Zobrazeno 498x

Štítky:  

Zvolené téma obsahuje celkem 4 odpovědi. This post has been viewed 499 times Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Jan Skrbek a poslední změna proběhla 1 měsíc, 3 týdnů. This post has been viewed 499 times

  • Autor
  •  Jan Skrbek 
    Účastník

    Dobrý den,
    řešíme nyní s klientem tuto záležitost. Přišlo mu vyúčtování elektřiny o cca 20.000 Kč vyšší než obvykle. S elektrikářem se tak dlouho pídili, až zjistili vadu u čerpadla, které běželo bez přestávky. Na vině byl nějaký spínač v ceně cca 400 Kč.
    Nyní pojištěn u pojišťovny, kde to tzv.technická porucha neřeší.

    Můj dotaz zní, zda umí někdo takto zvýšenou spotřebu pojistit v rámci pojištění domácnosti ?

    Děkuji za odpovědi.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Obávám se, že výše popsaná škoda není pokazatelná.
    Klidně mohl topit přímotopem a nyní najít tento problém. Výsledek by byl stejný, účiník se neměří.
    Toto píšu nejen jako pojišťovák, ale jako původem elektrikář s dlouholetou praxí nejen na zkušebnách.
    Jednoznačná chyba klienta.
    Je divné, že by to čerpadlo nevyhořelo, stejně jako je divné, že by pouhý motor čerpadla udělal 20.000 škody. Pozor, 20.000,-Kč škody navíc, protože kdyby bylo vše OK, potom by přece také mělo to čerpadlo zapínat.
    Klidně bych to nazval jako “pokus o pojistný podvod”.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Skrbek 
    Účastník

    Dobrý den Jirko, děkuji za názor a vezmu to od konce.
    O pojistný podvod nejde, to vás uklidním dopředu, protože klienta znám cca 33 let a to on nemá zapotřebí. Žádný jiný spotřebič se tam neumisťoval, to byl můj první dotaz. Čerpadlo bohužel běželo celý rok, sám elektrikář z toho byl překvapený.
    Mě spotřeba překvapila též, ale 20.000 Kč na kW je cca 5000 kW za rok. Na hodinu to pak cca 500 W, takový motor čerpadlo nemá, ale když připočtu poplatky spojené s dodávkou elektřiny, tak to bohužel pro něj vychází.
    Stávající pojistná smlouva takový problém neřeší.
    Proto pokládám dotaz, zda máte někdo nápad, která pojišťovna by takovéto riziko (něco finanční škoda po technické poruše ???) měla obsaženo ve svém produktu.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Ivan Špirakus 
      Účastník

      Myslím, že žádná :) Tohle je natolik atypická situace, že to jistě nikoho nenapadlo. Stejně je to divné, mě chodí vyúčtování elektřiny 3x za rok, měl na to přijít dřív.
      Tohle je do budoucna spíše řešitelné technicky – jako třeba průběžné odečítání spotřeby s přenosem do apky na mobil atd. Na mimořádný nárůst se tak přijde docela rychle a škoda je minimální – viz https://www.innosvet.cz/

      Na podobném principu je sice řešena škoda vzniklá únikem vody po havárii (náklady na vodné a stočné) a tohle už se docela běžně pojišťuje, ale u té elektřiny jsem o tom ještě neslyšel … prostě pojištění není (a nemůže být) na všechno :)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Jan Skrbek 
    Účastník

    Děkuji za odpovědi všem a uzavírám tím téma.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account