Zobrazeno 2.299x

Označeno štítky: , , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 6 odpovědí. This post has been viewed 2300 times Do diskuze (7 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Ondřej Marek a poslední změna proběhla 9 roky, 4 měsíci. This post has been viewed 2300 times

  • Autor
  •  Ondřej Marek 
    Člen

    Dobrý den, jsem přesvědčen, že mám v ruce kvalitní podklady proto, abych jinému poradci prokázal jasné poškození klienta. Obrátil se na mne sám klient, co má udělat, aby nepřišel o své peníze. Ať už stojí za kroky tohoto poradce cokoli, tak naší profesi dobré jméno rozhodně neudělal. Bohužel těchto lidí bylo zde v kraji takto obslouženo daleko více. Máte někdo zkušenosti jak v takovém případě postupovat??? Jedná se o produkt IŽP a poradce jedné brokerské společnosti. Už jsem zjistil, že některé brokerské firmy mají vlastní “kárnou komisi”,ale pomůže to? Nepůjde zase škodit jinam? Zmůže něco dozor nad finančním trhem ČNB? Poraďte, kudy byste šli Vy.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Martin Viktora 
    Účastník

    Tohle je opravdu zajímavé téma. Požádal jsem zástupce USF (http://www.usfcr.cz/cs/) a AFIZ (http://www.afiz.cz) o odpověď. Takže uvidíme… Za sebe jsem bych řekl, že by právě tyto profesní organizace mohly v těchto případech sehrát rozhodující roli. Otázka je, jestli firma, pro kterou dotyčný poradce pracoval, patří do některé z těchto organizací. AFIZ má svůj etický kodex (http://www.afiz.cz/page.php?menu_reference_name=Etick%FD%20kodex). USF publikoval postup, kterým by se měl poškozený klient řídit (http://www.usfcr.cz/files/Manual_c_6_Klient_v_nouzi_I.pdf).

    A ČNB bych osobně v prvním kroku z “řešní” vypustil. Věřím na samoregulaci… Ale kdyby to nepomohlo, neváhal bych ani chvíli.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Pavel Dvořák 
    Člen

    No podobný případ jsem zažil také. Dal jsem smlouvy klientovi dopořádku ( měl 12 IŽP od tohoto poradce), jednu do s platností do svých 110 let. Nakonec jsme nikam nic nehlásili. Klient sám nechtěl a mně od toho zradili kolegové – prý když ho “bonznu”, stanu se terčem kritiky a pomluv a na malém městě už bych si nemusel ani škrtnout.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  • Ahoj dvope. Kdo by se dozvěděl o tom že jsi to hlásil? Kdo by tě mohl pomluvit? Takovou prasárnu bych zřejmě nenechal být. Ale zřejmě jsem idealista. V poradenství pracuji teprve 13 měsíců.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Miroslav Trojan 
    Člen

    Vážení kolegové,

    Není možné přehlížet takovéto excesy,je naší povinností ochraňovat klienty v této zemi proti tak zvaným “Bouchačům”, pro které je osobní zisk na prvním místě. Za tímto účelem vznikla i Komora finančních poradců, jejímž hlavním cílem je dbát na kvalitu práce svých členů. A přinášet osvětu do jejich řad, cestou vzdělávání.

    Je pravda, že zatím je to tak trochu boj s větrnými mlýny, protože velké pojišťovny působící na našem trhu rovněž nemají zájem o skutečnou kvalitu, ačkoli se tímto slovem neustále ohánějí. Na prvním místě je u nich zisk, na to mají manažeři postaveny bonusy a jen neustálý nárůst zisku jim pomůže ochránit jejich posty. Určitou nadějí je, že i finanční gramotnost klientů pomalu roste a tak se snad dočkáme doby, kdy společným znakem českého finančního poradenství bude kvalita.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jaroslav Pelant 
    Účastník

    Za prvé musí klient sepsat písemnou stížnost, kterou zašle ČNB. Za druhe musí sepsat způsob, jakým s ním bylo komunikováno a co s ním bylo uzavřeno a poslat to na AFIZ či USF a za třetí by nebylo na škodu zaslat stížnost přímo představenstvu společnosti, která tohoto poradce zastupuje a žádat o postih.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Vít Suchý 
    Účastník

    Plně souhlasím s kolegou Pelantem, je nutno obratem nahlásit na ČNB ( vždyť každý poradce skládal zkoušky a ví, kam se se stížnostmi obracet). Rozhodující je, zda má p. Marek k dispozici dokument, popisující potřeby klienta,kde pak bude ČNB zkoumat co a jak s klientem bylo probíráno a vyřešeno…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account