Jak zabránit zklamání klienta při likvidaci? Lze napsat srozumitelněji pojistné podmínky? Lze zjednodušit samotné produkty a má to vůbec smysl? Podívejte se na videozáznam panelové diskuse konference FINfest Podzim 2017. Jak se dívají na problematiku likvidací pojišťovny, analytička finančních produktů a zástupce právní firmy?  (videozáznam 19:49, MP3 ke stažení)

Panelová diskuse (orientační přepis)

MP3 záznam ke stažení zde (18,9 MB).

Jak zabránit zklamání klienta při likvidaci? Není cesta ve zjednodušování pojistných podmínek? (01:04)

Libor Mánek: Zjednodušování pojistných podmínek je velké téma, které řešíme. Určitě je pravda, že pojistné podmínky jsou složité. Ani já sám jim nerozumím, když si je přečtu.  Přepsat pojistné podmínky je velkou výzvou.

Není cestou zjednodušování samotných produktů? Je to vůbec možné? (03:52)

Ivana Ferová: Myslím si, že to není ta správná cesta. Pojistný produkt musí reagovat na realitu. Musí pokrývat všechny možnosti, které mohou nastat. Jedinou cestou je udělat skutečně jednoduché produkty s jednoduchými podmínkami. Současně je však důležité mí i ty sofistikovanější produkty. Tak jako je tomu u ostatních komodit.

Ludvík Bohman (06:02): Každý management, kde jsem pracoval, říkal, že je to složité, musíme to zjednodušit. Nikdy se to však nepodařilo. V případě jednoduchých rizik to jednoduše dělat lze.  Například přes internet v pár krocích. V případě životního pojištění nebo něčeho složitějšího si to nedokážu představit.

Lukáš Kaplan (09:04): Mohlo by pomoci vyjasnit některé definice v pojistných podmínkách. Například „Pojišťovna je oprávněna pojistné přiměřeně krátit“ to už je samo o sobě nejasné ustanovení… Je to matoucí i pro mě samotného.

Může poradce dostávat informace o průběhu likvidace? (10:19)

Libor Mánek: Jisté penzum informací dostává poradce během likvidace i po jejím skončením. Nedostává citlivé údaje, ale dostává věcná fakta o průběhu procesu.

Ivana Ferová (11:15) :  Ne všechny informace mohou pojišťovny poradcům poskytnout. Někdy je nutný písemný souhlas klienta. Jiná situace je u makléřů, pokud má sepsanou s klientem plnou moc k zastupování. Vyžaduje to tak stát.

Můžete se vyjádřit k problematice rozdílného posuzování obecné ceny pojištění majetku? (12:57)

Ludvík Bohman: Tam byl odkaz na pojištění motorových vozidel. Pojištění majetku a újma na něm je určeno na to, aby dalo poškozené do původního stavu a byly pokryty i práce s tím související. Definice právně je jasná, je to účelné vynaložené pojištění. To je teorie. Praxe je však složitější. Viz například oprava auta v autorizovaném servisu a použití originálních či after-marketových dílů. Pro pojišťovnu to může být 50 % rozdíl v ceně.

Ivana Ferová (15:12): Já bych si tedy dovolila odpovědět na otázku, která se mi líbí: „Který typ rizika je pro pojišťovny nejvíce profitabilní?“ Nejspíše to bude asi pojištění domu a domácnosti. Ale nesmí přijít záplavy.:-)

Lukáš Kaplan (15:40): Myslím si, že se to dá určit přes znalecké posudky, jakou má auto hodnotu. A to, když klient nemá, tak je to na tabulkách, které pojišťovny mají. A to někdy vyjde a někdy nevyjde a musí se to řešit zpětně.

Kolik procent ročně z celkově zaplaceného pojistného klienti zaplatí na plnění?  (17:02)

Libor Mánek: Z rizikového pojistného vyplatíme každoročně 2/3.

Ludvík Bohman: Několik let zpět se na trhu vybralo cca 120mld. předepsaného pojistného a kolem 90 mld. se vyplácelo.

Účastníci diskuse

Ivana Ferová

Ředitelka odboru Strukturovaný prodej, UNIQA pojišťovna, a.s.

Libor Mánek

Ředitel úseku externích sítí Pojišťovny České spořitelny

Kateřina Lhotská

Ředitelka analýzy finančních produktů ve společnosti Creasoft

Ludvík Bohman

Člen představenstva Allianz pojišťovny

Lukáš Kaplan

Jednatel European Compensation Services s.r.o.

Foto z panelové diskuse

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account