Česká asociace pojišťoven spustila 4. ročník informační kampaně  „Únor – měsíc pojištění“. Tentokrát se zaměřila na pojištění vozidel. Hlavním cílem akce je předat klientům srozumitelnou formou praktické informace o pojištění a pomoci jim zorientovat se v nabídce pojistných produktů.

{+}

Důvod k zaměření asociace právě na pojištění vozidel je prostý: Zatímco z celkového počtu zhruba 7.244 tisíc registrovaných vozidel má 91,6 % sjednáno pojištění odpovědnosti z provozu motorových vozidel, pouze 18,4 % má sjednáno havarijní pojištění.

Při výběru pojištění se dle České asociace pojišťoven klienti řídí především cenou, což potvrdilo 70,6 % dotázaných řidičů. O kvalitu služeb, možnostech připojištění nebo úrovni asistenčních služeb, se prioritně zajímá jen třetina dotázaných.

Při sjednávání pojištění by se klienti měli zajímat především o rozsah pojistné ochrany a asistenčních služeb, aby případné pojistné plnění pokrylo v dostatečné výši vzniklou škodu,“ komentovala výsledky průzkumu Marcela Kotyrová, manažerka komunikace a vzdělávání ČAP. „Klienti ve snaze získat co nejnižší cenu podceňují hodnotu vozu, například zamlčí nadstandardní výbavu nebo dražší doplňky vozu. Neuvědomují si přitom, že jim v případě pojistné události neposkytne plnění dostatečnou kompenzaci,“ dodala.

Pojištění vozidel je opředeno také řadou mýtů. Jedním z nejčastějších je, že se havarijní pojištění nevyplatí sjednávat. „Průměrné vyplacené pojistné plnění na škody na vozidlech, způsobené živelními katastrofami, je 116 tisíc korun. Na jedno odcizené vozidlo vyplatily pojišťovny v průměru 250 tisíc korun. Pokud nemá majitel vozu sjednané havarijní pojištění, tak finanční dopad škody nese sám,“ varuje Marcela Kotyrová.

ČAP v rámci únorové kampaně přináší řadu doporučení, postupů a rad pro motoristy. Řidiči se dozví, jak mají správně postupovat při nehodě nebo jak bezchybně vyplnit záznam o nehodě. „Účastníci dopravní nehody špatně vyhodnocují situaci, u nehod oscilujících kolem 100 tisíc nepřivolají policii. Velmi často se stává, že nezabezpečí řádnou dokumentaci nebo podlehnou nabídce náhodné odtahové služby a nekontaktují asistenční službu své pojišťovny,“ upozorňuje Kotyrová a dodává: „Nesprávný postup u nehody může zbytečně prodloužit proces likvidace.“

www.JakSePojistit.cz

Stejně tak, jako v předchozích únorových kampaních, připravila ČAP pro veřejnost webové stránky, na kterých shrnula veškeré zásadní informace k dané problematice. V rámci letošního ročníku ale zcela nově spustila internetový portál www.jaksepojistit.cz, na kterém návštěvníci najdou jak informace k aktuálnímu tématu pojištění vozidel, tak souhrnné informace z kampaní pojisti život nebo pojisti majetek. Vzniká tak jedinečný, nezávislý zdroj informací pro veřejnost o problematice jednotlivých druhů pojištění.

Konkrétní podstránky nového webu jsou jednotně strukturované a umožňují tak jednoduchou orientaci. Uvedené informace budou průběžně aktualizovány a přibudou zde i nová témata,“ doplňuje Marcela Kotyrová.

Souhlasíte s tvrzením České asociace pojišťoven, že se klienti řídí především cenou pojištění a kvalita služeb, možnosti připojištění či úroveň asistenčních služeb je zajímá pouze okrajově? Jaké jsou Vaše zkušenosti?

komentáře 4
  1. U POVka je často nejdůležitějším kritériem při výběru právě cena, na ostatní služby není kladen velký důraz, aby se cena nezvýšila. Havarijní pojištění není rozšířené zejména kvůli vysoké průměrné životnosti aut, která v současnosti výrazně převyšuje dobu deseti let. U takových aut je tedy zbytečné havarijní pojištění.

    1

    0
  2. Zbytečné to není, staré auto se pojišťuje na obecnou cenu, ta nebývá tak vysoká, proto nebývá vysoké ani pojištění. Příklad Fabia za 80tis vyjde na all risk 3000Kč ročně, na samotné odcizení 1500Kč ročně. Spousta lidí žije v domění že havarijka je drahá záležitost.
    Osobně havarijní doporučuji každému, i když klienti argumentují např. že korejská a japonská auta se nekradou nebo že parkují v garáži, že jezdí opatrně apod. Ale jsou případy, které neuhlídáte, někdo vám to na parkovišti o nákupního centra nabourá a ujede nebo na stejném místě ukradne nebo nebude při nehodě jednoznačně určen viník nebo přijdou kroupy… a co pak bez havarijky?

    3

    0
  3. Martin Dratva 7 roky

    Ono posuďte sami. K čemu Havarijní pojištění, když:

    Kooperativa má k povinnému ručení živelní pojištění již v sazbě „Standart“.
    Dále tady máme pojištění nezaviněné nehody za 1200 ročně, u České dokonce zadarmo.
    Krom toho, třeba já osobně žiji v oblasti, kde se auta téměř nekradou.

    Potom se opravdu nabízí otázka: “ Proč mít HAV ? „

    1

    3

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account