Nejčastější přání finančního poradce? „Ať už konečně nemusím aktivně oslovovat nové klienty! Ať konečně oslovují oni mne!“ Možná vám právě toto přání můžeme splnit. Od dnešního dne totiž získáváte za své aktivity na tomto webu body, které vás posunou na přední pozice v připravovaném klientském vyhledávači poradců.

Jak bude klientský vyhledávač poradců fungovat?

Jednoduše. Klienti hledají finanční poradce se solidním poradenským know-how a se zkušenostmi. A přesně takoví poradci jsou právě na tomto webu. Vždyť podle naší ankety více než polovina z vás pracuje v oboru více než 4 roky. Ale i ti služebně mladší mají dobrou šanci. Poradce, který při svých návštěvách tohoto webu ukáže, že má tolik know-how, že je ochoten se o toto know-how dokonce dělit s ostatními, získá přední pozice ve vyhledávači poradců a naše doporučení. Vyhledávač ale ještě není spuštěn. Potřebuje totiž ještě „nasát“ databázi vašich aktivit a bodů, aby bylo možné prezentovat klientům dostatečný počet těch nejlepších poradců ve všech regionech, ideálně z více poradenských společností.

Jak si budou klienti vybírat?

Zadají region, preferovaný způsob práce poradce (poradenství zdarma či honorářový model), zadají požadovanou specializaci (finanční plánování, investice, pojištění, úvěry…). Výstupem klientova požadavku bude seznam poradců s jejich osobním profilem, jak jej máte zadán na tomto webu. Bude fajn, když se na svůj profil ještě jednou podíváte a řeknete o sobě dost informací, aby si právě vás mohl klient vybrat. Pokud jste to ještě neudělali, nahrejte si do profilu vaši fotografii. Rovnou si tak vyzkoušíte, jak lze získat 5 bodů do našho hodnocení.

Jak se bude určovat vaše pořadí v žebříčku poradců?

Za aktivity na tomto webu získáváte body. Buďte na tomto webu aktivní: diskutujte, komentujte, blogujte. Čerpejte z této komunity maximum zkušeností! Ale také byste se měli z času na čas s kolegy o svoje know-how podělit. Vaše aktivita znamená vaše lepší umístění v klientském vyhledávači poradců. Podívejte se, kolik bodů můžete za své aktivity získat. Pozor, výčet není kompletní, redakce z času na čas dle svého uvážení přidělí extra body za vaše zajímavé příspěvky. Nebo vás o nějaké body ochudí, pokud budou vaše aktivity samoúčelné nebo třeba nekolegiální či komerční nebo „náborové“. Bude důležité také to, jak se na vaše aktivity dívá komunita na tomto webu.

Body za aktivity

Počet bodůHodnocená aktivita
500 bodůPublikace článku v redakční části webu (dohodněte se s redakcí: redakce@poradci-sobe.cz)
100 bodůPublikace článku ve vašem blogu
50 bodůZa každého uživatele, který se na základě vašeho doporučení registruje na tomto webu (1. úroveň "MLM").
20 bodůZa každého uživatele, který se registruje na základě doporučení vámi doporučeným uživatelem (2. úroveň "MLM")
Za založení nového diskusního vlákna
10 bodůZa každého registrovaného uživatele v 3. úrovni "MLM"
Za komentář k článku na webu nebo v uživatelském blogu
Za diskusní příspěvek v diskusním fóru
Za každé pozitivní hodnocení ("palec nahoru"), které získáte od ostatních uživatelů
Za vložení nového produktu do Produktové databáze
Za každý den, kdy se na tento web přihlásíte
5 bodůZa nahrání "avataru" (vaše profilová fotografie na tomto webu)
Za hlasování v anketě
1 bodZa ohodnocení příspěvku kolegy ("palec nahoru").
Za každou shlédnutou stránku
Redakce si vyhrazuje právo dávat prémiové body za záslužné aktivity na tomto webu mimo tento "sazebník" (hodnotná připomínka, zajímavý nápad nebo jiný prospěch komunitě na tomto webu). Pozor, za umělé "honění" bodů budou body naopak strhávány. Body budou také strhávány za nedodržování Kodexu blogera a diskutéra (ve stručnosti za nevěcné příspěvky a za nekolegiální přístup - osobní výpady, úrážky a pod.). Stížnosti na chování uživatelů, reklamace a otázky směřujte prosím na redakce@poradci-sobe.cz.

Jak se klient k vyhledávači dostane?

Máme domluvenu spolupráci s dalšími weby i tištěnými médii, která svým obsahem cílí na vaše možné klienty. Tato média budou žebříčky přebírat. A nejen to! Nejlepší poradci se mohou těšit na rozhovor pro významná finanční média!

Již brzy uvidíte, jak si stojíte ve srovnání s vašimi kolegy. Celostátně, ve vašem regionu, obecně nebo jen ve vaší specializaci… Mimochodem, pokud se chcete podílet na finálním designu vyhledávače poradců, dejte nám vědět. Vaše poznatky a nápady oceníme. Nakonec, jde o službu pro vás. Vy pomůžete nám (aktivita a návštěvnost) a my pomůžeme publicitou a kontaky vám. To je také princip „Poradci-sobě“.

PS: Pokud z nějakého důvodu nebudete chtít ve vyhledávači figurovat, dejte vědět. Pokud vám bodování vašich aktivit „zavání“ buzerací (není to naše vina!), klidně ignorujte celý bodovací systém a chovejte se jako dosud. Chceme, abyste se hlavně na webu cítili dobře a aby vám web sloužil.

PS2: Aktuální stav vašeho bodového konta vidíte nahoře vedle vašeho jména v šedé liště.

Prosím, dejte nám vědět, co si o myšlence vyhledávače poradců osobně myslíte. A získejte tím rovnou 10 bodů za každý váš komentář pod článkem.:-)

komentářů 16
  1. Karel Chudoba 8 roky

    Obávám se právě samoúčelných příspěvků a aktivit jim podobným, nebude je možné všechny důsledně kontrolovat a samoregulace ze strany uživatelů nemusí být později objektivní – to vnímám především ve spojitosti s přílivem nových poradců na tento web, ovšem takových, které přitáhne reklama a vidina sebepropagace, a nemají velký zájem o kvalitní práci.

    Tento příspěvek nechť zůstane bez bodu, zkusil bych diskuzi využít jako prostor pro vyjádření k tomuto tématu bez jakýkoli vedlejších motivací.

    6

    1
  2. Když jsme v lednu tento web spustili, objevovaly se obavy, že se na webu strhnou hádky a urážky, jak je můžeme sledovat na některých dalších webech. Nestalo se to. Podobně věřím, že nebude docházet k samoúčelným aktivitám. A pokud snad u někoho ano, nebude to mít dlouhé trvání.

    Je v našem zájmu (mluvím za provozovatele tohoto webu), aby i vyhledávač poradců dával klientům rozumná doporučení na poradce, nikoliv umělé kontakty na lidi, kteří píší samoúčelné příspěvky. Jinak by klienti vyhledávač nevyužívali, „zařízli“ by ho novináři. Systém bodování je svého druhu jediný na našem „trhu“, takže uvidíme, jaké budou výstupy. Korekce je samozřejmě vždycky možná. Informace z tohoto webu nebudou ale jediným kritériem výběru poradce. 100% objektivní nebude asi nikdy nic (vzpomínáte si třeba na známkování ve škole?:-), ale můžeme se k tomuto stavu postupně blížit a systém vylepšovat. Čím víc zdrojů informací pro klienta, tím menší riziko, že vybraný poradce klienta zklame.

    Víc diskusních příspěvků k věci, jako je ten váš! Díky.

    7

    0
  3. Nápad to je dobrý a docela se mi zamlouvá… jenom mám strach, že tu bude honba za body a kvalita komentářů apod. klesne na úroveň „spamu“. Ale to ukáže čas… držím palce :-)

    2

    0
  4. Tomáš Marko 8 roky

    Vyzval bych nás všechny k zodpovědné a férové komunikaci a myslím, že když marginální většina toto bude dodržovat, tak prospěcháři nemají šanci, sami se odpálí, protože je to nebude bavit…v diskuzi jsem měl také obavy a klape nám to!
    K možnosti registrace klientů bych rád navrhl nějakou „brzdu“ při registraci – zadání čísla registrace u čnb při registraci poradce (kterou admin ověří), protože již dříve mne napadlo jak bude provozovatel řešit, že se sem nemohou registrovat klienti? Sice bude zákonitá prodleva (pokud to nebude automatizovné), která nikoho zase nezabije i kdyby byla týdenní, ale registrace u čnb se nedá vymyslet a dá se elegantně kontrolovat. Nebo je to nějak jinak ošetřeno?
    Jsem zvědavý jaké budou bodové výstupy, nicméně si nemyslím, že někdo nemá nic jiného na práci, že by tu celý den klikal na stránky jak pominutý :-)) …to pak neni poradce, který chce něco dělat. Zkuste si při klasické návštěvě spočítat počet kliků, které provedete…možná by odpovídající denní maximum mohlo být 10kliků=10bodů? Nové články bývají většinou 2 za den, člověk mrkne na diskuzi (většinou 2-4 aktualizovaná témata denně)… Spíše bych poté na těch stránkách klientů vytvořil jakousi možnost ohodnotit toho poradce po vykonání služby a tam by mohla být ta bonifikace vyšší, protože poradce by při konci jednání připomněl aby jej ohodnotili v případě, že byli spokojeni (pokud budete mít verzi ve fázi X, rád pomohu s vyzkoušením). Nicméně, zde je otázka toho, že oni jsou často spokojeni do té doby než je navštívím já a potom na toho předchozího nadávají (cca 40%)…nic není ideální, je to život.
    Ještě k té bonifikaci – co takto dávat body za příspěvky až třeba od délky příspěvku např.3 a více řádků (samozřejmě počet řádků by byl tajný)?

    2

    0
    • Vaše návrhy jsou zajímavé, ale vidím v nich pár zádrhelů.

      Já jako zaměstnanec pojišťovny nemám vlastní registraci u ČNB, přesto si myslím, že tento server mi může přinášet mnoho zajímavých a věcných informací.

      S omezením maximálního možného zisku bodů za den za klikání souhlasím. I když nevěřím, že někomu by se chtělo klikat jenom kvůli nějakým bodům.

      Také si nemyslím, že pouze dlouhé příspěvky jsou věcné. I krátká poznámka (např. v podobě věcného internetového odkazu s komentářem) může mít svou hodnotu.

      Nicméně souhlasím, že rozumná kontrola je na místě. Její nastavení však bude nespím otázkou budoucích dnů, během kterých se ukáže, jestli se vůbec zneužívají mezery ve stávajícím systému. Myslím si, že sem chodíme hlavně proto, abychom získali informace, nedokážu si představit, že bych tu trávil čas klikáním.

      3

      0
      • Jiří 8 roky

        Opravdu pracující poradce má, doufám, lepší věci na práci, než sedět u internetu a klikat, a klikat, a klikat, a klikat, a klikat … Nechci být kritický, ale faktem je, že ve společnosti, ve které jsem začínal jsou i tací manageři, kteří by svým čerstvě nahnaným ovečkám dávali minimální počet kliknutí a příspěvků na den :-(

        0

        0
  5. Taz Max 8 roky

    Určitě je to zajímavá cesta ke klientovi, rozhodně by neměla být cestou jedinou.
    Otázka je taky, jací klienti se budou touto cestou hlásit. Zkušenost s klienty, kteří se přihlásí sami je většinou taková, že je to člověk zadlužený až po uši a myslí si, že ho z toho poradce vyseká. Teda pokud nepříjde z centrály nějaký ten mystery shopping, se kterými se poslední dobou roztrhl pytel..

    0

    0
    • Více méně souhlasím. S mystery shoppingem mám taky zkušenosti. Jen bych doplnil, že často chodí také klienti, kteří hledají co nejlevnější pojištění.
      Kontakty na doporučení jsou samozřejmě něco jiného. Když spokojený klient doporučí své známé, spolupráce je hned lepší.

      2

      0
  6. Karel Chudoba 8 roky

    Po určité úvaze jsem dospěl ke zjištění, že tato služba bude mít určitě přínos a to i přes jistá rizika. Web na kterém bude možno hodnotit a posléze vybrat poradce je ojedinělý (pokud pomineme zdánlivě podobný honzovahypoteka.cz). Výše zmíněný názor, že lidé kteří projeví zájem o službu jsou převážně zadlužení je poněkud pravdivý, ovšem časem si lidé zvyknou takový web využívat a poměr standartních klientů a zadlužených se začne otáčet. Vzhledem k trhu a jeho potenciálu je to velmi pravděpodobné, někde se vždy začít musí.

    Souhlasím tím, že tyto stránky jsou pro poradce a klientům by měl být přístup zapovězen, proto by mohla být registrace vázána na číslo ČNB + ověření údajů korespondenční cestou – náklady by mohly být v režii zájemce, byly by symbolické v řádu 10 korun a odfiltrovaly by poradce s nevelkým zájmem o odbornost, což by v důsledku uspořilo i lidské síly při kontrole a korektuře diskuzí. Problém, kdy někteří lidé z finančního sektoru toto číslo nemají by byl určitě řešitelný.
    V souvislosti s bodováním za pohybu na poradci-sobe.cz by bylo dobré přidělit bod jen za jedno zobrazení stránky na den. Člověku přijde zvláštní, když pouze mění nastavení a přibývají mu body za „nic“.

    Co se týče webu hodnotícího poradce, i tam by bylo dobré zavést určitá pravidla. Jako údaj zobrazující se klientovi by mohl být koeficient daný např. poměrem bodů a aritmetickým průměrem hodnocení od klientů. Toto hodnocení by mohlo také podléhat určitým kritériím: pokud by poradce, který získal své první ohodnocení velmi kvalitní, poskočil by v rámci tabulky na přední místa, k objektivnímu ohodnocení by jich bylo třeba více a poradce by mohl vstoupit do tabulky až po určitém počtu.

    1

    0
  7. také myslím, že zásadní problém bude v tom, jestli potoncionální klient se jednou rozhodne, že by bylo dobré optimalizovat finance za pomoci nějakého finančního poradce. A pak také bude hledat server, na kterém se dozví jaký poradce je dobrý.

    2

    0
  8. Roman Mareš 8 roky

    Myslím si,že je to dobrý nápad. Věřím,že na tomto webu se pohybují slušní a inteligentní lidé, a že se budou chovat,tedy i psát, kolegiálně a férově. Držím palce.

    2

    0
  9. Je určitě dobrý nápad ty nejaktivnější poradce zviditelnit, protože poradce, který neustále hledá informace a učí se je profesionál, který má svou práci rád a tím pádem ji vykonává kvalitně. Nïcméně v tom vidím jedno malé úskalí. Nechci být jako jediný skeptický, ale z mých zkušeností, když přijdu ke klientovi, tak je ve většině případů spokojený se svým řešení, které má doma, protože netuší, že existuje lepší řešení či alternativa. Takovýto klient chce něco měnit až poté, co mu ukáži jak to jde udělat lépe a třeba levněji. Jenže to on doposud nevěděl a byl spokojený. A spokojený klient nemá potřebu něco řešit nebo hledat něco nového. Zamyslete se nad svou prací u klienta. Sejdete se s klientem, zjistíte jeho potřeby, uděláte analýzu, a poté mu prezentujete řešení. Klient bude nadšený a akceptuje Váš návrh. Asi je ale nepravděpodobné, že ten samý večer se půjde podívat na internet jestli najde něco nového nebo bude druhý den volat jinému poradci, at se mu na to podívá jestli to půjde lépe, protože to vyřešil s Vámi a je s tím spokojený, tedy nemá potřebu to nadále řešit. Troufnu si říci, že takovýchto klientů je drtivá většina.
    Samozřejmě pokud bude tento web prezentován ve známých médiích, které sledují miliony lidí, tak se dostane do podvědomí a bude velmi vyhledávaný. Je ale otázka jestli tvůrci tohoto webu mají řádově statisíce korun, aby tento web prezentovali široké veřejnosti.

    2

    0
  10. Těším se na to, až samostatně poběží vyhledavač pro klienty.

    Registrační číslo u ČNB se dá zneužit, proto bych registraci kontroloval poštou, telefonicky a také na e-mail poradce. Hlavně pracovní e-mail s firemní koncovkou nemá každý klient. Nejjednodušší možnost kontroly je prostě zavolat do dané finanční instituce, a získat telefon ke jménu, které uvedl poradce v registraci. Následně na ten telefon zavolat. Přes tento systém se žádný klient nedostane.
    Poplatek, třeba symbolický roční by byl také na místě. Např. 1000,-/rok. Přeci tento web pro nás, poradce, přináší mnoho užitečných informací. A účinek se znásobí po zprovoznění vyhledávače. Potom by se sem neregistroval jen tak někdo.
    Hodnotit poradce na klientském webu je možná zavádějící. Co když poradci budou lobbovat kamarády, aby jim přidaly ohodnoceni. V této situaci hodnoceni ztratí objektivitu. Dovedete si představit, jak celá obchodní služba jedné společnosti si bude vzájemně přidávat body ( několik tisíc lidí po celé ČR).

    2

    0
  11. S poplatkem bych naprotstou souhlasil, a těm nejlepším, kteří budou hodnoceni nejlépe nebo mají nejvíce bodů, bych nechal vyrobit něco jako vizitku, kde by byla webová stránka na hodnocení poradců a také by sloužila jako určitá prezentace poradce samotného pro lepší image.

    1

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account