Zobrazeno 4.214x

Toto téma obsahuje 3 diskutující a má 4 odpovědi. This post has been viewed 4215 times

  • Autor
    •  Ano
      Účastník

      Toto téma jsem založil, abysme se mohli podělit o praktiky st. spořitelen ve vztahu k MU/U.

      Můj případ:

      Dnes jsem narazil na klienty splácející MU od r. 2008. Letos jim vypšela “vázací” lhůta MU. Navzdory tomu, že jsem klienty cca 4 měsíce před koncem lhůty kontaktoval, nereagovali. Též nereagovali ani na novou nabídku st. spořitelny.

      – Původní sazba MU činila 5,55%p.a.

      – Nová nabídka MU 6,9%p.a.

      Když jsem uviděl tuto “velkorysou” nabídku Spořitelny a následné “akceptace” podmínek klienty, nevěřil jsem, že v době průměrných úvěrových sazeb 2,3% p.a. je nějaká Spořitelna tohoto schopna!

      Opravdu mě nenapadají slušná slova. Dopisy a oznámení posílají přímo klientům a obchází tak finanční poradce. Ti mohou včas zasáhnout a jednat za klienta. Podobnou situaci jsem již v minulosti řešil. Bohužel mnohé spořitelny nemají zájem o klientovo “blaho”.

      Opravdu jde o obchod, bez znalosti potřeb klientů? Chápu stížnosti a nekalosti v oblasti IŽP, ale že se to děje v hypotékách a úvěrech na bydlení!? :(

      Vím, že tento portál je většinou o pojistkách, ale dotáži se přece:

      Kdo má podobnou zkušenost se st. spořitelnami?

      Je nějaké řešení?

      Mě jedno napadá, ale nechci to sem přímo psát.

      Díky Pavel Čermák

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      1. Znovu je vidět, jak důležité je vybudovat vztah s klientem, aby se nestávalo, že bez toho, aby se se svým poradcem poradil, něco klidně podepíše.

      2. Nedělám si iluze ani o pojišťovnách ani o bankách. Jejich cíl je vydělat, otázkou je, kam jsou schopny zajít a riskovat tak horší pověst, která bude mít následek menší počet obhospodařovaných klientů a tím horší bilanci na straně příjmů.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Ano
      Účastník

      Zdravím Vás Romane, zase tu relaxujete co:D ? Klienty jsem “dostal” před pár měsíci po kolegovi (šel do FC). Klienti nejsou na servis zvyklí a hle prušvih…..

      Jsem zvědav jak se k tomu mí “pacienti” postaví a zda to budou chtít řešit? Platí nyní 17.500Kč/měs (2,3mio MU, splatnost cca 23let) a mohou platit od 8.800Kč/měs (splatnost cca 23let).

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Mě tohle vždycky překvapuje. Když vidím, jak klienti šetří třeba na POV, kde jde o stokoruny ročně, tak by člověk řekl, že by to měli chtít řešit už včera :-)

      2

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Stavební spořitelny se chovají nemorálně dlouhodobě. Vezměte si třeba případy ukončování lépe úročených smluv, formulace které umožňují více výkladů, poznámky pod čarou malým písmem, změny sazebníků, …

      Podívejte se na RSTS – poplatek za ukončení smlouvy “4,00 % z rozdílu mezi zůstatkem na účtu klienta zaokrouhleného na celé tisíce korun českých nahoru a sjednanou cílovou částkou 1,00 % z navýšení cílové částky realizovaného bankou”, poplatek za vedení smlouvy 160Kč za kvartál …

      Aktuálně se třeba bavíme s RSTS, která má jasně napsáno, že smlouva je bonusová a pokud nebudou splněny podmínky bonusu, tak bude vyplacen jen poloviční bonus. Ale nakonec nebude vyplacen ani poloviční bonus, protože i ten má někde u dvou hvězdiček definované podmínky …

      Nejasná a komplikovaná legislativa – výpovědi od buřinky podle obchodního zákoníku, výpovědi od Wüstenrot podle občanského zákoníku. Vše ale ČNB nakonec posvětila …

      Problém je v ČNB, která nemorální chování stavebních spořitelen toleruje – třeba zde http://www.cnb.cz/cs/dohled_financni_trh/vykon_dohledu/upozorneni_pro_verejnost/20140102_upozorneni_vypoved_stavebni_sporitelna.html místo toho, aby řekla jednoznačný a svým způsobem i závazný názor. ČNB samozřejmě není soud, ale je pravděpodobné, že názor ČNB bude při případném soudním líčení brán v úvahu.

      Stavební spořitelny to prostě zkusí a doufají, že jednotlivec nemá sílu s velkou finanční institucí bojovat. A kdyby se náhodou někdo ochotný bojovat našel, tak mají právní oddělení, které si s takovým odvážlivcem poradí. Případně takovému jednotlivci zavřou ústa úplatkem – individuálním zvýhodněním …

      4

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account