Zobrazeno 8.402x

Označeno štítky: , , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 24 odpovědí. This post has been viewed 8403 times Do diskuze (8 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Jakub Pacanda a poslední změna proběhla 5 roky, 2 měsíci. This post has been viewed 8403 times

  • Autor
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Ahoj všichni, už jste někdo hledal nějaký způsob, jak komunikovat s klienty online na internetu, třeba přes Skype či podobné “kecálky”. Jaké jsou vaše zkušenosti?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    S výše zmíněnými “kecáky” nemám žádnou zkušenost.

    Dokonce jsem i proti takovéto komunikaci. Protože může dojít k naprosto zbytečným problémům. Nemá smysl mluvit o hlasovém zkreslení a fotogeničnosti a stálé upravenosti komunikujících, ale při takovéto verbální komunikaci může dojít k problémům zásadním a to při popisování jakéhokoli problému a dotazu. Nebudete-li mít dostatečné a ověřené podklady, prostě budete reagovat na to, co Vám klient řekne – popíše, tak můžete chybně poradit a je tu NOZ!

    Dokud chcete aktivnější komunikaci s klientem, tak doporučuji Facebook. Na toto tema jsem zde již několik příspěvků napsal.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Pošlete mi prosím odkaz na Váš článek, rád si ho přečtu.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Josef Lekki 
    Člen

    Odpověď je úplně jednoduchá. Pokud Vám nebude fungovat telefon a osobní schůzka, tak nebude nic jiného. Pokud to funguje, pak bude fungovat všechno ostatní. Nehledejte zástupný systém, když jeden neovládáte. A pokud máte pochyby, tak to prostě nedělejte. Běžte dělat co Vás baví, budete to dělat mimochodem a půjde to samo :)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Díky Josefe, telefon a osobní jednání je základ, takže s Vaší odpovědí nelze jinak než souhlasit. Ptám se však, zda máte zkušenost s nějakým vhodným softwarem, pro online komunikaci. :)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Dobře, tak toto je asi ten hlavní odkaz, kde je popis toho, jak se dá využívat direct email a Facebook na oslovování klientů.

    Právě proto vnikly tato temata Aktuální informace z různých webů 3., protože nyní stačí pouze okopírovat odkaz a vložit jako aktualitu na Facebook.

    Pokud máte zájem, nemám problém s osobním setkáním, případně se můžeme vidět na setkání Poradců 8.11.

    Přeji úspěch.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Direct e-mailing ani facebook, mi však neumožňuje plnou komunikaci s klienty. Pravda, chat na FB pokud mám dotyčného v přátelích, tak ano. Ale copak lze přes FB řešit s klientem konkrétní věci k jeho smlouvě? Potkat se určitě můžeme.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Polický 
    Člen

    Josef se podle mně vyjádřil úplně jasně. Na co konkrétně potřebujete soft na online komunikaci, když máte telefon?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Já taky úplně nevím přesně, co máte na mysli… jde Vám o to, že při komunikaci můžete provádět ještě jiné operace, než třeba s telefonem? Třeba zároveň poslat nějaký dokument, návrh nebo nasdílet obrazovku apod.? V komunikaci s klientem to nepoužívám, základní věci provedu s ním osobně a pak třeba vyměním několik e-mailů. Výše uvedené možnosti používáme spíš pro komunikaci mezi sebou nebo obchodníky…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Ano mluvím o tom, že banky i pojišťovny chystají nástroje (nemyslím tím statické formuláře) pro komunikaci s klienty na internetu. Například online bankéř na hypoteční bance, dokonce vím, že i Komerční Banka, to kdysi mívala. Teď to chystají i ostatní.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Aha, já myslel, že toto vše je o nějakém prvotním kontaktu, ale vidím, asi, že by to mělo být o průběžné komunikaci.

    Na co? Proč?

    Na webu třeba první kontakt (např. ten FB), telefon, zaslání podkladů, telefon.

    Ale sedět u PC na “kecáku” a čekat a být připravem na náhodnou on-line komunikaci, tak to prostě NE. Na to je mobil.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Doba přináší nové možnosti a my musíme být pro klienta užitečnější, lépe s ním pracovat, mít navázán dobře vztah a především vybudovat důvěru. Zatím se ovšem na tento způsob komunikace s klientem nechystám, ale je určitě dobře o tom mluvit a včas reagovat na změny trhu.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Takhle, abych byl upřímný, byl jsem v první linii jednoho vysoce postaveného ředitele z nejmenované finančně poradenské společnosti, která je na vrcholu. Předtím, než mě dostal pod své “křídlo”, jsem spolupracoval s jednou českou IT společností, které jsem právě implementaci “videobankéře” do KB, pomohl uskutečnit. Po roce a půl, kdy jsem spolupracoval s oním ředitelem, jsme se v dobrém rozešli, protože jsem si založil vlastní společnost právě pro online komunikace a zaměřil se na online sales. Ale protože, ctím pravidla, tohoto webu, nechci si tu dělat reklamu. Pouze jsem měl potřebu toto téma otevřít, protože si myslím, že je pro nezávislé obchodníky také tato informace důležitá. Pokud by byl zájem, znám se osobně s panem Viktorou a na nějaké sešlosti Vám společně můžeme myšlenku představit. Prosím, neberte to tedy jako spam. :)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Naprosto s Vámi souhlasím i s Josefem, který psal nad Vámi.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Ano souhlasím, kecálci nejsou uzpůsobení práci. Nechci si tu Tvořit PR. A proto nebudu zmiňovat název produktu, ale ukáži příklad naší klientky Olgy.

    http://www.olgagajdova.cz

    Odkaz Vás přesměruje na její profesní online vizitku, kde má banner propojený s její virtuální pracovnou. Když je banner červený, je offline. Když je zelený je online. Každopádně přes banner se dostanete na vstupní obrazovku její virtuální pracovny a jak si můžete všimnout nic neinstalujete, vše běží v prohlížeči vašeho PC. Když je offline zanecháte jí vzkaz (přijde jí do e-mailu), když online požádáte jí o vstup do místnosti a když Vás tam “vpustí” můžete komunikovat. Takto do její pracovny může přijít neomezené množství hostů. Zde Vám může předvést obrázky a PDF soubory a bavit se s Vámi o daných tématech.

    Zkrátka s Vámi může udělat kompletní analýzu, servis. Jako například video-bankéř hypoteční banky.

    https://www.hypotecnibanka.cz/virtualni-pobocka/

    Také díky pracovně může pořádat online porady s týmem, online call párty (věřte nebo ne fungují, sám mám vyzkoušeno) či produktové webináře.

    Jelikož se virtuálním přímým prodejem zabývám již 4 rokem a sám jsem podobná řešení vyjednával pro některé banky, vím že pro poradce jako takového, to je silný nástroj. Ano, je pravda, zatím to využijete tak 30% Vašich stávajících klientů, protože většina bude upřednostňovat osobní kontakt. Znám metody, jak získat i nové klienty a to na internetu a budete se divit, nechci po Vás žádné idiotské poplatky za tyto rady.

    Ve vašem příspěvku Informace z ruzných webů 3, jsem v mém komentáři VIRTUALIZACE POBOČEK VE FINANČNICTVÍ poskytl dost cenné informace.

    https://poradci-sobe.cz/diskutujeme/topic/aktualni-informace-z-ruznych-webu-3

    Zkrátka jsem člověk, co hledá způsoby jak usnadnit určité procesy a hlavně se snažím šetřit lidem čas. Baví mě to :)

    1

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Bohužel jsem stará škola.

    Preferuji, pokud možno, když se mohu klientovi dívat do očí při zjišťování jeho potřeb.

    To výše popsané mi přijde moc neosobní a do pojišťovnictví ne moc vhodné.

    Ale!

    Nikdy neříkej nikdy.

    Toto v případě nových technologií a přístupů opravdu platí.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Nevěřím, že byste byl stará škola Jirko. Telefon, e-mail také používáte a pokud z toho co Vám tu prezentuji vyplývá, že Vám radím abyste se s lidmi ode dneška scházel pouze online “bože ne”. Jen to asi tak prezentuji. Virtuální pracovna, je jen dalším možným prostředím, kam klienta, obchodního partnera, vlastně kohokoli, pozvat na schůzku.

    Uznejte sám, že u direct e-mailingu někteří klienti za chvíli odhlásí odběr. A proč? Protože nejsou hloupí a dojde jim, že stejný e-mail odešel do dalších 500 e-mailových schránek poradcových klientů. Zkrátka je to neosobní. Hledání nových klientů (spolupracovníků) pomocí Facebooku, Skype, Linkedinu, proč ne. Ale má to jeden háček, nejprve si s nimi musíte “spřátelit” a já osobně bych si Vás na FB nepřidal, protože nejste můj přítel a tudíž s Vámi nechci sdílet své soukromí na Linkedinu si Vás rád přidám, ale obvykle z vlastních potřeb a záměrů.

    Mohl bych Vám dát zajímavé studie z IBM, CISCO, MICROSOFT, GOOGLE a i statistiky využitelnosti virtuálních poboček například v Hypoteční bance či Telefonice O2, ale to sem nepatří. Spíše bych se svěřil s vlastními zkušenostmi. Osobně dělám obchod se svými klienty online, řídím tým zatím 5 lidí – Teplice, Plzeň, Praha, Ostrava. Neplatím náklady za kancelář, za cestování velmi minimálně. Když se stýkáme, tak pouze “přátelsky” nebo když fakt něco “hoří” a věřte, že i tak jsem stále mezi lidmi. Již jsem díky online komunikacím uzavřel 3 obchodní partnerství, právníky a mé programátory jsem v životě neviděl, vybral jsem si je na základě jejich referencí, které jsem posbíral na internetu a díky chování před webkou u mě v pracovně. Dnes spolu děláme obchod a díky tomu se vybudovalo i naše přátelství. Ano, můžete namítnout, co je to za přátelství, když jste se nikdy neviděli? Upřímně a myslíte si, že bych dotyčného ze Starého Jičína někdy v reálu potkal? Asi ne. Takhle se vidíme týdně online a třeba jednou za čtvrt roku, když jsem v Ostravě či on v Praze.

    Ale, aby to nebylo jen plkání, také dělám MLM, protože jsem se rozhodl dokázat, že dělat obchod online, je nadčasová věc! Kolik času Vám zabere 6 – 8 schůzek? Celý den? Mě 2-3 hodiny, věřte nebo ne, ale je to tak. A pak jsem přemýšlel nad tím jak se potkat s klienty, kteří reálnou schůzku odmítají. Našel jsem způsob, kdy 3 z 5 klientů, kteří mi do telefonu odmítnou osobní setkání, se na internetu potkají úplně v pohodě. Pak je na mě, jak moc umím klienta zaujmout, jaké mám virtuální image a díky tomu následuje obvykle druhá osobní schůzka. Domů k lidem zásadně nechodím, protože ctím jejich soukromí (tedy pokud mě o to vyloženě nepožádají) a nejsem podomní prodejce.

    Nerad bych, aby něco z výše napsaného vyznělo jako chvástání či vychloubání se, ale je to tak jak říkám.

    0

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Artur Petržilka 
    Účastník

    Vzhledem k tomu, že se s paní Gajdovou znám osobně, nemohu zaujmout objektivní názor k jejímu webu, který však vypadá velice hezky! :-)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr Žáček 
    Účastník

    Moc nechápu to množství červených palců.Také to osobně vnímám jako jeden z možných druhů komunikace s klientem a nikoliv jako náhradu komunikace osobní.

    A ano asi to skutečně osloví převážně mladší část potenciálních klientů/partnerů/spolupracovníků.

    Když se na to podívám z pohledu klienta, tak si to také umím představit. Příklad:

    Už mám se svým poradcema vztah a mám s ním domluvenou schůzku. Jsem líný svlékat tepláky a jet na schůzku do města, ale jsem líný uklízet obývák a péct buchtu pro poradce, a tak raději zvolím takovýto druh komunikace.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Děkuji Petře, nicméně původní skepse ve formě červených palců je zcela na místě. :) Až bych se divil, kdyby se mnou každý souhlasil, tak jako Vy. Nesmíme zapomenout, že tu byli a jsou tací, co toužili po vlastních milionových impériích a tak jim kdejaká Kiršovina na oko splnila poptávku, ale vysála peníze z peněženek. Lákání finančních nováčků na Fidorku a kafe, raději nebudu vytahovat, nicméně ruku na srdce, ke komu se to nedostalo? Dokonce věřím, že i někteří co čtou tyto řádky, se právě červenají nebo přemýšlí nad tím, proč to byla výhodná koupě.

    Cílem mého snažení, není na Vás vydělat (tedy do doby než mi všechno uvěříte). Samozřejmně vtipkuji. :)

    V mých předchozích komentářích, jsem už dal spoustu užitečných informací, se kterými si každý může naložit po svém a stále jsem po nikom nechtěl ani korunu. Naopak jsem vděčný, že mě administrátoři ještě nevypískali a mohu s vámi na toto téma rozvíjet debatu. :)

    Na závěr znovu připomenu pro “Staré školy” mojí radu: Pokud máte dítě mladší 15 let, zkuste se ho zeptat, jak by prodal pojistku na Facebooku, přes Skype nebo jestli ho nenapadne jiná metoda než osobní jednání, e-mail nebo telefon. Divili byste se, jaké kreativní nápady dostanete.

    Pokud je tu někdo aspoň trochu otevřený, podívejte se na video z TEDu úplně dole v komentáři, není ani z mé ani z vaší branže, ale chytrým lidem dost napoví.

    PROFESOR SUGATA MITRA (tato přednáška vyhrála i prestižní cenu TED)

    https://www.ted.com/talks/sugata_mitra_build_a_school_in_the_cloud#t-514868

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Díky Arture, webovou vizitku paní Gajdové vytvořil náš obchodní partner a krom virtuální pracovny, to není nic neobvyklého, byť je krásná. Ale co mě na Olze, zaujalo je fakt, že si za 11 k pořídila první web už v roce 1994. Pro neznalé, internet do Čech (tedy do ČSR) přišel v roce 1992, tedy dva roky předtím a věřte nebo ne byla to rarita. Své znalosti mám opět z internetu. V roce 1992 mi byly pouhé 3 roky, chci tím říct, že většina z vás by mi mohla říci, jak to v dvaadevadesátém s internetem skutečně bylo.

    Arture, pokud Olgu znáte, zeptejte se jí, kolik lidí jí tehdy řeklo, že je blázen, že si pořídila webovky. :)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    Hodně jsem o tom přemýšlel a mělo by to zásadní význam pro velké firmy, které by se tím prosadily rozsáhlým marketingem. Pro samotné zprostředkovatele si to opravdu nedokážu představit. Problém nevidím v produktu, ten je skvělý, ale lidé v ČR si dlouho zvykají na nové věci a neradi se zbavují návyků, které mají vryté pod kůži. Osobně si to dokážu představit a měl bych i nápady, bohužel se obávám toho, že to chce ještě spousta času na to, než si lidé na takové a podobné systémy zvyknou. Podle mého názoru bude poptávka, až nějaká firma dokáže, že systém může vydělat dost peněz. Věřím, že to má budoucnost a že čím více lidí se do toho pustí, tím více referencí. Lidé si pomalu na tuto komunikaci budou zvykat a jednou to bude třeba tak populární jako např. sociální sítě, které využívají i lidé vyššího věku, kteří se tomu dlouho bránili (důvod- nerozuměli tomu).

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Moc mne těší, že nad tím takto přemýšlíte Jirko i vy ostatní. Instituce toto dnes velmi zajímá. Ale já hledám levná a efektivní řešení pro vás \\\\\\\”drobné\\\\\\\” podnikatele, na které se zapomíná.

    Položím tu jednu otázku k zamyšlení.

    Myslíte si, že dnes je na internetu někdo, kdo si \\\\\\\”googlí\\\\\\\” nějakého profesionála, zaměstnance, životního partnera, popis produktu či pomocí internetu hledá nějakou odbornou radu? Myslíte si, že se Vaše jméno někdy objevilo ve vyhledávači? Nebo Vaše jméno ještě nikdy nikdo nevyhledával? Pokud ne, upřímně Vás lituji.

    My jsme našli právníka tak, že jsme do vyhledávače zadali NEJLEPŠÍ PRÁVNÍK PŘES IT PRÁVO, 30 minut nám trvalo si vybrat. Proč? Protože jejich služby doporučila Heureka, Aukro, Hyundai, Škoda, UPC, PAY U a asi dalších 50 známých firem. Když jim věří oni, my také. Nikdy jsme je neviděli, pouze na netu. Proč bych jezdil do Pardubic nebo oni do Prahy, kvůli třem smlouvám? A teď je tu ještě promuji.

    Hledali jste vy sami někdy na internetu právníka, účetního, doktora automechanika, prostě kohokoli? Spoléhali jste na jeho reference, které jim dali jejich zákazníci? Proč vůbec navštěvujete tento portál, doporučil Vám ho někdo? Neschází se tu náhodou profíci? Nehledáte tady rady, varování, inovace, konkurenční výhody, jako je třeba tato? Myslím, že ano.

    Když odvedete svou práci na 100 % kolik Vám dá klient doporučení? Nebo ještě jinak, kolika lidem o Vás řekne dál? Dvěma, třem, deseti nebo snad všem co zná?

    Kdybych byl pouhým 1% ze 100 %, který by dnes této služby využil, nechtěli byste mne? Já bych Vám totiž referenci dal nejen na virtuální vizitku, kde je \\\\\\\”nesmazatelná\\\\\\\”, ale navíc bych Vás ještě nasdílel na Facebooku mezi svých 300 přátel, na Linkedinu mezi svých 100 profesních kontaktů, sečteno podtrženo cca 400 doporučení. A kdybych někdy slyšel někoho, kdo chce dům na hypotéku řeknu, znám profesionálku, co mi to vyřídila online během 30 minut, aniž bych musel k ní do kanclu nebo se někam plahočit. Mrkni na http://www.olgagajdova.cz

    Nechci strašit, ale paní Gajdová má náskok skoro měsíc před vámi. Ruku na srdce. Částky, které chceme za aplikaci jsou velice směšné. Nemluvě o tom, že když se Vám povede zvýšit ono % lidí, jako jsem já, ušetříte spoustu nákladů za cestování a jiné pitominy. Sory, ale 200 Kč až 600 Kč za měsíc (jako cena paushalu), co apka stojí. Tak to denně dáte za kávu, tisk, obědy pronájem kanceláří. A co se virtuální vizitky týče, tu Vám dnes téměř kdokoli vytvoří do 5 000 Kč.

    Neprodělali jste za svou kariéru už mnohem více? Třeba na stornech? Proč? Protože jste servis dělali, jen pomocí pololetního udržovacího e-mailu, jestli vůbec. Není dobré klienta jednou za čtvrt roku pozvat do virtuální pracovny, zkrátka na kus řeči a upevnit vztahy? Fakt není? :)))

    2

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Prášil 
    Účastník

    Dobrý den, napište mi na Vás mail. Potřebuji více informací, podle toho určím jestli je to pro mě zajímavé.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jakub Pacanda 
    Člen

    Děkuji za Váš zájem Jirko. Ale bohužel dle podmínek tohoto webu, zde nemohu uvádět své kontaktní informace. Vyhledejte si mne na Linkedinu nebo si mne vygooglete, jmenuji se Jakub Pacanda, to snad nevadí. Pravidla se musí ctít. :)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account