Téměř 50 procent obyvatel České republiky si podle průzkumu DIRECT Pojišťovny sjednala novou pojistku na auto u jiné než své stávající pojišťovny. Mezi nejčastější důvody, které podle analytiků vedly ke změně, patří nevýhodná cena u současného poskytovatele autopojištění a zajímavá nabídka jiné pojišťovny.

{+}

„Z výsledků průzkumu vyplývá, že nejčastějšími důvody, proč klienti odcházejí od své současné pojišťovny, je výhodnější cena či lepší nabídka jiné pojišťovny. 8 % obyvatel ČR však uzavřelo nové autopojištění u jiné pojišťovny z důvodu nespokojenosti se službami stávajícího poskytovatele,“ komentovala zveřejněná data Klaudia Tóthová, ředitelka marketingu DIRECT Pojišťovny.

Kvůli nevýhodné ceně změnilo pojišťovnu 59 % dotázaných. Na cenu jsou nejcitlivější lidé ve věku od 18 do 30 let, 76 % z nich vedla ke změně právě nevýhodná cena u stávajícího poskytovatele pojištění. Dalším významným důvodem ke změně pojišťovny je podle 26 % respondentů zajímavá nabídka jiné pojišťovny. Vyloženě nespokojeno se stávající pojišťovnou je 8 % obyvatel ČR.

Ze zkušeností DIRECT Pojišťovny vyplynulo pro potenciální zájemce o změnu pojišťovny upozornění: „Lidé neuvědomují zákonnou povinnost doručit výpověď stávající pojišťovně nejméně 6 týdnů před uplynutím pojistného období. Pokud například konec pojistného období připadá na 31. prosince 2010, musí být výpověď doručena stávajícímu pojistiteli nejpozději 19. listopadu 2010.“

Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu provedla v červnu 2010 společnost TNS AISA.

Co si o výsledcích průzkumu myslíte Vy? Také se setkáváte s tím, že hlavním důvodem změny dodavatele autopojištění je nabídnutá cena?

komentářů 7
  1. Souhlasím. Konstrukce produktů POV nebývá zdaleka tak složitá jako IŽP. Potom je hlavním srovnávacím kritériem cena. Většina lidí si zřídí nové POV i za účelem úspory sto korun. Už se ale nedívá na to, u jaké pojišťovny si nové pojištění zřídí. Je otázkou, zda bude probíhat likvidace pojistné události u menších pojišťoven stejně rychle jako u těch velkých.

    8

    0
  2. Michal Mička 7 roky

    Záleží na tom, s jakým klientem se bavím. Klasický retail vybírá POV především na základě ceny, finančne gramotný klient se rozhoduje na základě poměru ceny/služeb, což především souvisí s likvidací pojistných událostí.

    7

    0
  3. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že klient se orientuje na cenu a reaguje na reklamy a letáky ve schránce, kde může uplatnit akční slevy 55%,70% atd.Pokud se pak koukám po likvidaci, ocením přímou likvidaci u POV u některých pojišťoven nebo zahrnutí živlů do základu.

    6

    0
  4. Jsem pojišťovací laik, ale myslím si, že vlastně u POV jde opravdu o to, vyhovět povinnosti a vlastně vybrat to nejlevnější. To, že likvidace nefunguje úplně dobře mě nemusí tolik trápit, nejde přeci o škodu na mém majetku… Je tato úvaha logická?

    Jen pro info: POV mám u Generali a u ČP (tedy rozhodně ne ty nejlepvnější pojistky), z pozice poškozeného mám zkušenost s ČPP (nic moc, navíc zajímavý problém s plněním u DPH – to je ale na delší vyprávění), dosud jsem žádnou nehodu nezpůsobil.

    4

    0
  5. Souhlasím se zkušeností s ČPP, dvě pojistné události a obě otřesné. Nejen jednáním, ale jedna i výší plnění.

    3

    0
  6. Slyšel jsem, že ČPP má od nedávna stejné postupy při likvidaci jako Kooperativa. Máte k tomuněkdo bližší informace?

    2

    0
  7. Vybírat podle ceny je krátkozraké, zákonou povinnost sice splním, ale pokud pak má pojišťovna nezaplatí poškozenému škodu v plné výši, může to po mně dotyčný vymáhat soudní cestou. U malých pojišťoven bych so povinné ručení nesjednal.

    0

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account