Zobrazeno 13.684x

Toto téma obsahuje 17 diskutujících a má 32 odpovědí. This post has been viewed 13685 times

  • Autor
    •  Ano
      Účastník

      Dobrý den,

      dovolte mi Vás upozornit a současně důrazně varovat před novou fintou tzv.“finančních poradců“, na kterou již bohužel finančně doplatilo mnoho klientů.

      Jak jistě víte, od 1.ledna 2014 vstoupil v platnost Nový občanský zákoník. Od počátku roku eviduji u svých klientů desítky telefonátů, kdy jsou osloveni a následně vyzváni „finančním poradcem z Asociace pojišťoven České republiky“ k povinné kontrole všech stávajících pojistných smluv. Vynalézavější „finanční poradci“ dokonce hovoří o povinnosti vyplývající z Nového občanského zákoníku…

      Jak se tedy celá věc má ? Je to velmi jednoduché: žádná Asociace pojišťoven České republiky NEEXISTUJE. Jedná se o klamavou, lživou a podvodnou informaci, jejímž cílem je sjednání schůzky s „finančním poradcem“ a následné zrušení stávajích smluv a sjednání nových, za které obdrží „finanční poradce“ provizi od pojišťovny. Stejně lživou a podvodnou informací je „údajná povinnost“ předložit ke kontrole pojistné smlouvy na základě „jakéhosi paragrafu“ v Novém občanském zákoníku – nic takového NEEXISTUJE.

      Veškeré Vaše smlouvy, ať už se jedná o povinné ručení, úrazové nebo životní pojištění, pojištění domácnosti, rodinného domu či občanské odpovědnosti, jsou Vaší ryze soukromou záležitostí.

      Nikdo kromě Vás nemá právo tyto předkládat jakémukoliv subjektu k jakékoliv kontrole či revizi – pokud se k tomu nerozhodnete sami. Zákon žádnou povinnost kontrolovat podmínky a nastavení smluv nestanoví a společně se lživým tvrzením o existenci Asociace pojišťoven ČR se jedná o klamavou obchodní praktiku dle zákona o ochraně spotřebitele.

      Neexistuje tedy žádná povinnost daná zákonem, abyste komukoliv „povinně“ museli poskytovat k nahlédnutí či kontrole Vaše ryze soukromé pojistné smlouvy.

      Vyjímku tvoří odvody na sociální a zdravotní pojištění, kdy Vás OSSZ nebo Vaše zdravotní pojišťovnu může vyzvat k doložení plateb, pokud existují nesrovnalosti v těchto povinných odvodech státu.

      Výše uvedenou situací se již zabývá Odbor dohledu nad pojistným trhem, tedy Česká národní banka, nyní odkazy k samotnému tématu:

      http://www.mesec.cz/aktuality/pozor-na-falesnou-asociaci-pojistoven-muzete-naletet/

      http://finexpert.e15.cz/falesna-asociace-pojistoven–nova-praktika-pojistovacich-agentu

      http://aktualne.centrum.cz/finance/penize/clanek.phtml?id=800187

      Pozor na falešnou asociaci pojišťoven

      http://www.penize.cz/financni-poradenstvi/260125-prekontrolujeme-vasi-smlouvu-podpasovky-ve-financnim-poradenstvi

      V případě, že narazíte nebo jste již narazili na výše uvedené podvodné jednání, můžete vše elektronicky nahlásit na Českou národní banku:http://www.cnb.cz/cs/spotrebitel/formular_spotrebitel/dotaz_spotrebitel.html

      Současně bych Vás rád požádal o rozeslání této zprávy co největšímu počtu Vašich přátel a známých, jedině tak lze těmto „šmejdům“ co nejvíce znepříjemnit život a ochránit tak klienty před nevratnými finančními škodami plynoucích z vypovídání stávajících pojistných smluv.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Ano
      Účastník

      Mě také volali jako klientovi. Za účast na nezávazné schůzce nabízeli lahev vína :D

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Prášil
      Účastník

      Děkuji pane Čermáku, ale už jsem dostal tohle upozornění přímo od autora – Milan Troščák. Bylo by vhodné příště autora uvést.

      1

      1
       | Odpovědět privátně
      •  Ano
        Účastník

        Ano poslal to Milan Troščák a další kolegové. Dnes mi to došlo 3x. Uznal jsem za vhodné to dát sem. Mnoho emailů na kolegy z branže nemám a „Lišákům“ to posílat nebudu.

        Díky za mínusy. Je vidět, že tato zpráva je trnem spousty –poradců– :(

        2

        3
         | Odpovědět privátně
      •  An.
        Účastník

        Hmmm…pěkné, pan Čermák tento můj ranní e-mail zveřejnil včetně pravopisných chyb, které jsem ve spěchu nasekal (např. slovo vyjímka má být správně „výjimka“).

        Stylisticky to není zcela v pořádku, přesto doufám, že u mých klientů a obchodních partnerů zvítězí obsah nad formou.

        K samotnému počinu zveřejnění mého e-mailu asi toliko: elementární slušností je se vždy dotázat a teprve po obdržení souhlasu jej zveřejnit včetně uvedení autorství.

        9

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Jiří Wandas
      Účastník

      A už se ví co je to za firmu, která používá tuto zástěrku ? tip svůj mám

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  An.
      Účastník

      Nějak se nám s tou Asociací pojišťoven České republiky v posledních dnech roztrhl pytel…

      Dotaz klienta na případný právní postih za toto podvodné a lživé jednání včetně vyjádření právníka Mgr. Lukáše Kaplana:

      http://www.afp.cz/poradna/poradce-si-sjednava-schuzku-pod-lzivou-zaminkou-hrozi-mu-postih/

      2

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Líba Benešová
        Účastník

        Bohužel má v této části odpovědi asi pravdu, vzpomínám, jak před několika lety obcházeli byty pracovníci „Energetického úřadu“, že jsou pověřeni zkontrolovat smlouvy na elektřinu a plyn. Mamince tito vynalézavci přepsali smlouvy během dvou měsíců k pěti různým společnostem.

        Přeci jen opomněl jeden aspekt této akce – řekla bych, že vystupování jménem neexistující organizace bude nejméně podvod, snad i nekalosoutěžní jednání. Ale problém bude s dokazováním, leda tyto lstivé podrazáky natočit na kameru, nebo mít při jejich prezentaci více svědků, jinak nevím.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  An.
          Účastník

          Dobrý den Líbo,

          mohlo by se zdát, že horší už to být nemůže, přesto jsem do budoucna velkým optimistou. Jsme svědky změny v přímém přenosu, o které se nám před několika lety ani nesnilo. Výše uvedené podvodné praktiky nahrávají do karet těm finančním poradcům, kteří dlouhodobě poskytují svým klientům kvalitní dlouhodobý servis & seriózní a pravdivé informace. Budou-li dva předchozí poradci klienta tlačit do „spoření“ prostřednictvím IŽP a Vy mu seriózně a pravdivě vysvětlíte, proč je to pro něj nevýhodné a zcela nevhodné řešení, vymezujete se svojí prací vůči těm „pseudoporadcům“, kteří dělají špatnou pověst našemu oboru. Samozřejmě, je to práce na dlouhá léta, možná desetiletí, ale stojí to za to.

          4

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Desetiletí je dlouhá doba Milane. Dávám tomu rok, maximálně dva.

            Vzpomeňme jen na předražené tarify operátorů, bušilo se do nich v novinách, na netu, v televizi, v poslanecké sněmovně…relativně se nic nedělo a najednou bum, prásk, ze dne na den si voláme levněji. Je potřeba začít plakat na správných místech….a jen tak mimochodem, když se otevírá poslanecká kancelář a zástupce lidu je otevřen dialogu……hmmmm.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
            •  An.
              Účastník

              Kéž by se Jacku Tvá slova naplnila…loňská šestimilionová pokuta panu Štorkovi byla první vlaštovkou a těší mě narůstající trend, kdy už si poškození klienti nenechávají všechno líbit a vzniklou finanční újmu řeší s renomovanými právními kancelářemi. Zaregistroval jsem i první soudní žaloby a spoustu mimosoudních vyrovnání. Změna již probíhá.

              1

              0
               | Odpovědět privátně
          •  Vít Suchý
            Účastník

            Hm, z praxe bych takovým optimistou zrovna nebyl a plošně nevěřím už vůbec tomu, že lze definovat nějaký vzorec typu „přebouchnutí“ IŽP na podílové fondy = super výsledek pro klienta.

            Jako mnohem efektivnější i z hlediska kultivace trhu vidím nechat rozhodování na POUČENÉM klientovi, než vymýšlet nějaké etalony kvality.

            A změna OZ takovou tezi jen potvrzuje.

            0

            2
             | Odpovědět privátně
      •  Martin Viktora
        Moderátor

        Zdravím, brzy budu publikovat zajímavý dokument jedné z firem, které podobným způsobem obvolávají klienty. Měli jsme tady na webu incident, kdy jeden z uživatelů sdílel svou osobní zkušenost, kdy byl „navolán“. Ozvala se dotyčná firma a domáhala se vymazání „závadného“ příspěvku s odvoláním na nekalou konkurenci, ochrany dobrého jména a podobně.

        2

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Vít Suchý
      Účastník

      Taková finta není vůbec nová a pokud jste se s tím někdo setkal, proč nezveřejníte dotyčnou firmu ?

      Všude je tu vzletných řečí a novátorských řešení na téma kultivace trhu kýbly, perete se tu o autorství senzační zprávy a když můžete na něco konkrétního poukázat, tak nikdo nic neudělá ?

      7

      1
       | Odpovědět privátně
    • Profilové foto
      Anonym

      SMS finanční poradenství, a.s. !!!

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    • Tak mi právě volala má klientka, co je na tom pravdy, že ji neustále uhánějí, že si musí podle zákona nechat zkontrolovat smlouvy atd. A i vím, která společnost to dělá.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account