Zobrazeno 16.781x

Označeno štítky: , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 52 odpovědí. This post has been viewed 16782 times Do diskuze (17 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Petr. This post has been viewed 16782 timesKačenka . This post has been viewed 16782 times a poslední změna proběhla 5 roky, 10 měsíci. This post has been viewed 16782 times

  • Autor
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý večer,

    už pár týdnů zvažuju založení autoflotily s jedním pojistníkem, ale více vlastníky vozidel – např. zaměstnanci společnosti, obyvatelé města apod.

    Máte s tím někdo zkušenosti?

    Zatím jsem zjistil, že toto nabízí pouze Allianz, pro začátek nabízí obchodní slevu cca 45% z flotilového ceníku, ale očekává, že flotila bude mít do roka předepsané pojistné 2 000 000Kč.

    Co si o tom myslíte?

    Petr

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dva miliony je celkem porce. V případě UNIQA musíte mít ve flotile nejprve vozidla jednoho vlastníka, později můžete zařadit pár vozidel jiných vlastníků. Není to stanoveno minimem pojistného, ale je to na uvážení a domluvě s pracovníky oddělení flotilového pojištění, není to standardní.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Zdravím Vás. Chci se zeptat, jaký je konkrétně záměr? Chápu to u firmy, která má více aut, případně, že se u Allianz sejde celá rodina pod jednou flotilou, ale nechápu Váš záměr. Chcete si udělat flotilu a nabrat do ní všechny klienty? Opravte mě, jestli se mýlím.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka . 
      Účastník

      Dobrý den,

      ano, rád bych se odlišil od ostatních poradců tím, že budu mít flotilu, která je pojištěná u rozumné pojišťovny a má zajímavé ceny na které běžný poradce normálně nedosáhne.

      Investici do flotily + náklady spojené s jejím vedením beru jako investici do získání kontaktů na prodej dalších produktů …

      Petr

      8

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Václav Šplechta 
        Účastník

        Rád bych Vás upozornil na úskalí flotily. Pořád se tu omílá, že si lidé nevyjíždí vlastní bonusy – to není novina. Ale je tu ještě druhá stránka věci – pokud tam budete mít bourajícího hříšníka/y, kazí to cenu všem. Vzhledem k tomu, že se klientovi nenačítají ani škody/malusy, je tu riziko, že se Vám ve flotile objeví vykuk, který bude na sebe brát škody pro kamarády, aby dostali zaplaceno (dělají to i někteří malí autoservisáci).

        3

        1
         | Odpovědět privátně
      •  Tomáš Bílek 
        Účastník

        Souhlasím s panem Šplechtou. Je to zajímavý nástroj, ale jestli to není moc práce za málo peněz…Krom toho nemyslím si, že 45% zrovna u Allianz udělá nějakou extra výhodnou cenovou nabídku. V dnešní době rodinných bonusů, obchodních slev, bonusů důvěra se můžete na velmi dobrou cenu dostat i bez flotily…

        3

        0
         | Odpovědět privátně
      •  Jaroslav Valový 
        Účastník

        Dobrý den,

        znám pár makléřských firem, které mají tzv. otevřenou flotilu pro klienty z ulice. Pokud do toho chcete jít, tak jen jako inkasní makléř, klienti aby platili ročně a nějakou dobu před výročím. Někteří makléři na tom málem prodělali kalhoty, je s tím hodně práce, hlavně s platebními toky až budete mít ve flotila 200 a více aut. Je na to třeba nějakou administrativní sílu, která to bude hlídat. Hlavně neplatiče. Dlužné pojistné bude chtít pojišťovna po vás jako pojistníkovi. Když jsem dělal v pojišťovně manažera pro makléře a řešil jsem tyto případy. Troufnou si na to velcí makléři, kteří mají na to administrativní sílu a do jedné flotily hážou celou republiku.

        3

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Pane Bílku,

    to co píšete je nesmysl. Nechci tady do detailu pitvat co plánuji … ale o podobnou agendu – správu parkování cca 4000 vozidel se stará cca 7 lidí v režimu H24 a není to jejich jediná náplň práce. ALe chápu, že to jednotlivec bude těžko zvládat sám …

    No v každém případě se ještě Allianz písemně nevyjádřila s konkrétníma podmínkama …

    PK

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý večer,

    jen se chci pochlubit – flotila v pondělí vznikla. Je určena pro zaměstnance ČSA, Letiště Praha a spol (celkem 16 společností). Nakonec nejsou žádná omezení, resp. závazek 5ti vozidel do roka.

    Bonusy jsou individuální, bourající klienti nekazí pojistné celé flotile, ale pouze sobě.

    Sleva na pojistném je 35-50% podle regionu. Nejlevnější POV je 916Kč … Flotilu udělala Allianz.

    PK

    PS: Škoda jen aktuálního vývoje v Ruzyni …

    6

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Provize není krácená, aspoň teoreticky, prakticky uvidíme za pár měsíců …

    Jedná se o “Zaměstnaneckou flotilu” se standardním sazebníkem, ale s obchodní slevou 10% (resp. neuplatněnou 10% přirážkou).

    Pokud bude příznivý škodní průběh budeme jednat o obchodní slevě nebo podílu na zisku – ale to už je trochu sci-fi.

    Detaily klidně sdělím, ale do zprávy …

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  • Dle mých zkušeností TN má nejlevnější Uniqa a IO Pojišťovna KB

    0

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Milan Šortner 
    Člen

    Gratuluji Vám pane Kačenko,

    nedávno se mi podařila velice podobná záležitost, takže vím o čem mluvíte.

    Pro ostatní bych chtěl jenom připomenout, aby se např. ve flotilovém autopojištění podívali na pojistitele jako na klasickou firmu, jejíž základním cílem je? ano, překvapivě dosažení zisku, a mohu Vám říct, že až

    70 % flotil je ryze ztrátových (a to nejen HAV). Až pojištovny přistoupí na stejný systém, jako má právě ALLIANZ poj., ověření ŠP na ČKP, nebude docházet k podobným “srandičkám” ze strany např. ČSOB, ČPP, Uniqa..

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka . 
      Účastník

      Dobrý večer,

      k flotile ještě jedna drobnost – Allianz jasně řekla, že pokud flotila bude ztrátová, tak ji po roce zruší. Ztrátová není přesně definováno.

      I proto nebudu do flotily brát každého, ale budu hodně koukat na předchozí škodný průběh … (ačkoliv předchozí škodný průběh nemusí mít vliv na budoucí škodný průběh) …

      PK

      5

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Milan Šortner 
        Člen

        Dobrý večer,

        řeknu Vám to férově, nevím jak vysokou máte nastavenou slevu, ale obecně to chodí tak, že pokud je ŠP do 50% (myšleno ročního pojistného) zůstává sleva, při 75% se sleva ubírá o 25 % slevu za ŠP, při škodáku vyšším jak 100% se začíná dávat přirážka, takže bych byl opravdu opatrný. Pokud bude jedna škoda vyšší, může to mít zvláště ze začátku fatalní následky, které byste pak poškozeným klientům velice těžko vysvětloval.

        Jen pro mou vlastní zvědavost, kdo je pojístníkem na té flotile?

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Petr.Kačenka . 
          Účastník

          Pojistníkem jsem ja jako fyzická osoba.

          Obchodní slevu nemáme, resp. nedostali jsme pouze standardní přirážku 10%. První kontrola bude po roce, pak se uvidí. Zatím jsem nikoho neodmítl, u jednoho jsem o tom uvažoval (tři havárky dle ČKP za cca 11 let).

          5

          1
           | Odpovědět privátně
          •  Ivan Špirakus 
            Účastník

            Pane Kačenko, uvědomujete si vůbec, co jste právě udělal (a k čemu Vám někteří, zde diskutující gratulují) ??

            Ještě kdyby ty bylo na s.r.o., tak to se v případě průšvihu dá poslat do likvidace, ale na sám na sebe ???

            Jak dostanete pojistné z lidí, co vám nezaplatí další splátku? – a vy to musíte pojišťovně jako pojistník zaplatit…

            A co kdybyste z nějakého důvodu nemohl pojistné uhradit a pojištění by těm lidem zaniklo (můžete onemocnět, mít úraz, stát se může cokoli….)

            3

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Jakub Pecha 
            Účastník

            Pane Špirakusi, neříkám, že toto řešení je ideální, ale na druhou stranu ani není potřeba malovat čerta na zeď.

            Jak Vy, tak já, tak i pan Kačenka snad víme, že podobné situace řeší i “one man show” firmy navázané pod poolem nebo přímo i zprostředkovatelé pojišťoven, stejně tak i víme to, jak vyjmenovaným problémům předejít. Takže popravdě nechápu Váš údiv…

            Je pravda, že si na sebe pan Kačenka upletl administrativní bič, nicméně pokud si to dobře spočítal, tak by v tom snad neměl být problém :-)

            0

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Ivan Špirakus 
            Účastník

            no, každý svého štěstí strůjcem…. :)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Petr.Kačenka . 
            Účastník

            … a nabízí např. Vaše společnost nějaký podobný produkt? Potom by poradci nemuseli psát flotily na sebe ;-))

            5

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Ivan Špirakus 
            Účastník

            nenabízí – riziko ve vztahu k možnému výnosu je příliš vysoké

            při tak směšných cenách, jejichž příklady jsou zde vidět,

            je i 18% provize málo na tvorbu rezerv pro neplacení… ¨

            (a to by vlastně obchodník dělal zadardmo..)

            a navíc – skoro stejné ceny máme i bez flotily, riziko neplacení přitom nese pojišťovna a my si zachováme nezávislost

            4

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Já bych do toho taky nešel. Čím méně závazků a problémů za sebou jako s.r.o. táhnem, tím lépe pro nás. Určitě se tím nechá klientovi vyjít vstříc, ale otázkou je, zda je to pro Vás efektivní a zda se toho efektu (nebo hodně blízkému)nedá dosahnout i jinak, bez těchto závazků. Pro ty, co jsou škodově ok, tam velký rozdíl nebude a ti druzí mohou ten efekt spíš kazit. Jak už zde bylo řečeno… předpokládám, že jste si to dobře promyslel… ;-)

            2

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Milan Šortner 
    Člen

    Přijde mi to celkem divné, vzhledem k tomu, že

    dělám flotily na RČ standardně, mám dle ČKP vždy ověřeny bonusy, a stadnardě se přiděluje flotilová sleva 25 % a k tomu miniflotila (pokud tam nejsou tahače, a ještě pár dalších podmínek). Pak si tedy nedovedu vysvětliv výši vaší ceny, Jediné co mne napadá že nemáte standardní

    sazebník, ale například AMMIS, i přesto mi vychází cca 40% vozidel pojištěných individuálně pojištěných, jako cenově pro klienta výhodnější. Zajímavé…

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý den,

    tak první (a doufám, že i poslední) kus se nepovedl. :(

    Ačkoliv má každá osoba individuální bonus/malus, není možno přiznat propojištěnost (penzijko, životko, majetek). POV s 50% bonusem tedy začíná na 1315Kč.

    Jinak sazebník je standardní Autoflotily. Sleva/přirážka flotilová není (standard je přirážka 10%). Individuální bonus je 0 – 50%. Flotilové pojistné je nižší proti individuálnímu o cca 30-50% (dle regionu).

    Motor do 1000ccm – limity 35/35 – bez bonusu 2629Kč, s plným bonusem 1315Kč ročně.

    Petr

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Milan Šortner 
    Člen

    Jetliže někteří,

    dokážete s těmito cenami ještě uživit rodiny, tak před Vámi smekám. Doslova a dopísmene.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Dobrý den pane Šortnere,

      díky bohu nepojišťuji pouze vozítka s malou kubaturou ;)

      Nicméně máte pravdu, tyto ceny jsou opravdu směšné. Zajímalo by mě, jak je to doopravdy se statistikou výše škod podle kubatur.

      2

      1
       | Odpovědět privátně
      •  Milan Šortner 
        Člen

        Pane Šplechto,

        vzhledem k tomu, že jsem na toto téma obhajoval diplomovou práci, tak o tom něco vím, a bohužel i pojišťovny to berou v úvahu pouze ve svých propočtech.

        Musím však konstatovat, že ucelené statistiky zkrátka neexistují, dají se nejvíce připodobnít, a maximálně otestovat jisté hypotézy např. Kruskal – walissovo testem.

        Již jen z principu logiky jde o to, že např. stejnou rychlost vyvine Daihatsu Cuore (0,9 obsah) a plně nadupanej čtyřlitr od BMW. Jde jen o to v jakém čase toho dosáhnou.A následky případné nehody vykazují vždy v mediánu stejnou pravděpodobnost.

        Obecně se tedy nedá jakkoliv prokázat, že by mohla výše kubatury ovlivnit výši pojistného.

        Domnívám se, že tyto ceny i přes snahy pánů jako John, Tržil atd., zvýšení tlaku na příjmy do rezervního fondu ČKP.Ceny jsou tedy určovány výhradně konkurenčním bojem trhu, a někdy zcela nesmyslnými cenotvornými mechanismy.

        Uff

        3

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Josef Hejcman 
    Člen

    Dnes jsem se dočetl, že flotily pomalu končí. Máte někdo více info?

    http://www.novinky.cz/finance/282637-s-levnym-povinnym-rucenim-je-amen-otevrene-flotily-skonci.html

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Iveta Klimková 
    Člen

    Tyto flotily dělá i Generali, ale nevím, jaké mají teď třeba podmínky.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Včera mi řekli v Allianz, že prý otevřené flotily se mají zakázat, že to prý vadí i ČNB, máte někdo nějaké další informace? Je fakt, že ceny některých flotil opravdu hodně podráží trh…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Lukáš Vaněk 
    Účastník
     | Odpovědět privátně
  •  Milan Šortner 
    Člen

    Dobrý večer Tomáši,

    máte pravdu, je to skutečně tak. Bohužel se obávám toho, že Allianz zase zůstane poctivá jediná, která tuto podmínku bude držet. (i když už nyní víme, že existují možnosti to obejít). Stejně jako u “údajného” umluvení s tahačem.

    ČNB vlastně vadí to, že se tímto “zakaluje” tržní prostředí, klesá konkurenceschopnost, a transparentnost v dohledávání. Nemalou měrou se o to patrně zasloužila i ČKP z důvodu snížení 12% podílu nepojištěných vozidel, neb v otevřených flotilách lze dost věci schovat.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Tomáš Bílek 
    Účastník

    Díky Milane i Lukáši:) I kdyby toto přestala dělat jen Allianz, bylo by to fajn, ta měla velmi nízké ceny, nehledě na další aspekty těchto flotil, jež uvádíte. Ale když vidím BMW 530d z roku 2009 u 20ti letého kluka bez bonusů za 20tisíc ve flotile, tak mě to vždycky vytočí a ani nechápu, proč to někdo dělá a hlavně co z toho má…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Milan Šortner 
    Člen

    Ukažte mi Martine kdo to umí?

    Dovolím si Vám oponovat v nízké ceně Allianz poj.,

    věřtě, že tomu tak v 95% není.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý den pane Špirakusi,

    děkuji za dotaz.

    Flotila bohužel není tak výhodná jak to původně vypadalo. Klientům jsou sice počítány individuální bonusy, ale nejsou jim přiznávány další slevy – např. za propojištěnost, VIP klient sleva, havarijní pojištění má max bonus 30% a ne 50% …

    Proto je flotila výhodná jen pro cca 10% klientů. Hlavně pro řidiče s malými bonusy a z Prahy. Ostatní zůstávají v individuálních pojištěních hlavně u Kooperativy, AXY, ale i u Allianz.

    Měli jsme jednu střední škodu ve výši cca 50% ročního vybraného pojistného. Díky tomu jsme nezískali další slevu 10% – škoda hlavně pro Allianz.

    Flotila pokračuje dál, doporučení ČNB se nás prý netýká.

    Petr

    5

    0
     | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      už jste s klientem vyhodnotili po roce výhodnost této flotily?

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka . 
        Účastník

        Dobrý den,

        flotila má své místo v nabídce. Určená je hlavně pro Pražáky s malými bonusy – cca kolem 48 měsíců se to láme. Případně pro lidi, kteří nemají nárok na nějakou zajímavou obchodní slevu.

        Teď čekám globální flotilovou slevu 10% za bezeškodní průběh. Všem se tedy sníží pojistné o cca 15%. V době, kdy většina pojišťoven zdražuje to bude příjemné.

        Správě flotily věnuju cca 1 hodinu měsíčně – kontrola plateb a zaplacení pojistného za měsíc. Při normálních pojistkách bych tento čas ušetřil …

        Osobně flotilu vnímám pozitivně …

        Petr K.

        6

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý den pane Špirakusi,

    děkuji za dotaz.

    Flotila bohužel není tak výhodná jak to původně vypadalo. Klientům jsou sice počítány individuální bonusy, ale nejsou jim přiznávány další slevy – např. za propojištěnost, VIP klient sleva, havarijní pojištění má max bonus 30% a ne 50% …

    Proto je flotila výhodná jen pro cca 10% klientů. Hlavně pro řidiče s malými bonusy a z Prahy. Ostatní zůstávají v individuálních pojištěních hlavně u Kooperativy, AXY, ale i u Allianz.

    Měli jsme jednu střední škodu ve výši cca 50% ročního vybraného pojistného. Díky tomu jsme nezískali další slevu 10% – škoda hlavně pro Allianz.

    Flotila pokračuje dál, doporučení ČNB se nás prý netýká.

    Petr

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Wandas 
    Účastník

    mě by zajímalo jak je to se zápisem do čkp v případě způsobení škody, celou dobu se o flotilách tvrdilo že to jde na pojistníka a že jsou všichni vysmatý.

    ale znám případ kdy asi po roce se to majiteli vozu v čkp zobrazilo že způsobil škodu a auto bylo rok ve flotile. a bylo to u kooperativy at jsem konkretni

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka . 
      Účastník

      Dobrý den,

      flotil je více typů. Ten co používám ja má individuální počítání bonusů, proto i zápisy do ČKP jsou individuální.

      Pokud klient způsobí škodu, má to primárně vliv na jeho bonusy. Ale za určitých podmínek (poměr předepsaného pojistného a škod) se může snížit obchodní sleva celé flotile a to je pak zlé …

      Petr K.

      5

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account