Zobrazeno 9.460x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 11 diskutujících a má 15 odpovědí. This post has been viewed 9461 times

  • Autor
  •  Petr Kala
    Účastník

    Dobrý den kolegové,

    klientovi poslala pojišťovna dopis o zamítnutí plnění pojistné události z důvodu, který je uveden v přiložené příloze.

    Chci se zeptat, zda máte někdo s něčím podobným zkušenosti a zda se vám podařilo případ zdárně vyřešit a popřípadě jak.

    Děkuji předem za ochotu

    Petr

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Martin Viktora
    Účastník

    Chybí příloha…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Petr Kala
    Účastník

    Aktualizace, nejde připojit přílohu:

    Dobrý den kolegové,

    klientovi poslala pojišťovna generali dopis o zamítnutí plnění pojistné události.

    Chci se zeptat, zda máte někdo s něčím podobným zkušenosti a zda se vám podařilo případ zdárně vyřešit a popřípadě jak.

    Znění dopisu:

    Vážený pane,

    oznamujeme Vám, že jsme ukončili šetření škodní události ze dne 18.4.2015. Váš úraz byl posouzen smluvním lékařem pojišťovny.

    Po prostudování veškerých podkladů Vám sdělujeme, že se v tomto případě nejedná o pojistnou událost ve smyslu Zvláštních pojistných podmínek pro investiční životní pojištění.

    V lékařské zprávě je popsáno, že při zvedání pneumatiky došlo k lupnutí v levém zápěstí.

    Dle zvláštních pojistných podmínek pro investiční životní pojištění článek 2, odst. r) je úraz neočekávané a náhlé působení zevních sil nebo vlastní tělesné síly nezávisle na vůli pojištěného nebo neočekávané a nepřerušené působení vysokých nebo nízkých zevních teplot, plynů, par, záření, elektrického proudu, a jedů ( s výjimkou jedů mikrobiálních a látek imunotoxických ), kterým bylo pojištěnému způsobeno poškození zdraví nebo smrt.

    Dle Zvláštních pojistných podmínek pro investiční žitovní pojištění se nejedná o úrazový děj. Z tohoto důvodu Generali Pojišťovna a.s. nehodnotí pojistnou událost jako úraz a vzhledem k této skutečnosti nárok na pojistné plnění nevzniká.

    Děkuji předem za ochotu

    Petr

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Ano, klasický/ukázkový případ. – bylo to lupnutí “neočekávané a bez závislosti na vůli pojištěného”?

    V těchto případech záleží na vůli pojišťovny. I nahlášení PU je “věda”

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Klasika. Zvedání těžkých předmětů je obecně docela problém a to nejen co se týká zad.

    Pokud by šlo o větší částky, řešil bych přes právníka, i když nevím, co přesně by tady zpochybnil vůči pojistným podmínkám.

    No a my ostatní jsme se poučili… ;-)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Mě by spíše zajímalo, jestli u Generali někdo v poslední době zažil nějaký uspokojivý/nadstandardní průběh řešení/plnění pojistné události.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Dobrá otázka,

    trošinku rejpavá,

    ale dobrá!

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Správně píšeš Romane, je to poučné,

    bohužel v našem oboru je ještě jeden ukrytý škodič.

    Je to aktivní klient!!!

    Něco nahlásí, mnohdy jen po telefonu a potom se diví a nadává na nás a na pojišťovnu.

    Pojišťovnu to nezajímá, sjednateli v okolí zkazí pověst atd.

    Následně aktivní klient málo kdy pochopí, že tu chybu udělal on.

    Na toto téma jsme zde již ale také mnohokráte diskutovali.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    V tomto případě to vypadá, že popis situace je zformulován již v první lékařské zprávě, takže pokud se klient při formulaci spletl, bude to později těžko opravovat. ;-)

    0

    0
     | Odpovědět privátně

    Já teď likvidoval klientce hospitalizaci z důvodu operace zad a Generali plnila, i když je čekací lhůta na onemocnění zad 3 roky. Smlouva byla stará 2 roky. Jednalo se o Dolce Vitu.

    0

    0
     | Odpovědět privátně

    Někdy člověk opravdu neví co si má myslet.

    Vloni mi klientovi zamítli plnění z PN,a dřív než jsme stačili napsat odvolání tak peníze přišli,bez jakéhokoliv dalšího dopisu,či vysvětlení pojišťovny.

    Také jsem měla plnění 65 000Kč ze zaměstnanecké odpovědnosti,to jsem se taky dost divila ,že proplatili klient vyrobil v podstatě zmetek špatně naměřil nějaký díl,tím následně poškodil stroj.Do papírů uvedl,že to byla jen jeho chyba.Proplatili bez problémů.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Rondoš
    Účastník

    A proč jste se divila? Zaměstnanecká odpovědnost slouží přesně pro tento případ: udělám z vlastní “blbosti” chybu (např. vyrobím zmetek) a tím vznikne škoda zaměstnavateli. Pokud by do “papírů” neuvedl, že je to jeho chyba, pojišťovny by neplnila.

    0

    0
     | Odpovědět privátně

    Dobrý den paní Nádvorníková,

    špatným naměřením dílu nevzniká zmetek, tedy nemá spadat do výluky, kterou bývá zmetkovitost postihnuta. Zmetek vzniká často v sériové výrobě např. přirozeným výskytem materiálových vad. Jde o záležitost, kterou může sice firma/klient do jisté míry ovlivnit různými zkouškami a kontrolou kvality (namátkovou kontrolou …), nikdy však nelze naprosto eliminovat. Každá zodpovědná výrobní firma by měla s určitou “zmetkovitostí” počítat – nejde de-facto o nahodilou událost, ale statistickou záležitost, proto výluka.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Rondoš
    Účastník

    Naprosto souhlasím. Klient bláhově předpokládá, že když se mu něco stane, může o tom klidně mluvit tak, jak vnímá, že se to stalo. To, že o tom naopak mluvit nesmí, dokud se neporadí s “právníkem”, si málokdo uvědomuje.

    Jenže ono se to lehce řekne a lehce “aktivnímu” klientovi vyčítá. Zásadní aspekty vidím v těchto bodech:

    1) Ve stavu emočního vypětí a stresu není člověk schopen plně kontrolovat své jednání. Typicky je to vidět u bouračky nebo záchrany života. I když dobře vím, co mám udělat a co ne, realita až šok mě zaslepí. Těžko v tu chvíli budu “slovíčkařit”.

    2) Laický neprávní popis příčiny, který odborné (a někdy až odporné) právní prostředí umí využít ve svůj prospěch. V tomto případě jde často a zjevně o zneužívání “slabší strany”, kterou bych posuzoval naprosto stejným metrem, jako zneužití silnějšího postavení při sjednání smlouvy.

    3) Výluky, resp. podmínky plnění. Chápu, že obchod je i o podmínkách. Zásadně však nesouhlasím, pokud např. zvedání pneumatiky zaměstnance v pneuservisu a různorodá “lupnutí” jsou pojišťovnou hodnocena jako výsledek přetěžování. Čili nelikvidní nenahodilý jev. Nesouhlasím zejména proto, že tento pracovník má POVINNĚ od pojišťovny zvýšenou rizikovou skupinu. Otázka pak zní: za co vlastně platí více?

    Už jsem viděl více příběhů, kdy člověk důvěryhodně popírá, co je uvedeno v lékařské zprávě nebo policejním protokolu. A pojišťovny si libují.

    A v tomto kontextu mám pro pojišťovny návrh na nový produkt: “blbostku” pro správné hlášení pojistné události. Půjde na dračku :-)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Roman Kroutil
    Účastník

    Za poslední rok – Bella Vita – dcera otřes mozku, denní odškodné + hospitalizace. Plnění cca do 10 dnů – plněno v plné výši, dle tabulek.

    Manželka před půl rokem – hospitalizace – porod -4 dny. Plnění v Generali velmi rychlé. U AXI, trochu prudili, chtěli potvrzení od gynekologa atd., a celé to trvalo více než měsíc – ale nakonec plnili.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
     Jiří Bachmann
    Účastník

    Praxe: Technik ve výrobě nábytku (skříně) zadal místo hnědé barvy, barvu červenou. Dílna vyrobila krááásnou červenou skříň. Klient ji samozřejmě nechtěl a zůstala výrobci. Pojišťovna ze ZamZam plnila, novou skříň zaplatila pojistka. Já původně myslel, že se jedná o zmetek a plnit nebudou. Vysvětlení? Ona tu skříň nevyráběla a tudíž se jedná o pochybení a ne o zmetek. Selským rozumem bych řekl, že její vinou vznikl zmetek. Dnes už ale vím, že selský rozum platí jen někdy.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 16 příspěvků - 1. až 16. (celkem z 16)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account