Dalším zpovídaným šéfem poradenské firmy v průběhu konference FINfest byl Ivan Špirakus – CEO společnosti INSIA. Co podle jeho názoru přinese trhu regulace? Jaká tři doporučení dává poradcům, aby na trhu obstáli nejen v roce 2017? Podívejte se na krátké video!

 

Souhlasíte s názorem Ivana Špirakuse?

Podělte se o váš názor v komentářích!

komentářů 6
  1. Roman Kolář 10 měsíci

    S dovolením bych zacitoval:
    Pro úspěšnou kariéru finančního poradce je důležité mít servisní duši. Ten člověk musí vědět, že se dal do oboru, jehož cílem a posláním je sloužit lidem…
    Podepisuju šestkrát po sobě. Škoda, že to také tak nevidí většina pojišťoven…

    6

    0
  2. Ondřej Záruba 10 měsíci

    S Ivanem zcela souhlasím. V oboru nemá co dělat ten, kdo nechce tuto práci dělat napořád. To ale neznamená, že se nemůže člověk vyvíjet. Může se měnit role, specializace i klientela. Ale základní věc by měla zůstat. To, že člověk pomáhá s řešením finančních slovních úloh. U mě byl v tomto směru vývoj pozvolný a zcela přirozený a dostal jsem se od prodeje hypoték ke korporátním financím, abych se pak vrátil jako analytik investičních instrumentů. Ale přesto mám pocit, že jsem stále tak nějak v oboru. Každopádně ten obor mám rád. Za tu dobu, co jsem v oboru, jsem dospěl k závěru, že finanční poradci jsou jako uhlík. Jsou všudypřítomní :-) Nicméně diamant je taky jenom uhlík, který dokázal obstát v těch nejdrsnějších podmínkách. Dnes se domnívám, že celá řada nejschopnějších a nejchytřejších lidí, co znám, vzešla nebo působí v tomto oboru. Protože, kdo se dokáže dlouhodobě prosadit zde, ten v jiných oborech nemá konkurenci. A s tím vzděláváním. To asi platí ve všech oborech. Ale je to samozřejmě pravda. Neustálý přísun nových informací a kritické myšlení je nutnou podmínkou pro dlouhodobé přežití v tomto oboru. Je to nikdy nekončící proces, který i po mnoha letech v oboru, vyžaduje desítky hodin měsíčně.

    Otázka na Ivana. Kolik si myslíte, že bude činit propad objemu prodeje životního pojištění v prvním kvartálu 2017 proti prvnímu kvartálu loňského roku? Z pohledu pojistného. Trh jako celek.

    2

    0
    • Ivan Špirakus 10 měsíci

      Díky Ondro :)

      Tou otázkou máte na mysli data ČAP, nová produkce, běžně placená ?
      Tedy to, co v 1.Q 2016 bylo 1, 644 mld ?

      0

      1
      • Ivan Špirakus 10 měsíci

        Sorry – myslel jsem 1,325 mld … :)

        1,644 mld to bylo v 1.Q 2015 … ….
        no, alespoň si čtenáři udělají obraz o tempu propadu …
        2016 proti 2015 to bylo -19,4% …… dávno před regulací provizí

        0

        0
    • Jiří Vařečka 10 měsíci

      Já si myslím tak 40 – 60%.

      1

      0
    • Jiří Hlisnikovský 10 měsíci

      Osobně mám raději data ČNB než ČAP z mnoha důvodů.
      Ta vypadají pro ŽP, pokud porovnáme 1Q2015 a 1Q2016 následovně nové smlouvy 1Q2015/1Q2016:
      Předepsané pojistné – tis CZK
      4 526 197/2 917 103
      Náklady na provize zprostředkovatelům tis CZK
      1 762 922/1 593 813
      celkový počet smluv ŽP ks
      7 619 009/7 338 919

      1

      0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account