronza Roman H. říká:

      Nemyslím si, že my dva se v něčem zásadně rozcházíme. Spíše každý si „mele“ tu svou :-). Ještě jednou uvádím, že podle mého vnímání, výše uvedená diskuse byla o tom, zda být pouze produktový specialista nebo dělat komplexní finanční poradenství. Já se kloním ke druhé variantě. Dle mého názoru se nejedná o „broukpytlikovství“. Pěkný den (večer či noc).

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 3

        Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

        Myslím, že je to hodně i o otázce nastavení a provedení každého z obchodníků (poradců). Osobně se jednoznačně kloním k tomu komplexnímu, přičemž se ale domnívám, že ono komplexní nemusí zahrnovat, že všechno umím, ale to, že to dokážu klienta „rozklíčovat“ a vše z toho vyplývající pro klienta zajistit. A to buďto tak, že se zároveň ještě na něco dokážu specializovat a zbytek dokážu udělat s nějakou podporou softwaru nebo přes specialistu na daný obor.(což bude můj případ) nebo to celé pro mě zpracuje někdo jiný. V takovém případě to pochopitelně za broukopytlíkovství rovněž nemohu považovat. Je to spíš o způsobu provedení, než o nějakém rozdělení hranic. Z pohledu klienta je to pak tak, že nemusí hledat svého specialistu na jednotlivé segmenty, protože mu ho dodáte Vy.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 1

      Profile photo of Jiří Hrabovský Jiří H. říká:

      No já pořád nějak nechápu, co má pojišťovnictví společného s finacemi. Pojišťovny jsou tu od toho, aby se zabývaly pojištěním a ne financemi. Nechápu, proč pojišťovny tlačí na trh různá investiční či kapitálová pojištění, která jsou výhodná akorát tak pro pojišťovnu – nebo že by proto? Osobně se zabývám pouze rizikovým pojištěním a ne finančními produkty. Z toho důvodu jsem vlastně zastánce specializace – prostě dělám pojištění a když už některý z mých klientů projeví zájem o nějaký finanční produkt, tak se mu nesnažím něco vysvětlovat, protože o tom nic moc nevím, ale klienta samozřejmě „neodpálkuju“, nýbrž mu zprostředkuji kontakt s příslušným odborníkem, se kterým mám domluvenou spolupráci. No a ten finančník mi zase občas „dohodí“ nějakého klienta, který např. potřebuje pojistit nemovitost v souvislosti s hypotékou apod. A jsem všichni spokojeni – já, finančník i klient, kterému poskytne požadované služby odborník.
      Ono je v podstatě problém obsáhnout slušně vše, co se týká pouze pojistek, takže pokud někdo „dělá“ i finance, hypotéky, investice atd. atp., tak je to opravdu brouk Pytlík. A tím já rozhodně být nechci.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 4 Thumb down 2

        Profile photo of Roman Hronza Roman H. říká:

        Vy nevíte (ani intuitivě) co má pojišťovnictví společného s financemi ? Minimálně to že pojistné se platí penězi, že? Jinak si myslím, že jste si „naběhl“ :-). Termín Finance je velmi rozsáhlý a co člověk to jiný názor. Souhlasím ale s Vámi, že kompletní portfolio finančních služeb (pojištění, úvěry, investice, tvorba finančního konceptu) je velmi rozsáhlá oblast. Chce to minimálně píli, zkušenost, disciplinu, soustředěnost a cílevědomost. Za rok se Fin. poradcem nestane nikdo – to je jen přání MLM majitelů. Z obchodníhio hlediska je pochopitelné, že pokud se některou oblastí nezabýváte (nechcete se zabývat nebo jste se k ní ještě neprokousal), tak požadavek předáte známému který ji zná. Jsem skálopevně přesvědčen, že počátek všeho je v tvorbě finančního konceptu – tj. podstatě Profesionálního finančního poradenství.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 4

        Profile photo of Roman Kolář Roman K. říká:

        Domnívám se, že ono „když už některý z mých klientů projeví zájem o nějaký finanční produkt“, příliš nefunguje. (vyjadřuje to poměrně výstižně to „když už“, trochu z toho vyplývá, že je to málokdy, přičemž právě tohle je pro klienta a jeho budoucí život nesmírně důležité) Stejně jako nefunguje velmi často zájem o nějaké pojištění, pokud se nejedná o pojištění ze zákona povinné. Pokud necháte bez jakéhokoli vysvětlení klienta nastavit pojištění, tak tam většina z nich nebude mít to, co skutečně potřebuje a v částkách, které potřebuje. A stejné je to u těch finančních produktů. Samovolně to nepřichází, za dveřmi kanceláře nestojí noví klienti, kteří dychtivě požadují finanční produkt. U obojího musíte dát klientovi smysluplný motiv. Ten spočívá v tom, že chce něco v čase realizovat a potřebuje na to prostředky. Velmi často ale netuší ani kolik na to bude potřebovat, pokud ano, tak zpravidla nemá představu, kolik na to potřebuje času a co na to použít. Když to máte v hromadě, tak to musíte nějak ochránit. Rostoucí majetek navíc snižuje potřebu toho pojištění, pokud to máte pod kontrolou můžete některá pojištění ukončit daleko dřív, protože klient je prostě nepotřebuje.
        Z toho, že s klientem na těchto věcech podrobně pracujete, ještě nevyplývá, že musíte být odborníkem na investice, hypotéky, životní pojištění a tím se stát broukem Pytlíkem. Vyplývá z toho ale, že máme naprosto konkrétní a svým způsobem dost intimní přehled o jeho životě a o tom, co chce během něho realizovat. Zde musí panovat absolutní důvěra, pokud to chcete dotáhnout do tohoto stavu. Má to úplně jiný rozměr.

        Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 0

    Kalendář akcí

    << Květen 2017 >>
    PÚSČPSN
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31 1 2 3 4

    Anketa

    Kauza forexových robotů WSM

    Nahrávání ... Nahrávání ...