Zobrazeno 5.184x

Označeno štítky: , ,

This topic has 8 diskutujících and 11 odpovědí. This post has been viewed 5185 times

  • Autor
    •  hokuu
      Člen

      Dobrý den,

      mám nemalý problém. Před 2 lety jsem odešla s OVB, jelikož se mi nelíbili jejich praktiky a byl mi nabídnuta lepší nabídka. 6 měsíční výpovědní lhůtu jsem dodržela, bohužel můj bývalý vedoucí si ponechal “mé” klienty a mě neustále chodí z inkasního oddělení vratky za smlouvy. Bývalý vedoucí jim smlouvy rušil a já vracím peníze. To copak neexistuje nějaká doložka v zákoně, po jakou dobu ručím na smlouvy? Nesměla jsem si klienty odvést, ale potom jim předělají smlouvy a já budu platit? To mi přijde trošku na hlavu. Jsem naštvaná, zklamaná a toho člověka potkat, tak se neznám. Zkoumala jsem smlouvu o obchodním zastoupení, ale bohužel jsem se nedostala k vnitřnímu řádu OVB, pokud by někdo měl, prosím v pdf. Děkuji za odpovědi.

      E.S

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Doložka v zákoně neexistuje, ručení za smlouvy, resp. storno provize, je dáno jednotlivými smluvními vztahy mezi pojišťovnami a PA nebo PM. Pokud je tedy ve smlouvě ujednáno, že toto stornoobdobí je dva roky a klesá lineárně, pak přesně tak musí i obchodník platit svůj podíl na stornované smlouvě.

      Co ale zpochybnit můžete, je to, že pokud byla smlouva zrušena obchodníkem firmy, od které jste odešla a zároveň byla vyrobena smlouva nová, že byste měla toto storno vracet. Firma totiž neutrpěla žádnou ztrátu, protože s velkou pravděpodobností vydělala více, než vracela (taktéž Váš nadřízený). Pokud jste navíc byla odříznuta od systému, tak jste nemohla učinit žádná opatření proti zániku smlouvy, to se také nechá velmi dobře použít.

      Co tam vidím jako stěžejní, je to, jak za Vámi budou stát ti klienti. V první řadě jste si to měla po Vašem odchodu u klientů \”ošéfovat\”, pak byste toto vůbec neřešila. Za druhé… budu předpokládat, že se tam najdou nějací, kteří budou chtít servisovat od Vás a nikoli od Vašeho bývalého vedoucího. Pokud ne, někde máte chybu. Pokud ano, tak pak je otázka, nakolik se za Vás postaví u případného sporu. Bude totiž třeba objasnit, na jakém základě došlo ke zrušení smluv a vyrobení smlouvy nové. První, co by bylo dobré dostat do ruky, je záznam z jednání, abyste viděla, co je v něm. Klient totiž velmi často podepíše cokoli. Další otázkou je, jak došlo ke zrušení smlouvy. Pokud si ji zrušili sami, bude to zase o něco těžší.

      Takže vesele začněte zjišťovat informace. Nečekejte, že Vám někdo sám od sebe bude pomáhat, hledáte-li pomocnou ruku, najdete ji na konci svého ramene ;-)

      Až budete vědět, jakým přesně způsobem storna proběhla, budete o krůček dál a máte výchozí pozici, co se s tím nechá dál dělat. Pokud to bude nadějné, pak si zjistěte, jak je schopen za Vámi stát klient v případném sporu. A pak by si vzal na poradu právníka. Ve vnitřním řádu firmy toho podle příliš nadějného pro Vás nenajdete. Akorát to, že jste povinna vracet část provize v případě zániku smlouvy.

      Navíc chování Vašeho bývalého nadřízeného silně zavání přepojišťováním, tedy rušením smluv bez závažného důvodu ze strany klienta, s cílem vydělat pro sebe peníze. Problém je většinou ale s tím, to dokázat.

      6

      0
       | Odpovědět privátně
      • Ve slušných společnostech by to mělo být tak, že i když to přepojištění má smysl, storno z původní smlouvy má jít za novým zprostředkovatelem.

        Mě se kdysi dávno, cca 4 roky zpátky, v jedné zprostředkovatelské společnosti stalo, že jsem udělal v jedné rodině produktovou smlouvu Generali Allegro. Cca za půl roku začala ve stejné zprostředkovatelské společnosti dělat příbuzná této rodiny, která mi Allegro navzdory všem vnitřním předpisům a “kontrolním mechanismům” přebouchla Allegrem. Za měsíc mi přišlo storno a tak jsem zjišťoval, co se děje. V systému jsem najednou viděl dvě Allegra, nové Allegro bylo asi o 50 Kč levnější. Tak jsem šel za svým nejvyšším manažerem, on že se to urovná dohodou. Dohoda se vyřizovala asi měsíc, nakonec jsem tedy alespoň já byl odškodněn, že jsem byl na svém, manažeři nade mnou byli na meziprovizích v mínusu.

        A známá té rodiny za půl roku ve financích již nepracovala….

        Přeju tedy hodně štěstí v dohadování s OVB.

        0

        1
         | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      V OVB sem pracoval cca. půl roku. Rozhodl sem se skončit, ale zatím sem nepodal výpověď. Pouze jsem přestal brát telefony a odstřihl sem kontakt se všemi lidmi z ovb. Jenže ted sem zjistil, že muj kamarád zrušil jednu smlouvu uz asi pred 6 měsíci. A jelikož sem mel na storno fondu málo peněz urcite se to z něho celé nepokrylo. Tak sem se rozhodl čekat zda-li domu nepřijde dopis kam penize ze storna poslat ale do ted po 6 měsících stále nic. Kdyz se přihlásim na portál či firemní mail žádnou vyzvu k zaplacení jsem nenašel ani instrukce kam penize za storno poslat. Mělo by to činil cca. 5 tis… Mohli by jste mi poradit co mam delat ? Zkoušel jsem kontaktovat mého vedoucího ale ten mě ignoruje. Nechci nikomu nic dlužit a nedej bože se dostat do exekuce. A dále nenaskakuji nějaké penále za to, že stále storno nebylo zaplaceno ? Předem moc děkuji za rady

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account