Zobrazeno 4.345x

Zvolené téma obsahuje celkem 18 odpovědí. This post has been viewed 4346 times Do diskuze (9 hlasů) se naposledy zapojil uživatel  Ing. This post has been viewed 4346 times Dagmar Věčorková, EFA a poslední změna proběhla 6 měsíců. This post has been viewed 4346 times

  • Autor
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    Vážení kolegové,

    asi každý z nás nemá rád výluky, dovolte abych se o jedné výluce zmínil. Jedná se o výluku, která nejenže zapříčiní nespokojenost klienta, ale taky si myslím, že je to ze strany pojišťovny nestandardní a zároveň neférový postup.

    Pracovní úraz a nemoc z povolání – neplní se (mnohdy uváděno v podmínkách tak, že si toho ani samotný zprostředkovatel nevšimne) – zprostředkovatelé mají na tuto výluku jasný argument. Proč by měla pojišťovna plnit, když je zaměstnavatel již pojištěný a ztráta na výdělku po dobu pracovní neschopnosti bude zaměstnancovi uhrazena?

    Tento argument má do určité míry logiku, ale když se nad celou věcí zamyslíme, tak výluka může jak klientovi, tak nám jako zprostředkovatelům uškodit.

    1. Pojišťovna si účtuje přirážku za rizikovou skupinu, a to i přesto, že už dopředu ví, že nebude pojištěnému plnit – to zavání obohacováním, alespoň mě se to tak osobně jeví.

    2. Někdy se stává, že pojišťovny odmítnou pojištěnému zaměstnavateli uhradit pojistné plnění s tím, že zpochybňují předmětný úraz jako pracovní. Zaměstnavatelé pak s odkazem na postoj pojišťovny odmítají vyplatit náhradu škody zaměstnancům. 

    3. Zaměstnavatel se může zprostit od povinnosti poukazem na to, že zaměstnanec porušil vnitřní předpisy a nedodržoval pracovní postup – kolik zaměstnanců zná vnitřní předpisy a vykonává práci tak, jak má? Kdyby všichni dodržovali předpisy, tak by úrazům ani nedocházelo.

    4. Klient (zaměstnanec) si platí pojištění zvlášť, platí za to, aby bylo plněno a nezajímá ho, jak se k tomu jeho pojišťovna staví. Nebude plnění, nebude ze strany klienta spokojenost, vznikne storno a následná ztráta klienta.

    Pokud je výluka využita pouze v případě, že je plněno z jiné pojišťovny (pojištěný zaměstnavatel), dá se to klientovi vysvětlit, ale pokud není plněno z žádné pojišťovny a klientovi tím vznikne propad příjmu, můžeme byt 100% jistí, že klienta ztratíme.

    Proto osobně doporučuji sjednávat produkty, které nemají tuto výluku.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Pavel Vampola 
    Účastník

    Mohu se dotázat o které pojišťovny se jedná?? Pro mě je toto vcelku nová informace.

    0

    3
     | Odpovědět privátně
  •  Martin Hrysčenko 
    Uživatel

    Děkuji. Taktéž jsem si toho všiml a dávám si na to pozor. Zvláště OSVČ, pokud si neplatí nemocenskou na OSSZ, by na to hodně šeredně doplatil. Takže na to hledím hlavně kvůli OSVČ. Ty produkty jdou prostě stranou a pro mne jsou nepoužitelné.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonym

    Ahoj Jirko,

    není pracovní úraz jako pracovní úraz a nelze tedy “všechny” pojišťovny házet do jednoho pytle ve smyslu metodiky posuzování pracovních úrazů. Vždy je to individuální, osobně mám velmi dobrou zkušenost např. s Kooperativou, která pracovní úrazy řeší velmi seriózně.

    Uvedu pár příkladů: dělník v továrně bude na pneumatické brusce obrábět nějaký odlitek, bude jej držet v ruce a odstraňovat z něj např. otřepy. Po pěti letech dostane zánět karpálních tunelů na vnitřním zápěstí – zde se evidentně jedná o pracovní úraz a plnit se skutečně nebude – úraz či zdravotní újma vznikla v příčinné souvislosti s vykonávanou prací. Na druhé straně, pokud půjdu z jedné kanceláře do druhé, v ruce tiskárnu a cestou si přišlápnu zásuvku, spadnu a zlomím si např. nohu, tak se plnit bude. Oba dva případy jsem osobně řešil, u obou dvou se jednalo o pracovní úraz. Kooperativa první úraz zamítla (logicky) a druhý bez problémů proplatila – nevznikl v příčinné souvislosti s výkonem práce. Nelze tedy jednostranně a kategoricky tvrdit, že jakýkoliv pracovní úraz se nehradí. U nemocí z povolání je to jiné, bohužel ještě komplikovanější.

    Budu Jirko rád, pokud zde zveřejníš pojišťovny a názvy jejich produktů, které toto nemají ve svých výlukách – myslím, že jich moc nebude :0)

    Jinak zajímavé téma, o kterém skutečně drtivá většina poradenské obce moc neví…

    4

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Rabinský 
    Účastník

    Dobrý den,jmenuji se Jiří Rabinský,jsem z Tábora.Smlouvu s pojišťovnou Axa jsem uzavřel před rokem,tedy 1.6.2017.Letos v dubnu 2018 mi oteklé krk z venku u ohryzku boule.Navstivil jsem svoji obvodní paní doktorku, která mě hned psala doporučení na ORL v nemocnici.Sel jsem na sono,s tím, že je tam nález,ale snad ne zhoubný.Tedy nádor.Dostal jsem antibiotika.Musel jsem jít s tím na operaci.Nakonec vše dobře dopadlo,vyoperovali mi cysty a byla v tom něco jako zkažená voda.Sel jsem za poradcem v Partnersu, že mám nárok na plnění od pojišťovny,jsem připojištěny na 15 den pracovní neschopnosti.A ejhle.Od pojišťovny Axa jsem dostal zamítavou odpověď s tím, že jsem stimto onemocněním marodil již před uzavřením smlouvy s Axou.Proste vysloveně sprosté a nepravdivé vysvětlení od pojišťovny.Podal jsem reklamaci,a chci učinit co největší zádosti učinění proti této pojišťovně.Jiri Rabinský

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Dobrý den, jsem ze Sezimova Ústí :-)
      K výše uvedenému případu…
      1. Zajímalo by mě, co jste vyplnil do zdravotního dotazníku při sjednání smlouvy a jak na to reagovala AXA. Vyplnil ,jste do dotazníku úplně všechno?
      2. O něco se AXA opřít musela… předpokládám, že si vyžádala Vaší zdravotní dokumentaci, ve které musela učinit nějaký nález. Můj dotaz zní, co Vám tam našla, když to nemá spojitost s tímto onemocněním?

      O jakou dobu léčení se jedná?
      Poslední větě úplně nerozumím, asi Vám jde o to rozporovat vyjádření pojišťovny a dostat z ní to plnění…? Na to je tu ale málo informnací.
      Můžete do vzkazníku nebo do e-mailu, pokud nechcete sem.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Rabinský 
        Účastník

        Re, Dobrý den pane Koláři, já to řeším se svým poradcem.V dotazníku před uzavřením smlouvy s Axou, jsem čestně vše uvedl.Mel jsem v roce 2013 zápal plic,to jsem marodil doma.A v roce 2014 jsem marodil se zády,oblast bederní kostrč.Nikdy jsem nenarodil víc jak měsíc, a už vůbec nikdy jsem nebyl hospitalizován v nemocnici.Axa nereagovala tehdy na nic,ani dopis nic.Rozhodnuti od Axy přišlo náhle,ani jsem ještě neukončil pracovní neschopnosti a už mi vše zamítli.Od mojí obvodní lékařky jsi vůbec nic ze zdravotní dokumentace nevyžádali a nikdy s ní nic o mě nejednali.Jedna se o dobu cca 3 týdnů.Jsem pripojisteny ,že od 15 dne prac.neschopnosti mi má pojišťovna Axa platit ,300 Kč denně.Nevime o co se Axa pojišťovna opřela a kde tyto závěry vzala.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Vašek Kott 
          Účastník

          a) smysl Vašeho původního příspěvku – varování před pojišťovnou nebo žádost o pomoc?
          b) “Nevime o co se Axa pojišťovna opřela a kde tyto závěry vzala.” – a zeptali jste se jí?
          c) dokumentaci si může pojišťovna vyžádat nejen od lékařů, ale i od zdravotní pojišťovny…

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          • Souhlasím s Vaškem a musím se zastat Tomáše.
            Je potřeba se více pídit po důvodu takového rozhodnutí i ve svých výpisech ze zdravotní pojišťovny o provedených lékařských úkonech za poslední roky. Axa se může v případě pojistné události doptávat i Vaší zdravotní pojišťovny bez Vašeho vědomí. Divím se, že Váš poradce z Partners o tomto neví. Ono totiž není nic složitého na nahlášení pojistné události pojišťovně pouze na základě toho, co poradci při nesete za dokumenty. To umí i klient sám, když ví, kde na portálu pojišťovny toto online hlášení najde.

            Již jsem na razila na případ, kdy ve výpisu provedených lékařských úkonů byly i nepravdivé údaje a je to pak dost složité prokazování, že si nějaký lékař na pacientovi vykázal, co neměl.

            Na takový to výpis úkonů máte u své zdravotní pojišťovny nárok zdarma. Třeba zjistíte i věci, které nemůžete ani tušit.

            Je to jen hypotetizování, kde může být problém.

            Každopádně v první řadě si zjistěte od Axy detaily důvodu odmítnutí plnění.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář 
          Účastník

          Dobře… pokud by to bylo tak, že jste nikdy v minulosti nebyl nemocný s ničím, co by bylo v příčinné souvislosti s Vaším nynějším onemocněním, pak někde AXA musela získat nepravdivý údaj. Nechci pracovat s variantou, že by to udělala AXA jen tak, že se prostě rozhodli, že to na Vás zkusí. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, domnívám se, že o něco je to opřené a Vy musíte zjistit o co. Buď je někde chyba, např. byla omylem doložena data někoho jiného nebo máte někde zdravotní záznam, o kterém je třeba zjistit, jak se tam dostal. Pokud bychom uvažovali ve směru, o kterém píše Vašek, třeba někdo načerpal na Vaši zdravotní kartičku. :-) S hodnocením pojišťovny bych byl opatrný, protože zatím nevíte, odkud vítr fouká. AXA mohla jednat naprosto v souladu s nějakou dokumentací. Musíte prostě zjistit, kde je zakopaný pes.

          0

          0
           | Odpovědět privátně
  •  Jiří Rabinský 
    Účastník

    Já jsi myslím, že prostě ta varianta, že to na mě zkusi tu je oprávněna.Jsem hodně opatrný na své věci a nikdy jsem si nemyslel, že o mě napíšete, že někdo čerpal na mojí kartičku zdravotní pojišťovny.Drzost od vás.Hlavně,už končim s tím,že jako poctivý a slušný člověk budu nadále platit nějaké takovéto pojištění.

    0

    4
     | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      1. Ne, není oprávněná. Pokud nemáte žádný zdravotní záznam z minulosti a neexistuje k ničemu příčinná souvislost, tak neznám pojišťovnu, která by tohle udělala bez toho, aniž by se měla o cokoli opřít. Dokud nezjistíte příčinu a pravý stav věci, neměl byste odsuzovat. Oprávněné to bude, až zjistíte pravý stav věci a prokáže se to. To je velmi jednoduchá rovnice.
      2. Když napíšu, že někdo čerpal na Vaši kartičku, nepíšu nic o Vás, ale o někom jiném, kdo ji mohl zneužít v prospěch někoho jiného.
      3. Člověk Vám tu chce pomoci a Vy to nazýváte drzost. Hlavně, že se nazýváte slušným…

      Jasně, zrušte všechno… neznáte důvod, proč tak AXA jednala, ale již jste odsoudil, poctivý a slušný člověče…

      4

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account