Zobrazeno 680x

Zvolené téma obsahuje celkem 1 odpověď. This post has been viewed 681 times Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel  Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 3 měsíců, 1 týden. This post has been viewed 681 times

  • Autor
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    https://www.novinky.cz/domaci/476108-povinne-ruceni-i-pro-detska-elektroauticka-navrhuje-evropska-komise.html
    To budou kšefty! ;-)
    Zajímalo by mě v případě dětských elektroautíček, zda si mladý řidič bude moci vyjezdit již v jeslích nějaký ten bonus… :-)

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    POV pro elektrokola, segwaye i dětská elektroautíčka ???
    Co za tím je ?
    1. Do pojišťovnictví by se neměla tahat politika, ale jistě kolegové cítíte a vidíte snahy jistých skupin lidí o zdůrazňování toho, že to co přijde z EU stojí za …. nic. Proto se dá cokoli využít a zneužít k ovlivňování potenciálních voličů.
    2. Ale vlastně to není vůbec nic nového, toto platí již dlouho.
    —-
    Elektrokolo – co je elektrokolo?
    Již jsme to zde probírali, prostě kolo s motorem o výkonu maximálně 250W.
    Pro ujasnění, je to kolo u kterého musíte aktivně šlapat a pomocný motorek vám usnadní pohyb. Dovoluji si to popsat svými slovy, pomocný motorek je velmi důležitý výraz. Toto se samozřejmě týká i motorků přídavných.
    Elektrokolo – co není elektrokolo?
    Opět jednoduché. Pokud je namontován motorek s výkonem jiným, klidně se můžete setkat s motorkem 800-1000W, potom to je již bráno jako elektroskůtr. A ten, jak je jistě známo, musí mít POV a jeho řidič i příslušný řidičský průkaz.
    Tak tedy ano, již dnes musí mít “silné” elektrokolo POV.
    Jaké ale ještě mohou být problémy?
    – Některé elektrokola mohou mít výkon od výrobce “skrytý”. Mohou mít akcelereční páčku, nebo, na vyloženě horská elektrokola, instalují tzv. offroad, který umožňuje 350-500W krátkodobě. Rozhodně nedoporučuji toto použít jinde, než mimo veřejné komunikace.
    – silné elektrokolo, které musí mít POV, jezdec příslušný řidičský průkaz, a také, samozřejmě, musí ho registrovat na dopravním úřadě jako každý jiný dopravní prostředek!!!
    —–
    Poj. Kooperativa je docela vhodná na pojištění elektrokol (malých) na HAV.
    —–
    Kdyby si chtěl někdo počíst v předpisech:
    https://www.mdcr.cz/getattachment/190beb1b-19c1-48c5-a9fe-16883fa70dc5/narizeni_168_2013.pdf.aspx?lang=cs-CZ

    1

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account