Zobrazeno 1.125x

Označeno štítky: , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 2 odpovědi. This post has been viewed 1126 times Do diskuze (3 diskutující) se naposledy zapojil uživatel  Petr Klatovský a poslední změna proběhla 1 rokem, 9 měsíci. This post has been viewed 1126 times

  • Autor
  •  Anonym 
    Člen

    Zajímavé. ČNB začala provozovat poradenský portál cílící na koncové klienty – https://www.penizenauteku.cz/. Chápu, že ČNB se snaží pracovat s finanční gramotností… ale!

    Jak může doslova tvrdit, že poradí lépe než kdokoliv jiný? Proč tvrdí, že nikdo nerozumí finančnímu trhu lépe než ona?
    https://www.penizenauteku.cz/mohlo-by-se-vam-hodit/o-projektu/

    Pikantní je, že pod položkou Spoření, což je pro oblast investic “zakázaný” a ze strany ČNB často pokutovaný pojem, najdete i oblast investování.

    Najdete na webu i informaci, že “Investiční cenné papíry se obvykle obchodují na regulovaném trhu (např. Burza cenných papírů Praha, RM-SYSTÉM, česká burza cenných papírů).”

    V sekci Bydlení (https://www.penizenauteku.cz/zivotni-udalosti/bydleni/) se píše, že “ČNB bankám doporučila, aby neposkytovaly hypoteční úvěry, jejichž výše by přesahovala 90 % ceny zastavěné nemovitosti.” Škoda, že se nepíše, co ČNB doporučuje klientům, kteří toto (a další “doporučení ČNB”) nesplňují.:-)

    0

    0
    Přílohy:
    Pro zobrazení přilohy se musíte přihlásit.
     | Odpovědět privátně
  •  Štěpán Průcha 
    Účastník

    Zajímavé. Udělané to mají hezky, asi to projdu podrobněji, třeba tam bude schovaná nějaká dobrá myšlenka.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr Klatovský 
    Účastník

    Já myslím, že obecně dobrý počin, jen z našeho pohledu nějaké formulace atd. nepřesné / zavádějící / …
    Klient / občan to samozřejmě taky vnímá jinak.
    “Nic neprodáváme – můžeme vám tedy narovinu říct, co se vyplatí a co ne.” Z toho bych si jako občan dovodil, že mi asi poradí (když jim napíšu nebo se sejdu), zda je konkrétní nastavení konkrétní smlouvy vhodné vzhledem k mým přáním / požadavkům / zkušenostem a nebo mě chce zprostředkovatel řekněme poškodit nebo nenabízí dostatečně kvalitní nastavení smlouvy…

    Já bych byl tak rád, kdyby vydali nějaký návod / uspořádali workshopy / názorně ukázali, jak máme s klienty jednat a vyplňovat všechny ty papíry, aby to přesně korespondovalo s tím, co očekávají. Není to tak trochu postavené na hlavu, že po nás něco chtějí, ale neumí dostatečně jasně a názorně ukázat, jak to má vypadat v praxi…??? Když chtějí vzdělávat občany, měli by vzdělávat i poradce, protože v drtivé většině případů je to právě poradce, kdo schůzku vede a klient na jeho rady dává / spoléhá, že?

    3

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account