Zobrazeno 1.209x

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. This post has been viewed 1210 times Do diskuze (3 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Štěpán Průcha a poslední změna proběhla 8 měsíců. This post has been viewed 1210 times

  • Autor
  •  Štěpán Průcha 
    Účastník

    Chudák Fincentrum, za tuto pokutu je lituji stejně jako lituji nás všechny. https://www.investujeme.cz/kratke-zpravy/fincentrum-obdrzelo-pokutu-od-cnb-a-poradci-musi-nahravat-hovory-s-klienty/
    Už v prosinci jsem si říkal, že po telefonu o investicích s klienty mluvit nebudu, z každé schůzky si dělám pár let pro sebe poznámky, které si naskenuji ke klientovi do složky. Podpis od klienta na tyto poznámky zatím nevyžaduji, byť bych to asi už opravdu dělat měl.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Hlisnikovský 
    Účastník

    Pokud někdo probírá s klientem investice po telefonu, tak vyhláška č. 303/2010 Sb. platí od 2011, takže povinnost nahrávání takových hovorů vznikla už k 1. 1. 2011.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Štěpán Průcha 
    Účastník

    Pokud vím, tak BT ještě před měsícem doufalo, že kvůli investicím není nutné hovory nahrávat a stačí obsah hovoru zapsat do papírového záznamu až následně. Něco jiného je telefonický pokyn.
    Nebo jsem nepochopil, zač byla udělena ČNB udělena Fincentru pokuta, z článku mi nevyplývá, že by to bylo za telefonické předání pokynu bez nahrávky.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Hlisnikovský 
    Účastník

    V BT nepracuji, takže neznám detaily jejich přístupu. Pokuta Fincentru je za zjištění v roce 2014, aspoň tak to vypadá z vyjádření. Na definitivní informace si musíme počkat do zveřejnění rozhodnutí.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Pech 
    Účastník

    Ahoj Jirko,
    jenže ta vyhláška je psaná pro OCP, kteří měli povinnost nahrávat u klientů přijaté pokyny. Když IZ nepřijímaly pokyny po telefonu, ale výhradně osobně, tak i kdyby se ta vyhláška vztáhla na tuto službu přiměřeně, tak stále není co nahrát. Nepřijal jsem telefonicky žádný pokyn = nemám žádnou nahrávku.
    U Fincentra mi přišlo, že tu pokutu dostali 1) za to, že nedělali záznamy ani v papírové podobě o těch osobních jednáních a 2) za to, že se hádali s regulátorem o tom, kdo správně vykládá nejednoznačný zákon a neexistující povinnosti.

    Jediné, kde mi to připadá v úvahu, že by se to na IZ mohlo přiměřeně vztáhnout je poskytování investičního poradenství po telefonu. Což ale nikdo z fincentra “nedělal” protože na to nikdo neměl licenci a všechno bylo deklarováno jako zprostředkování. Takže formálně podle mě k porušení povinností dojít nemohlo. Samozřejmě tam mohli při kontrole najít nějaké individua, které to takto dělaly a tím pádem se na tom ČNB povozila když kontrolovala centrálu.

    K aktuálnímu nastavení v BT se zatím vyjadřovat nebudu :). Čekáme na odpověď na kvalifikovaný dotaz na ČNB a dál se zařídíme podle toho, co úředník řekne.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
     Štěpán Průcha 
    Účastník

    Jedním chytrým člověkem jsem byl upozorněn, že pokuta byla udělena za 4 prohřešky, nelze určit, jak moc velkým prohřeškem byla zrovna nearchivace telefonních hovorů.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama
Prohlížíte 6 příspěvků - 1 z 6 (z 6 celkově)

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account