Zobrazeno 3.834x

Štítky:  , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 11 odpovědí. This post has been viewed 3835 times Do diskuze (6 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Roman Kolář a poslední změna proběhla 3 měsíců, 3 týdnů. This post has been viewed 3835 times

  • Autor
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Zdravím kolegové.
    Samostatné téma na tento problém, tak to zatím vidím já, zde není, byť jsme si zde na toto téma již povídali, tak si ho dovolím založit a byl bycl bych rád, kdyby jste i další sem přidali své poznatky a odkazy.
    Přehledný článek, o čem to vlastně je, koho se to týká a další rady je na prokliku ZDE.
    Jednoduše řečeno – týká se nás to všech.
    Zajímavé povídání na toto téma měl pan Miroslav Princ na posledním FINfest-u Profi 2017, proklik na prezentaci ZDE.
    Jak jsem již v jiném tématu upozornil, je v návrhu zákona několik “zádrhelů”, napřiklad když bude volt někomu Cool centrum, tak se název “cool centrum” musí ukázat na mobilu.
    Je tam toho více, tak dejme hlavy dohromady.

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Přikládám ještě několik dalších prokliků.
    Obávám se ale, že ten, kdo byl ještě dnes optimista, po přečtení nebude.
    —–
    Udělej si test, jestli se GDPR vztahuje i na tebe. ZDE.
    —–
    Omlouvám se, ale tak trochu politický pohled senátora Ivo Valenty: ZDE
    —–
    Profesionální odpovědi na dotazy, odpovídá odpovídá RNDr. Igor Němec (akcionář a předseda dozorčí rady GDPR Solutions, a.s., bývalý předseda Úřadu na ochranu osobních údajů a bývalý místopředseda pracovní skupiny WP 29): ZDE
    Toto je asi opravdu to NEJ, co by si měl každý přečíst.
    —–
    a ještě další vysvětlování, co je GDPR: ZDE
    —–
    Pro ty, které nemají čas na čtení prokliků, mám převzatou jednu větu:
    “Pravidla GDPR proto musí zavádět každý malý živnostník, OSVČ, nebo jiný subjekt, který zpracovává osobní údaje byť jen jednoho svého klienta nebo zaměstnance.”
    :-(

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  • Podle clanku to vypada, ze bude prisne vymezeno nakladani s udaji. To chapu a z jisteho pohledu souhlasim, ze je dobre.
    Nicmene nerozumim, jaky dopad to bude mit na oslovovani novych klientu. At uz “studene kontakty” probirane v jinem vlaknu nebo “doporuceni”.

    Vezmu si doporuceni a udaje o doporucenem kontaktu. Budu s nimi nakladat dle zakona a sve metodiky, ale v jake situaci potrebuji jake souhlasy se zpracovanim udaju, to mi neni vubec jasne.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Včera se mi stal případ, kdy jsem odeslal nabídku na cizí e-mail. Moje chyba to nebyla, přede mnou leží papírek od klienta s jím napsaným e-mailem a telefonním číslem, nicméně odešlo k odeslání nějakých dat někam, kde nemají co dělat. Hned mi vytanulo na mysl, jak by třeba toto bylo posuzováno.
    Stačí, když prokážu na základě souhlasu se zpracováním osobních údajů, že klient svým podpisem potvrdil chybnou e-mailovou adresu? Co když souhlas podepsaný nemám? Kdo může v takové případě dát podnět k prozkoumání pochybení? Jen ten klient? Nebo to může udělat kterákoli strana? Jak by to bylo posouzeno?
    Kolem dat se točí nemalé množství variant, které mohou nastat a o kterých nemám ani páru, jak by to mělo být správně nastaveno a jak je řešit…

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Nevím jak moc a kdo z vás sleduje nyní novináře.
    Co mohou a nemohou – tedy po účinnosti toto nařízení.
    Nemohou se, údajně, politika zeptat na jeho další politické smýšlení a úmysly, protože by to bylo shromažďování informací.
    Paradoxně mne napadlo toto:
    Mohu se klienta, který přišel, že chce pojistit auto, zeptat, jestli nechce pojistit i něco jiného (byt, chalupu, tchýni, …) ???
    To je přeci také shromažďování informací.
    :-)

    0

    1
     | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Jo a taky se ho nesmíš zeptat na budoucí bydlení, děti nebo hypotéku… tou jsou přece dotazy přímo cílené na jeho úmysly… bez toho se ale nedá nic plánovat. :-)

      0

      1
       | Odpovědět privátně
    •  Ivan Špirakus 
      Účastník

      Tak to přece není…….
      nevěřte všemu co kdo napíše na Internet a ověřujte si fakta … :)

      Zeptat se můžete na všechny tyhle věci, to nikdo nezakazuje,
      jen nemůžete odpovědi klienta (bez jeho souhlasu) zapisovat do databází a zpracovávat je systematicky

      “Zpracování ve smyslu obecného nařízení však nelze chápat jako jakékoli nakládání s osobním údajem. Zpracování osobních údajů je nutné považovat již za sofistikovanější činnost, kterou správce s osobními údaji provádí za určitým účelem a z určitého pohledu tak činí systematicky.”
      https://www.uoou.cz/zakladni-prirucka/ds-4744/p1=4744

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Ivana Pátková 
        Účastník

        Já Vás Ivane ještě doplním, zpracovávat i evidovat v databázích je může, ale jen se souhlasem klienta. Souhlas by měl být specifický na jednotlivá zpracování či evidenci, ne jeden všeobecný na vše. Další, důležitou informací je, že na dožádání klienta musí být zpracovatel vždy schopen doložit, kde se data klienta nachází, a v jakém případném zpracování byly použity. No a neposlední věc, právo být zapomenut – na výzvu klienta být schopen veškerá uchovávaná data zničit. Nicméně máme tu povinnosti, které nám ukládá regulátor, zákony atp. Tam už je vše jinak, a dft. se pro poradce již dnes dodržujícího zákon na ochranu osobních údajů nic, s výjimkou jiného souhlasu od klienta, nezmění.

        4

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Úplně to sem nepatří, ale jedna taková jedovatá poznámka. Dříve byly na zadní straně smlouvy u PSČS platební instrukce pro platby klienta a zaměstnavatele. Dnes je tam dvoustrana textů o zpracování osobních údajů a na platební instrukce už tam nezbylo místo. Ještě jsem neviděl klienta, který by to četl, zato po platebních údajích se pídí každý. Dřív stačilo říct, otočte na druhou stranu, dnes bude na druhé straně 10 minut číst, ale nenajde nic. Proč dělat věci jednoduše, když to jde tak pěkně komplikovat.

    4

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account