V poslední době je systému kalkulace pojistného PAYD (Pay-As-You-Drive / Plať podle toho, kolik jezdíš) věnována u nás široká pozornost. V UNIQA pojišťovně je možné tímto způsobem hradit pojistné v povinném ručení i havarijním pojištění už šest let. Navíc kilometry ujeté po dálnicích se započítávají do nájezdu jen z poloviny, protože statisticky jsou tyto komunikace nejbezpečnější. Tímto způsobem šetří už více než deset tisíc klientů UNIQA.

Na podzim 2010 zavedla UNIQA pojišťovna novou telematickou službu UNIQA SafeLine, která v rámci svých všestranných funkcí dokázala jako první v ČR účtovat klientům pojistné podle toho, kolik najedou. Každý motorista s palubní jednotkou SafeLine, jenž za rok urazil méně než 20.000 kilometrů, měl a má i nadále každoročně nárok na slevu jak z povinného ručení, tak i havarijního pojištění 10 až 25 %. Ukazuje se, že takových motoristů je opravdu hodně. Celková částka za ušetřené pojistné jde za uplynulou dobu do milionů korun.

Na druhou stranu ušetří ale rovněž UNIQA, protože podle škodních statistik si službu UNIQA SafeLine sjednávají ti odpovědnější motoristé, za nimiž je méně škod na silnicích. S využitím služby UNIQA SafeLine není pro klienta spojena žádná administrativní náročnost a posílání fotek tachometru do pojišťovny. Telematická jednotka vyhodnotí nájezd každý rok automaticky (včetně zohlednění druhu komunikací) a výpočet zohlední rovnou do zasílaného účtu za pojistné.

UNIQA SafeLine ale poskytuje motoristům i další komfort a pomoc. Nárazové čidlo hlásí asistenční centrále automaticky nehodu vozu. Operátor volá řidiče, aby s ním specifikoval potřebnou pomoc. Nezdaří-li se kontakt, posílá na přesně lokalizované místo záchranáře okamžitě. Rychlost, s níž je UNIQA SafeLine schopna nebezpečné situace řešit, může rozhodnout o životě a zdraví posádky havarovaného vozidla.

V případě, že motorista nenajde na ulici svůj zaparkovaný vůz, kontaktuje asistenci s hlášením o odcizení. Díky jednotce SafeLine auto operátoři obratem lokalizují a za pomoci policie vrátí majiteli. V případě poruchy na silnici nebo náhlé nevolnosti je možné stisknout nouzové tlačítko nebo použít aplikaci na chytrém mobilu a přivolat asistenční službu. Ta se postará o další kroky.

Díky nadstandardnímu zabezpečení auta, které UNIQA SafeLine skýtá, lze poskytnout další slevu na havarijním pojistném. SafeLine umí vést knihu jízd, kontroluje stav autobaterie nebo hlásí blížící se periodické prohlídky vozu.

Palubní jednotku UNIQA SafeLine získá motorista zdarma pronájmem na dobu trvání pojištění nebo si ji může zakoupit do vlastnictví.  Pojišťovna za tento servis obdržela v roce 2013 ocenění Pojišťovací inovátor. Video o funkcích UNIQA SafeLine:

 

Modelové příklady

Monika na mateřské dovolené

Monika je maminka na mateřské dovolené (34 let). Bydlí v Praze a má k dispozici druhé auto v rodině, které využívá pro přesuny s dětmi během týdne. Na delší cesty a o víkendech jezdí s manželem, který má auto také. Svým Hyundai ix20 (rok výroby 2012) najede Monika tudíž ročně jen asi 6.000 km. Má vyježděný bonus 30 %. I z důvodu lepší bezpečnosti pro sebe a své děti si pořídila k pojištění UNIQA službu SafeLine za 1 290 Kč ročně. Kromě větší jistoty na cestách oceňuje rovněž nižší pojistné, které díky malému každoročnímu nájezdu (- 25 %) má. A k tomu v rámci SafeLine i dalších 5 % za nadstandardní zabezpečení auta.

Běžná sazba povinného ručení (POV) s 30% bonusem:                 3 320 Kč

Běžná sazba havarijního pojištění (HAV) s 30% bonusem:             5 710 Kč

Moničina sazba POV s 30% bonusem a slevou SafeLine:              2 490 Kč

Moničina sazba HAV s 30% bonusem a slevou SafeLine:              4 070 Kč

Monika ušetří na pojistném za auto ročně dalších 1 180 Kč.

Roman ze Zlína

Roman žije ve Zlíně (45 let). Rodiče má nedaleko Benešova a často je autem navštěvuje o víkendech i s rodinou. Během roku jezdí samozřejmě i jinam – celkem najezdí asi 26.000 km. Má kvůli rodině velké robustní auto KIA Sorento (rok výroby 2015), protože chce pro nejbližší komfort a bezpečí. Má vyježděný bonus 50 %. Jeho každoroční nájezd je poměrně vysoký, nicméně služba UNIQA SafeLine (za 1 290 Kč ročně) registruje jeho kilometry ujeté mezi Zlínem a Benešovem na dálnici jen poloviční hodnotou. Proto se s přepočteným nájezdem 14.000 km „vejde“ do slevy SafeLine ve výši 15 %. Dalších 5 % dostane v rámci SafeLine za zabezpečení.

Běžná sazba povinného ručení (POV) s 50% bonusem:                 2 710 Kč

Běžná sazba havarijního pojištění (HAV) s 50% bonusem:             8 320 Kč

Romanova sazba POV s 50% bonusem a slevou SafeLine:           2 300 Kč

Romanova sazba HAV s 50% bonusem a slevou SafeLine:           6 720 Kč

Roman ušetří na pojistném za auto ročně dalších 720 Kč.

Zdroj: tisková zpráva UNIQA

komentářů 7
  1. To se mi líbí, to je dobrý konkurenční článek.
    Slušně napsaný, nikoho nenapadá, pouze konstatuje fakta.
    Velkého Bratra zde prezentují jako velký plus.
    Kéž by takovýchto kultivovaných člámků o pojišťovnictví bylo uveřejněno více.

    4

    0
    • Nutno podotknout, že onen „Velký bratr“ je fakticky i satelitním zabezpečením. Tyto dvě věci se nedají oddělit, tedy ono sledování auta je zde vyloženě žádoucí.

      Obdobné satelitní řešení stojí od různých společností i několik desítek tisíc + mnohdy i přes deset tisíc ročně za poplatky PCO a lidé tyto služby využívají. Jde tedy o úhel pohledu a názor každého klienta. Názor zprostředkovatele pojištění na „špiclování“ by měl jít v takovém případě stranou.

      2

      0
      • Jaroslav Pelant 1 rokem

        Jak se toto pojištění chová při opačné situaci, která je zmíněna v článku?
        Tedy pokud klient najezdí výrazně více Km mimo dálnice?
        Bylo by klientovi započítáno standardní pojistné (tedy bez udělení slevy za SafeLine) či by naopak za pojištění zaplatil více?
        Ptám se v souvislosti s autodopravci – lze toto pojištění sjednat i pro právnické osoby (autodopravce)? Je zde omezení druhem vozidla (např. jen osobní) či lze využít i pro zmíněné autodopravce (kamiony).?
        Děkuji a hezký den

        5

        0
  2. Jaroslav Pelant 1 rokem

    Je zde otázka, zda při pouze cenovém porovnání vyjde při započtení ceny za pořízení služby SafeLine levněji či alespoň stejně, jako standardní pojištění u jiné pojišťovny.
    Chtělo by to více příkladů.
    Nicméně ještě jednou zmiňuji, že polemizuji pouze nad cenovým srovnáním, bez ohledu na další přidané hodnoty a výhody či nevýhody této služby. Až budu mít více času, podívám se na to podrobně.

    8

    0
  3. Dobrý den pane Pelante,
    vezmu Vaše dotazy postupně:
    1) Pokud klient najezdí výrazně více, je mu odebrána sleva za kilometry. Na dálnici se počítají ujeté kilometry jen polovičně – např. nájezd do 12 tis. km umožňuje pouze po dálnici najet až 24 tis. km za předpokladu, že auto nebude už jezdit nikde jinde. Př2 – vozidlo může najet 10 tis. km po okreskách a ve městě + 4 tis. km po dálnici a stále je to počítáno pro potřeby UNIQA jako 12 tis. km.
    2) SafeLine je možné využít pouze pro osobní a lehké užitkové vozy. Podle vyjádření poskytovatele není technicky zařízení uzpůsobeno pro provoz v motocyklu nebo tahači. Nejspíš tu zatím ani není vůle tento systém ze strany UNIQA těmto segmentům vozidel nabídnout.
    3) Cenově pokud sečtete POV po slevě za SafeLine + pořizovací náklady a poplatky za pronájem/provoz jednotky, může být nabídka dražší, než u konkurence. Pozitivní dopad na cenu to má především v kombinaci s Kasko.

    Závěrem – je třeba rozlišovat programy Security, Rent a Basic (snad jsem nepopletl názvy). Telematické jednotky i rozsah služeb se výrazně liší.

    Tolik reklama UNIQA pojišťovně :)

    8

    1
    • Jaroslav Pelant 1 rokem

      Děkuji Vám za rozborku.
      Nicméně je to určitě zajímavé především s nárazovým čidlem a odcizením. Za tyto peníze se mi to zdá výborné.
      A poslání sms při vybité baterce je také dobrá vychytávka :-)
      Mě se to prostě líbí, obdoba černé skříňky u letadla je myslím si unikátní. V kombinaci s čelní kamerou se domnívám, že je možné to pro nehody použít jako nevyvratitelný a nezpochybnitelný důkaz.

      Kam se „krabička“ nejčastěji montuje? Musí nutně být přimontována k palubní desce, či ji lze někam „schovat“?
      Je možné stahovat data o jízdách?
      Je možný přístup ke sledování trasy vozidla online?

      Jak je to s ochranou dat v případě, kdy by klient byl podezřelý ze zavinění nehody či spáchání nějakého trestného činu? Poskytne Uniqa záznamy po vyžádání policii?
      Děkuji

      7

      2
      • Telematická jednotka (krabička :) ) je montována kamsi do útrob vozidla. Nejsem schopný blíže upřesnit, nejsem automechanik. V kabině v dosahu řidiče je pouze tlačítko „Back-call“.

        Data stahovat jdou, společnost CEBIA umožňuje za drobný poplatek ročně využívat elektronickou knihu jízd. Ta by měla jít propojit s exportem dat z účtu palivové karty.

        Sledovat vozidlo online uživatelem není možné, pokud se nepletu. Vždy jde o službu PCO.

        Na ochranu dat a možnost vyžádání PČR Vám neodpovím. Jestli se nepletu, tak pojišťovna musí poskytnout součinnost v případě trestných činů. To je spíše otázka přímo na pojišťovnu.

        6

        1

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account