Zobrazeno 19.111x

Označeno štítky: , , ,

Toto téma obsahuje 13 diskutujících a má 24 odpovědí. This post has been viewed 19112 times

  • Autor
    •  eliska
      Člen

      Dobrý den

      Jsem v začátku , a člověk se tu dozví hodně zajímavých věcí , proto bych se na vás chtěla obrátit s prosbou o radu , jelikož je tu mnoho zkušených poradců a nechci poškodit klienta. Klient chtěl investovat 5000 ,- měsíčně s tím aby se mu peníze nejlépe hodnotili . Moje vedoucí doporučila aby si 2000,- dával na ING konto a 3000,- spořil na ING Živ. poj. s tím že na smrt si dá nejnižší částku to je 10 000,- a jinak bude jen investovat . Protože klient je starší 63 let tak jsme to udělali na 10 let . Jelikož jsem se tu dočetla, že není dobré invetovat v IŽP potřebuji radu jak dále postupovat ? Nepoškodí toto klienta? V kalkulačce U ING byl docela dobrý výnos . Jak tomu mám rozumět? Děkuji za odpovědi.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Ondřej Hák
      Účastník

      Neuvedla jste, jestli jste to už stihla klientovi uzavřít. Jestli ne, pak je to jen dobře, klientovi to hlavně neuzavírejte a ideálně se rozhlédněte po jiné vedoucí, protože tato se na Vás (a Vašich klientech) pouze snaží vytřískat co nejvíc. Rozhodně to není vhodné řešení, ať už měl klient jakékoli požadavky. Když si projdete diskuzní vlákna, tak tam naleznete konkrétní odpovědi a důvody, proč ne.

      Jestli máte přístupy ke kalkulačkám, zkuste si nastavit stejný výnos (jen pro srovnání) do jiného produktu, než silně poplatkově zatížené IŽP, to se Vám výnos bude teprve líbit :).

      Jinak rád vidím, že někdo, kdo v této branži teprve začíná, má na prvním místě potřeby klienta a nejen zisky za každou cenu!

      4

      0
       | Odpovědět privátně
      •  eliska
        Člen

        Bohužel už to je uzavřená smlouva , a srdečně je mi z toho celkem zle :(

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Ondřej Hák
          Účastník

          Pak se ještě nabízí možnost zrušení od počátku, pokud je to od uzavření kratší doba, než dva měsíce (jen je nutné počítat s nějakým stornopoplatkem v řádu pár stovek).

          Pokud je to delší doba, než ty dva měsíce, pak bych asi stejně byl pro odříznutí, ale bude to o těžší komunikaci s klientem. Když vezmu, že 24 měsíců jde do černé díry a klient zaplatil řekněme 6 měsíců, tak je to pořád o záchraně 18 plateb, což je 54 tisíc. Na druhou stranu to bude klient vnímat spíše z pohledu – takže já přijdu o těch 18 tisíc, které jsem naposílal? A právě to bude potřeba dobře vysvětlit. Stoprocentně to ale bude méně emotivní, než si dát schůzku s klientem za těch 24 měsíců a bavit se s ním o výši možného odkupného… To by pána možná trefil šlak.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
          •  eliska
            Člen

            Naštěstí to je jen měsíc od uzavření . Co by jste mi doporučil, kam mu peníze tedy uložit? Nějáké kalkulačky mám , ale moc se v nich nevyznám .Nechápu jak mohou někteří vedoucí klamat nás , a klienty skrz naši nevědomost .

            0

            0
             | Odpovědět privátně
            •  Ondřej Hák
              Účastník

              Tak to už je bohužel faktor, který je snad ve většině. Natrefit na solidního vedoucího je hodně náročné.

              Každopádně vím málo informací, abych Vám dal solidní radu, kam klientovi peníze vložit. Co by pro Vás mělo být teď hlavní je neprošvihnout ty dva měsíce :). A počitejte s tím, že Vás vedení také nepochválí. Každopádně bych na Vašem místě zvážil, jestli setrvávat ve Vaší stávající struktuře, kde asi moc kvalitních zkušeností nezískáte.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  eliska
              Člen

              Vedoucí jsem chtěla změnit už před 2 měsíci , ale bylo mi řečeno že to nelze .

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            • Potom pouvažujte o změně společnosti.

              2

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Eliško, já svým klientům vštěpuji do hlavy jednoduchá pravidla. Primární funkcí pojistky je pojistit něco/někoho=krytí rizik. Takže k čemu má především sloužit?…určitě ne k investicím.

              Bohužel mi je smutno z toho, když říkáte, že nevíte, kam zainvestovat, protože neumíte s kalkulačkami. Buď urychleně změňte vedoucí, což prostě jít musí, jen oni musejí samozřejmě chtít nebo zvolte jinou společnost, kde Vás naučí prach obyčejné základy fin. plánování.

              A od smlouvy odstupte. Ideálně od počátku, jinak do dvou měsícu od počátku, což lze standardně dle VPP.

              Navíc „blahopřejte“ vedoucí, protože ING má jedny z nejdražších OPF.

              3

              0
               | Odpovědět privátně
            • Shodnu se s panem Hákem. Urychleně odstoupit od smlouvy, pokud možno k jejímu počátku. ING konto bych úplně nezatracoval, nicméně to IŽP je loupež za bílého dne. Rozhodně se poohlédněte po jiném vedoucím, tento jde po penězích a kvalita rad klientům ho moc nezajímá.

              1

              0
               | Odpovědět privátně
    •  Petr Hromada
      Účastník

      Upřesním přesné částky: první tři roky odevzdá klient při mešíční platbě 3000 kč, 5 760 kč/ročně plus 3O kč měšíčně po celou dobu trvání smlouvy. K tomu je ještě nutné připočíst poplatky za správu fondů. U SMARTA se totiž počítá s alokačním procentem. U pojistek je potřeba si uvědomit, že pojistka je od slova pojistit se, ne od slova spořit :-)

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    • Chtěl bych reagovat a případně názor na mé řešení. Pokud klient chce spořit 5.000Kč měsíčně volil bych variantu rozhodně jinou. Zprvu bych zařídil ČPI konto, na které bych teda posílal těch 5.000Kč/měs. . Přes ČPI konto bych nastavil trvalý příkaz na nově založený Partner Invest od ČP částku cca. 2.000,-/měs. na cca. 10 let s tím, že bych investoval do fondů korporátních dluhopisů, které mají pěkný výnos. Rozhodně tato možnost je konzervativnější než zvolená strategie od Vaší vedoucí a hlavně, klient si vytváří rezervu na ČPI kontu a zároveň se peníze přijatelně hodnotí. Musíme ovšem brát v potaz, že hodnocení může kolísat – nicméně si myslím, že v tomto případě ( korporátní dluhopisy , to tolik kolísat nebude …

      byl bych rád na názor ostatních, zda-li by bylo možné toto řešení

      děkuji

      0

      2
       | Odpovědět privátně
      •  Petr Slad
        Účastník

        Proč si myslíte, že korporátní dluhopisy nebudou kolísat? Pokud se podíváte, kde je většina dluhopisů ve fondu zainvestována, pak je to Rusko, a další země EM, převážně BRIC. Minimálně je tam riziko měnového kolísání. Jinak bych byl v následujících letech s investováním do dluhopisů velmi opatrný, vzhledem k nízkým sazbám, které na trhu jsou. Rozhodně zapomeňte na výnosy z loňského roku.

        Vzhledem k nízkým sazbám ani nedoporučuji držet příliš peněz na spořících účtech, TV apod. ČP konto mělo loni výnos cca 2,7% a letos půjde také dolů. Vidím to těsně nad 2% p.a. Myslíte, že je výhodné klientovi investovat do aktiv, které ani nepřekonají inflaci?

        Produkty typu Partner Invest, Conseq Horizont Invest u nás neděláme a to z jednoduchého důvodu. Automatické překlikávání aktiv bez ohledu na aktuální situaci na finančních trzích nedoporučujeme, může to být i docela nebezpečné… Navíc je to pro klienta docela drahé. Nesdílím rovněž názor, že důchodce nemůže být bez akciové složky portfolia.

        Partner Invest navíc nabízí průměrné fondy…

        Kam bych klienta částečně investoval já, přikládám v příloze. Jsou to aktivně řízené fondy (výnos 8 -10 % p.a. s volatilitou do 10%), které mohou být případně doplněny konzervativními investicemi s výdělkem cca 5% p.a. Na účtu s pojištěním přes 100 mil. Kč… Určitě by se klientovy daly vymyslet další špeky mimo klasických investic. Předpokládám, že by se u něj našly otevřené jiné produkty, spořící účty , termíňáky, stavební spoření apod. Třeba by to byl nakonec i klient na honorářovou službu :-)

        2

        0
         | Odpovědět privátně
    • Uzavřela jsem před 2,5 roky pojištění flexi Junior. Klientku navštívil poradce, tuto pojistku zrušil a uzavřel životku u ING na matku s připojištěním dítěte.

      Provizi vracet nemusím, ale nebylo by lepší uzavřít toto

      pojištění u původní stejné pojišťovny – Flexi 2012?

      Začíná klientka vlastně od nuly tam i tam?

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Martin Mlejnek
        Účastník

        Asi bych se nejdřív zeptal klientky koho chce jako poradce, když Vaše pojištění bez předchozí konzultace ruší.

        A pokud jste ho před dvěma lety uzavřela správně, pak bych stáhnul výpověď u PČS a poupravil dle aktuálních potřeb.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
      • Pokud se jedná o spořící IŽP, potom jste klientce zařídili zbytečně vysoké poplatky oba – jak nový poradce, tak Vy.

        Všiml jsem si, že po novém roce již Flexi nevychází tak dobře a navíc je tu stále problém s obstrukcemi při plnění denního odškodného. Tedy pokud nová smlouva od ING nemá spořící složku a rizika jsou stejně drahá (nebo dokonce levnější), potom nový poradce neudělal žádnou zásadní chybu. Samozřejmě je třeba pořešit případné dodanění původní smlouvy.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Vašek Kott
          Účastník

          No, pokud jsou obě životky kvalitou a cenou stejně, tak se kvůli tomu dodanění jedná defacto o zdražení,ne? :-)

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          • Máte pravdu. Pokud jsou kvalitou stejně – nicméně zatím jsem neslyšel o stížnostech na plnění drobných úrazů od ING, zato u Flexi jsem jich řešil několik. A nutno podotknout, že to nebyly smyšlené záležitosti, nebo pokusy podvodu na pojišťovnu.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
            • Bohužel musím dát za pravdu panu Šplechtovi, není týdne, abych neřešila odvolání klientů s plněním za úrazy (denní odškodné úrazem) u Flexi. Jeden čas to vypadalo, že šla Flexi do sebe, ale to byl asi jen chvilkový záchvěv. U Smarta od ING mám zkušenost dobrou, zatím bezkonkurenčně nejlepší zkušenost mám s Allianz, tam stačí po skončení karenční doby (od 8.dne) nahlásit přes klientskou linku úraz a poslat naskenovanou prvotní lékařskou zprávu. Cca do 5-ti dnů od nahlášení má klient od Allianz peníze na účtu (samozřejmě pokud nechce pojišťovna výpis ze zdravotní karty nebo jiné doplňující informace). Výborně funguje i Perspektiva 7BN od Kooperativy a Generali Dolce Vita. Stejně jako mnoho kolegů v mém okolí jsem i já přestala Flexi sjednávat, dnes už to vnímám jako zadělávání si na budoucí problém při úrazu. Nejčastěji dělám zajištění rizik u Allianz, Kooperativy, Generali a Uniky. Špatnou zkušenost mám i s Axou.

              1

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              Osobně nesjednávám ani jednu :-)

              Navíc pojištění „prkotin“ se snažím klientům spíše rozmlouvat a směřovat je hlavně na zajištění velkých průšvihů.

              2

              0
               | Odpovědět privátně
            • Dobrý den pane Kotte,

              zajištění „velkých průšvihů“ je jistě důležité. Nicméně je to hodně o klientele, které se chcete/nechcete věnovat. Znám pár Vašich kolegů, kteří nízkopříjmovými skupinami opovrhují se slovy: „To pro mě není zajímavý klient.“ Mám několik klientů z řad supermarketových pokladní, nebo uklízeček s příjmem pod 10.000,- Kč HRUBÉHO. Co byste poradil za krytí takovému klientovi, který není schopný vytvořit solidní finanční rezervu?

              Omlouvám se za off-topic.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              Dobrý den i Vám,

              měřítko pro to, kterými lidmi(potenciálními klienty) opovrhovat a kterými nikoliv, mám postavené jinak.

              Asi to bude populistické a laciné, ale použiji klasickou frázi- záleží na více okolnostech, jak postavit pojistné krytí/řešení financí pro nízkopříjmové skupiny. Možnost snížení výdajů, zvýšení příjmů,…

              I já se omlouvám za OT :-)

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            • Souhlasím. Pojištění DOÚ je všeobecně drahé a proto jdu cestou pojištění PN s připojištěním úrazu. Vyjde to levněji. Daleko důležitější vnímám pojištění velkých „průšvihů“. Není to ale jednoduché.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            • Dobrý den pane Kotte,

              můžu de zeptat,které pojišťovny sjednáváte vy?

              0

              0
               | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account