Nepřihlášen


Přihlásit se

Registrace Zapomenuté heslo


Vtip dne

Šéf jedné banky přijal nového pracovníka pro práci za přepážkou. Jelikož má poněkud pochybnosti, roz..

Zobrazit celý vtip



Sponzoři



Chcete zde mít své logo?

Znamenají bankovní služby Partners ztrátu nezávislosti?

Znamenají bankovní služby Partners ztrátu nezávislosti?

Redakce  | 22. dubna 2010 | Poradenské firmy

Web Investujeme.cz recenzoval „Bankovní služby Partners“. Balíček služeb UniCredit Bank, nabízený pod značkou Partners, není z klientského pohledu nezajímavý. I když web Investujeme.cz patří do skupiny Fincentrum, článek je objektivní a stojí za přečtení. Ale okolnosti spolupráce Partners s UCB také stojí za krátkou úvahu…

Co jsou Bankovní služby Partners?

UniCredit Bank připravila pro Partners speciální nabídku služeb, kterou nabízí přes obchodní síť Partners. Hlavní součástí služeb je bankovní běžný účet za 89 Kč. Ten obsahuje:

  • Otevření a vedení běžného účtu v Kč
  • Měsíční výpis z účtu zaslaný poštou
  • Tuzemský trvalý příkaz, souhlas s inkasem a SIPO – zadání na papírovém formuláři
  • 10 tuzemských elektronicky zadaných transakcí (odchozí a  příchozí)
  • Všechny odchozí platby na základě trvalého příkazu
  • Všechny vklady hotovosti v Kč na pobočce a prostřednictvím bankomatu UniCredit Bank na účty vedené UniCredit Bank
  • Jeden výběr hotovosti v Kč měsíčně na pobočce UniCredit Bank
  • Všechny výběry z bankomatů UniCredit Bank v ČR a v zahraničí
  • Jeden výběr měsíčně z bankomatů ostatních provozovatelů v ČR
  • Poskytnutí, správa a  vedení kontokorentu
  • Jeden produkt přímého bankovnictví (Online Banking nebo Telebanking)
  • Zaslání 15 SMS zpráv měsíčně (zprávy zaslané bankou klientovi – např. informace o zůstatku na účtu, o kartové transakci a další zpráv v souladu s přehledem služeb a parametrů přímého bankovnictví )
  • Vydání a vedení embosované debetní karty Visa Basic Partners
  • Otevření a vedení spořicího účtu v Kč

Spořicí účet je úročen v pásmech a není tak jednoduché dopočítat se skutečného zhodnocení:

  • do 10 000 Kč: 1 %
  • 10 000 – 50 000 Kč: 2%
  • 50 000 – 100 000 Kč: 3%
  • nad 100 000 Kč: 1%

Partners alespoň na svých stránkách Partners bankovní služby uvádí efektivní úrok pro dva průměrné zůstatky:

  • pro 80 000 Kč: 2,25 %
  • pro 100 000 Kč: 2,4 %

Proč stojí spolupráce Partners s UniCredit Bank za zvláštní úvahu?

Rozhodně jde o průlomový krok, který přesahuje význam světa poradenských firem a zasahuje do bankovního světa, který hledá alternativní modely distribuce mimo klasickou síť kamenných poboček. Jde o vytvoření dalšího (a zajímavého) prodejního kanálu a produktu, který klientům může přinášet zajímavou přidanou hodnotu.

Otázkou však je, zda je správné, aby se konkrétní finančně-poradenská společnost produktově a dokonce i mediálně takto silně spojovala s konkrétní finanční institucí. Neutrpí tím pověst Partners jako zarputilého „bankobijce“? Je správné vydávat společné tiskové zprávy s vybranou finanční institucí? Co nezávislost? Kde je hranice mezi distribuční a poradenskou firmou?

Zdroj:

Jaký je váš názor na bankovní služby Partners?

  • do 10 000Kč: 1 %
  • 10 000 – 50 000 Kč: 2 %
  • 50 000 – 100 000 Kč: 3 %
  • nad 100 000 Kč: 1 %



    Doporučená diskusní vlákna


    komentářů 5

      Profile photo of Hynek Zbořil Hynek Z. říká:

      Jsem poradcem Partners a mam z toho obdobne pochyby. Co nase objektivnost a nezavislost? Je sice pravda, ze hypoteka Partners Banky (UCB) vychazi vetsinou pro klienta nejlepe, avsak v ocich klienta muzeme zacit pusobit zaujate. Za sebe mohu rici, ze mi na druhou stranu neprijde az tak zavazne spojeni s nekterou z bank ohledne prodeje hypotek. Poplatky i urok kazdy vidi a muze si lehce porovnat s konkurenci. Horsi by byl pripad spojeni s pojistovnou, to uz je jine kafe.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 4 Thumb down 0

      Profile photo of Michal Mička Michal M. říká:

      Zatím nic převratného pro klienta. Uvidíme do budoucna.
      Jinak v očích veřejnosti to spíše může vyvolat nedůvěru vůči ,,nezávislému fin.poradenství“ u Partners.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 1 Thumb down 0

      Profile photo of Jan Jílek Jan J. říká:

      Partners již dlouho nemohu vnímat jako nezávislé poradce. Partners kráčí již delší dobu směrem k tomu se stát finančně pojišťovací společností o čemž svědčí i jejich investiční společnost a množství tkzv. VIP produktů. Myslím si, že poradci Partners by vůbec neměli používat slova nezávislost v souvislosti s jejich poradenstvím. Myslím si, že přísloví bližší košile než kabát v tomto případě jistě platí.

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 4 Thumb down 0

      Profile photo of Martin Hrysčenko Martin H. říká:

      Taktéž si myslím, že tohle je zvláštní krok. I já mohu sjednávat v rámci naší sítě běžné účty za sice minimální, ale přeci nějakou provizi. Nedělám to tak a klientům raději doporučuji produkty lepší, za které sice nedostanu ani floka, ale mám aspoň čisté svědomí.
      Stejná situace je i v té spolupráci s pojišťovnami. Nejenom Partners, ale i Kapitol, B.Consulting (a ten obvzláště) a spousta dalších, mimochodem i naše společnost, mají produkty, které se tváří navenek nezávisle, ale ta provázanost tu prostě je.
      Chápu, že tyto produkty mohou mít některé parametry lepší, než z běžné sítě, ale povětšinou tomu tak není. Takže tady dostává nezávislost řádně na frak, pokud se doporučují výhradně právě tyto „výhodnější /pro klienta/ produkty“

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 3 Thumb down 0

      Profile photo of Jaroslav Pohl Jaroslav P. říká:

      Jak zaznělo výše, také mi zprvu přišlo PBS jako zaujatý projekt. Na druhu stranu, kdo z Vás zažil situaci,kdy jste přinesl bance klienta kvůli vyřízení HÚ a po té Vašim klientům pracovníci v bance vnutili kreditku, pojištění k platební kartě a další doplňkové produkty, které nepotřeboval. Plus crosseling pojišťoven v bankách atd.!! PBS právě plní také strategii ochrany klienta před těmito útoky. Dnes to tak možná nevypadá, ale do budoucna bude trvdý boj na vytěžení klientů a PBS by toto mělo řešit. Samozřejmě je to daleko komplikovanější, protože do budoucna by PBS měly umožňovat klientův náhled na celkové portfolio a být tak internetový portál pro správu portfolia.

      Ale ano, je to nebezpečný a nevypadá to dobře, když poradenská společnost nabízí vlastní produkty.
      PS: Za dobu běhu PBS mají jen 2 mí klienti tuto službu a to proto, že mají hypotéku u UCB:-)

      Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 0 Thumb down 0

    Kalendář akcí

    << Červen 2017 >>
    PÚSČPSN
    29 30 31 1 2 3 4
    5 6 7 8 9 10 11
    12 13 14 15 16 17 18
    19 20 21 22 23 24 25
    26 27 28 29 30 1 2

    Anketa

    Kauza forexových robotů WSM

    Nahrávání ... Nahrávání ...