Kvalitní poradce by měl svému klientovi vždy doporučit nejlepší možné řešení ušité na míru dle klientových potřeb. Aby mohl poradce objektivně porovnat pojistné produkty napříč trhem, musel by znát tisíce stran pojistných podmínek a produktových listů. Musel by také sledovat jejich aktuálnost, což při počtu dokumentů a pojišťoven není v jeho silách. My vyvíjíme nástroj, který toto sleduje za poradce a výrazně jim tak šetříme čas a zvyšujeme efektivitu jejich práce.

Na otázky ke srovnávači odpovídá Aleš Marcol ze společnosti Comadso.

Co byste mi řekl o srovnávači Comadso?

Comadso srovnává pojistné produkty dle jejich pojistných podmínek, parametrů a výluk. Software děláme tak, aby se s ním koncovému uživateli pracovalo snadně a rychle a mohl si udělat srovnání odkudkoliv, kde je k dispozici připojení k internetu.

Kdo je autorem programu?

Autorem programu je kolega z Dánska, který program před devíti lety vytvořil a stále o něj pečuje a vylepšuje ho. Aktuálně působíme v šesti evropských zemích, vlastní vývoj sw nám umožňuje jej upravovat a flexibilně tak reagovat na rozdílné potřeby trhů v jednotlivých zemích. Další výhodou je, že sw nemusíme od nikoho kupovat a nejsme tak na nikom závislí.

V čem si myslíte, že jsou silné stránky vašeho srovnávače?

Náš srovnávač stavíme zejména na těchto pilířích – transparentnost, nezávislost, aktuálnost. Na základě reálných klientských příběhů hledáme rozdíly v produktech a všechna data, která ve srovnání používáme, jsou přímo od pojistitelů. Data jsou tak vždy transparentní a objektivní, s přímým odkazem na konkrétní text pojistných podmínek, případně jiný materiál od pojišťovny. Náš systém automaticky hlídá změny a jakmile nějaká nastane, začínáme pracovat na zahrnutí této změny do systému. Když taková změna probíhá, uživatel se o tom dozví formou notifikace a hned tak ví, že konkrétní pojišťovna něco upravuje.

Další velkou výhodu vidím v naší mezinárodní působnosti. Kromě poptávek na licence do srovnávače tak od našich klientů často dostáváme i poptávky na pomoc či podporu při tvorbě nových produktů, případně textaci pojistných podmínek. Země, ve kterých působíme, jsou poměrně odlišné a díky tomu máme dostatek know-how, kterým pak našim klientům můžeme pomoci.

V čem si myslíte, že je základní rozdíl mezi Comadsem a ostatními srovnávači na trhu?

Na českém trhu je celá řada různých srovnávačů pojistných produktů, především se jedná o cenové srovnání, kde se vítězem stává ta nejlevnější nabídka. V některých případech nabídka ani není reálná a konečnou cenu, samozřejmě vyšší, se pak zákazník dozví až po telefonu.

V Dánsku, kde je naše centrála, a také v okolních skandinávských zemích, se našim klientům při využití našeho srovnávače velmi osvědčil prodej přes potřeby klienta a nikoliv přes cenu. To je důvod, proč abstrahujeme od cenového srovnání a poskytujeme poradcům prodejní nástroj na prodej pojistných produktů přes jejich skutečnou hodnotu a užitek pro klienta. Na toto téma jsme si nechali zpracovat nezávislý průzkum trhu, který tuto skutečnost potvrdil a ukázal, že 61 % oslovených respondentů by bylo ochotno platit vyšší pojistné za pojistný produkt v případě, že by produkt poskytoval lepší pojistnou ochranu.

Jakou výhodu přináší Comadso poradcům?

Výhoda pro poradce je především ta, že jim náš srovnávač usnadňuje život. My za poradce hlídáme produktové změny a aktualizace pojistných podmínek. Poradci, kteří používají náš srovnávač, tak mají daleko více času na obchodní aktivity a při jednání s klientem mají v ruce důvody, proč by si klient měl zvolit jimi doporučenou pojišťovnu. Pokud náš srovnávač využívají poradci, kteří kromě obchodních aktivit musí řešit i nábor nových kolegů, pak jim naše řešení výrazně usnadní práci při jejich zaškolení, neboť již při nástupu do společnosti mohou mít noví pracovníci k dispozici srovnání pojistných produktů.

Kolik času potřebuje poradce, aby se se srovnávačem naučil pracovat?

Poradce dostane přihlašovací údaje a může srovnávač rovnou používat. Vše běží on-line a přihlásit se lze i z jakéhokoliv mobilního zařízení připojeného k internetu. Prostředí je velmi uživatelsky přívětivé a jednoduché. Samozřejmostí z naší strany je pak zajištění podpory a školení pro uživatele.

Děkuji za rozhovor.

Videoprezentace Comadso ve dvanácti minutách:

Aleš Marcol

Country Manager ve společnosti Comadso A/S

Aleš Marcol vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Od roku 2011 pracuje v pojišťovnictví v oblasti retailového i korporátního pojištění. Nyní má ve společnosti Comadso na starosti český trh a zabývá se srovnáním a analýzou pojistných produktů na základě pojistných podmínek a parametrů.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account