Zobrazeno 2.483x

Zvolené téma obsahuje celkem 4 odpovědi. This post has been viewed 2484 times Do diskuze (3 diskutující) se naposledy zapojil uživatel  Ano a poslední změna proběhla 5 roky. This post has been viewed 2484 times

  • Autor
  •  Ano 
    Účastník

    Toto téma jsem založil, abysme se mohli podělit o praktiky st. spořitelen ve vztahu k MU/U.

    Můj případ:

    Dnes jsem narazil na klienty splácející MU od r. 2008. Letos jim vypšela “vázací” lhůta MU. Navzdory tomu, že jsem klienty cca 4 měsíce před koncem lhůty kontaktoval, nereagovali. Též nereagovali ani na novou nabídku st. spořitelny.

    – Původní sazba MU činila 5,55%p.a.

    – Nová nabídka MU 6,9%p.a.

    Když jsem uviděl tuto “velkorysou” nabídku Spořitelny a následné “akceptace” podmínek klienty, nevěřil jsem, že v době průměrných úvěrových sazeb 2,3% p.a. je nějaká Spořitelna tohoto schopna!

    Opravdu mě nenapadají slušná slova. Dopisy a oznámení posílají přímo klientům a obchází tak finanční poradce. Ti mohou včas zasáhnout a jednat za klienta. Podobnou situaci jsem již v minulosti řešil. Bohužel mnohé spořitelny nemají zájem o klientovo “blaho”.

    Opravdu jde o obchod, bez znalosti potřeb klientů? Chápu stížnosti a nekalosti v oblasti IŽP, ale že se to děje v hypotékách a úvěrech na bydlení!? :(

    Vím, že tento portál je většinou o pojistkách, ale dotáži se přece:

    Kdo má podobnou zkušenost se st. spořitelnami?

    Je nějaké řešení?

    Mě jedno napadá, ale nechci to sem přímo psát.

    Díky Pavel Čermák

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    1. Znovu je vidět, jak důležité je vybudovat vztah s klientem, aby se nestávalo, že bez toho, aby se se svým poradcem poradil, něco klidně podepíše.

    2. Nedělám si iluze ani o pojišťovnách ani o bankách. Jejich cíl je vydělat, otázkou je, kam jsou schopny zajít a riskovat tak horší pověst, která bude mít následek menší počet obhospodařovaných klientů a tím horší bilanci na straně příjmů.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Ano 
    Účastník

    Zdravím Vás Romane, zase tu relaxujete co:D ? Klienty jsem “dostal” před pár měsíci po kolegovi (šel do FC). Klienti nejsou na servis zvyklí a hle prušvih…..

    Jsem zvědav jak se k tomu mí “pacienti” postaví a zda to budou chtít řešit? Platí nyní 17.500Kč/měs (2,3mio MU, splatnost cca 23let) a mohou platit od 8.800Kč/měs (splatnost cca 23let).

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Mě tohle vždycky překvapuje. Když vidím, jak klienti šetří třeba na POV, kde jde o stokoruny ročně, tak by člověk řekl, že by to měli chtít řešit už včera :-)

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Stavební spořitelny se chovají nemorálně dlouhodobě. Vezměte si třeba případy ukončování lépe úročených smluv, formulace které umožňují více výkladů, poznámky pod čarou malým písmem, změny sazebníků, …

    Podívejte se na RSTS – poplatek za ukončení smlouvy “4,00 % z rozdílu mezi zůstatkem na účtu klienta zaokrouhleného na celé tisíce korun českých nahoru a sjednanou cílovou částkou 1,00 % z navýšení cílové částky realizovaného bankou”, poplatek za vedení smlouvy 160Kč za kvartál …

    Aktuálně se třeba bavíme s RSTS, která má jasně napsáno, že smlouva je bonusová a pokud nebudou splněny podmínky bonusu, tak bude vyplacen jen poloviční bonus. Ale nakonec nebude vyplacen ani poloviční bonus, protože i ten má někde u dvou hvězdiček definované podmínky …

    Nejasná a komplikovaná legislativa – výpovědi od buřinky podle obchodního zákoníku, výpovědi od Wüstenrot podle občanského zákoníku. Vše ale ČNB nakonec posvětila …

    Problém je v ČNB, která nemorální chování stavebních spořitelen toleruje – třeba zde http://www.cnb.cz/cs/dohled_financni_trh/vykon_dohledu/upozorneni_pro_verejnost/20140102_upozorneni_vypoved_stavebni_sporitelna.html místo toho, aby řekla jednoznačný a svým způsobem i závazný názor. ČNB samozřejmě není soud, ale je pravděpodobné, že názor ČNB bude při případném soudním líčení brán v úvahu.

    Stavební spořitelny to prostě zkusí a doufají, že jednotlivec nemá sílu s velkou finanční institucí bojovat. A kdyby se náhodou někdo ochotný bojovat našel, tak mají právní oddělení, které si s takovým odvážlivcem poradí. Případně takovému jednotlivci zavřou ústa úplatkem – individuálním zvýhodněním …

    4

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account