Zobrazeno 16.522x

Zvolené téma obsahuje celkem 30 odpovědí. This post has been viewed 16523 times Do diskuze (12 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 5 roky, 5 měsíci. This post has been viewed 16523 times

  • Autor
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Dobrý den přátelé a kolegové.

    Dnes, v pátek 13., jsem si byl na poště tuto výzvu osobně vyzvednout.

    Před dalším pokračováním mého psaní musím podotknout, že vidím rudě.

    Nevěřil jsem vlastním očím. MOJE vlastní auto a smlouva!

    Udělal jsem kontrolu na www Allianz, bylo to OK.

    Udělal jsem kontrolu na www ČKP (!) a také to bylo OK.

    Zavolal jsem tam. Na druhém konci byla nějaká osoba, která se chovala minimálně arogantně. Chtěla, abych jí dal data o pojištění a že to musí prověřit na pojišťovně.

    Na moji otázku: “Proč chce něco ověřovat, když na jejich vlastních stránkách je vše OK”, tak na to odmítla reagovat.

    Pokud se něco takového stane, a vidím, že se může stát, tak vlivem úředního šimla (možná i jiného kopytníka) mohu (můžeme) klidně přijít o klienta(y).

    Hrůza a očekávám, že omluvný dopis asi neposílají.

    Máte podobné zkušenosti?

    Co doporučujete?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  • Ano, stává se to. U mé klienty požadovali zaplacení za tři roky, kdy prý nebylo sjednáno POV. Klientka naštěstí zakládá všechny ústřižky o provedených platbách, takže jsme naskenovali a poslali spolu s poukázáním na možnost ověření u pojišťovny.

    Samozřejmě žádná omluva.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Viktor Dlouhý 
    Účastník

    Bohužel mám bohaté zkušennosti a je to s nima těžké. koukněte třeba na antickp.cz

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  • Mě osobně už se to také stalo. Akorát že jsem tomu nepřikládal nijak zvlášť velkou váhu a 1000Kč co po mě vyžadovali jsem složenkou poslal.

    Po měsíci jsem si řekl, že bych to možná mohl dořešit a zjistitl, že si vyžádali peníze za období kdy jsem nebyl vlastníkem vozidla.

    Tak jsem oskenoval TP, smlouvu, poslal na ČKP a do týdne mě poslali peníze zpět snížený o správní poplatek.

    Někdy mě přijde, že ty odhlášky snad ani nejsou psané na dopraváku :-)

    Smlouva, datum, podpis, případně zápis v TP. To je to důležité co dokazuje, kdy jsme se stali vlastníky a tím pádem byli zodpovědni za pojištění vozidla.

    Spíše mě zaujal zde zmíněný odkaz a problematika odhlášky na jinou osobu a neprovozování vozidla na pozemních komunikacích. Skutečně MUSÍ být pojištěno stále a bez promlky aniž by se využívalo? Budu se muset podívat do zákona. Tohle mě nějak uniklo.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Romana D 
      Člen

      ano zákon říká jasně pokud je vozidlo v evidenci musít pojištěno nebo dočasně vyřazeno – depozito !!! pozor na tzv rozhlášení tj když Novák prodává auto Hanákovi odhlásí na Hanáka v Aši tj podle místa bydliště tím dnem zruší svou pojistku a Hanák bydlí v Brně než doklady poštou dojde je problém ,tady doporučují nerušit Novákovu pojistku do doby než Hanák přepíše a k tomu potřebuji pojistku svoji, zkrátka tam nesmí být ani den pauza,setkala jsem se s argumentem ,že je 8dnů na přepis to sice ano ,ale s pojištěním to nemá nic společného a pak jsem se setkala s tím ,že čkp to bere tak ,že pokud to stihne ten náš Hanák do 8 dnů neúčtuje nic ,ale pokud to nestihne do 8 dnů naúčtuje každý den bez ohledu nějakých 8 dnů! to jsou postřehy mých klientů! takže si dáváme pozor !

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Dnes jsem to zrovna řešil s jedním klientem:) Mají tam nepořádek, to Vám tedy povím:) Koukněte na http://www.bezpojisteni.cz zadejte tam variabilní symbol a stačí zadat údaje o pojistné smlouvě. To je jednodušší, než se hádat s brigádnicí, která o tom očividně nemá moc ponětí…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Luděk Brožek 
    Účastník

    Evidentně tam v tom mají pořádek :-D mě přišel dopis na moje jméno za doplacení nepojištěného auta z doby kdy ještě ani nebylo moje.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Děkuji za rady.

    Podíval jsem se na http://www.antickp.cz – doporučuji všem.

    Speciálně na:

    http://www.antickp.cz/2/32/precedent-nevyrazeni-vozidla-neznamena-povinnost-platit-ckp

    7

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka 
      Účastník

      Poučné, děkuji za odkaz! :)))

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Hodně zajímavé a přínosné čtení, za které děkuji. Dává to ovšem nebezpečné argumenty podvodníkům. Povinné ručení je zákonem přikázáno, na co je taková povinnost, když se jí může vyhnout jakýkoliv neplatič a bordelář “čestným prohlášením”?

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář 
        Účastník

        To je pravda, nicméně, když se na to podíváte zase z druhé strany, tak jedno opomenutí může člověka poměrně dost zlikvidovat a ta pokuta tomu není jako trest úměrná. Podle mě by to chtělo hledat nějaký další způsob, jak tohle celé nastavit. Např. vymyslet to tak, aby se na to přišlo dřív. Nějaká pokuta tam bude, ale nedostane se na (pro někoho) naprosto neúměrné částky. Pokud s tím ten člověk skutečně nejezdil, nedopustil se žádného ohrožení ve smyslu, že někde způsobí škodu za x peněz, dopustil se nedbalosti, jejímž následkem nemohlo dojít k žádné škodě. Když to porovnáme s pokutami obdobného charakteru, tak je to někde úplně jinde. Běžně by se to řešilo pokutou v řádu třeba tisícikoruny, ale ne desítek tisíc. Myslím, že by na tom měl někdo zapracovat, aby se našlo nějaké řešení, které by takovému stavu předešlo.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Václav Šplechta 
          Účastník

          V případě neplatičů se nejedná o jedno opomenutí. Pojišťovny ze zákona posílají upomínky a mnohdy drží povinné ručení několik měsíců bez zaplacení pojistného. Nechci tu soudit přiměřenost/nepřiměřenost částek v případě pána s rozebraným fichtlem.

          Mnohdy sedím služebně na pobočce a setkávám se s různými výmluvami a pohádkami od notorických neplatičů. Kdyby ČKP neměla bordel v databázích, fungovalo by to dobře.

          0

          1
           | Odpovědět privátně
          •  Petr.Kačenka . 
            Účastník

            Zajímala by mne statistika, kolik % jsou neplatiči a kolik % jsou lidi, kteří nezvládli převod vozidla, či jeho odhlášení …

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Václav Šplechta 
            Účastník

            Marně si vzpomínám na nějakou oprávněnou reklamaci, kterou by se mnou kdokoliv řešil. Možná jednou se jednalo o upomínání bývalého majitele vozu, nový majitel vozidlo nepřihlásil. Jinak šlo vždy o špatnou platební morálku, kdy klient nezaplatil ani na upomínání. Byl jsem asi u 15 jednání s nespokojenými klienty, kteří nadávali, kdo si na ně co vymyslel. S podivem je, že takoví lidé nepřestali nadávat ani po případném výpisu jejich smluv a platební historie.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Tak já se hlásím.

            Proto jsem toto založil = viz text u založení tema.

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Václav Šplechta 
            Účastník

            Nechci tu napadat lidi, kteří byli vyzváni neprávem. Jen se z vlastní zkušenosti domnívám, že oprávněných “pokut” je mnohem více, než těch neoprávněných. Proto mi přijde katastrofální, když se na díry v systému lidé upozorňují mezi sebou a dávají tak šanci i těm, na které by měl konečně dopadnout trest.

            Jednou někdo začne vymáhat po neplatičích pokuty a už se hledá, jak se jim vyhnout. To, že jsou tímto systémem zasaženi neprávem i někteří poctiví lidé je samozřejmě chyba, kterou by velice rychle měli správcové systému odstranit. Co však vím, tak stačí pouze doložit doklad s datem nabytí/pozbytí vozidla a o platnosti pojištění v dané době a je po vymáhání.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Já jsem Václave nezpochybňoval pokutu jako takovou a ani nejsem idealista, většina těch případů bude i těmi lidmi zaviněna. Jen si nemyslím, že je v těch případech opomenutí nebo podobné situace ta doměřená pokuta adekvátní tomu přečinu. Teď se tu u nás zabili v autě tři dvacetiletí kluci. Podle informací, které mám od jejich vrstevníků, v tom byl krom nepřiměřené rychlosti, jak informovalo zpravodajství, s velkou pravděpodobností alkohol. Kdyby je zastavila hlídka policie, tak by dostal pokutu třeba 10 tisíc. Já vidím ten nepoměr v té nebezpečnosti. Opomenutím nebo lajdáctvím v papírech vyrobím dost problémů, ale nikoho neohrožuju, tady vyhasly 3 mladé životy.

            Prostě jen říkám, že v dnešních technických možnostech by to mělo vyhodit nepojištěného okamžitě, ten by měl být upozorněn (a to upozornění zpoplatnit plus následně pokuta) ne mu to doměřovat po třech letech.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Viktor Dlouhý 
    Účastník

    Osobně se setkávám nejčastěji s případy, kdy lidé zapoměli trvale vyřadit vozík či motorku co mají rozebrané někde ve stodole a v takových případech dle zákona příspěvek platit nemusí protože vozidlo nebylo provozována, jenže ČKP to jaksi nezajímá a příspěvek klidně vymáhají, to aby se člověk obracel na soud.

    Dále se stává, že někdo koupí ojeté auto a přijde mu sankce za období před prodejem (původní majitel či autobazar neplatili povinné ručení), to se dá snadno doložit kupní smlouvou a ČKP pokutu smaže.

    Pak jsou případy, kdy někdo koupí auto, řádně ho hned pojistí, ale na úřadě dostane nový techničák za původní popsaný a novou SPZ, rázem nesedí dva ze tří ČKP sledovaných údajů (číslo TP, SPZ, VIN) a už se vozidlo jeví pro ČKP jako nepojištěné. Také toto se dá snadno vyreklamovat.

    No a sem tam přijde i notorický neplatič, který neví že od 1.1.2009 je za každý den provozování vodidla bez povinného ručení sankce.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Pro doplnění informací si dovoluji konstatovat, že do dnešního dne, 17.8.2012, mne nikdo z ČKP nekontaktoval.

    Stále si myslím, že by měli.

    4

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Vážení přátelé, musím napsat že celý případ je již úspěšně vyřešen.

    Dovolím si osvětlit několik informací o ČKP, které asi nejsou moc veřejně známé:

    1, jistě si umíte najít na webu informace o pojistitelovi vozidla dle SPZ. Byť je toto pod hlavičkou ČKP, samotná ČKP podle nich nepostupuje a neřídí se jimi.

    2, Samotný zápis dle bodu 1, ještě neznamená, že vás ČKP nebude upomínat!!!

    3, Mají úžasný program, kde dávají dohromady 3 data. Klienta, SPZ a VIN. Pokud náhodou uděláte překlep – chybu, to byl můj případ, upomínají.

    6

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Opakuji, byla to moje chyba, kdy jsem na vlastním POV měl špatná data.

    Tímto se takto veřejně v naší komunitě ČKP omlouvám.

    V třetí upomínce mi teprve popsali, jaká data jim nesedí, prostě popsali co porovnávají.

    Allianz na moji žádost data opravila – opět dík za rychlé vyřešení, vyřešil jsem to s Allianz jedním emailem (!), poslali na ČKP sestavu klientů kde bylo již vše opraveno a ČKP mi následně poslala dopis, že je vše již OK.

    Dokonce tam byla i věta o omluvě za způsobené možné komplikace !!!

    Prostě “kovářova kobyla”.

    Děkuji za vaše názory v tomto vlákně.

    JV.

    6

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Viktor Dlouhý 
    Účastník

    Já ještě doplním, že sledované údaje o vozidlech jsou tři: VIN, číslo TP a SPZ, pokud dva z těchto údajů jsou špatně či zcela chybí vozidlo se v jejich registru jeví jako nepojištěné byť pojištěné je. Tato situace nejčastěji nastává, když si klient pojistí auto z dovozu ještě před zaregistrovánmí na úřadě a pak opomene dohlásit SPZ a číslo TP.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Viktor Dlouhý 
    Účastník

    Pěkně zavádějící článek na novinkách: http://www.novinky.cz/finance/294614-slozenky-na-dluzne-povinne-ruceni-jsou-ze-dvou-tretin-neopravnene.html

    Nejedná se vůbec o složenky na dlužné povinné ručení, ale o sankci za nepojištěné vozidlo. Jinak je v něm ale popsána běžná praxe ČKP, kdy dělá dlužníky i z lidí, co mají vše v pořádku, viz: “Musí doložit, že dlužníky nejsou. Nejprve z vás tedy někdo udělá dlužníka a vy se tomu musíte bránit.” Nemělo by to být naopak, že by nejdříve ČKP musela doložit že provozuji nepojištěné vozidlo? Tak je to totiž uvedeno v zákoně.

    5

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Jiří Wandas 
      Účastník

      me taky par mesicu po koupi auta z dovozu poslala vyzvu k uhrazeni asi 3 mesicu .

      v ty dobe byl za prve problem na strane pojistovny kdy na smlouve bylo uplne jine auto, spz , technicak, jen vlastnik jako ja tam sedel. presto ze jsem tam poslal potvrzeni od pojistovny tak to furt zustalo otevreno a furt mi tvrdili ze cekaj na vyjadreni Kooperativy, 10x jsem volal do Kooperativy kdy racej dodat udaje do systemu ckp a dodnes nejsou dodany. je to boj s vetrnymi mlyny.

      Znama si koupila od sousedu auto a taky prisel dopis na zaplaceni pojistneho v dobe kdy nebyla jeste majitelkou. tam se akorat menila spzetka

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Já se tady přidávám a volám hlasité POZOR !!!

    Pozor při zrušení smlouvy od Allianz.

    Klidně tam může být schovaný ještě i přívěs a malé moto a rázem jsou NEpojištěny.

    4

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Stále stejné tema.

    Desítkám tisíc motoristů hrozí neoprávněné exekuce

    16.12.2013, 12:01

    http://www.novinky.cz/finance/322193-desitkam-tisic-motoristu-hrozi-neopravnene-exekuce.html

    2

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Vymáhací štvanice na tisíce řidičů by měla letos skončit

    Vymáhací štvanice na zhruba 70 tisíc řidičů ročně, kteří dostávají od České kanceláře pojistitelů (ČKP) neoprávněné výzvy a složenky k doplacení povinného ručení pod hrozbou exekuce, byť ho ve skutečnosti nedluží, by letos měla konečně ustat…..

    http://www.novinky.cz/finance/333334-vymahaci-stvanice-na-tisice-ridicu-by-mela-letos-skoncit.html

    13.4.2014, 07:45

    rád bych tomu věři, ale obávám se, že ten nový systém výměny dat nedude, tak jako mnohé, fungovat.

    Víte o tom, že byl v únoru předložen:

    Návrh pojišťovacího zákona – K většímu pořádku v nahánění neplatičů by mohl přispět v únoru předložený návrh zákona „o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem nepojištěného vozidla“ … viz odkaz na článek.

    2

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Rozsudek Ústavního soudu zcela rozbil stávající praxi České kanceláře pojistitelů

    24.4.2014


    vkládám část článku


    Včerejší rozhodnutí Ústavního soudu v Brně jednoznačně popřelo argumentaci České kanceláře pojistitelů vůči českým motoristům. Ta každoročně rozesílá bezmála půl milionu výzev na zaplacení „příspěvku nepojištěných“. Soud konstatoval, že jeho cílem je sjednotit rozkolísanou judikaturu obecných soudů v oblasti sporů o povinnosti vlastníka vozidla k placení příspěvku do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (§ 24c zák. č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla).

    Toto rozhodnutí dává za pravdu oponentům České kanceláře pojistitelů a výslovně uvádí že:

    1) Povinnost uzavřít smlouvu o pojištění odpovědnosti je spojena s provozováním vozidla, resp. ponecháním vozidla na pozemní komunikaci, nikoli však s pouhým držením vozidla, které provozováno, resp. ponecháno na pozemní komunikaci, není.

    Z této formulace jednoznačně vyplývá, že samotná registrace v registru vozidel a vlastnický vztah k danému vozidlu nezakládá povinnost platit pojištění odpovědnosti. Tato povinnost vzniká až v okamžiku provozování na pozemních komunikacích.

    2) Lhůta 30 dnů po obdržení výzvy od České kanceláře pojistitelů nemůže být v žádném případě považována za prekluzivní, ale je pouze lhůtou pořádkovou. Přitom o domněnku prekluzivního charakteru třicetidenní lhůty se Česká kancelář pojistitelů opírala ve stovkách soudních řízení, kdy odmítala akceptovat obhajobu protistrany s odůvodněním, že lhůta uplynula.

    Z pohledu iniciativy STOPČKP.cz se jednoznačně otevírá prostor k znovuotevření těch případů, kdy motoristé zaplatili na základě výhrůžek České kanceláře pojistitelů, či jí najatých soukromých inkasních agentur, požadované sankce. Došlo tak k neoprávněnému obohacení kanceláře pojistitelů na úkor českých motoristů………..


    http://www.stopckp.cz/pribehy-z-praxe/tz-rozsudek-ustavniho-soudu-zcela-rozbil-stavajici-praxi-ceske-kancelare-pojistitelu.html

    4

    1
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account