Zobrazeno 3.731x

Toto téma obsahuje celkem 6 odpovědí. This post has been viewed 3732 times Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Roman Kolář a poslední změna proběhla 8 měsíci a 2 týdny. This post has been viewed 3732 times

  • Autor
    • Chudák Fincentrum, za tuto pokutu je lituji stejně jako lituji nás všechny. https://www.investujeme.cz/kratke-zpravy/fincentrum-obdrzelo-pokutu-od-cnb-a-poradci-musi-nahravat-hovory-s-klienty/
      Už v prosinci jsem si říkal, že po telefonu o investicích s klienty mluvit nebudu, z každé schůzky si dělám pár let pro sebe poznámky, které si naskenuji ke klientovi do složky. Podpis od klienta na tyto poznámky zatím nevyžaduji, byť bych to asi už opravdu dělat měl.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    • Pokud někdo probírá s klientem investice po telefonu, tak vyhláška č. 303/2010 Sb. platí od 2011, takže povinnost nahrávání takových hovorů vznikla už k 1. 1. 2011.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Pech
      Účastník

      Ahoj Jirko,
      jenže ta vyhláška je psaná pro OCP, kteří měli povinnost nahrávat u klientů přijaté pokyny. Když IZ nepřijímaly pokyny po telefonu, ale výhradně osobně, tak i kdyby se ta vyhláška vztáhla na tuto službu přiměřeně, tak stále není co nahrát. Nepřijal jsem telefonicky žádný pokyn = nemám žádnou nahrávku.
      U Fincentra mi přišlo, že tu pokutu dostali 1) za to, že nedělali záznamy ani v papírové podobě o těch osobních jednáních a 2) za to, že se hádali s regulátorem o tom, kdo správně vykládá nejednoznačný zákon a neexistující povinnosti.

      Jediné, kde mi to připadá v úvahu, že by se to na IZ mohlo přiměřeně vztáhnout je poskytování investičního poradenství po telefonu. Což ale nikdo z fincentra “nedělal” protože na to nikdo neměl licenci a všechno bylo deklarováno jako zprostředkování. Takže formálně podle mě k porušení povinností dojít nemohlo. Samozřejmě tam mohli při kontrole najít nějaké individua, které to takto dělaly a tím pádem se na tom ČNB povozila když kontrolovala centrálu.

      K aktuálnímu nastavení v BT se zatím vyjadřovat nebudu :). Čekáme na odpověď na kvalifikovaný dotaz na ČNB a dál se zařídíme podle toho, co úředník řekne.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Dobrý den, využívám této starší diskuze k oživení tématu…

      Nahrávání hovorů prošlo. Velký bratr na vzestupu

      Nahrávání naprosto všeho a archivování 10 let je pro mě v této podobě něco naprosto nepřijatelného. Místo toho, aby se hledala cesta, jak šmejdi, kteří jsou skutečně šmejdy, byli eliminováni, jako vždy se to řeší plošným postihem, troufám si říct, že naprosté většiny těch, kteří svoje klienty ctí a něco takového je jim naprosto cizí. A šmejd si najde jiný způsob. Nesouhlasí s tím ani klienti, téměř 60% z nich je jednoznačně proti. Jen zhruba 20% s tím souhlasí v této podobě. Místo toho, aby si někdo chvíli dal práci uvažovat nad tím, jak to udělat, aby návrh zákona s kterým naprostá většina nesouhlasí, změnil tak, aby jejich námitky byly vyřešeny a klient stejně dobře ochráněn, demagogicky si prosadí hlasováním to, co potřbuje. Dovolím si velmi pochybovat o tom, že poslanci volili dle svého vědomí a svědomí, když je nazajímá ani názor jejich voličů, ani žádná jiná varianta.
      Dnes monitorujeme oblast investic, zítra to budou IŽP, po nich jakékoli ŽP a nakonec budeme monitorovat úplně všechno, každý prd, každý telefon, schůzku na kameru, nejlépe rovnou s advokátem a budeme to archivovat po celý život klienta a tři generace po něm. Navrhuji zavést nahrávání jakýchkoli hovorů, které se odehrají v jakékoli provozovně, třeba i v supermarketu u kasy. Nebo rovnou čipy se záznamem všeho, i toho, co se děje doma.
      Je to další postupný krok k omezení svobody a větší kontroly obyvatel, která je naprosto neúměrná tomu, co má řešit. Arogance moci.

      5

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account