Zobrazeno 2.242x

Označeno štítky: , , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 8 odpovědí. This post has been viewed 2243 times Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Standa P. This post has been viewed 2243 times a poslední změna proběhla 4 roky, 2 měsíci. This post has been viewed 2243 times

  • Autor
  •  Standa P. 
    Účastník

    Zdravím Vás kolegové,

    nedávno mým klientům nabízel poradce z Broker Consultingu jejich ŽP (prý jejich výhodný firemní produkt). Klienti silně uvažují, že spíše budou využívat produkt BC o proti ŽP Forte od ČSOB pojišťovny, které jsem navrhl já. Klienti nechtějí, abych žp BC prozkoumal, ale také nechci, aby mi někdo shodil 3 měsíce práce ze stolu. Setkal se někdo z vás s takovým produktem? Znáte jeho výhody a nevýhody?

    Předem děkuji příspěvek

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    Jakmile klienti nechtějí, aby jste se podíval na konkurenční produkt, je jasné, že se přiklánějí ke konkurenci, která klienta zřejmě velmi dobře zpracovala. Je zbytečné klienta nadále uhánět…

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kroutil 
    Účastník

    Vážený kolego,

    souhlasím s Jiřím, pokud není vybudována důvěra, tak to bude hodně těžké.

    Pokud je produkt určen k zajištění rizik, dostanou se poradci k zajímavým prodejním argumentům..

    https://www.bcas.cz/nase-nabidka/ok-double

    Pokud byla určena ke spoření, tak poradci BC se mohou vzdát části své provize, klient potom neplatí počáteční jednotky 2 roky, ale třeba jen rok. Tzn. bude dříve v zelených číslech.

    Pokud nemáte podobnou možnost, taháte za kratší konec.

    Pokud tedy bude smlouva určena ke spoření, a nehraje tam roli firemní příspěvek, přemýšlel bych o změně způsobu své práce.

    Pokud není důvěra, nepůmůže ani svěcená.

    Když chce klient odejít, zeptal jsem se ho na důvod, a nikdy jsem mu nebránil a vždy nechal otevřené dveře. Krom jednotek případů, se všichni vrátili zpět.

    A tzv. sociabilům, kteří dnes uzavřou smlouvu se mnou, za rok s jiným a za další dva je \”omámí\” zase někdo jiný se zdaleka vyhýbám. A naopak, velice rád je přenechám konkurenci.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vladimír Švorba 
    Účastník

    Finanční poradenství není o produktech. Dle toho co píšete, klienti s vámi nechtějí spolupracovat. Občas se to může stát i nejlepším obchodníkům.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Standa P. 
    Účastník

    Jde o klienty, kteří jsou hodně analyticky založeni a zkoumají každý puntík. Dělám životní pojištění jenom na rizika. Dal jsem si s nimi hodně práce a všechno jim dopodrobna vysvětlil.

    Přišel najednou jiný poradce z BC, se stejným zadáním mu vyšla lepší cena, ale moc mi to nesedí.

    Dá se toto nějak adekvátně řešit, abych svoji práci dostal zaplacenou, např. vystavením faktury? Nebo znáte nějaké jiné metody, aby vaše práce byla zaplacená, když to nepůjde přes uzavření určitého produktu?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Jiří Prášil 
      Účastník

      To je riziko podnikání, nicméně znám kolegy, kteří si účtují ještě za cestu a za další určité služby. Osobně si nic neúčtuji a náklady se prostě hold musí zaplatit z jiných obchodů.

      Dle nového občanského zákoníku můžete chtít po klientovi náhradu v případě, že vám vznikly náklady. Nicméně jak by to v praxi posuzoval soud, netuším. Zaleží zřejmě na tom, jestli vás klient tahal či netahal za nos.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Petr Klatovský 
        Účastník

        Také si myslím, že většinou na prvním místě rozhoduje to, zda si s klientem sednete jako lidi a on vidí, že se vyznáte a dal jste si s přípravou řešení práci a jste tu prostě pro něj. Potom by neměl řešit desetikoruny a hlavně měl dát prostor i Vám, abyste se k nové smlouvě vyjádřil – jde přeci o něj / o jeho peníze a zajištění :-).

        Pokud se zachoval tak, jak píšete, to se občas stane a nemusí to znamenat vůči Vám nic osobního – dotyčný by to třeba udělal komukoli…!

        Já teď v pondělí zavítal s klientem do KB s tím, že chceme souhlas se splacením a vyčíslit zůstatek (refinancování) a paní se mě hnedka zeptala, zda jsem dealer (to mě trochu podráždilo). Pak aniž by věděla cokoli o hypotéce klienta, tak řekla, že dá o 0,1% nižší sazbu atd.. Klient se jí upřímně vysmál a řekl, že se mu takové jednání vůbec nelíbí. Dodal, že mu o nějakou stokorunu měsíčně nejde a navíc mu 3 týdny před koncem fixace stále nepřišla z KB nabídka na novou sazbu.

        Takže pokud víte, že jste odvedl kvalitní práci, neberte si to osobně a třeba zapracujte do budoucna na lepším navázání vztahu s klientem.

        Ještě mě napadá, že takto špatně se asi častěji budou chovat klienti, kteří se k Vám dostanou jinak, než na základě kvalitního doporučení. Můžete se tedy ještě zamyslet, jak jste k tomuto klientovi přišel a do budoucna se soustředit na klienty z lepších “zdrojů” :-).

        6

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Roman Kroutil 
    Účastník

    Pane kolego,

    velmi se omlouvám, připadá mi hrozně naivní, požadovat po klientovi nějakou náhradu, pokud jste se s ním dopředu nedohodl na najaké sazbě.

    To je prostě obchod a riziko podnikání.

    Tisíce obchodníků dnes bude dělat na základě požadavků nějaké nabídky, drtivá z nich obchod nezíská, protože se klient rozhodne pro konkurenci.

    To jako by za váma vyběhl prodavač obuvi, že chce náhradu za svůj čas, když jste si boty kooupil vedle v krámu.

    Má rada, definujte si poslání své práce. Pro mě z toho, co popisujete trochu čouhá, že Vám jde o obchod, ne o klienta. Třeba se mýlím, zkuste o tom přemýšlet.

    V každém případě, s analytickým typem se zpravidla buduje vztah hůře a déle. Zajímají ho čísla, pokud jej přesvědčí, bude Vám důvěřovat. To jsou potom držáci.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Erik 
    Člen

    Chtěl bych upozornit, že dle NOZ to se škodou způsobenou předstírání zájmu zákazníka (např: zmařený čas, cestovné, ale i ušlý zisk) vůči prodejci není tak jednoduché.

    Obecné roviny problému jsou 3.

    1) Svoboda smluvních ujednání – nikdo nemusí nic podepsat a nekoná-li nic, bere se za to, že nemá zájem

    2) Ochrana slabší strany. – v případě, že spolu jednají dva stejně silné subjekty následující tvrzení má větší váhu, než když prodejce je výrazně silnější strana.

    3) Škoda za předsmluvní jednání. Pokud zákazník činí takové kroky, které oprávněně mohou vzbudit dojem u prodávajícího, že obchod je na spadnutí a pokud se zákazník na poslední chvíli bez silně relevantních důvodů rozhodne obchod neuzavřít a způsobil-li tímto činem škodu prodejci, odpovídá za ní v rámci institutu “Škoda za předsmluvní jednání NOZ §2910 a §1728-9”

    Př: Klient si chce u pana Nováka objednat stavbu domu. Zadá panu Novákovi poptávku a ten mu udělá cenovou nabídku. Klient následně specifikuje své požadavky, staví se s panem Novákem ve stavebninách, kde si vybere střešní krytinu, typ zdiva, atd. Poprosí pana Nováka aby začal za 2 týdny stavit s tím, že za 12 dní podepíšou smlouvu. Avšak 12. den řekne, že smlouvu nepodepíše, protože nemá čas a nebude ho mít ani v budoucnosti. Tímto klient způsobil škodu panu Novákovi, který s ním jen ztrácel čas a mrhal náklady.

    Pan Novák by měl mít nárok na náhradu veškerých nákladů, včetně ušlého zisku za období, kdy se nemohl věnovat ostatním v rozumné míře.

    Ovšem vymahatelnost je ve hvězdách, protože v současné době neexistuje téměř žádná relevantní judikatura, nebo alespoň o ní nevím.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account