Hlavním předpokladem pro úspěšné působení v oboru finančního poradenství je především důvěřa. Důvěra mezi klientem a jeho poradcem. Důvěra v jeho znalosti a schopnosti. A důvěra je o jménu. Vytvořit si dobré jméno je o dlouhodobé poctivé práci. Vytvořit si navíc známé jméno je ještě náročnější. Ale jde to. Jak na to?

{+}

Základem úspěchu finančního poradce, pochopitelně kromě proklientského přístupu a kvalitně odvedené práce, jsou doporučení. Ano. Klienti mohou svého poradce doporučit známým, příbuzným, spolupracovníkům… Ovšem poradce by musel mít dostatečně široký klientský kmen, aby ho takováto doporučení uživila. Poradce si může o  „doporučení“ sám říci. Říci si ale správně, nenuceně a navíc ještě dostat dobré kontakty – to také vyžaduje dostatek umění.

Alternativou je dát o sobě vědět. Kdo by nechtěl, aby mu klienti sami volali a sami poptávali jeho služby? Je-li jich dostatek, tak si poradce může vybírat svoji klientelu! Jak toho ale dosáhnout? Nejjednodušší cesta je přes doporučení – ale nikoli od klientů, nýbrž z  vlastní „mimoporadenské“ práce.

Dát o sobě vědět je mnohem snazší než by se na první pohled mohlo zdát. Nejjednodušší cestou je otevřít si vlastní blog, nebo lépe více blogů na různých serverech, a ty pravidelně zásobovat příspěvky. Výhodou blogu je možnost vyjádřit svůj názor bez jakéhokoli zásahu třetí osoby. Jeho nevýhodou může být nižší váha, kterou čtenáři blogů mohou přikládat. Nejčtenější a nejnavštěvovanější blogy jsou navíc lidí již nyní známých. Ovšem ke známosti může dopomoci i jen pár trefných aktuálních postřehů.

Cestou o něco náročnější, ale z pohledu dopadu na čtenáře zpravidla účinnější, je publikace v odborných médiích a denním tisku. Náročnější je to ve dvou ohledech: V prvé řadě jsou na články kladeny zpravidla vyšší nároky než na blogové příspěvky, navíc jejich kvalitu a stylistickou úpravu musí schválit editor a obsahově ji musí posvětit šéfredaktor. V druhé řadě je třeba překonat vlastní nedůvěru ve stylistické schopnosti a redakci s článkem oslovit. Ze zkušenosti vím, že lidé, kteří si se svým slohem nedůvěřují, v konečném důsledku píší lépe a čtivěji než mnozí sebevědomí pisatelé.

V tomto směru se dle mého názoru v minulém týdnu dali na správnou cestu poradci společnosti Broker Consulting ve spolupráci se serverem Peníze.cz. Obdobně poradci Partners přispívají do deníku E15 a jistě by se našli i další příklady.

Prostor v médiích pro zkušené finanční poradce nepochybně je. Kdo jiný může psát články s řešením konkrétních situací rodin, s nimiž se setkává? A jsou to příběhy, které zajímají i další potenciální klienty…

A existují samozřejmě i další možnosti, jak prokázat profesní znalosti a dovednosti. Jaké? To si můžete přečíst v pokračování článku na serveru Investujeme.cz.

Mimochodem za provozovatele serveru Poradci-sobě.cz nesmím opomenout připomenout, že v nejbližších dnech plánujeme spustit další z prostředků propagace finančních poradců – katalog Najdi-poradce.cz.

Mimochodem, jak Vy sami, kromě poctivé práce, propagujete své aktivity a budujete „značku“?

1 komentář
  1. S tímto tvrzením v uvedeném článku naprosto souhlasím. Když vezmu v povědomí že většina obyvatel si spoustu věcí prověřuje přes internet, tak pokud o Vás nikdo neví, tak těžko budete shánět nové klienty a obchodní příležitosti.
    Základem jsou dobře vypracované webové stránky, a to jak ve finančnictví tak obecně v obchodě.

    1

    2

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account