Nový produkt OK Double od Broker Consulting sklidil bouřlivé ohlasy. Změní trh? Mají se produktu obávat spíš klienti, nebo konkurenční poradci? Zatím se prodává po stovkách kusů. „OK Double buď milujete nebo nenávidíte,“ říká  ředitel komunikace Broker Consulting Jan Lener, jehož jsme vyzpovídali společně s ředitelem produktového managementu Vladislavem Heroutem, který se na vývoji produktu podílel.

Nedávno jste uvedli nové pojištění OK Double, které docela zahýbalo poradenskou obcí. Nemohu se nezeptat na ohlasy. Jaké byly?

Jan Lener (JL): Předně musím říct, že přijetí našeho nového produktu bylo doslova fantastické. Setkali jsme se s obrovským zájmem u poradců na celém trhu. Vyrojilo se nepřeberné množství názorů a desítky různých analýz produktů. Zkrátka a dobře, informace se šíří mezi lidmi samy. Nepamatuji se, že by nějaký produkt vzbudil v posledních letech podobný poprask.

Informace o produktu se vám ale uhlídat před oficiálním uvedením moc nepodařilo.

JL: To je pravda. Od července jsme najeli na pilotní projekt. Po pár týdnech nám ale bylo jasné, že se z produktu stává předmět „tiché pošty“. Pak jste přišli na Poradcích-sobě s článkem (zdezde) a my jsme museli oficiální uvedení uspíšit. Docela jsme se zapotili. Kdybych chtěl být ironický, řeknu: Díky (smích).

Není zač (smích). Nebyli jsme ostatně jediní, kdo o tomto produktu napsal.

JL: Ano. Zřejmě jsme získali také nejrychlejší prouktovou analýzu všech dob. Mám na mysli tu od Produktových listů. Vznikla téměř neuvěřitelnou rychlostí. Vyšla týden před oficiálním uvedením produktu. S překlepy a faktickými nepřesnostmi. Například v tom, že je možné pojistit jen zdravého člověka. Zřejmě nešlo ani tak o analýzu jako o nepovedenou marketingovou protistřelu. Ale takový už je náš trh.

Na našem webu se strhly vášnivé diskuze. Čtete je?

JL: Čtu a rád. Se zájmem sbírám názory dobrých finančních konzultantů, kteří to myslí s klienty dobře a se svým podnikáním vážně. Dal jsem si práci a spočítal počet příspěvků některých diskutujících. Pár z nich tématu věnovalo i víc než patnáct příspěvků. To už je kus dobré, rozsáhlé práce.

Nerozčiluje vás, když někdo dává najevo, že OK Double moc nemusí?

JL: Nerozčiluje. Ono je to jednoduché. Poradci se na trhu rozdělili na dvě skupiny. Jedni OK Double milují, oceňují a druzí ho nenávidí. Ale neznám nikoho, kdo produkt může poskytovat a zároveň se řadí do druhé skupiny. To neznamená, že ti, co ho milují, nemohou mít nějaké otazníky. Zajímá je například, co by se stalo, kdyby Broker Consulting přestal existovat, nebo jestli jde pojištění vinkulovat. Takové věci je samozřejmě potřeba vyjasnit.

K těmto otazníkům se ještě dnes dostaneme. Není to ale spíš o tom, koho chleba jíš, toho píseň zpívej?

JL: Není, protože máme enormní množství pozitivních ohlasů od běžných poradců mimo Broker. Ale konec konců snad nejlepším uznáním jsou hromadné maily spolupracovníkům od vedoucích představitelů konkurence. Vysvětlují v nich, že ten produkt má své mouchy.  Uznáním je i to, že redakce Investujeme.cz, která patří konkurenci, raději ignorovala naši tiskovou zprávu a nezveřejnila ji, ačkoliv běžně zveřejňuje vše. Jde tu o totiž o mnohem větší věc než jeden produkt – karty jsou rozdány nanovo.

Jak to myslíte?

JL: Dříve jste mohl vybírat téměř z celého trhu a ani moc nezáleželo na tom, pod jakou značkou pracujete. Největší výhodou na trhu byla nezávislost. A ta je nyní dostupná už celé řadě poradců. Najednou ale nezávislost nestačí. Je tu pojištění za snovou cenu. Ale mohou ho využívat konzultanti pouze v jedné jediné společnosti – v Broker Consulting. To jako blesk z čistého nebe narušuje dosavadní pohodlí, či řekněme, zažitou realitu a vyvolává buď nadšení, nebo strach. Ale takový už je vývoj. Kdo zůstane stát, ztrácí.

Speciální, exkluzivní nízkonákladové produkty ale přeci existovaly i dříve.

JL: Ano, ale hrály podle zaběhnutých pravidel. Byly jen o něco málo lepší, levnější nebo poplatkově stabilnější než zbytek trhu. Dělaly malé krůčky jako dítě, které se učí chodit. Ale najednou je tu mnohem větší skok. Vždyť u OK Double místo třech stovek zaplatí klient jen stovku jednu. A hlavně pojištění spravuje z části sama poradenská firma. Jde o úplně nový přístup, připravovaný pod pokličkou dva roky. Tento nový přístup dává obrovské možnosti nejenom pro OK Double. OK Double je jen první strana trojstranné mince. První vlaštovka.

Trojstranná mince? Přijdou další produkty jako OK Double?

Jeden už je v pilotním prodeji.

Prozradíte více?

Jmenuje se OK Pojištění plateb a brzy oznámíme detaily. Každopádně v tomto případě čekejte velmi šikovnou evoluci, ne úplnou revoluci. Tento produkt se k vám ještě tichou poštou nedostal?

Dostal. A opět nejen nám (smích). Dobře, tak teď se podívejme na zoubek samotnému OK Double. Proč vlastně produkt vznikl? Slyšel jsem, že vznikl, abyste mohli přepojišťovat smlouvy konkurence.

Vladislav Herout: Produkt vznikl, abychom mohli dosáhnout s klienty na pojistné částky, které navrhuje finanční plán a zároveň klientům zbylo dost peněz na spoření.

JL: Víte, většina trhu počítá pojistné částky jako násobky ročního příjmu. Je to jednoduché, ale nepřesné. Co bude rodina po těch dvou, třech letech dělat až peníze dojdou? Skutečné zabezpečení podle finančního plánování znamená mít peníze na rentu do vysokého věku. A to znamená mít vysoké pojistné částky. Bohužel vzorec na výpočet konečné renty je složitý, ne všichni finační poradci na trhu s ním pracují.

Dobře, ale pojistníkem je Broker Consulting. Co se stane s pojištěním OK Double, když Broker Consulting zanikne?

VH: Bude pokračovat dál. Platby klientů půjdou rovnou do myLife. Jednotliví pojištění postoupí na úroveň pojistníků. Ale nebude možné již sjednávat nové smlouvy.

Jde OK Double vinkulovat třeba k hypotéce?

VH: Vinkulaci OK Double opravdu neumí. Na druhou stranu, nabídka úvěrových pojištění je na českém trhu uspokojující. OK Double zabezpečí ostatní výdaje rodiny.

V čase se pojištění zdražuje po pětiletých obdobích, o kolik to je?

VH: Cena je odvozená od reálné rizikovosti obyvatel v dané věkové skupině. Produkt je cenově výhodný pro lidi pod 50 let. Například ve třiceti stojí milionová pojistná částka 109 korun, v pětatřiceti letech 175 korun. OK Double nebyl připravován jako celoživotní produkt, ale jako produkt, který umožní klientům významně navýšit pojistnou ochranu v době, kdy ji skutečně potřebují. Když mají děti, když mají ještě daleko do důchodu a nemají vysoké rezervy. Je to pojištění tak na deset až dvacet let.

Nebudou mít klienti problém s navyšováním, když často velmi negativně reagují i na indexaci? (Klienti nemůžou zadat trvalý příkaz a nechat ho léta běžet – jak to budete klientům vysvětlovat?)

VH: Proto jsme při přípravě produktu nasadili změny pojistného až v  pětiletém období a nikoliv každý rok jako je to například u indexace. S našimi klienty jsme ve velmi častém kontaktu a dokážeme je včas na nutnost úpravy trvalého příkazu upozornit. I o tom je přeci práce finančního konzultanta a průběžná provize vyplácená každý měsíc kvalitní péči podporuje.

Pokračování rozhovoru najdete zde.

komentářů 20
  1. UNIQA pojišťovna – RŽP-D G na 5 let, pojistná částka 1.000.000,- Kč na smrt z jakýchkoliv příčin:
    – klient ve věku 30 let – roční pojistné 1.375,- Kč (měsíčně 115,- Kč);
    – klient ve věku 35 let – roční pojistné 1.825,- Kč (měsíčně 152,- Kč).

    Výhodou u OK Double by mohlo být to, že se do budoucna nezkoumá změna zdravotního stavu. Pokud se nepletu, nemění se sazba s rizikovou skupinou, což je také výhoda. Ovšem ten hlavní argument, že se jedná o cenovou revoluci, značně pokulhává, pokud klient využije sjednání v pětiletých cyklech.

    Pokud tento produkt vezměme jako dlouhodobý, schválně si spočtěte, kolik třicetiletý klient zaplatí do věku 65 let na pojistném při rostoucích sazbách na OK Double a kolik na produktu, který má cenu běžným způsobem rozpočtenou. V prvních letech samozřejmě klient doplácí na běžném produktu (ovšem nezapomeňme na to, že při zrušení může dojít k výplatě kladné rezervy, která se tvoří na budoucí období pro pokrytí vyššího rizika a u moderních produktů je „zhodnocováno“ byť nízkým procentem), ovšem v konečném důsledku se karta obrací, kvůli raketovému růstu pojistného ve vyšším věku.

    Vidím v tomto produktu snahu skloubit výhody dlouhodobého (zkoumání zdravotního stavu v nízkém věku a dobré zdravotní kondici) a krátkodobějšího pojištění (nízké platby). Produkt je to jistě zajímavý, nicméně mnohými poradci přeceňovaný.

    1

    0
    • Jan Lener 5 roky

      Dobrý den, Václave, rozumím tomu dobře, že cenově porovnáváte pojištění smrti a invalidity v OK Double pouze s pojištěním smrti v UNIQA pojišťovně? Děkuji.

      1

      1
      • Máte pravdu, v odpovědi pana Vladislava Heroutka mě zmátlo slovní spojení „pojistná částka“. Toto jsem si neověřil s tabulkou sazeb. Mnou vypočtené sazby je třeba srovnávat s částkou 70,- Kč měsíčně, resp. 116,- Kč měsíčně (sazba pouze pro riziko smrti).

        Neupírám tomuto produktu místo na trhu, jeho přínos pro klienta tu určitě je. Za příznivější pojistné zdvojnásobuje pojistné krytí pojištěného (celková sleva u krytí rizika smrti je cca. 20% a cca. 35% pro riziko smrti a ID). Ovšem třetinová sazby, jak je uváděno v článku, je marketingová záležitost.

        1

        0
  2. Roman Kolář 5 roky

    Souhlasím s Václavem. Celý zakopaný pes je v té prezentaci. Proti produktu jako takovému bych vůbec nic neměl, sám jsem tu kdysi napsal, že ideální pro peněženku klienta by bylo platit cenu rizika přesně v každém roce, takže neplatí nikdy za roky, kdy pojištění již nepotřebuje. Ovšem napsat „za zlomkovou cenu“ nebo „za třetinové pojistné“, je zavádějící, protože to platí pouze za předpokladu, že pojištění brzy skončí. Pokud by produkt trval třeba dvacet let, už to bude vypadat jinak a jinak to bude vypadat též s klesajícími částkami. Jinak děkuji panu Lenerovi, za vynikající postřeh, ani jsem si neuvědomil, že jsem byl jeden z těch, co věnoval diskuzi kolem tohoto produktu 15 příspěvků. Takže produkt OK, ale způsob prezentace mi činí problém. Mému klientovi bych nikdy neřekl, že je to za třetinovou cenu. Je třeba to říct celé, bez toho B se z toho stává prodejní argument s půlkou informace.

    3

    0
    • Hoogan Pavel 5 roky

      a právě to „za třetinovou cenu“ může už poněkud smrdět jako porušení zákonných předpisů při prodeji pojištění, resp. masírování klientů zavádějícími informacemi, to mi k smíchu, pane Lenere i Viktoro moc nepřipadá

      0

      2
      • TKalousek 5 roky

        Ale vy jste nějaký rozezlený hatter, Hoogane, co :-)…Tak se tak neprozrazujte, že vám ten produkt leží v žaludku. Můžete stejně jako já, a to nejsem z BC, prostě uznat, že je to hodně dobrý počin. Ono vám to zase tolik klientů nevezme, BC jich stihne za rok oslovit jen málo – 30-50 tis. pokud tuším správně. Takže těch pár vašich asi ani nepotkají. Ono to právě je za třetinovou cenu. Stačí když to porovnáte s běžnými produkty, které dnes poradci střílí. Víte, které myslím…Dokonce je to často i méně než 1/3…samozřejmě s přibývajícím věkem a bez invalidity to není taková pecka…a je to třeba jen 30 % sleva…Já tleskám a doufám, že ostatní pojištovny budou konat.

        1

        0
        • Roman Kolář 5 roky

          Musím s tím znovu polemizovat. Prostě to není za třetinovu cenu. Říkáte jenom A. Václav tu jasně na příkladu ukázal, kolik stojí riziko v daném roce. To není třetinová cena, to je prakticky stejná cena. Výhoda produktu je v konstrukci, nikoli v ceně. Navíc, když tu pojistku budu nastavovat já, tak moji klienti tam mají prakticky vždy sestupně klesající částku a zároveň oproti ní je postavena nějaká investice, která onu snižující se částku doplňuje. U takového klienta to rovněž nebude za třetinovou cenu.
          Jinak proti produktu nic nemám, dokázal bych ho efektivně použít a přitom jako prodejní argument tuto větu vůbec nemusím použít. Pokud by se objevil v mých možnostech uplatnění pro něj najdu.
          A budu trochu zlý. BC má letitě zpět nabídku OPF a ti, kdož se o produkty starají, věděli velice dobře, jak velký rozdíl je mezi investicí přes IŽP a přes OPF. Ale prodejní rozhovor byl postaven na prodeji IŽP a tak byli obchodníci školeni. Ptám se proč, ,když prioritou je udělat v rámci svých možností pro klienta to nejlepší? A jak jsem v diskuzi uvedl, u klientů najdete takové věci, jako další uzavřené IŽP. Úplně stejné, jako to první a ještě s tím, že z kapitálové hodnoty toho prvního se platí to druhé? Víte kolik zaplatí klient na poplatcích u takto nastavených produktů? A teď máme věřit, že bude všechno od obchodníků BC křišťálově čisté? Pojďme si říct tu pravdu celou. ;-)

          1

          0
          • TKalousek 5 roky

            Tak to by mě Romane zajímalo, jaká zvěrstva vykládáte klientům. Musíte klientům doporučovat šíleně nízké částky na zajištění. Protože třeba 3-5 000 000 navíc normální člověk nenaspoří. Ta vaše konstrukce rozdělení na rezervy a pojištění je v naprosté většině případů nereálná. Co jste to za poradce? Působíte na mě jako poradce z garáže, který si myslí, že snědl všechnu moudrost, měsíčně náhodou potká pár klientů a celé dny vysedává u diskuzí a o volá do světa, jsem tu jsem tu, všimněte si mě. Co když klienta potká pojistná událost, z čeho pak bude žít třeba na stáří? Přesně takoví poradci jako vy přesvědčení o své pravdě kazí pověst všem poradcům. Klientům dáváte jakoby chytré řešení, které ale v praxi nefunguje a má trhliny jako hrom. To bych chtěl vidět ty vaše plány pro klienty. Možná byste se radši měl jít někam vzdělávat. I v Partners by vás to naučili dělat jinak, ale taky lépe. A mimochodem Václav tu sám opravil svůj názor a řekl, že porovnával neporovnatelné. Když porovnáváte dabla třeba s flexinou, allianzy atd a dáte tam invaliditu je to za třetinovou cenu. V jiném věku třeba za poloviční a příklad co ukázal Václav mi vychází o 40 % a o 26 % levněji. A tam není ID. Vy jste prostě typický finanční poradce, který si ohýbá realitu tak, jak se mu to hodí. A nezapomente sem napsat nějakou sálodlouhou reakci. mějte se a ke klientům raději nechodte, dokud se to nanaučíte pořádně.

            1

            7
          • Roman Kolář 5 roky

            V první řadě bych rád podotknul, že byste se neměl uchylovat k osobním výpadům a nepodloženým spekulacím. Nevíte ani jaké mám klienty, ani co jim dělám, jen vytváříte falešné domněnky. Osobní výpady na tyto stránky nepatří. Pokud jste četl správně, proti produktu a jeho použití u klienta jsem neřekl ani popel, takže kde jsem Vám šlápl na kuří oko? ;-)
            1. Potřeba klienta na tyto druhy zajištění s věkem klesá
            2. Klient vytváří rezervu, což je další důvod pro pokles potřeby tohoto zajištění
            3. Zbytek je o tom, co potřebuji krýt, třeba taky vůbec nic, samotná čísla z plánu nejsou jediným kritériem pro stanovení konečného verdiktu.

            Pokud mě, který se snaží klientům vysvětlovat, že prioritní pro ochranu jeho příjmu, potažmo příjmu rodiny, jsou tzv. likvidační rizika, jako je právě smrt, invalidita nebo dlouhodobá prac. neschopnost obviňujete z toho, že díky takovým lidem jako jsem já se kazí pověst, tak musíte asi tak 80% zbylého trhu rovnou popravit.
            Mimochodem, proč jste také nezareagoval na můj poslední odstavec, který se právě toho vztahu ke klientovi týká. Ten je na rozdíl od Vašich domněnek postaven na zcela reálné zkušenosti. ;-)

            2

            0
          • TKalousek 5 roky

            Šlápl jste mi na kuří oko tím, že klientům vykládáte bludy o potřebě nízkého zajištění. Zřejmě hlavně proto, abyste prodal a odnesl si nějaké to kapesná a káru táhl zase dál. A pohádky o osobních útocích si nechte laskavě od cesty. Sám jich tady šíříte celou řadu. Přistante zase zpátky na zem, snílku.

            1

            4
          • Roman Kolář 5 roky

            Prosím Vás a jak jste na to přišel, že jim vykládám o potřebě nízkého zajištění? Ono z klesající částky zajištění vyplývá, že jim vyprávím, že se mají zajistit na nízkou částku?
            Cituji: OK Double nebyl připravován jako celoživotní produkt, ale jako produkt, který umožní klientům významně navýšit pojistnou ochranu v době, kdy ji skutečně potřebují. Když mají děti, když mají ještě daleko do důchodu a nemají vysoké rezervy. Je to pojištění tak na deset až dvacet let. Prosím, tak spočítejte, kolik to za těch dvacet let stojí celkem a pak spočítejte, kolik to stojí jinde na těch dvacet let. Je to třetina?
            Mimochodem, měl byste být konkrétní, kde jsem někoho napadl obdobným způsobem jako Vy? Vidím, že mám dalšího obdivovatele. :-)

            2

            0
          • Zdravím Vás Romane.
            Cituji: …. „Ale prodejní rozhovor byl postaven na prodeji IŽP a tak byli obchodníci školeni“…..
            A za sebe říkám – tak to jsem byl asi školen někde jinde ikdyž jsem v BC přes 4 roky.

            1

            1
          • Roman Kolář 5 roky

            Dobrý den Davide. Netvrdil jsem, že je tomu tak dnes. Říkám jen, že v době, kdy BC v portfoliu již např. Conseq mělo, prodávalo se stejně prioritně IŽP. Produktový manažer přece musel vědět, co je pro klienta výhodnější, takže moje otázka zní, když toto vím, proč učím obchodníky prodávat to méně výhodné. Možná to tu někdo z BC obhájí… Koukněte se tak šest let zpátky, co se prodávalo. V drtivé většině to byla Flexi na rizika doplněná o Generali Clever nebo ING Investor… (Někteří klienti mají ty investory dva, ptám se na co?) A ve stejném duchu probíhalo i školení. 100%. Nevymyslel jsem si to. Není mým účelem vytvářet pomluvy, jen upozornit na realitu, která je k zamyšlení…

            1

            2
  3. Petr Žáček 5 roky

    Pane Kalousku, četl jsem příspěvek pana Koláře 3x, ale žádnou zmínku o potřebě nízkého zajištění jsem tam nenašel. Klesající pojistná částka znamená nízké zajištění?

    2

    2
  4. Dobrý den pane Romane K…již od počátku sleduji vaše příspěvky, a naprosto se s vámi v názorech na OK.Double ztotožňuji.
    Nejsem si jist zda to byl zrovna pan Lener ale obdobnou diskusi na téma OK Double jsem přes FB..vedl také .
    Bylo to ovšem v době kdy se ještě hodně „mlžilo“..o tomto produktu tak že jsem neměl takové informace jako dnes.
    Nebudu to znovu rozepisovat ale souhlasím s vámi že tento produkt má své pro i proti..
    Nám „obyčejným poradcům“..:D..nezbývá nic jiného než doufat že co v nejbližší době se nějaká pojišťovna rozhoupe a vytvoří něco obdobného.
    Na závěr bych chtěl jen říct že „bohužel“.:-)..:-)..jediní Broker Consulting pochopil sílu, skvěle propracovaného marketingu.
    a dobře ho používá na fin. trhu.

    2

    0
    • Jediní Broker Consulting pochopil sílu, skvěle propracovaného marketingu.

      Jediný určitě není, např. Partners má dobře propracovaný marketing.

      0

      1
      • Nemám zájem ani důvod jednoho upřednostnit ,ale troufám si pochybovat..

        2

        0
        • Zdá se Vám snad, že Partners je marketingově málo založená? Tak o tom kolego nepochybujte, protože Partners především prodal dobrý marketing. Jejích marketing ovlivnil nejenom klienty, ale především vlastní zprostředkovatele. Nízkoprovizní produkty, ex. produkty , reklamy, vlastní pořad atd. všechno je to součástí marketingu. I přesto, že pro Partners nedělám a nesdílím jejich nadšení pro jejich byznys, musím připustit, že v MLM systémech jsou v tomto směru nejlepší, alespoň to tak vnímám. Už jenom to, že dokázali přesvědčit tolik vlastních lidí podepsat nové zavazující smlouvy, je obdivuhodné. Marketing v našem byznyse především musí ovlivnit samotné zprostředkovatele a to se Partners opravdu daří. Když se samotní zprostředkovatelé ztotožní s marketingem firmy, jsou výsledky ohromující. Už jen nízkonákladové produkty dokázalo vyvolat vlnu zájmu a to především u zprostředkovatelů. Podle mě naprostá blbost – výhoda jen na oko, která na druhou stranu fungovala a ještě možná stále funguje.

          Kdyby nebyl zahlcený internet reklamou o úžasném produktu, tak o BC pomalu nevím.

          1

          2
  5. Radek Jonáš 6 měsíci

    No, to bylo slavy, a ted je to 4 roky a nikdo po tom ani nestekne :-D

    0

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account