Zobrazeno 7.164x

Štítky:  

Zvolené téma obsahuje celkem 51 odpovědí. This post has been viewed 7165 times Do diskuze (23 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Anonym a poslední změna proběhla 7 roky, 6 měsíců. This post has been viewed 7165 times

  • Autor
  •  Anonym

    Zkusím zde nakousnout téma, které se mi v poslední době honí hlavou a budu ráda za každou reakci. V poslední době jsem procházela on-line inzertní weby a zjistila, že povolání finančního poradce je méně žádané, než práce uklízečky, skladníka, nebo jiného manuálního dělníka. Všimli jste si také poptávek nezaměstnaných, kteří v prvním řádku napíší hledám jakoukoli práci, ale v poslední větě zazní ono NE finanční poradenství, NE MLM, Ne pojišťování?

    Vážení kolegové, není opravdu již načase se zamyslet nad tím, jak nám někteří naši kolegové, vydávajíce se za “finanční poradce” škodí? Není již načase se začít zabývat prestiží našeho povolání?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Simona Teichmanová 
    Uživatel

    tuhle jsem doslova zařvala, protože na mě z nějakého zpravodajského webu, kde zároveň inzeroval server nějaké personální agentury, vykoukly tři pozice – pro vš (už nevím co), pro sš (taky už nevím co), ale pro “vyučené” tam byl “hypotéční poradce”.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Lukáš Holý 
      Uživatel

      Takové selektování není zcela na místě, stejně jako Česko má ve fotbale svého Pavla Nedvěda, ač žádný velký úspěch nevlastní, tak i mezi vyučenými lidmi, se může najít inteligentní a schopný materiál. :) Na druhou stranu je třeba tento materiál sám důkladně vyhledat a prověřit, nikoliv nabízet možnost každému, kdo má přístup k síti. Odmítám však třídění lidí do skupin podle vzdělání, dokud nezjistím kvality daného jedince.

      4

      2
       | Odpovědět privátně
      •  Martin Dratva 
        Účastník

        Dobře pane kolego, ale brát do oboru vyučené? :( Pořád si myslím, že naše práce je i o všeobecném přehledu, takže minimum bych viděl opravdu na SŠ včetně maturity.

        Trochu to souvisí i s onou prestiží naší branže – jak potom ukázat lidem, že naše povolání je prestižní, když budeme za chvíli náborovat lidi s praktickou školou?

        4

        1
         | Odpovědět privátně
        •  Lukáš Holý 
          Uživatel

          Dodělat si maturitu přeci dnes není nic nemožného..

          Navíc jeden papír z vás lepšího člověka neudělá.

          8

          1
           | Odpovědět privátně
        •  Tomáš Bílek 
          Účastník

          Pane kolego, myslíte že v oboru bude lepší vystudovaný poradce s průmyslovou školou anebo vyučený prodejce automobilů, který se setkává s obchodními příležitostmi a minimálně povinným ručením od prvního ročníku?

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Ondřej Mašek 
            Uživatel

            Průmka. Potkal se na škole s matematikou. Světe div se, ona je ve finančním poradenstvím celkem důležitá.

            Pokud dáváte na první místo obchodní dovednosti, tak sháníte dealery smluv a ne finanční poradce.

            1

            2
             | Odpovědět privátně
          •  Tomáš Bílek 
            Účastník

            Chcete říct, že obchodník nemůže dělat finanční plány dobře? To bychom se asi moc neuživili, kdybychom neobchodovali. Ve 14ti letech člověk většinou úplně netuší, co by chtěl dělat, takže pokud má člověk zájem a dokáže se učit, nevidím problém nabrat člověka bez maturity. Je to o jednotlivci.

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Ondřej Mašek 
            Uživatel

            V případě obchodování máte samozřejmě pravdu. Obchodování je zprostředkování. Tam je finanční plán je marketing. Dobrý obchodník straší, lže, motivuje, manipuluje. Prostě děla maximum pro to, aby klienta přiměl k nákupu. Tam otázka vzdělání nehraje roli. Ale o tom tato diskuze není.

            Finanční poradenství je přeci o něčem jiném. Poradce jedná v zájmu klienta. Pokud takový člověk není finančně gramotný, tak nemůže být dobrým poradcem. Poradce bez vzdělání a bez zkušeností je jako tornádo. Kam přijde, tam napáchá škody.

            A to je taky jedním z důvodů, proč je finanční poradenství v ČR nadávka. Když si osmnáctiletý vyučený automechanik může říkat finanční poradce, tak není divu. Lákání mladých a nadějných do MLM škodí jak klientům, tak i těm nalákaným. Jediný prospěch z toho mají ti lákající.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Tomáš Bílek 
            Účastník

            V určitých věcech s Vámi naprosto souhlasím, ale pořád mám názor, že na vzdělání úplně tak nezávisí. Můžete mít studenta s obchodkou, který utratí všechno co má a natož aby rozuměl finančním produktům. V tomhle spíš záleží na vychování. A podle mého dobrý obchodník prodává na principu win-win, jak klient, tak obchodník musí být spokojeni, přeci nemusíme lhát, abychom dobře prodávali:)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonym

            Pocit spokojenosti moc nesouvisí s tím, jestli prodejce říká pravdu. A dokonce prodejce si může myslet, že říká pravdu, a může to být úplně jinak.

            Tenhle tejden jsem narazil na jedné akci na obchodníky z ČSOB (Václavské náměstí P1- výkladní skříň). Přepis našeho rozhovoru:

            ČSOB:Kde máte firemní účet?

            OZ: V KB.

            ČSOB: To víte, že krachujou?

            OZ: Nevím.

            ČSOB: Už to tak je. Societe General je táhne ke dnu.

            OZ: A jak to dělá?

            ČSOB: To je složitý.

            OZ: Jsou to dvě firmy. A KB moc pohledávek za SG nemá.

            ČSOB: Jenže kam šáhnou hned jak jim dojdou prachy?

            OZ: Myslíte vyvádění aktiv?

            ČSOB: Ne to ne. To je spíš taková psychologie. Ty klienti KB utečou kvůli SG a bude na ní run.

            OZ: No to asi ne.

            ČSOB: Stejně jsme stabilnější banka.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Tomáš Bílek 
            Účastník

            Peklo…A nikdy se nedozvíme, jestli ten člověk byl vyučenej, nebo měl tři vysoký…

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonym

            To byl ing

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Karel Chocholoušek 
            Uživatel

            Nemyslím si, že je to úplně o vzdělání, spíš o vzdělávání, respektive ochotě se vzdělávat. Jasně, v každém věku si člověk může dodělat maturitu, vystudovat vysokou školu, ale to ještě neznamená, že z něj bude dobrý finanční poradce. Každopádně se přikláním pro tuto činnost k nějaké certifikaci. Ne ale takové jako je Z38, tuto “zkoušku” zvládne snad každý, kdo dělal autoškolu.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Jiří 
    Uživatel

    Obávám se, že proti tomuto trendu jsme bezmocní. Na jedné straně jsou tu armády obchodních sítí, které slibují finanční poradenství a přitom prodávají standardizovanou sadu produktů, prodejci jedné instituce, kterým se zalíbilo užívat titulu poradce. Jediný, kdo v tomto může něco udělat je stát. Stanovit jasná pravidla pro naši práci, jasná a jednotná pravidla pro činnost poradenských společností.

    Nastavením systému minimálních znalostí, vzdělání a zkušeností pro poradce by se trh vyčistil a povolání finančního poradce dostane prestiž, která mu náleží.

    Stejně tak by měli být nastaveny, regulovány a sledovány mateřské společnosti. Měli by být jasně stanovená norma, třeba na bázi ISO – tu by si mohlo dovolit a dokázalo realizovat jen několik málo, možná 5, společností, které by byli zárukou kvality výstupu.

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Martin Viktora 
    Účastník

    Poradce nebo uklízečka? Myslím, že si často při pohledu na portfolio klienta a při navrhování potřebných změn a likvidaci nepořádku ve smlouvách jako uklízečka opravdu můžete připadat.:-)

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Simona Teichmanová 
    Uživatel

    to Martin: tak jsem vlastně původně ten titulek chápala :-D. na druhou stranu: mám klientku, pracuje jako překladatelka, hodinová sazba jí vychází na 130 Kč/h. Což je cena uklizečky objednané přes agenturu. Při současné nivelizaci mezd normální situace.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Prestiž ” finančního poradenství” je velmi diskutované téma…Pro mne osobně je finanční poradce pouze ten,kdo je nezávislý, t.j. komu já jako klient za rady přímo a tvrdě platím. Všichni ostatní,kteří pracují za provize pojišťoven a finančních domů za žádné finanční poradce považováni nejsou, to si uvědomme. A za současný stav nemůže nikdo jiný zvenčí…

    Pokud klientovi někdo například doporučí jako spoření na důchod IŽP nebo KŽP, tak se nemůže divit, že když se pak klient dozví pravdu o produktu a rizicích ( to, co jsou pojišťovací zprostředkovatelé povinni ze zákona 38/2004Sb.klientovi sdělit), právem se cítí podveden…

    Kde si myslíte, že se asi stala chyba, když ČAP udělala průzkum a zjistila, že si více jak 50 % klientů plete funkce životního pojištění ?

    Udělal chybu klient, nebo – v rámci osobního zisku – finanční poradce, který klientovi “nacpal” Dynamik a spol., aniž jej seznámil s funkcí produktu a riziky ???

    Je to jen a jen vnitřní filozofie každého z nás, pro koho a jakým způsobem pracujeme…

    Doporučení k tomu, aby branže finančního poradenství byla chápána s určitou prestiží je jednoduché – kdo chce, nechť se stane skutečně nezávislým a ostatním nezbývá než dodržovat jednoduchou dikci zákona – sdělovat klientovi všechny funkce a rizika nabízených produktů…

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Pavel Dvořák 
    Uživatel

    Zastávám názor, že pořádek v tomto oboru musí udělat AFIZ, USF, ČNB, Stát.

    Jedinnou cestou, kterou osobně považuji za nejlepší, jsou zkoušky odborné způsobilosti před nezávislími komisemi.

    Písemné, ústní, příklad z praxe.

    Trh se takto rychle vyčistí a finanční poradce bude prestižní povolání.

    Finančním poradcem se dnes může nazývat kdejaký Lojza z chatrče, co maturitu má jen omylem a o prodělal 2 denní proškolení. Když se oholí, hodí na sebe oblek a veme do ruky aktovku, nikdo na první pohled nepozná, že financím rozumí jak koza petrželi a zajímají ho jen provize.

    A poradce, který má znalosti, zkušenosti, silné etické cítění je hozen s tímle Lojzou do stejného pytle a nemůže se nijak bránit, protože k tomu moc možností nemá.

    Prestiž právníků, lékařů, daňových poradců atd. spočívá právě v tom, že ne každý se jimi může stát. Museli prokázat znalosti a teprve pak vykonávat svou profesi.

    Jak by na tom byli oni, kdyby každý kdo si umí vyplnit recept a změřit tlak mohl dělat doktora, každý kdo si přečetl právní minimum by mohl dělat advokáta, notáře atd.

    Jejich prestiž by na tom byla stejně jako ta naše.

    Taky uklízím nepořádek v portfoliích svých klientů. Bohužel většinou po jiných, také finančních poradcích.

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Vážený pane kolego,

    hledejme cesty uvnitř a nespoléhejme se stále, že za nás “někdo” něco vyřeší… Myslím, že se vede diskuze ne o finančním poradenství, ale jen a jen o prodejcích finančních produktů a je jedno, jestli jen jedné, dvou, nebo 16 pojiš´toven, spořitelen a bank.

    Pokud výstupem finančního poradce u klienta bude sepsání smlouvy a inkaso provize od banky či pojišťovny, tak se situace nezmění…

    Jedinou regulaci vidím v kontrole dodržování stávajícího §23 zákona 38/2004Sb., pak se situace může změnit….Jenže v prostředí silných lobby pojišťoven je to asi utopie…. již jsem se na toto téma vyjadřoval, je to pořád dokola…

    A prestiž právníků, lékařů ??? Nevím jak vy, ale já jsem přesvědčený, že jen jejich práce jim pak dokáže dát kredit a ne jen diplom….Copak těch příkladů z praxe je málo ??

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jaroslav Pelant 
    Účastník

    Co se týče prestiže, tak je opravdu velmi bídná. Nadruhou stranu jak někdo tvrdí výše, že za to může naše práce a způsob jednání s klientem, tak má i nemá pravdu. Když to vezmeme obecně, tak těch opravdu dobrých a poctivých finančních poradců je málo a jsou bohužel házeni do jednoho pytle. Nechci se zde zastávat poradců, kteří poctiví nejsou a dělají špatnou pověst svou prací, ale ve většině případů to nedělají schválně. Je na ně neustále vyvíjen tlak ze strany jak vedoucího, tak společnosti, aby vytvořili co největší obrat a je jim už jedno jakou cestou. Chybu hledejme ne v poradcích ale především v jejich vedoucích, protože když přijde nový poradce do firmy, tak ho vedoucí učí jakým způsobem má pracovat a co má dělat. A když už ho od začátku učí, aby dělal jen obrat a ne kvalitní práci, tak jak to asi dopadne. Bude z něj poradce, který zkazí na co sáhne, ale s vědomím, že udělal dobrou práci. On ani neví, že udělal někde chybu, protože jsou všichni rádi že je obrat a to ostatní mu nesdělí. To je důvod, proč naše prestiž tak trpí.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Cipín 
    Uživatel

    Plně souhlasím s posledním příspěvkem! Já sice dělám poradenství 7 měsíců, ale přesto si tvrdím řící, že poradenství dělám(e) dobře a tlak na veliký výdělek za jakoukoli cenu si nepřipouštím. Protože mám hodně klientů sousedů a znamých, který budu potkávat celý život, nedovolil bych si “poradit” špatně, či jen ku vlastnímu zisku. Zákonem bych zakázal používat název finanční poradce všem pojišťovákům různých společností, kteří umí jen jeden až dva produkty a ty stále dokola podepisují. Škodí i poradci z poradenských společností, kteří si chtějí přes léto co nejvíce vydělat a pak nechají klienty na “holičkách”.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jaroslav Pelant 
    Účastník

    A právě o tom mluvím. Díky tomu, že jste terpve krátce poradcem, tak na Vás nasměřuji otázku. Jak si Vy sám ověříte, že jste jim skutečně poradil dobře? U vedoucího? Co když Vám vedoucí řekne, že to máte udělat takhle, ale přitom bude koukat právě na to, aby se udělal velký obrat. Jestliže je ve firmě 5,10,15 tak mu jistě uvěříte, protože si budete myslet, že má spoustu zkušeností a tak, jak Vám řekl to bude nejlepší. Ale v tom je schovaný i ten paradox. Čím déle je ve firmě, tím více má zkušeností a tím více zná triků, jak zvednout produkci za každou cenu. Neříkám, že je to případ Vašeho vedoucího, ale jak poznáte, že jste poskytl těm klientům tu nejlepší službu a jak si ověříte jestli na Vás vedoucí nepoužil nějaký trik?

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Cipín 
    Uživatel

    Asi takhle. Beru to ze zkušeností z jiných týmů, když vidím, jak pracují. Bez servisů, podepisování smluv hned na první schůzce. Sám s vedoucím (na vlastní popud)se snažím klientovi vybrat to nejlepší (ikdyž to za 7 měsíců praxe podle mě nejde) a nejlepvnější. Klidně trávim modelací několik hodin. Protože já sám uznávám dlouhodobou práci s klientelou a nemohl bych se k nim vracet s tím, že jsem jim úmyslně nastavil něco pro můj větší zisk. Samozřejmě je tady případná nechtěná chyba přímo od vedoucího. Na to bohužel přijdu časem, pokud nějaké extra chyby vůbec přišly. Uvidíme za nějaký ten čas.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Martin Dratva 
      Účastník

      Zkušenost z jiných týmů zní také dost nezávisle :) A dlouhodobá spolupráce, když práci děláte 7 měsíců? Také odvážné tvrzení…

      Ne, vážně – nezlobte se, mám šťouravou. Důležité je nenechat se zmanipulovat do sekání IŽP za každou cenu a každému… Je to těžké, ale pokud vydržíte tak ještě rok či 2, klienti začnou volat už i sami.

      Držím pěsti.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Ano, těch poctivých a “hodných” poradců je fakt málo, troufnu si říci, že kdo se za něj považuje, tak se tím asi neživí a má to jako hobby.( anebo je to jinak )

    Ze zkušeností osobních a z jiných webových diskuzí je zřejmé, že vzletné letákové úsměvy spokojených finančních poradců poněkud tuhnou, když jsou realitou tlačeni k pravidelné vlastní produkci bez ohledu na kvalitu…

    I zde, jako i v jakékoli jiné branži platí, že :

    …buď se poradce přizpůsobí firmě, zahodí etiku a bouchá pojistky jako na běžícím pásu,

    … nebo začne přemýšlet o tom, co dělá a někdy je mu stydno ( to je klasický syndrom někoho, kdo se setká při své práci se šizením zákazníka obecně ), ale pracuje dále s tím, že v jeho branži “to tak dělají všichni”,

    …nebo se sebere a jde se zabývat něčím jiným,

    …anebo zkusí v branži hledat jinou firmu s odlišným způsobem pracovních podmínek….

    nic víc, nic míň, ale opravdu nehledejme chyby ve vedoucích, že nás někdo nutí, nebo v tlaku zvenčí a podobně – je to svobodná vůle každého, co a jak děláme.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jaroslav Pelant 
    Účastník

    Ano souhlasím s Vámi, ale dejte jiný příklad. Představte si, že půjdete do hypermarketu, ve kterém jste ještě nebyl a potřebujete koupit plechovku směsi na špagety. Jenže tím, že jste tam nikdy nebyl, tak vůbec nevíte kde to máte hledat. Bud budete hodinu hledat a nebo se logicky zeptáte nějaké paní co tam vybaluje zboží, která ví kde to mají, protože tam pracuje už 2 roky. V tomto příkladě vystupujete jako klient a paní, co vybaluje zboží bude manažer(vedoucí), která má zkušenosti a spoustu praxe.

    Když Vám paní řekne, že to máte hledat ve třetí uličce budete jí věřit?? No jistěže ano, protože si myslíte, že ta paní nemá jediný důvod, aby Vám podala nepřesnou informaci. A je to úplně to samé, jako když nastoupí nováček do naší branže. Taky nebude mít jediný důvod svému vedoucímu nevěřit, protože má spoustu zkušeností a vědomostí. Já zastávám názor, že čím člověk víc ví, tím více a hůře může ublížit. Neříkám, že takto postupují všichni vedoucí, to určitě ne, v tuto chvíli se bavím (pevně doufám) o menšině, která ale páchá neuvěřitelné škody.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Ano, ale úvaha může být i přímější – i nováčkovská fáze má určitou dobu trvání a každý má určitě za vlastní povinnost se v branži vzdělávat i sebevzdělávat…A pokud nechce zůstat v závěsu svého vedoucího, poměrně brzy – v řádu měsíců se již musí orientovat sám a rozlišovat “dobro” od “zla”…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jaroslav Pelant 
    Účastník

    Ano je samozřejmé, že ho vedoucí učí samostatnosti, ale já jsem se bavil o právě těch prvních měsících než bude nováček samostatný.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Žádný vedoucí není modla, i nováček se setkává s kolegy z firmy jak formálně tak neformálně a velice brzo se dá cosi “vytušit”…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Nemyslím si, že různé ISO standarty apod. by v naší branži pomohly. Vždycky se to někdo naučí tak anebo onak. Občas když se bavím s některými poradci odjinud(pojišťovny, poradenské firmy) tak se vždycky najde někdo, kdo té suprové životní pojistce za 3000 v investicích věří, i když o tom má docela slušné znalosti. V této branži nezáleží na vzdělání, ale na brainstormingu zhora. Vždycky bude jeden typ lidí chtít dělat dobré plány a vždy bude ten druhý, který prodá tři životka za 2500 měsíčně a bude spokojen, protože vedení nechválí dobré, znalé a vystudované poradce, vedení vždy chválí produktivní prodejce

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Mimochodem, jako uklízečka jsem si nedávno opravdu připadal, když mi přišlo po ruce životní pojištění za 4500 s pojistnou částkou na smrt 50000, zbytek investice. Klient měl hypotéku na 5milionů a pojistku mu dělal kamarád. jen tak pro “pobavení”

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Pospíšil 
    Uživatel

    Ať žijí dobří kamarádi… :) Budu trochu vulgární, ale to je “HUMUS”!!!

    Tak velký úklid jsem ještě dělat nemusel, ale jinak problémy s “investičkami” musím řešit každou chvilku a někdy to je k pláči.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Dobrý den, pane Bílku , mohu mít dotaz, jak jste s oním “investičkem” u klienta naložil ?

    Děkuji a přeji hezký den…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek 
      Účastník

      Dobrý den pane Suchý, děkuji za dotaz a omlouvám se, že až tak pozdě, nějak jsem na tuto diskuzi zapomněl:)

      Investičko jsem nerušil, bylo tam déle než dva roky, udělali jsme částečný výběr na tři výplaty, které jsme dali na spořící účet, pojistku upravili, aby se v ní spořilo minimálně, zbytek jsem na žádost klienta přesunul do nejméně rizikových fondů a rizika nastavili na vinkulaci hypotéky, v připojištění smrt na roční plat, pobyt v nemocnici, DO úrazu na výši splátky/30

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Lavička 
    Uživatel

    PAn Surný:

    DObrá otazká. Spousta poradců zná pouze zrušit a založit nový. Klasika a klient 2x přijde o počáteční poplatky.

    Jde o konkretní propočet, ale již běžící investičko většinou nerušit.. snižit platbu na minimum.. pokud jde zastavit platbu uplně ale nechat dojít až do konce. A se ziskanými penězi, které do toho dával naložit dle potřeby. to teď těžko soudit, to je podle případu…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Marko 
    Uživatel

    @Tomáš Lavička:

    Teď si představte klienta, kterému jste v rámci postupu Vámi výše zmíněném a filosofii takto snížil třeba už druhou smlouvu na minimum (většinou minimum je 400,-/m.). Přerušit nemůžete, protože smlouvy IŽP na vysoké úložky nebývají moc staré, takže není dostatečný kapitál na platby nebo by to klientovi vydrželo třeba 3, 5let a potom by to musel stejně platit.

    V tuto chvíli máte klienta, který má dvě smlouvy na minimum za 400,-/m. = 800,-/m. a chce zajistit rodinu proti rizikům (má hypotéku 5mil.) a tudíž chce životní program, ale řekne:

    “už platím 800,-/m a mohu si dovolit už jen dalších třeba 400,- … 500,- … 700,-/m.

    Co teď? Jak moc kvalitní zajištění mu vyrobím třeba za 500,-/m? Je možné, že za 1.300,-/m. by byl zajištěn lépe? …ale bez dvou dalších smluv za 800,-/m. v součtu…

    Pojďme prosím diskutovat o řešeních, protože co je důležitější – nepřijít o 10 či 30tisíc, nebo vědět, že když mě na dálnici někdo smete, tak rodina nemusí z baráku ven a těch 5mil. dostane aspoň na umoření dluhu?

    Jsem rád, že máme konkrétní příklad, protože to není plácání do větru.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Lavička 
    Uživatel

    Tomáš Marko:

    vše je to o konkrétním případu a ano pokud uvedu příklad jako vy, kde už jedna taková smlouva je a dotyčný řeší hypotéku pak máte pravdu. Trochu učelovej příklad (samozřejmě klientovi nevedu x smluv snižených na minimum. DOtaz byl, co se dá udělat s jednim přestřelenym IŽP :-) ), ale souhlasim :-)

    v tom případě smlouvu radši převést do splacenýho stavu než zrušit.taky možnost ne??

    a to že můj klient je zajištěn, to je samozřejmost.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Zdeněk Magnusek 
    Uživatel

    Třeba je to zkušenostmi s fiančním poradenstívm,které již tito lidé mají? Sám jsem se setkal s tímto problémem,že lidid vezmou cokoli,jen ne finanční poradenství,jelikož mají nějakou zkušenost-asi jako já-že v této branži nejde o to poradit,ale buhožel o to-vydělat,nic jiného.

    0

    5
     | Odpovědět privátně
    •  Lukáš Holý 
      Uživatel

      Ruku na srdce, o výdělek jde v úplně každé branži, pochybuju že to někdo dělá proto, že je povahou Mirek Dušín a chce jen pomáhat lidem.

      Je však rozdíl, když někdo jede čistě na výdělek, a pokud klient chce investovat 200.000,- Kč, hodí to do IŽP jako mimořádný vklad. Ano, i s tímto se v rámci OVB setkávám. Vím že je to špatně, a já to tak prostě nedělám, i když vím, že bych za to mohl dostat mnohem víc peněz, příčí se mi to a pokud by to snad někdo z mých lidí jen jednou udělal, tak prostě poletí. Klientům udělat vždy to, co pro ně je nejlepší, pokud člověk práci dělá aktivně, ani tak pro něj není problém si vydělat deseti/sta tisíce měsíčně.

      5

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Štefan Šcepko 
      Uživatel

      Krásné a pohodové Vánoce a rok splněných i těch nejtajnějších přání a cílů. Štefan Ščepko

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Michal Bednařík 
    Uživatel

    Kolegové, jak tady pozoruji, strhla se tu zajímavá debata na téma prestiže FP.

    Určitě souhlasím s tím že by bylo třeba pozdvihnout prestiž FP. Ale povězme si to na rovinu, lidi co mají špatné zkušenosti z našeho oboru přibývá čím dál více. Důvod ? špatné vedení, a malá motivace obchodníků. V jiných případech je to naopak …

    (ODKAZ REDAKČNĚ VYMAZÁN)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Miroslav Spolek 
    Uživatel

    Jsem přesvědčený, že FP má význam i budoucnost. V každém oboru se najdou “pitomci”, kteří prostě dělají svojí práci, tak jak ji dělají. Ale když jsme tak kritizováni, proč jsem v poslední době neustále kontaktován lidmi, kteří chtějí oddlužit, vyřešit exekuce a jiné “jobovky”? Neměli si snad přijít pro radu trošku dřív, než když už je téměř pozdě? Bohužel FP není chápána prozatím u většiny lidí jako služba, kterou by alespoň pro získání informací měli využít. Nakonec právníkovi taky důvěřujete a vůbec nevíte jestli Vám nakonec pomůže, doktor to samé …. Jednoduše řečeno – Je to v lidech… Osobně si klientů vážím a jsem potěšen, když dají důvěru mě a mé práci.

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Zuzana Řehořová 
    Uživatel

    A jak poznáte dobrého elektrikáře, například? Tím že má maturitu nebo výuční list? Nebo splněné vyhlášky?

    Kam tím směřuji…Ani stát ani školy nedokáži efektivně vymezit pojem ,,finanční poradce” tohle by měla být práce trhu a pojišťoven samotných.

    To že pojišťovny chtějí produkci a nepotřebují kvalitu (většinou), vede k tomu, že přijmou kohokoli kdo umí prodávat…

    A jak s tím naloží onen ,,vyvolený” je jen a jen na něm, protože klienti se sice spálí, ale podruhé si dají velký pozor (většinou).

    Myslím že spíše by se měla zvýšit celková povědomost o penězích ve společnosti samotné, protože do té doby pořád budou lidé co nám to kazí a pojišťovny je pořád budou trpět…

    4

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Vrchota 
    Uživatel

    Jsem zastáncem toho, aby poradci museli mít všichni maturitu. Nemyslím, že člověk bez maturity by byl méně schopný, než ten s maturitou, ale pokud mi zavolá bývalý kámoš opravář traktorů, že mi aktualizuje smlouvy, moc dobrý dojem to ve mně nevyvolává!

    Druhou věcí je, že mě poslední dobou štve odepisování tzv. pojišťovacích zprostředkovatelů. Jsem zastáncem toho, že objektivní finanční poradenství může provést člověk, který má k dispozici všechny produkty, z kterých může vybrat ten nejvhodnější pro daného klienta. Bohužel poradců co využívají všechny produkty je z těch nezávislých tak 10 % a z nich, kteří opravdu všem produktům na trhu dobře rozumí tak půlka. Takže je mi milejší práce pojišťováka, který smlouvu opravdu dobře nastaví, rozumí všem detailům smlouvy a podá mi to tak, že tomu budu rozumět i já, než práce nezávislého finančního poradce co mi dá vybrat mezi 5 druhy smluv a ví o každém typu smlouvy tak půlku …

    1

    5
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account