Desatero etických standardů pro oblast neživotního pojištění:
1) Zájem klienta o řádnou pojistnou ochranu je nad zájmy distributora pojištění i nad zájmy pojišťoven.
2) Služba klientům je nad zájmy pojišťoven i distributorů pojištění o zisky z pojistných smluv.
3) Důvěru klientů je třeba posilovat, nezklamat, chránit a pracovat na dobré pověsti celého oboru pojišťovnictví. Férovým, spravedlivým přístupem ke klientům i k pojišťovnám je třeba tuto důvěru posilovat jak ze strany pojišťoven, tak ze strany distributorů pojistných produktů.
4) Dárky klientům či obdobné nepeněžité či peněžité odměny a zvýhodnění jsou nepřípustné.
5) Používání nejasných, klamavých, zavádějících či lživých informací jak vůči klientům, tak vůči pojišťovnám, je nepřijatelné. Informace nechť jsou sdělovány jasně, srozumitelně, přiměřeně k situaci.
6) Mlčenlivost pojišťoven i distributorů je samozřejmostí.
7) Rozsah pojistných podmínek je přiměřený, jedna až dvě strany formátu A4 pro každý druh pojištění. Klienti nechť jsou s pojistnými podmínkami distributory vhodným způsobem seznamováni. Výluky nechť jsou zřetelně vyznačeny v pojistných podmínkách.
8) Při oznamování pojistné události si všechny strany vycházejí vstříc, nejasnosti si bez prodlení objasňují.
9) Pojistné podvody, pokusy o pojistné podvody jsou nepřijatelné. Nejen ze stran klientů, zprostředkovatelů, ale i pojišťoven.
10) Kdo prokazatelně opakovaně poruší (či nedodrží) uvedené standardy, nemá mít legální možnost dále působit v oboru pojišťovnictví, v žádné pozici.
Kolegové, co na výše vypsané desatero říkáte? Jaký je Váš názor na povinné členství v profesní organizaci, jako podmínka práce v pojišťovnictví, kdy by při třetím porušení uvedených pravidel následoval zákaz činnosti v pojišťovnictví…?