Před pěti lety přišel na trh pojistný produkt, který na finančně-poradenském trhu spustil vášnivou diskusi jako už dlouho žádný jiný. Ano, řeč je o OK Double od Broker Consulting, který je dostupný i na franšízových pobočkách OK POINT. Jan Lener a Vladislav Herout tehdy v rozhovoru pro poradci-sobe.cz uvedli, že OK Double rozdělil trh na dvě skupiny: Na ty, co OK Double milují, a na ty, co ho nenávidí. Jak se produktu daří nyní, jsme se zeptali Vladislava Herouta, ředitele produktového managementu Broker Consulting.

Jak si stojí OK Double po pěti letech fungování, je poradci více milován, nebo nenáviděn?

U tohoto produktu ani tolik nejde o to, jaký postoj k němu mají poradci na trhu, protože ho exkluzivně nabízí pouze Broker Consulting včetně OK POINTů. A naši konzultanti ho jednoznačně přijali. Nás spíše zajímá, jak si stojí u klientů, zda ti ho milují. A jelikož ho využívá už více než 21 tisíc z nich, tak mohu říci, že i oni ho milují. A to je to hlavní.

Považujete toto číslo po pěti letech za úspěch?

Určitě. OK Double Plus je nejefektivnější ve věkovém rozmezí 25 až 40 let, kdy pojištěným přináší při nejvyšší možnosti zajištění nejvýhodnější cenu. V tomto věku, kdy lidé májí závazky, jako jsou rodina či hypotéční úvěr, by právě na tato rizika měli být pojištěni přednostně. Ale stejně jako v případě jakéhokoliv jiného produktu platí, že ne pro každého klienta je zcela vhodný. OK Double vnímáme jako jeden z produktů, který je součástí komplexního Finančního plánu klienta od Broker Consulting. Svým nastavením totiž umožňuje klientům využít větší objem finančních prostředků pro plnění jejich cílů. Ovšem pokud v daném plánu nemá své místo a klientovi by žádné výhody v danou chvíli nepřinesl, nevidím důvod ho sjednávat.

Všeobecně je pak OK Double určený pro klienty od 18 do 65 let. Možná připomenu, jak OK Double Plus funguje: Jedná se o dopojištění, které klient uzavírá ke stávající pojistné smlouvě (není důležité, u jaké pojišťovny) uzavřené pod hlavičkou Broker Consulting. Dopojištění navyšuje pojistnou částku a zároveň výrazně snižuje celkovou cenu pojištění.

ed pěti lety, když jste produkt uváděli na trh, tak to neprobíhalo úplně optimálně, do médií unikla řada neověřených informací. Bojovali jste i s několika dezinformacemi. Posunul se produkt během té doby nějak? 

Od letošní roku sjednáváme inovovaný OK Double Plus, který přichází s až čtyřnásobným plněním v případě pojistné události. Už předtím jsme rozšířili možné varianty, nabízíme čtyři různé balíčky. Nově je to pojištění invalidity 3. stupně s plněním 20 % v případě smrti. Tři předchozí – pojištění pro případ smrti, pojištění pro případ smrti a invalidity 3. stupně a pojištění pro případ smrti úrazem a invalidity 3. stupně následkem úrazu – jsou možné sjednávat už od uvedení na trh. V praxi to funguje tak, že klient neruší pojištění, které má uzavřené, ale sjedná si k němu dopojištění OK Double Plus. Tím dojde až ke zčtyřnásobení pojistné částky (vždy jako násobek 250 tisíc) v rámci jedné ze čtyř nabízených variant. Minimální pojistnou částkou je 250 tisíc korun, maximální pak 2, respektive 1 milion korun bez zdravotního dotazníku a až 5 milionů korun se zdravotní dokumentací.

S inovovanými podmínkami očekávám další zvýšení zájmu o produkt. Navíc oproti roku 2013 máme dnes další výhodu, a to jsou nová prodejní místa OK POINTy. Dnes jich je otevřeno zhruba 30, ale celkově jich plánujeme 70. Jejich koncept – místa pro komplexní řešení finančních a realitních služeb – plně vyhovuje filozofii produktu OK Double Plus.

Absence zdravotní dokumentace, to byl před pěti lety silný argument, proč je OK Double tak jedinečný. Stále ji nevyžadujete?

Stále ji nevyžadujeme ve stejných případech jako před pěti lety, tedy bez zdravotního dotazníku je pro částku do 2 milionů korun do 51 let věku klienta a do 1 milionu korun u klienta ve věku 51 až 65 let. U nadlimitního pojištění, které je možné sjednat až do 5 milionů korun, je zdravotní dokumentace nutná.
Vaším hlavním tahákem OK Double je cena. Dokonce uvádíte několikanásobně nižší cenu. Zní to úžasně, ale není to jen marketingový trik?

Vyšší pojistné plnění a za poměrově nejnižsí cenu, to platí stále. Ceny rizik jsou zachovány i pro OK Double Plus. Produkt je cenově nejzajímavější pro lidi pod 50 let. OK Double nebyl připravován jako celoživotní produkt, ale jako produkt, který umožní klientům významně navýšit pojistnou ochranu v době, kdy ji skutečně potřebují. Když mají děti, když mají ještě daleko do důchodu a nemají vysoké rezervy. Je to pojištění tak na deset až dvacet let. A o jeho výhodnosti svědčí i to, že jsme klientům ušetřili 197 milionu korun a v současnosti šetříme téměř 69 milionů korun každý rok. To jsou částky, které klienti tradičních pojišťoven dávají nadnárodním společnostem na jejich administrativu. S OK Double ale tyto částky jdou klientům, třeba na jejich vlastní spoření, do pravidelných investic.

Zajímavých cen Broker Consulting dosáhl tím, že uzavřel skupinovou smlouvu se specializovanou německou pojišťovnou myLife Lebensversicherung AG. Jak s nimi spolupráce funguje?

Bez problémů. Přičítám to tomu, že jsme věnovali dva roky přípravě produktu a jednáním s partnery – německou pojišťovnou myLife Lebensversicherung AG a francouzskou zajišťovnou SCOR. Ošetřili jsme nejrůznější varianty včetně té, co kdyby Broker Consulting přestal existovat (podotýkám, že nic takového není ani zdaleka v plánu). V tom případě se pojištěným stane přímo klient a pojistná smlouva a její podmínky budou platit dále. Jen nebude možné sjednávat nové pojistné smlouvy.

Připravili jste k inovovanému OK Double Plus nějakou reklamní kampaň?

Symbolicky na svátek svatého Valentýna jsme spustili dvouměsíční kampaň, která cílí převážně na ženy ve věku 28 až 40 let. Hlavním komunikačním nástrojem jsou sociální sítě, pro které jsme připravili speciální vizuály a krátká videa. Cílové skupině jsme také podřídili sdělení a vizuál kampaně. Leitmotivem je kontrast mezi materiálním plýtváním a pocitem zabezpečení. Image kampaň doplňují i videa a microsite http://okdoubleplus.bcas.cz, kde se diváci dozvědí více o fungování OK Double Plus.

Vladislav Herout

Vladislav Herout působí na pozici ředitele produktového managementu od července 2013, v Broker Consulting začínal v září 2011 jako analytik a produktový manažer, zároveň vedl čtyři roky i oddělení compliance. Na současné pozici je zodpovědný za vedení analytického týmu, jednání s obchodními partnery, vývoj, analýzy a obchodní strategie jednotlivých produktů.

Svou profesní kariéru zahájil v roce 2004 v menších zprostředkovatelských společnostech, nejprve jako finanční konzultant a posléze jako produktový ředitel odpovědný za produktovou metodiku a vzdělávání. Od dubna 2006 do června 2011 budoval kariéru ve společnosti ING Životní pojišťovna, dnes NN, jako produktový manažer senior.

Vystudoval Vysokou školu finanční a správní v Praze, hovoří anglicky a částečně též německy a ve volném čase se věnuje zejména literatuře, akvaristice a hudbě.

OK DOUBLE PLUS

OK Double Plus je dopojištění k již sjednanému životnímu pojištění v exkluzivní nabídce Broker Consulting od roku 2013. OK Double Plus lze sjednat od 18 do 65 let věku klienta. Jeho výhodou je až zečtyřnásobení pojistné částky na riziko smrti a invalidity 3. stupně za zlomkovou cenu oproti běžné ceně životního pojištění s danými podmínkami. Je možné ho sjednat ve čtyřech variantách: pojištění rizika smrti; pojištění rizika smrti a invalidity třetího stupně; pojištění smrti a invalidity třetího stupně následkem úrazu; pojištění invalidity třetího stupně s plněním 20 % v případě smrti. Minimální pojistná částka je 250 tisíc korun, maximální pak 5 milionů, kde 2 milion, respektive 1 milion korun (u osob nad 51 let) lze sjednat bez zdravotního dotazníku.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account