Zobrazeno 39.768x
Označeno štítky: kariéra, práce s klienty, provize
Toto téma obsahuje 20 diskutujících a má 53 odpovědí. This post has been viewed 39769 times
- Autor
Michal Hegenbart
ČlenDobrý den,
chcěl bych rozvíjet karieru v poradenství ale nejsem si jistý u jaké společnosi začít. Tak bych se vás chtěl zeptat na aktuální názory jaká společnost má nejlepší práci s klientem a zároven ne podprůměrné provize.
Já sám sem se rozhodoval mezi AWD, Partners, a zjistil jsem že od AWD se oddělila spolenost Maxis, což je společnost o který slyším poprvé.
Naopak společnosti jako ZFP a Brooker to je bez smyslu se o nich bavit zas tak veliký hazardér nejsem.
00| Odpovědět privátně 8. 7. 2012 v 3:08Václav Šplechta
ÚčastníkDobrý den pane Hegenbarte,
každý člověk Vám bude chválit společnost podle svých osobních zkušeností. Pokud se budeme bavit o finančně poradenských společnostech, tak já mám například dobré vztahy s jednou místní skupinou společnosti Fincentrum (tím netvrdím, že tam pracují pouze ti nejlepší poradci :)). Provize a pracovní podmínky jsou myslím na velice solidní úrovni.
Pokud by byl z Vaší strany zájem, mohl bych Vám zjistit, jaký rozumný manažer působí ve Vašem regionu a předat kontakt. Zbytek je na Vás, šťastnou ruku při výběru.
11| Odpovědět privátně 8. 7. 2012 v 4:30Roman Kolář
ÚčastníkTak teď jsem si smazal poměrně dlouhý příspěvek :-)
Co jen to v něm bylo? :-)
Právě jsem dopsal článek s názvem “Budujete skutečně vlastní firmu?” Jeho nosným tématem je zamyšlení nad tím, jaká je představa obchodníka o vlastní firmě a následná realita, budovaná uvnitř firem jiných.
Měl byste Michale dle mého přemýšlet nejen nad nejbližší budoucností, ale i budoucností vzdálenější. Nad tím, kam se budete chtít v dalším běhu času posunout. Myslím, že čerstvý člověk v oboru by se neměl zaobírat náborováním dalších. Vaším úkolem (ale nemusíte se mnou sopuhlasit, je to jen můj názor) je naučit se dobře orientovat v tomto oboru a jeho produktech. Až získáte patřičný přehled a zkušenosti, pak možná nastane doba, kdy bude dobré je předávat někomu jinému. To je doba, kdy Vy můžete začít přemýšlet o jiném, třeba i vlastním stylu práce a tedy i o změně firmy za jinou, možná za firmu vlastní. Takže moje rada je, abyste si velmi dobře přečetl, co podepisujete, protože leckteré firmy udělají hodně pro to, aby Vám tento krok znemožnili nebo alespoň znepříjemnili. Začal bych konkurenční doložkou a pokutami (o čemž pojednává jiné vlákno). S povděkem kvituji, že výše doporučené Fincentrum tuto konkurenční doložku nemá. Jinak ale existují i menší firmy, netříštěné do několikastupňových úrovní, bez tlaků na vodění dalších, jde jen o to, aby se Vám na té firmě byl schopen někdo věnovat. Tuto práci skutečně nemůže dělat každý, jak se zřejmě domnívají např. na ZFP, ale jen jeden z x…. u kterého by se to mělo stát jeho životní náplní, koníčkem, zábavou, posláním… nikoli momentálním zdrojem peněz, za které se nechal koupit.
52| Odpovědět privátně 8. 7. 2012 v 11:28Romana D
Členbyla jsem v pojišťovně na různých stupních a teď jsem na radu Romana v menší makléřské firmě a naprostá spokojenost ,dlouho jsem patřila mezi ty co preferovali jen pojišťovnu /nebudu přece živit další lidi,makléři dělají všechno a nic pořádně, jsou to rychlokvašky co nic neumí a jen hrabou a oblbují lidi za vidinou zisku /
!!!!MOC SE OMLOUVAM není to až na výjimky pravda !!!!!!!!!!!!ale to byla moje hloupost si to myslet !
tak jsem od r 1999 byla v poj. teď vlivem změn ve vedení jsem si říkala “co já tady dělám?” a našla jsem co jsem potřebovala !vždycky je to o lidech a jejich přístupu k práci !
20| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 8:12Jana Vyležíková
ČlenVida, tomu se říká podobná cesta. Taky jsem byla před lety v pojišťovně. A teď jsem u OVB, v ředitelství, kde se praktikuje otevřený přístup ke klientovi a jsem spokojená.
113| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 8:37Roman Kolář
ÚčastníkJe dobře, že jste spokojená. Nicméně musím poznamenat, že Vaše podobnost s paní Romanou je jen čistě náhodná. Možná jí naše výměna informací pomohla k tomu, aby z hledáčku potencionálních firem některé vyřadila dřív, než se o ně začala víc zajímat. Proto se domnívám, že by firmu pracující na principu MLM marketingu zřejmě vynechala, byť by měla sebeotevřenější přístup. Po zkušenostech, které v oboru má, by si takovým rozhodnutím zavřela cestu k budoucnosti.
50| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 20:14Lukáš Holý
ČlenPozor pozor, jste na webu, kde se pouhé vyslovení slova OVB trestá! :) :D
14| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 10:30Adam Kubík
ČlenChápu že mě, člověka který si nebere servítky před nikým tady těžce palcují dolu když se ozvu, ale že paní Vyležíkovou která je slušná nadevše, navíc za takový neutrální názor, to mi hlava nebere. Otázka je kdo je tady doopravdy fanatik. Já to tady ode dneška balím a pokud to půjde rušim account. Mějte se tu jak chcete.
07| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 8:08Václav Šplechta
ÚčastníkDobrý den pane Kubíku,
je škoda, že vnášíte do této debaty tak silné emoce. Rozhodně jste mohl své společnosti mnohem více pomoci, kdybyste ji zde obhajoval konkrétními případy, které by podpořily nápravu jména OVB na trhu.
Mluvit o fanatismu u kritiků OVB je prazvláštní. Pokud je tak silná kritika napříč finančním trhem, potom by možná stálo za zamyšlenou, zda opravdu není něco špatně. Samozřejmě tu lidi nekritizují plošně všechny zástupce OVB, ale to, jakým systémem tato společnost pracuje a jaké dává příklady nováčkům.
60| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 9:40Adam Kubík
ČlenJana Vyležíková
Vida, tomu se říká podobná cesta. Taky jsem byla před lety v pojišťovně. A teď jsem u OVB, v ředitelství, kde se praktikuje otevřený přístup ke klientovi a jsem spokojená.
Souhlas nebo nesouhlas? Thumb up 1 Thumb down 9
Ten Thumb up 1 má ode mě. Takže 9:0 za tento příspěvek, a to mě už opravdu nebaví – je vidět jaká nálada tady panuje. Panu Viktorkovi už jsem napsal. Vám pane Šplechto přeji hodně štěstí i pár ostatním.
04| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 10:35Jiří Prášil
ÚčastníkDobrý den, při vší úctě k Vám, nedivte se. Měli bychom se ptát, proč tyto komentáře vznikají, proč jsou někteří tak pobouřeni? Či je to chyba? Pokud někdo napíše, že je OVB otevřená k lidem, tak se nesmíte divit tomu, že dotyčný schytá červené palce. OVB může mít ředitelství, které praktikuje otevřený přístup, tak jak uvedla kolegyně, ale OVB má tak špatnou pověst , že tomu nikdo nevěří. Kdyby Vám někdo řekl, že ZFP začala dělat kvalitní poradenství, budete tomu věřit?
130| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 11:50Anonymní uživatel
NeaktivníNapište panu Viktorovi a profil Vám bude na základě Vaší žádosti smazán.
Veškeré Vámi napsané příspěvky nezmizí, jen budou v režimu “Anonymní příspěvek”.
40| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 9:46
Roman Kolář
ÚčastníkJeden z velkých problémů je změnit pohled. Často tohle slýchám od kolegů z pojišťoven, kterým pochopitelně někdo provětrá smlouvy. Problém je v tom, že pak mají všichni stejnou nálepku, aniž by se na to podívali reálným pohledem a tím, že dělat u makléřské firmy neznamená vždy poškodit klienta. Problém je především v MLM organizacích, které produkují tisíce nových obchodníků. Z této rovnice “provizně placeného poradenství” logicky vyplývá, že musí dojít k tomu, že smlouvy se musí předělat za každou cenu. Pamatuji se na doby, kdy jsme jeden druhého vzájemně respektovali, dnes je to o tom, že i dobře nastavené smlouvy se musí zrušit, protože někdo potřebuje body.
71| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 20:26Romana D
Člentak to asi pořád nejsem ten správný obchodník ,nikdy bych vědomě nepoškodila klienta a pro nějaké body už vůbec ne,ano je pravda ,že jsem na pozici kde ty body nepotřebuji to je jedna věc ,ale i tak bych to nikdy neudělala ,byly doby kdy jsem na razítku měla svou adresu trvalého bydliště a nikdy bych se nechtěla nuceně stěhovat ,abych se bála chodit po ulicích !!!!!
10| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 20:42Roman Kolář
ÚčastníkNo to je právě ten různý pohled na to, kdo je dobrý obchodník… V některých společnostech je jediným kritériem obrat nebo body. A taky… někteří to poškozování nedělají vědomě ;-)
Bohužel jsou tu tisíce takových, kteří to právě kvůli těm bodům udělají.
30| Odpovědět privátně 9. 7. 2012 v 21:16Jindřich Benda
Účastníks tím, my asi nic nenaděláme, tedy alespoň já ne, protože s tím nic dělat nechci. Beru to jako fakt a zjistil jsem, že s tím faktem dokážu žít a nijak mě neomezuje..)))
Naříkat na to, že by s tím čnb měla něco dělat, atd. je bezpředmětný, na každé prase se někde vaří voda, je to jen otázka času…)))
Každej člověk, myslící člověk, má k dispozici nekonečný množství informací, je jen na něm jak je využije.
A pokud není myslící..)) tak ho to bude něco stát, ale jen peníze, o život nejde..))
30| Odpovědět privátně 13. 7. 2012 v 15:55
Milan Charvát
ČlenZdravím,
pokusím se odpovědět trochu z jiné strany, pokud to nebude nikomu vadit.Jedna věc je dělat práci fin. poradce jako poslání – to je správně. Dělat komplexní poradenství tak abych se za rok, za dva, za deset mohl v klidu se potkat s klientem a podívat se mu do očí je samozřejmě super. Taky se o to snažím. Bouchat investička je špatně. Taky se to snažim nedělat. Otázkou je, a to se tady moc nediskutuje, co za to. Po pěti letech práce u jedné nejmenované velké společnosti , přesto že nejsem žádný turista jsem odešel k jiné společnosti ze tří hlavních důvodů:
– výplata následných provizí i po ukončení spolupráce (důchod, mateřská, nebo jen změna profese)
– není nutno obhajovat dosažené pozice (případ kolegyně 56 let, 8 let u společnosti, pak 5 měs. nemocná spadla na nejnižší pozici)
– výplata 100% provize obdržené od pojišťovny do sítě.
Tak toto jsou ty hlavní důvody proč jsem odešel.
Záměrně jsem neuváděl názvy společností aby to nevypadalo jako nábor.
Milan Charvát
11| Odpovědět privátně 30. 7. 2012 v 10:26Jakub Pecha
Účastník… a z čeho servisní organizace žije, když 100% provize jde do sítě? :)
20| Odpovědět privátně 30. 7. 2012 v 19:14Roman Kolář
ÚčastníkŽe by nějaký nový brokerpool? Charita Trust? :-)
20| Odpovědět privátně 30. 7. 2012 v 19:47Ivan Špirakus
Účastníkjá měl ještě lepší nápad :) vyplácet do sítě 120% !!!
– to byste viděli ten hukot ;) stály by u nás fronty, z 8.patra až dolů do metra :)
jenže si moc nejsem jistý, že bohatý strýček z Anglie by mi na konci roku těch 300 mil, co by chybělo v kase poslal :))))
– u Directu ho tahle dobročinnost taky přestala bavit – tak nějak nemám odvahu do toho jít….
00| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 7:23Ivan Špirakus
Účastníkale vážně – technicky to samozřejmě jde – záleží na tom, co prohlásíte za 100% … :)
Prezentace: základní provize pro malé makléře (třeba v KOO 12% na majetek) – to je ve smlouvě s pojišťovnou = poradce dostane 100% a je maximálně spokojen :)
Realita: servisní organizace dostane 18% (což obchodník ale neví), pak reálně dostává 66% a pokud jsou bonusy za kmen, tak ještě méně
= ti co nemají informace, jsou spokojení s tím co mají, protože nemohou srovnávat – to byl ostatně hlavní princip informační izolace “za totáče”
20| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 7:32Jakub Pecha
ÚčastníkNebo ještě dobrá “vychytávka” je toto :-)
http://www.investujeme.cz/pavel-uzel-obdrzenou-provizi-vyplacime-v-plne-vysi-do-struktury/
Tomu se říká obchod bez rizika – pro servisní organizaci :-D
00| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 8:08Ivan Špirakus
Účastníka jak to dělá, že nemá storna ? takova firma na trhu neni, vždycky nějaké storno je…
když klient přestane platit, tak si pojišťovna strhne storno provize sama – a když ho u daného poradce není možné započítat proti kladné produkci, tak co pak ?
to je přece riziko, nebo ne ?
10| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 8:54Milan Charvát
ČlenZdravím,
když si otevřete odkaz, který vložil p. Pecha – http://www.investujeme.cz/pavel-uzel-obdrzenou-provizi-vyplacime-v-plne-vysi-do-struktury/
tak je tam vše popsáno.
Milan Charvát
00| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 10:33Milan Charvát
ČlenPane Prášile, promiňte mi, ale to opravdu chápete špatně…
00| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 10:38Jiří Prášil
ÚčastníkChápu špatně? Podle článku společnost storna neplatí.
Nastavením fixních poplatků a provizi rozpustíte mezi strukturu, celá tíha stornoprovizí jde na strukturu. Společnost v podstatě nemusí trápit, zda ke stornu došlo, nebo ne, protože za zprocesovanou smlouvu už poplatek obdržela.
odpověď:
Ani tak ne. Má to dvě stránky. Souhlasil bych s vámi, kdyby PlanSecur nebyl partnerem finančních institucí a nenesl za případná storna odpovědnost. Tady nejde jenom o peníze. Peníze jsou sice vždy až na prvním místě, ale tady nejde o to vytvořit něco, co vydrží rok, dva. Jde především o stabilitu na trhu a dobrou pověst společnosti PlanSecur.
11| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 11:00Artur Petržilka
ÚčastníkTo se Vy i Váš předřečník domníváte, že když mi jako společnosti přijde storno např. 1 MIL korun, že za to nenesu odpovědnost? To si piště, že nesu. Pojišťovny se semnou nebudou bavit a prostě mi vyplatěj o to méně na provizích. Co ale mám dělat já (společnost), když nemám na provize ostatním obchodníkům, kteří storno nemají? Mám rezervu, abych jim vyplatil těch 100% provize??? A co když to storno od svých obchoníků (ktěří ho vytvořili) nedostanu (nestrhnu si to z jejich kladných provizí) – jak to z nich budu vymáhat?
Řekl bych, že je to skoro naopak, čím vyšší dám obchodníkům provizi, tím vyšší riziko pro mě (pokud z nich ty peníze nedotanu) -> budu v mínusu a ani nebudu mít na výplatu provizí těm, kterým storno nepřišlo…
Domnívám se, že přesně toto riziko (relativně nemalé riziko) měl i pan Špirakus na mysli … nebo ne? :)
10| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 14:05Jakub Pecha
ÚčastníkNo tak pokud obchodník nemá kladné provize, proti kterým bych to storno započetl, tak je vymůžu jiným způsobem – fyzické osoby ručí za své závazky do výše svého majetku :-)
00| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 16:45Anonymní uživatel
NeaktivníTato právní formulace je krásná, neb v dnešním “vyčůraném” světě často nefungující :0(
80| Odpovědět privátně 31. 7. 2012 v 16:57Artur Petržilka
ÚčastníkHezky jste to napsal a teoreticky máte pravdu… Kdybych se podíval do praxe, tak z větší části (bohužel) pravdu nemáte …
00| Odpovědět privátně 1. 8. 2012 v 9:11
Jiří Vařečka
ÚčastníkTo je opravdu krásná otázka:
“… a z čeho servisní organizace žije, když 100% provize jde do sítě? :) “
Pravdou ale je, jakých 100% je vypláceno. V praxi není pravdou že 100% u firmy A je stejných jako u firmy B.
Jak bylo již správně řečeno, daný základ si nastavuje každý samostatně.
Úplně na jiné tema, nezarazilo někoho, že nové kondenzační kotle mají účinnost 118% !!!
Je to nesmysl, ale v praxi to funguje, protože EU umožňuje posunutí původní účinnosti, tak máme v prodeji perpetum mobile. A to se to dobře prodává.
Malá smyčka …. a jsme zase v pojišťovnictví.
40| Odpovědět privátně 2. 8. 2012 v 6:29
Teodor Belinger
ČlenDobrý den,
předem se chci omluvit, že jsem se vetřel na tento web, přestože nemám s daným oborem co dočinění. Po pravdě, nejspíš Vás neudivím, sdělím – li, že samotné slovní spojení “finanční poradce” ve mně vyvolává velmi negativní asociace. Sám jsem v podstatě finančně negramotný, naštěstí mám matku pracující coby právnička v bankovnictví, která se o mé finanční závazky odborně stará (a před finančními poradci varuje stejně, jako v dětství před staršími pány nabízejícími cukrátka u školy).
Jde o to, že jedna z mých kolegyň, která je mi velmi blízká po profesní i osobní stránce, leč spadá do rizikové kategorie (23 let, dokončující vzdělání v oboru, mizerný plat zdravorní sestry, chronický nedostatek financí)si před nedávnem našla vedlejšák. Jistá kamarádka ji přivedla do firmy Safe Life, o které od začátku básnila jako o úžasné příležitosti dostat se na vytouženou životní úroveň (neboli jednoduše k penězům). V současnosti zde absolvuje jakési zaškolení. Jsem v této oblasti ignorant, ale i tak mi stačilo pár minut jejích nadšených popisů zářivých zítřků, abych diagnostikoval problém: něco mi na tom smrdělo. Jelikož mi na té dívce opravdu záleží, nelenil jsem a jal se googlovat…a získané informace mě nepotěšily. Zakladetelem této společnosti je jistý Ing. Martin Zoubek, který se, jak jsem vyrozuměl, netěší ve Vašem oboru valné pověsti. Samotný předmět činnosti společnosti Safe Life je mi pak i po důkladném prostudování oficiálních webovek větší záhadou než neurologie, a to je pro mě opravdu hrad v Karpatech. Máte někdo nějaké zkušenosti se společností Safe Life (mimochodem, už ten název mě coby traumatologa poněkud irituje)? S Ing. Martinem Zoubkem, Josefem Houserem, Lukášem Holasem ad. Chtěl bych vědět, do čeho má kamarádka leze a co jí případně hrozí. Možná ze mě jen mluví má židovská nedůvěřivost. Předem děkuji za odezvu.
(Dotaz stejného znění jsem vložil na více diskuzních fór na tomto webu.)
20| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 18:28Teodor Belinger
ČlenJak jsem již napsal, jsem v tomto ohledu úplný ignorant. Nevím, co je, natož jak funguje OVB, vím pouze, že je to zkratka, která se ve slušné společnosti zmiňuje šeptem. Mohl(i) byste být konkrétnější? My jsme na fakultě měli předmět s názvem bioetika a také lékařskou etiku. Tam nám bylo vyloženo, co je etické a co není. Znovu nám to bylo vyloženo při atestacích a u ČLK. Teď vím, jak jsou v mém oboru nastavená pravidla (která jsou od toho, aby se pporušovala, jak míní většina mých kolegů – to není výhradní problém finančního poradenství). A hlavně: co provozuje společnost/produkt Safe Life v praxi? Děkuji.
10| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 19:06Petr Klatovský
ÚčastníkVypadá to, že se nejedná o žádnou firmu, nýbrž pouze o krycí název (marketingovou značku) pro skupinu poradců ze společnosti OVB. Takových pseudoznaček, za kterými stojí někdo z OVB, jsem už viděl mnoho a vypovídá to podle mě o všem…
Ačkoli jsem se s panem Zoubkem ani jeho prací či klienty osobně nesetkal, slyšel jsem o něm a poradcích z jeho týmu doslova šílenosti. Tím myslím praktiky vůči nováčkům v oboru finančního poradenství a klientům, které můžeme směle prohlásit za jedny z největších špín finančního poradenství u nás :-).
Pokud by kamarádku opravdu bavila práce s klienty, chtěla jim upřímně radit ve financích, ať se raději obrátí na někoho z tohoto webu a i zajímavý výdělek s dobrým pocitem z práce se pak může dostavit :-)…
10| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 19:35Vašek Kott
ÚčastníkOVB je financneporadenska spolecnost. Zadejte si do Googlu “zkusenosti s OVB”. Najdete hodne odkazu.
Osobne je hodnotit nebudu neb jde o konkurenci.
Safe Life je dle meho “uhybny manevr”, jak oni poradci mohou svoji cinnost pokryt marketingove jinak nez jako OVB. Kvuli povesti, jakou OVB ma.
10| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 19:38Roman Kolář
ÚčastníkNáš projekt byl založen ve spolupráci s jedním z nejvýše postavených lidí ve světě financí Senior Zemským ředitelem Martinem Zoubkem…
Ještě že se tam nepíše, čím se to postavení měří :-)
40| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 21:45Roman Kolář
ÚčastníkSchéma je několik let naprosto stejné, jen je třeba občas převléct kabát, aby se mohlo jet nanovo. Vaše maminka Vás varovala správně, její varování je důsledkem právě takových firem a lidí, kteří stojí v pozadí a vymývají hlavy podobným, jako je Vaše kamarádka. Jestli jste to rozvěsil po více webech, tak to si opravdu počtete a Vaší kolegyni by to mělo stačit, pokud jí vidina světlých zítřků již natolik nezatemnila mozek, že ztratila soudnost a schopnost logicky přemýšlet.
10| Odpovědět privátně 9. 10. 2014 v 21:56An.
ÚčastníkNejenom na webech Romane, o špatné pověsti našeho oboru a lvím podílu finančně – poradenských MLM společností na této situaci se už diskutuje i v přímém přenosu v éteru – rozhovor s CEO Broker Trustu panem Zdeňkem Slukou:
01| Odpovědět privátně 10. 10. 2014 v 13:37Jiří Polický
ČlenDěkuji za odkaz, se zájmem jsem vyslechl (písničky jsem vynechal). Nicméně můj dojem z onoho pána to nezměnilo. Chce se mi zvracet z lidí, kteří si navenek hrají na, ty hodné, etické, golf hrající, po lese běhající a komunikující a ve skutečnosti vědomě kryjí neetické jednání poradenských společností (na které pojmenování Verkaufsmachine plně sedí) sdružených pod jejich Trustem (vlastní zkušenost) bez jakéhokoliv náznaku snahy to změnit. V tomto kontextu to rozhovorem v nočním Mikrofóru, kde mimo jiné pohaní MLM jako nevhodný způsob prodeje finančních produktů jen proto, že je to MLM a pool definují jako jediný možný způsob práce nezávislého a svobodného poradce na té “správné” cestě”, to tito lidé nezachrání…. A sdělení na konci – “já jsem tady dneska za ten poctivý směr ve finančním poradenství” je mi k smíchu. Poctivý směr si představuju jinak než tak, že nebudu ochoten vysvětlit, kde jsem vzal telefon na člověka, kterému volám, zaříkávat se změnami v občanském zákoníku a z toho vyplývající nutností přehodnotit pojistky, zmiňovat v telefonátu neexistující slevy a ve finále na schůzku poslat zelenáče bez PPZ s několika naučenými frázemi, který bude v koncích, když se vyjede z kolejí, na které byl naučen.
13| Odpovědět privátně 10. 10. 2014 v 14:40Jiří Vařečka
ÚčastníkVážený Theodore,
Vaše nedůvěřivost a obezřetnost Vaší matky je oprávněná.
30| Odpovědět privátně 11. 10. 2014 v 9:19Roman Kolář
ÚčastníkPřečetl jsem si ten příspěvek už potřetí… cítím z něj, že to, co píšete, je tam již nějakou dobu uzrálé a teď byla vhodná příležitost to vypustit ven. Obě krajní polohy mají svoje mínusy. Víceúrovňová struktura ještě neznamená, že je to špatně, stejně jako přímá vazba do poolu neznamená, že je to dobře. Pool je dán svou konstrukcí tak, že otevírá možnost pro samostatné poradce nebo menší firmy. Neurčuje jim jejich vnitřní uspořádání ani jejich styl práce. V čistém slova smyslu je pro ně servisní organizací, od které mají přísun informací, materiálů, zabezpečení rozdělení provizí, systém pro ukládání smluv a klientů atd. Může se tak lehce stát, že pod poolem existuje víceúrovňová struktura. To je ještě ok. Důležité je, jaké je její vnitřní nastavení a je jedno, jestli je to v rámci poolu nebo přímo MLM. Setkat se s tím nechá ve všech větších poolech. Otázka zní, zda a jak by se měl proti tomu pool vymezovat, jaká kritéria v takovém případě postavit, protože kde končí jakási etická hranice způsobu vnitřního uspořádání, budeme rozhodovat asi těžko.
Pool jistě není jedinou možností, jak dělat práci dobře, je ale prostředím, ve kterém mám svobodu rozhodnutí. Můžu směřovat ke kvalitě nebo můžu směřovat k podvodům a stejným manipulativním trikům, jako se dějí jinde. I to je totiž svoboda rozhodnutí.
11| Odpovědět privátně 11. 10. 2014 v 12:06Jiří Polický
ČlenRomane přesně jste to odhadl. Milan mi nevědomky poskytl vhodnou příležitost to vypustit. Souhlasím se vším, co jste napsal. Důležité je vnitřní nastavení. Jak firmy, tak samotného jedince. Svobodu rozhodnutí mám v poolu i v MLM. Poctivě můžu svou práci dělat v obou modelech. Stejně tak se v obou modelech můžu chovat neeticky. Pokud se ale svobodně rozhodnu, že se budu chovat neeticky a headquarter poolu nebo MLM to mlčky trpí, stává se sám neetickým.
11| Odpovědět privátně 11. 10. 2014 v 12:41Roman Kolář
ÚčastníkTrochu rozdíl bych v tom viděl. V MLM existuje přímá vazba na strategii obchodu. Je tam stejná šablona výcviku nových obchodníků, včetně té nejmasochičtější, když je za vzor ukazován jedinec s největší produkcí, bez ohledu na její skladbu. Firma tak dává jasný příklad toho, jak se má obchod dělat a co je jediným kritériem. Nese tak přímou odpovědnost za podporu takových praktik. Navíc k tomu obchodníka tlačí objemy obchodu a hrozbou pádu na nižší provizní stupeň. V Poolu určuje tuto strategii jedinec nebo firma, která je v roli koordinátora a tedy je zodpovědna hlavně ona. Pool se může pouze snažit tyto praktiky zachycovat, např. jako nestandardní obchod nebo konat v okamžiku, kdy na to přijde. Souhlasím s Vámi v tom, že pokud se takové praktiky dějí a firma o nich ví a nijak proti nim nezasáhne, tak je spoluodpovědná. Pool můžeme do jisté míry chápat také jako sdružení několika s.r.o., které by sami o sobě nedokázaly vytvořit a ufinancovat obchodní vztahy s institucemi. Je to jedna z možností jejich vzniku. Buď je to firma, která narostla do určité velikosti a pak nabídla služby ostatním nebo to může být sdružení několika firem. Princip je zcela jiný a přestože v obou můžeme najít jak dobré, tak nekorektní obchodníky, MLM v podobě, jak ho známe, není pro ty dobré obchodníky ideální model, už jen tím, že jsou součástí něčeho takového, co jsem výše popsal.
11| Odpovědět privátně 11. 10. 2014 v 19:33Vašek Kott
ÚčastníkRomane, v poolu davate za vzor ty nejmene vykonne zprostredkovatele? :-)
A ciste teoreticka otazka – co by se stalo s vysi provizi, pokud by produkce poolu klesla o polovinu?
01| Odpovědět privátně 12. 10. 2014 v 16:05Roman Kolář
ÚčastníkTo je právě to, co se tu snažím vysvětlit. V době, kdy jsme dělali s naší firmou regionální koordinátory společnosti VHi, tak jsme dávali za vzor poradce, kteří budovali farmářský způsob, jinými slovy budovali aktiva pod správou v investicích a spěli tak k tomu, aby nebyli závislí na stále nových klientech. Již na vstupním školení bylo jasně definováno, že pokud obchodník není v souladu s filosofií firmy, tedy že např. pokud bude prodávat investice i přes IŽP, tak o něj firma nemá zájem. Již samotná podstata toho, co jsem napsal, vylučuje, že bude dáván za vzor obchodník, který je bodovou špičkou v nestandardních obchodech. Co se týká Insie, tak k tomu se já až tak nemohu vyjadřovat, ale nevšiml jsem si, že by mi tam někdo předkládal nějaký vzor nejlepšího obchodníka a tlačil mi do hlavy, že přesně takhle je třeba to dělat.
Takže úplně přesná odpověď na otázku je, že nedávám za vzor nevýkonné zprostředkovatele, ale na druhou stranu musím konstatovat, že jste tu protiotázku nesmyslně otočil. Správně by měla znít koho dávám za vzor. Za vzor dávám toho, kdo je disciplinovaný obchodník, který si vydělává dle svých potřeb, nepotřebuje k tomu provádět nestandardní operace a dokáže produkovat udržitelný obchod s klientem, který je založen na dlouhodobém vztahu, nikoli na maximální okamžité provizi. Že bych dával za vzor někoho s nejlepší produkcí, bez toho, aniž bych věděl, z čeho je tvořena, tak to ani náhodou.
30| Odpovědět privátně 12. 10. 2014 v 18:38Roman Kolář
ÚčastníkZapomněl jsem na druhou část otázky. Nevím úplně přesně, kam směřujete, je to málo konkrétní. Jestli k tomu, co by se stalo s provizí poolu, tak to je závislé na jeho velikosti. U velké společnosti by se nestalo nic, u malé by mohlo dojít ke snížení provize. Mě by zase zajímalo, co by se stalo s mlm organizací, když se do struktury nebude vyplácet 180% na začátku, ale 20% ročně. ;-)
20| Odpovědět privátně 12. 10. 2014 v 18:44Ivan Špirakus
ÚčastníkMyslím, že se k tomu Romane snad mohu vyjádřit já :)
Nejlepší firmy/obchodníky jsme v INSIA za vzor totiž dávali zrovna tento týden na výroční konferenci.
Rozhodně jsme při tom nikomu nic do hlavy netlačili, protože svoji cestu k úspěchu si u nás musí každý projít sám. My mu ji jen ukážeme a poskytneme nějakou výbavu a mapy ;)
20| Odpovědět privátně 12. 10. 2014 v 20:55Jiří Vařečka
ÚčastníkTak toto mohu jen potvrdit.
Bylo to nejen ty dnes 3 – 4 dny zpět,
ale i v minulých letech,
kdy jsem byl účastníkem těchto setkání.
20| Odpovědět privátně 13. 10. 2014 v 4:58Teodor Belinger
ČlenJelikož mám v posledních dnech samé noční, pročítám si s notnou dávkou masochismu ve volných chvílích jednotlivá témata na tomto diskusním fóru a nestačím se divit. Opravdu jste mě zaujali, na ambu klid, stačil jsem je projít skoro všechna. Nerozumím sice Vašim technickým termínům a rozborům, ale tam, kde se dotýkáte problémů morálky a etiky, mě většina z Vás skutečně udivuje. Na jednu stranu oceňuji Vaši otevřenost, na stranu druhou jsem fascinován tím, jak ohebné mohou být zásady u jedněch a žádné u dalších (netvrdím u všech). Nehněvejte se na mne, ale přijde mi, že chování a mentalita, která je běžná v lidské společnosti obecně, ale také všeobecně odsuzovaná a hanbená, je zde odbyta mávnutím ruky a leckdy přímo dávávána za vzor! Safra, jestli budu číst dál, ještě ze mě uděláte levičáka.
20| Odpovědět privátně 13. 10. 2014 v 17:14Vašek Kott
ÚčastníkTento server, stejně jako ostatní na poradce zaměřené, berte s rezervou.- je důsledkem určitého názorového proudu. Nic víc, nic míň. Pro nezaujatého člověka zvenčí či klienta nemá moc významu. Už název tomu napovídá :)
00| Odpovědět privátně 13. 10. 2014 v 19:44
- AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.