Po založení vlastní investiční společnosti v roce 2012 podnikají Partners další krok: zakládají svou vlastní životní pojišťovnu. Partners pojišťovna požádala  10.1.2018 Českou národní banku o licenci, která je potřebná pro provoz životní pojišťovny. Oznámil to generální ředitel Partners Petr Borkovec na tiskové konferenci 16.1.2018. Pojišťovna by měla oficiálně vstoupit na trh na začátku roku 2019 a měla by klientům nabízet čistě rizikové životní pojištění.

Produkt

Naší dlouhodobou vizí je být nejen distributory, ale také tvůrci produktu. Prvním krokem byla vlastní investiční společnost, pojišťovna je logicky další na řadě. Máme přes půl milionu klientů, jejichž potřeby i možnosti dobře známe, a jsme proto přesvědčeni, že dokážeme vytvořit v životním pojištění moderní produkt, který tomu bude odpovídat. Chceme se zaměřit pouze na skutečná rizika, která lidi dlouhodobě významně ohrožují, a nezatěžovat se žádnými marketingovými přívěsky. Naše nabídka bude stát na kvalitním pojištění invalidity, dlouhodobé pracovní neschopnosti nebo smrti, a to i pro klienty, o které jiné pojišťovny nemají zájem či jim dávají velmi nevýhodné podmínky,“ říká Petr Borkovec, generální ředitel Partners.

Zároveň dodává, že na klientské filozofii Partners nově budovaná pojišťovna nic nezmění: „Stejně jako v případě investic bude i naše pojištění pouze jedním z produktů v portfoliu našich finančních poradců. Nic se nezmění ani na naší strategii rovnocenného odměňování, kdy se jednotlivé produkty nesmí zvýhodňovat výškou provize.“ Dlouhodobě se chce nová pojišťovna kromě tradiční distribuce zaměřit i na on-line prostředí, kde je zatím životní pojištění v úplných začátcích.

Pojišťovna má nabízet jednoduché produkty s jednoduchými a přehlednými pojistnými podmínkami. Ocenění rizik má být pro klienty individuální a férové, postavené na reálném zdravotním stavu klienta a jeho zálibách. Pojišťovna má smlouvu pro klienta automaticky aktualizovat tak, aby podmínky byly stejně výhodné jako u nových klientů. Ohledně zajištění jedná pojišťovna se třemi zajišťovacími ústavy. Cenově nemá nová pojišťovna podrážet trh, má konkurovat jednoduchostí a orientací na klienta.

Zázemí

Pojišťovna, jejíž patnáctičlenný přípravný tým vede ex-šéf rozvoje produktů pojišťovny MetLife Martin Švec, má k připraven startovací kapitál ve výši 350 milionů Kč. Projekt počítá s návratostí 8 až 10 let. Do té doby by chtěla pojišťovna dosáhnout 2% podílu na trhu životního pojištění. „Mám za sebou roky ve velkých tradičních pojišťovnách, jako jsou VIG, Aviva nebo MetLife. Možnost být u zrodu úplně nové životní pojišťovny na českém trhu je pro mě jako splnit si velký sen. Na začátek plánujeme nabízet jeden produkt, který se bude lišit oproti stávajícím produktům v detailech, ale zásadních. Zaměříme se na využití nejmodernějších technologií, na jednoduchost i na vstřícný přístup ke klientům. Dnes to zní jako fráze, ale výsledkem klienty jistě přesvědčíme,“ dodává Martin Švec

V Partners spoléhají při vývoji potřebného software na své vlastní síly. „Vlastní vývoj IT systémů pro naši pojišťovnu hodnotíme jako největší riziko projektu. Pokud se však vývoj podaří, půjde o naši nejsilnější výhodu,“ prohlásil šéf Partners Petr Borkovec. Pokud bychom měli společnost Partners zařadit objemem produkce mezi pojišťovny, umístila by se v produkci na čtvrtém místě.

Partners pojišťovna není jediným projektem, do kterého skupina Partners investuje. Partners mají podíl také v platebním projektu Twisto a v První klubové pojišťovně.

komentáře 2
  1. Václav Šplechta 4 měsíci

    „1.10.2018 požádal člen skupiny – firma Partners PARTNERS pojišťiovna a.s. – o licenci potřebnou pro provoz životní pojišťovny.“ – chyba v datu, nebo bude o licenci teprve požádáno?

    0

    0
  2. Author
    Martin Viktora 4 měsíci

    Díky. Správné datum je 10.1.2018. Podrobnosti přijdou brzy.

    0

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account