Zobrazeno 48.749x

Zvolené téma obsahuje celkem 20 odpovědí. This post has been viewed 48750 times Do diskuze (11 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Anonymní uživatel a poslední změna proběhla 6 roky, 9 měsíci. This post has been viewed 48750 times

  • Autor
  •  Anonymní uživatel

    Vážené kolegyně, vážení kolegové,

    níže uvedený článek je můj názor a náhled našeho řemesla.

    Nakousl jsem velice široké téma. Věřím, že se každý k tomu vyjadří svým názorem.

    V poslední době se setkávám s velice zajímavými názory od klientů a mnohých OZ:

    1. Nikdo z nás – expertů přes finance se nezmínil o tom, že v letech 1990-1992 byla panem Václavem Klausem (tehdejším ministrem financí) převedena suma ve výši cca 130mld z důchodového fondu/přebytku do státního rozpočtu, kde se rozpustila. Od té doby je důchodový účet v mínusu. Otázkou je, jak by se nyní k tomu vyjádřil současný pan Václav Klaus? Byla by tedy nutná penzijní reforma?

    2. V roce 2002 jsem poslal dopis na FU Brno-město/venkov s dotazem, kam jdou peníze mnou zaplacené na daních? Dodnes jsem neobržel žádnou odpověď.

    3. Jiný dopis adresovaný r.2011 panu Gregorovi (současný stínový ministr financí) obsahoval mimo jiné i otázku na vyvážený rozpočet ČR. Přece domácnosti mají také své příjmy a výdaje. Rozpočet domácnosti může být dočasně záporný (čerpání ze zásob), ale nikoliv řadu let, jak tomu je v našem st. rozpočtu.

    Odpovědí bylo, že finanční situace v ČR není hrozivá. Že ČR je na tom ještě hodně dobře, narozdíl od řady jiných zemí. Po dotazu na pana ministra, jak hospodaří sám s penězi a nabytým majetkem (zda-li může býti vzorem), neodpověděl. Proč asi?

    4. Setkáváme se (dovolím si mluvit i za jiné) s nespokojeností u mnoha klientů s:

    -výší daní,

    -nedostatkem pracovních míst,

    -rostoucí ceny služeb, výrobků,

    -nekvalitními potravinami,

    -nízkými příjmy,

    -malými, nebo s mnohdy žádnými fin. rezervami většiny našich klientů.

    – nejistotou pracovního místa, atd

    Každý chce jistotu. Nikdo, případně jen malá hrstka lidí v republice, se nezamýšlí nad původem peněz? Nikde jsem neviděl transparent nespokojených lidí a odborů na náměstích – “stop tisku nových peněz” nebo “politici splňujete své sliby?” nebo “zasaďme se pro kvalitní potraviny/služby/výrobky z DOMÁCÍHO původu” atd.

    Naskýtá se mnoho řešení pro místní rozvoj a hospodářství ČR. Vidím je v regionech např. Valašska,… Čteme články, jak se řeší problémy v pobaltských republikách, Skandinávii,… Proč musíme zavádět systém od společností/států, kde to nefungovalo, či dosud nefunguje?

    Klienti vnímají:

    -politickou nestabilitu,

    -nejasné zákony v oblasti nekorektnosti poradenství mnohých finančních zástupců,

    – “kobercové” nábory mladých studentů VŠ do různých poradenských firem.

    -masivní náborové inzerce pro přivýdělek v penzijní reformě. Bohužel poradce může být každý přes víkend.

    -lichvářské úroky nebankovních společností aj…

    V současnosti nemáme lehké živobytí.

    Dokola tu řešíme důchodovou reformu, finanční politiku, poplatky v bankách. Zda je lepší mlm či přímý poradce z jednotlivého bankovního domu?

    Je toho hodně, ale pokud nemůže odpovědět fundovaně politik, nebo autor té které reformy, finančního nástroje, tak kdo? Většinou dostáváme nejasné odpovědi, nebo žádné.

    Zdraví Pavel Čermák

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Každá země má Pavle přesně takovou vládu, jakou si její obyvatelstvo zaslouží. Stačí si na internetu zjistit, jakým způsobem si s těmito věcmi poradili obyvatelé Islandu.

    Ke Tvojí větě, že “v současnosti nemáme lehké živobytí” – je to otázka úhlu pohledu, s čím naše tzv. nelehké živobytí srovnáváš. Omlouvám se za ten termín, ale máme se jak prasata v žitě, jenom si toho nejsme vědomi, neboť přes ty lány žita nejsme schopni dohlédnout dál než za hranice vlastního dvorku. Člověk to pochopí až poté, co si procestuje kus světa. Spousta věcí, které bereme automaticky jako samozřejmost, jinde ve světě samozřejmé nejsou. Nikde jsem zatím nezaregistroval, že by se venku na ulicích stály hodinové fronty na horkou polévku. Skutečná krize v této zemi není, jedná se jen o mediální masáž. Problémy ano, ale která země (stát) je dnes nemá ?

    7

    0
     | Odpovědět privátně
  • Nějak jsem pane Čermáku nepochopil smysl vašeho článku, respektive náhled našeho řemesla nebo jak to s ním souvisí. Píšete o několika tématech současně, ale o žádném z nich pořádně, možná mám nízké IQ, ale já se ve vašem příspěvku dokonale ztrácím.

    10

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Artur Petržilka 
    Účastník

    Copak tím chtěl básník asi říci … ?

    1

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    taky to moc nechápu ….

    že by frustrace a skryté volání po vládě “pevné ruky a jednoduchých řešení” ? Nebo jen “blbá nálada” v neděli odpoledne ?

    A přitom byl dnes tak bezva den – ochutnal jsem výborné Svatomartinské a mel k obědu skvělou husu :))

    Každopádně bych doporučil pro otevření očí třeba cestu do Afriky – aby Pavel na vlastní oči spatřil, co to znamená “nemáme lehké živobytí” – když by měl vyjít s 1 USD/den

    v tom souhlasím s Milanem

    6

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Předně se omlouvám o opravdu rozsáhlé téma. Bylo by asi lepší založit vlákna zvlášť dle oboru. Pokusím se to vysvětlit lépe:

    Ad 1. zdroj od klienta v důchodu znalého účetnictví: – vše co nyní odevzdáváme na daních z příjmu, DPH, zdrav. soc. pojištění, aj, jde do společné kasy – státního rozpočtu. Konkrétně důchody. Do r.1992 byl účet pro výplatu důchodců zvlášť. Poté účet MF zrušil a částka 130mld byla vložena do st. rozpočtu. Nyní je nepřehledné co, kolik a kam protéká. Proč si myslíte, že je nutná \”penzijní reforma\”? Proč se opět zavádí \”speciální účet\” přes soukromé penzijní společnosti? Copak neříkáme svým klientům, aby měli každý účet zvlášť (otec, matka, děti,…) a proč asi? Pak se můžeme divit, že nechtějí mnozí klienti ani slyšet o spoření na penzi! Vedeme tu mnohá vlákna o penzi bez konkrétních výsledků a znalostí odpovědí.

    Ad2. Již od počátku podnikání jsem chtěl mít jistotu správného hospodaření státu. Tehdy úředník nechápavě na mně koukal. Nyní se také většinou setkávám s nepochopením.

    Z praxe: když dojde dítě k rodiči s prosbou o peníze. Dáme dítěti peníze, aniž bysme se ptali na co? Někde to tak funguje, ale pak se můžeme divit, co všechno si z toho díte pořídí. Správní rodiče se ptají na využití vydaných peněz, jak jsem se já ptal na využití peněz poslané státu. To nikoho z vás nezajímá?

    Ad3. Je naprosto morálně nepřijatelné, aby občan, volič a plátce daní v ČR dostal tak diletantskou odpověď, že je naprosto v pořádku, jak hospodaří vláda v ČR. Pro zájemce mohu najít a poslat email s mým dotazem MF a následnou odpovědí.

    Ad4. U klientů se v poslední době setkávám s nevolí spořit, ať se jedná o st. spoření, penzijka, OPF, ŽP jakéhokoliv druhu, spořící účty. Nemám \”problém\” sepsat až 20výpovědí st.spoření, penzijnek, životek týdně! Mnozí klienti nemají jistotu v práci, politicích ani v zákonech. Navíc vnímají naši profesi, kterou může dělat kdokoliv.

    Bohužel jsem již potkal býv. OZ (obch. zástupce), zadlužené až \”po uši\”. Bylo jim teprve 25let a to ještě studoval!

    Problém nezaměstnanosti je pro ty, kteří chtějí pracovat – musí živit rodinu, splácet závazky,… ale není problém pro ty, kteří nechtějí pracovat. Na pracovním úřadě je většina nabídek na pozici finanční poradce, pojišťovací makléř, obchodní vedoucí,… Tak když už nezaměstnaný nenajde práci v oboru, může tímto \”vydělávat\” nadstandartní peníze.

    Naše profese tímto degraduje. Bohužel současná \”regulace\” ČNB a politiků je nedostatečná. Že někdo zaplatí xy částku a může do týdne sjednávat fin. produkty? Jako bych se já sám vyučil elektrikářem během týdne, dostal certifikát a mohl hned v oboru pracovat! Vidíte ten paradox?

    Chci tím říci závěrem, že mnohý OZ je brán, jako jeden z mnoha sjednávající fin. produkty. Pokud bude politická nestabilita a nejistota, bude těžké klienta získat pro svou stranu. Jedno je s druhým spojené (vysoké DPH, nejasnosti kolem \”reformy\”, snižování mezd = výpovědi a rušení produktů). Před 12lety mi stačilo k 10produktům oslovit 15lidí, před 10lety 30klientů, před 5lety 50klientů, před 3lety 60klientů. Nyní, abych sjednal 10produktů, oslovuji kolem 120klientů. Jaká je tedy budoucnost naší profese? Nikdo se s tím nesetkal, nebo máte růstový potenciál?

    Chápu, že jsem nakousl velice rozvětvené téma. Tímto prosím o trpělivost a v případě potřeby odpovím. Toto vlákno je v začátcích a může se se získanými poznatky zajímavě rozvíjet. Děkuji

    1

    8
     | Odpovědět privátně
  • Tak teď jste se do toho pane Čermáku zamotal úplně, už jsem z toho totální jelen. Vůbec Vám nerozumím. Chtěl jste svým příspěvkem naznačit, že domnělá krize nám finančním poradcům ztěžuje a komplikuje práci ? Že to jde těžko a že je to náročné ? Nebo jste chtěl říct něco jiného ? Pokud ano, co to bylo ? I když si pročítám Váš příspěvek dvakrát, třikrát, čtyřikrát, pořád nevím, na co se ptáte a jaké je vlastně téma. Jsem v tomto chápání sám nebo to tak cítí (čtou) i ostatní kolegové ?

    6

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Pane Špirakusi, jsem rád, že to berete s humorem. Jsem také v pohodě, jen cituji názory klientů a jiných OZ.

    V této branži pracuji dlouho. V posledních 2letech se konečně děje, např. něco jako “penzijní reforma”. Bohužel v jiném znění, než-li navrhovala vláda r.2000-2004. Vy osobně jste spokojen s návrhem penzijní reformy? Zvýšení DPH a tím pádem šetření klienta tím, že ruší smlouvy?

    Každý z nás na tomto profilu má vyhraněný názor. Mohu mít třeba 100palců dolů, ale stojím si za svým. V Africe jsem byl, 1USD/denně je pro nás ve střední Evropě na přežití příšerné. V Africe bohužel běžné. Tam však chléb koupíte v přepočtu za 3Kč a 2l Coca Coly za 6Kč. To však pro jiné vlákno ;)

    Klientům se také snažím vysvětlit, že krize je pouze v novinách. Milan má pravdu – žijeme si jako prasata v žitě. V Brně v srpnu mi to potvrdil Řek studující v Brně. To co propil a projedl a následně za sebe zaplatil v restauraci, by stačilo pro nás 2Čechy!

    0

    5
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Ano pane Dvorecký, jak jste to napsal zjednodušeně, máte pravdu (palec nahoře). Jenže osobně se pídím po příčinách, proč tomu je a najít cestu ke klientovi je stále težší pro mnoho z nás.

    1

    4
     | Odpovědět privátně
  • Pane Čermáku, opakovaně si pročítám vaše příspěvky a taky jsem z nich zmatená a není mi jasné, co vlastně chcete říct. Podotýkám, že mám VŠ vzdělání a doktorát. Nevím jak u vás ale já mám osobní zkušenost, že klienti jsou naopak za uplynulé dva až tři roky daleko zodpovědnější, pojišťují se, chodí sami, zajímají se, prostě chtějí ochránit již vybudované hodnoty a zajistit se proti neočekávaným rizikům, který by jim znemožnily splácet jejich hypotéky, leasingy, úvěry, jazykové školy dětem a podobně. Na nedostatek práce si rozhodně nemůžu stěžovat, spíš nestíhám. Souhlasím s panem Špirakusem a Troščákem, zajeďte si do Indie, Pákistánu, Bangladéše, na Dálný Východ. Dcera pracuje u UNICEF a vím o tom z vyprávění své. Povinně bych tam na měsíc vystěhovala každého rejpala, co si stěžuje, jak je mu u nás špatně a těžko, s prosíkem by za týden škemral ohledně návratu zpět, do milované, tak špatné a zkorumpované České republiky, kde podle některých nic nefunguje. Houbelec, jsme nevděční a rozmazlení frackové.

    5

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Artur Petržilka 
    Účastník

    Zvlášní… Když jsem před lety začínal v oboru, připadalo mi, že dostat se ke klientovi je mnohem těžší, než mi tak připadá dnes. Nejen pro mě osobně, ale i obecně na našem trhu.

    Osobně se mi začalo dařit získavat klienty až po 2 letech. No a poslední rok, či rok a půl je to vůbec paráda. Už nevolám nebo spíše nemusím volat na studené, či předehřáté kontakty, nýbrž klienti volají sami, aby si rezervovali místo v mém diáři. Občas ale zavolám, abych sám sebe potrénoval a držel v přesvědčení, že kdyby se pár měsíců nikdo nezavolal sám od sebe, že to zmáknu a uživím se.

    Výše jste psal, že potřebujete čím dál více klientů k uzavření 10 smluv. U mě na 10 smluv v průmeru stačí 3 klienti. Často se však stává, že uzavřu u klienta 5 či více smluv. Tak ono když člověk dělá hypotéky -> 1sml hypo + 1 sml nemovitost + 1 sml život = to je de facto povinnost, aby klient měl ode mě hypo (samozřejmě nemám úspěšnost na prodej všech těcht 3 smluv 100%). Občas si pak už klient sám řekne o pojištění auta, odpovědnosti, cestovní, atp.

    Nicméně i tak si sáhnu do svědomí a přiznám se, že u sebe vidím prostor pro zlepšení cross-sellingu u těchto klientů (přicházejícími si pro hypo) a to sice v prodeji OPF či investování vůbec.

    Lehce rýpavá, avšak ne jedovatá, otázka na závěr pro Vás: To že potřebujete více klientů k uzavření 10 smluv, není náhodou způsobeno tím, že děláte výhradně pro ČMSS a klient tak může již předem nabýt dojmu (bez ohledu na Vaši osobnost nebo odbornost), že řešení pro něho bude tzv. jednobarevné?

    Produkty pouze od ČSOB, či jejich dceřiných nebo sesterských společností? Jasně, jste profík na tyto produkty, ale to některého klienta moc nemusí brát. Z mého pohledu totiž, to že mám x krát násobně širší portfolio než Vy, je výhoda v jakémsi marketingu – NIC VÍC. A světe div se, ono to funguje …

    7

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Paní Kalandrová, navzdory záporným palcům u mých příspěvků si Vašeho názoru vážím. Jak jsem již psal, je to názor klientů. Asi musím změnit skupinu klientů ;)

    Dnes klient se hodně ptá, zajímá a mně osobně zkouší, co na internetu, TV, novinách četl, slyšel. Někteří klienti se omlouvají za nespočet dotazů. Mě to však osobně těší. Můj příspěvek je o tom, že právě zákonodárci vnáší zmatek do naší práce (penze, st. spoření – účelovost a st. podpora, atd).

    Můj názor je ten, že se bohužel zákonodárci pletou ekonomům do oboru. Proč se třeba nezeptají zkušených na tomto serveru – p. Záruby, Špirakuse, Zámečníka, Petržilky, Troščáka, Špechty, Koláře, Retticha, aj….?

    1

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Pane Petržilko, máte pravdu. Možná pracuji pro jednobarevnou ČMSS, ale ta práce mně baví. Již podruhé jsem vstoupil do této společnosti a nelituji. Musím říci, že jsem (a to dávím za pravdu) uspěšnější od r.2009-2011, než-li r.2001-2006. A to proběhla změna st. podpory!

    Jak to tu sdělil pan Pecha, jsem snad posledním optimistou v řadách čmss :D Přeúvěrování jde. Avšak je velice tvrdá konkurence v Praze.

    Pane kolego, to že sjednáváte 5smluv u klienta je chvályhodné. Neberte to osobně, ale toto jsem již u jedné mlm společnosti slyšel a pracoval pro ni a byl jsem zklamán. Spíše mi zajímá následná péče u klienta a bezvadná odbornost daného produktu do hloubky. Můžete to klientovi nabídnout?

    0

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    aspon je takhle v nedeli v noci legrace :)

    – každopádně já se zabývám jen těmi věcmi, které mohu ze své pozice reálně ovlivnit (a to jsou třeba zákony v našem oboru = zpřísnění zkoušek nebo kontroly ČNB)

    – co ovlivnit nemohu – tedy jestli prší nebo je hezky, jestli bude DPH 15/21 nebo 14/20 nebo 17,5 nebo jestli vlada v roce 1992 nejakym ucetnim postupem zašantročila penize – s tím se fakt zabyvat nechci – netrpim Mesiášským komplexem a neumím zachránit svět :)

    4

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    “V roce 2002 jsem poslal dopis na FU Brno-město/venkov s dotazem, kam jdou peníze mnou zaplacené na daních? Dodnes jsem neobržel žádnou odpověď.”

    Tohle mě pobavilo:-)Díky!

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Tak to by chtělo po deseti letech ten dotaz zopakovat, ne? :-)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Třeba bysme se divili :)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Michal Doubek 
    Člen
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    To je informace kterou musíte brát s rezervou.

    Podle grafu jsme v tomto směru na tom nejlépe, můžeme stát plácat po ramenou – jsme borci. Jenže každé špatné rozhodnutí, který stát udělá se nevrací hned, ale trvá to léta. Čím větší zásah, tím větší budoucí dopady pocítíme. To je podobné jako se státním zadlužením. Patříme mezi nejméně zadlužené státy v EU, ale taky patříme mezi státy, které se nejrychleji zadlužují a to platí i pro domácnosti, ale to už přece nechceme slyšet. V roce 2006 – 28% HDP a 2012 už 41%, jak to? Vždyť už se navyšovaly daně a probíhaly i škrty, že by to nefungovalo? No, ale naší politici to vidí jinak a myslí si, že další škrty a zvyšování DPH zpomalí zadlužovaní. Osobně držím palce naším ekonomickým zdatným politikům. Snad jim tyto nedoporučené zásahy už brzy zakroutí krkem. Můžeme čekat vyšší inflaci a snižování mezd, tak jako jsme mohli postřehnout již v minulosti.

    Češi si půjčují na životní potřeby, občané žijí na dluh. Je stále více exekucí a dluh se splácí dluhem. Stát si od občanů půjčí za krásný úrok, který zaplatí jak jinak z naších peněz, ale občan takovou možnost nemá. Údajně dle informací, nemají občané zájem se nadále zadlužovat, ale to je opět zkreslená informace. Občané by se zadlužovali – musí, ale jejich špatná platební morálka jim nedovoluje si vzít další půjčky v bankách a proto se obracejí na nebankovní instituce.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Lada Nádvorníková 
    Účastník

    Cituji “Osobně držím palce naším ekonomickým zdatným politikům”.

    Já jsem si ještě nějak nevšimla,že bychom nějaké měli.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    Ironie

    1

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account