Zobrazeno 14.848x

Zvolené téma obsahuje celkem 31 odpovědí. This post has been viewed 14849 times Do diskuze (9 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Anonymní uživatel a poslední změna proběhla 6 roky, 5 měsíci. This post has been viewed 14849 times

  • Autor
  •  Anonymní uživatel

    Dobrý den kolegové.

    Právě jsem dokončil nový ekonomický model pro finanční modelaci chování investiční složky IŽP.

    Tento finanční model zohledňuje mimořádné vklady, předčasné výběry, změny alokace portfolia v průběhu života, stornoprovize, předčasné ukončení smlouvy včetně dodaňování a stornoprovizí, reálnou hodnotu peněz, různé konstrukce IŽP s počátečními jednotkami i počátečními náklady.

    Modeluje to cashflow v čase na až 40 let po jednotlivých měsících pro klienta, ale i pro pojišťovnu, investiční společnosti i distribuční kanál.

    Cvičně jsem tam vyplnil několik produktů. Zatím tady vyvěšuji Clever Invest od Generali, ovšem nedohledal jsem k němu všechna info. Především mi tam chybí hodnoty provize pro distribuci a dělbu man. fee z OPF. Tyto hodnoty jsem zatím vyplnil jen tak orientačně. Rovněž jsem orientačně vyplnil i další náklady zapojených subjektů. Fondy jsem vyplnil nahrubo. Přesně je zatím u tohoto produktu pouze konstrukce na straně pojišťovny.

    Nicméně i tak bych řekl, že z toho lezou některá docela pozornosti hodná numera. Vyplnění vstupních dat pro 1 případ mi trvá 30 vteřin až 2 minuty. V extrémním případě to někomu může trvat 15 minut. Oproti mým předchozím modelům tedy velká úspora času. Vše propojeno a automatizováno s postupy výpočtů.

    Pokud bude mít někdo zpřesňující info k tomuto produktu, tak to zde vyvěsím nakrmené přesnějšími daty.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Richard Coufal 
    Účastník

    Která zpřesňující data by jste potřeboval?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      Libovolné zpřesňující informace. Ale nejvíc cítím informační deficit v provizním nastavení a při porcování medvěda z management fee u fondů. I nějaké konkrétní fondy tam můžeme dosadit.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Vašek Kott 
        Účastník

        Dávám odkaz na Produktové listy, kde píší o zvýšení mfee na 2%….

        “…Hodnota management fee je započtena v ceně jednotky. Z toho plyne, že s příchodem Dolce Vita vzrostl management fee i u ostatních investičních pojištění Generali na hodnotu 2,0 %. Tj. pojištění se zdražilo všem současným klientům….”

        Jestli opravdu podražily poplatky i stávajícícm klientům, osobně potvrzeno nemám.

        http://www.produktovelisty.cz/pojisteni-osob/clanky/357-dolce-vita-podruhe.html

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Vašek Kott 
          Účastník

          Edit: ta problematika 2% mfee se tu na serveru již řešila, ale nedořešila…

          0

          0
           | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel

          Kdyby k tomu došlo,tak je to zralé na napadení platnosti smlouvy. Takoví amatéři tam snad nepracujou ne? Vždyť by to zásadně poškodilo zákazníka.Změna v management fee je hodně bolavá. Můžu to zkusit srovnat .

          1

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Vašek Kott 
            Účastník

            je pravda, že takové rušení smlouvy “od počátku” by mnoha lidem přineslo užitek, o kterém ani netuší :-)

            Future, Genio, Lvíček,…

            Jestliže se navyšuje mfee pojišťovny z již tak brutálních 1,6% na neuvěřitelná 2%, tak to není o tom, že by tam pracovali amateří, ale …(nechť si každý dosadí sám)

            Otázkou je, proč to Generali vůbec dělá…

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Kdyby se ta informace potvrdila,tak to amatéři jsou. A začínám přijímat tyto klienty na vymožené odškodné za succes fee.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Máte to tam s tou změnou. Na modelovém případu by to klienta bolelo asi 75 tisíc v nominálu a asi 30 tisíc v reálu.

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Prášil 
            Účastník

            Generali není jediná pojišťovna. ING musela zase snížit tento poplatek, protože např. u českých akcií a ze strany pojišťovny dosahoval poplatek nad 4%, (snížení výkonnosti pro klienta), poplatek se snížil i ze strany fondů, poplatky se docela často mění. Aegon měl vybrané fondy zadarmo, pamatuji si, jak se to v ZFP prodávalo. Na stránkách v té době opravdu měli uvedenou 0, dnes poplatky jsou již zavedené nebo zveřejněné? Věřím, že to nejsou jediné pojišťovny, Už jsem psal, že poplatky se mění a že je nesmysl počítat něco na 30 let dopředu. Poplatky se mohou měnit a klient nenadělá vůbec nic. Proto nechápu kolegy, kteří v tomto směru porovnávají produkty, dnes je to tak, zítra je to jinak.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Vašek Kott 
            Účastník

            Pojistky bez mfee na straně pojišťovny jsou spíše v menšině.

            Aegon a ZPF jsme probírali v jiném vlákně.

            Osobně se domnívám, že porovnávání pojistek i v tomto směru je užitečné, jelikož na tento problém zároveň upozorňuje. Což je v konečném důsledku dobře pro klienta.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Základní konstrukce finančního nástroje by se ovšem měnit měnit neměla, pokud se produkt uzavírá na dlouhou dobu. Pokud by tomu tak bylo, tak mají spotřebitelé velice silnou páku na soudy, které by platnost takových finančních nástrojů mohly zrušit. Existují soudní rozhodnutí, kdy byla účinnost obchodních kontraktů zrušena, kdy nebylo možné z kontraktu vyčíst algoritmus fungování obou stran z kontraktu. Změna poplatků v IŽP v průběhu životnosti takové smlouvy je sebevražda pro pojišťovnu, protože samotná existence tohoto nástroje je postavená na velmi dlouhodobé návratnosti. A kdyby do toho ještě retrospektivně pojišťovna zasáhla, tak to zcela zásadně naruší ekonomická očekávání zákazníka tím, že změní ten algoritmus fungování.

            Je přípustné, aby klient nesl tržní riziko. Je přípustné, aby klient nesl kreditní riziko. Ovšem je zcela nepřípustné, aby klient nesl riziko změny sazebníků nákladů.

            Za něco, co lze ještě tolerovat, je třeba indexace administrativního poplatku o inflaci, ovšem i to je velice diskutabilní, jestli na to má finanční nástroj tohoto typu nějaké právo. Spíš se domnívám, že nemá.

            Finanční modely jsou nutné. Samozřejmě, že nikdy nejsou 100% spolehlivé. Ovšem nespolehlivost finančního modelu IŽP leží ve větší části spíše v neznámé v podobě skutečné výkonnosti fondů. V oblasti nákladové predikce je to velmi přesné. Nedokážu vyčíslit hladinu spolehlivosti, ovšem změna pravidel v průběhu hry není zrovna běžným jevem. A pokud to někdo dělá, tak si je ještě potřeba položit otázku, kolik % obchodních případů z celkového trhu je tímto jevem zasaženo. Můj pocit je, že přes 90% obchodních případů je tím nezasaženo.

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Prášil 
            Účastník

            Vzhledem k tomu, že největší pojišťovna v ČR zatajuje poplatky, tak to možná bude více než 10% (pojišťovny). Jinak ČP již vydala přehled poplatků, ale samotný manažer ČP mi tvrdil, že nejsou uvedené všechny, odhaduji, že stále není uveden poplatek za správu ze strany fondů.

            Když pojišťovny poplatky snižují, tak je mohou i zvyšovat, například Allianz poplatek za správu fondu snížila až o 50% a pak zvýšila. U ING se v čase zdražovalo a zlevňovalo a zase zdražovalo:-) Pozor tak se neděje pouze u IŽP. Více v příloze

            Investiční společnost České spořitelny zase citelně snižovala poplatek.

            Nějak to nestuduji, protože mě to nezajímá, ale věřím, že to nejsou jediné pojišťovny.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Chápu, že pojišťovny zdražují pro nové klienty. To je úplně okej. Ale retrospektivně zasahovat do produktu, který je třeba prvních 7 let disponibilní hodnotou pod vklady při optimistických očekáváních, není zrovna košer.

            Zeptám se naprosto konkrétně pléna. Zažil někdo nějakou z následujících situací:

            a)Dopis/výpis oznamující změnu mng fee ze strany pojišťovny?

            b)Dopis/výpis oznamující změnu mng fee u OPF?

            u stávající uzavřené smlouvy?

            Nedokážu si to v praxi vůbec připravit. Kdyby takový dopis přišel mně, tak to okamžitě zveřejňuji do všech světových stran a podávám na ně žalobu pro podvodné jednání.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Vašek Kott 
    Účastník

    Možná hloupý dotaz, ale odemčení toho souboru je placené(dle informací v souboru). Čili lidé, kteří Vám dodají informace, které poptáváte kvůli vylepšení souboru, si za případné následné využívání budou muset zaplatit?

    Nebo mi něco uniklo?

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Dobrý večer Ondřeji,

    netuším, kolik Vám to dalo práce, ale smekám. Podobný nástroj k dekompozici IŽP a následné analýze vnitřních dějů a života samotné smlouvy v čase mi dlouhou dobu chyběl.

    Finální výstup s vyčíslením celkové výhodnosti “spoření” přes IŽP nemá chybu. Tvrdá čísla a neoddiskutovatelná fakta. Dovolím si tvrdit, že teprve tady klient definitivně pochopí, pro koho ze všech čtyř stran (klient, zprostředkovatel, pojišťovna a fond) je IŽP skutečně “výhodné”. Cena 2.900,-Kč bez DPH je královská, návratnost této investice mi vychází u prvního, maximálně druhého klienta. Možná bych trošku zapracoval na designové stránce u finálního PDF výstupu, ale to už je drobnost.

    Pošlete mi prosím do soukromé pošty fakturu s platebními instrukcemi, děkuji.

    3

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Nechci tvrdit, že něco takového neexistuje, ale v životě jsem nic takového u klienta neviděl a to jsem těch dopisů přečetl pěknou řádku (alespoň těch od pojišťoven). Bohužel se mi příspěvek nechce přidat jako reakce na Ondřeje Zárubu ( o změně mng fee ze strany pojišťovny)

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Lada Pěkná 
    Člen

    Kalkulačka je to pane Záruba perfektní a věřím, že je za tím hodně hodin práce, pro mě je to bohužel drahé. Dneska jsme si tuto kalkulačku promítali na poradě a zkoušeli s ní pracovat, argumentačně je to parádní. Poradcům, kteří se zabývají životním pojištěním to může hodně pomoct, to uznávám. Těch čísel je tam strašně moc a neumím si představit, že bych to nechala klienta studovat, takže pro mě by byl asi nejlepší ten výstup se sloupci, který mi přijde pro klienta nejvíc srozumitelný. Nechcete trošku slevnit ? Třeba KFP má podobné kalkulačky v řádu za stokoruny :0)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      Dobrý den,

      no se zamčenou jste toho asi moc nevyzkoušeli:-)

      Ale i tak jsem rád, že si má práce získala Vaší pozornost.

      Samozřejmě je vždy na poradci, co klientovi ukáže a co ne. Na tom výstupu je toho tolik,aby každý poradce byl neprůstřelný v tom, jak dospěl k takovým výsledkům (zvláště pokud tyto výsledky mohou působit některým jejich klientům nemalé rozpaky) , protože samozřejmě nejčastější obranou konkurence proti výpočtům je tvrzení “máte tam chybu” nebo “to je moc zjednodušený výpočet”. Po předložení takových výpočtů můžete říct s klidem na tváři kouzelnou větičku “kde mám tu chybu?:-” . Ubezpečuji Vás, že je to mocná zbraň v takových diskusích.

      Všechno má svou cenu a výroba něčeho takového i zkušenému ekonomovi se zkušenostmi s těmito typy nástrojů nezabere jedno odpoledne. Jsem toho názoru, že takový zkušený ekonom to kupuje za řádově max 10% vlastních výrobních nákladů. Pro firmy jsem schopen nějakého individuálního jednání. Vše je o počtu lidí. Když si to koupí parta lidí z jedné firmy, tak jim to rozhodně neprodám za plnou cenu na osobu. To je jasný. Ale u jednotlivce určitě zlevňovat nebudu. Návratnost té investice je skutečně jedna návštěva u klienta, který IŽP má. A jestli konkurence něco prodává levněji, tak to risknu, že si to moji potenciální zákazníci koupí od ní. Protože si myslím, že je to fér cena pro mě i zákazníka odpovídající kvalitě.

      Když mu na tom namodelujete několik scénářů, co se může stát vč. daňových změn, různé délky smlouvy atd., tak u něj budete za takovou frajerku, že už nikdy přes práh svého domova nepustí nikoho jiného.

      V ceně je i krátká instruktáž, jak se s tím má zacházet.

      Je to relativně výpočetně robustní, ovšem tvorba nepřesných a problematiku zjednodušujících modelů není můj obor. Někomu se to může zdát drahý, ale kdo chce kvalitní počítání, ten to ocení. Snažím se vždy, aby ten, kdo je mým zákazníkem, získal náskok před tím, kdo není. Základem je mít dobré a kvalitní informace. A já místo toho, abych je zákazníkům po malých částech dával, tak je učím si je opatřovat. Parafrází slavného výroku o nasycení hladových by se dalo říct, že prodávám pruty s instruktáží, jak je používat k rybaření:-)

      Tahle kalkulačka slouží především k vydělávání peněz a nikoliv k nějakým sranda hobby porovnáním. Cílový zákazník je někdo, kdo je v terénu s klienty a potkává se s těmi to produkty.

      Každopádně jsem rád, že jste mě tu takhle veřejně pochválila. Díky.

      2

      1
       | Odpovědět privátně
  • A máme z toho prodejní portál, ne-li e-shop :-))

    0

    6
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Dobrý den kolegové,

    Udělal jsem pár drobných změn ve výstupu analýzy z65. Některé grafy by možná bylo záhodno pojmenovat “podíl na lupu” :-)

    Taky jsem někde vygoogloval, že provize je 165% RP pro tento tarif, tak jsem to upravil. Ostatní náklady na uzavření smlouvy mimo finanční instituce jsem zatím vynuloval, aby to nemátlo.

    Udělal jsem tři varianty na 1500 Kč 35 let, 100% akciový fond, 100% smíšený fond a 50% akciový fond + 50% dluhopisový fond. Je to bez mimořádných vkladů.

    Plus tam máte jen tak pro srandu 100% akciový fond po skutečné délce trvání 30 let, 25 let, 20 let, 15 let a 10 let. To jsou teprve numera hodná pozornosti:-)

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Pokračování 1

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Pokračování 2

    2

    1
     | Odpovědět privátně
    •  Lada Pěkná 
      Člen

      Děkuji pane Záruba, jsem ráda, že pořád pracujete na dílčích vylepšeních. Možná to nakonec dopadne tak, že se na kalkulačku složíme ve skupině a zakoupíme ji, ty výstupy s vyčíslením jsou fantastický a klientům to neskutečně otevírá oči. Dám vědět :0)

      1

      1
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account