Zobrazeno 19.961x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje 39 diskutujících a má 116 odpovědí. This post has been viewed 19962 times

  • Autor
    •  Redakce
      Člen

      Víme, tohle by snad ani nemělo patřit do diskusního vlákna „Radíme“, ale kam jinam bychom to měli dát?:-) Se smíšenými pocity se setkáváme s různými neskutečnými historkami, které vypráví někteří klienti svým klientům, aby od nich vymámili podpis produktu, který se kientovi absolutně nehodí. Nedáme tady dohromady pár „nejlepších“ historek na tohle téma?

       | Odpovědět privátně
    •  Redakce
      Člen

      První povedená prodejní „prodejní historka“:

      „Dobrý den, jsme z kanceláře pojistitelů a rádi bychom vám zkontrolovali vaše životní pojištění, jestli vás vaše pojišťovna nevokrádá“

       | Odpovědět privátně
    •  Redakce
      Člen

      A ještě jedna: „po vstupu do EU je třeba zkontrolovat vaše životní pojištění…“. A dál ten příběh znáte

       | Odpovědět privátně
    •  Redakce
      Člen

      Pěkná prasárnička je vydávat se za zaměstnance ČNB a pod touto záminkou „revidovat“ pojistky. O tomhle už psaly i noviny. Psalo se o to jen s jednou chybou: ti lidé se nevydávají za agenty (jsou jimi), ale za pracovníky ČNB. Chybka v titulku.

      Více na http://finweb.ihned.cz/c1-39565670-cnb-varuje-pred-lidmi-kteri-se-vydavaji-za-podomni-pojistovaci-agenty

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Viktora
      Účastník
       | Odpovědět privátně
    •  Ondřej Hák
      Účastník

      Zdaleka se to nemusí týkat jen externích poradců (i když možná je to jen špatným pochopením z mé strany, pokud tato diskuze nesměřuje přímo proti nim). Já osobně jsem byl v minulosti znechucen přístupem samotných bank a spořitelen. První vlna naprosté mystifikace masově proběhla koncem roku 2008, kdy se spousta lidí chytila do pastičky na SSp. Tyto instituce uváděly klienty v omyl, že jim končí jejich stavební spoření (průměrně finančně vzdělaný člověk tomu uvěří) a zakládají se nové SSp, zvyšují se cílové částky (osobně jsem viděl i případ, kdy měl klient cílovou částku 800.000, naspořeno cca 150.000 a jeho banka mu cílovou částku zvýšila na 900.000!!!!!!! Smysl to opravdu nemá). Samozřejmě tato operace byla spojená se změnou podmínek SSp. A asi všichni víme, jakým způsobem se 1.1.2004 měnily. Druhou zkušenost mám nedávnou. A tou je tlak institucí na klienty, aby zakládali PP pod zástěrkou, že tento produkt stejně budou muset mít, až proběhne penzijní reforma. Je to nechutné lhaní vlastním klientům. Ano, MOŽNÁ penzijní reforma proběhne v rámci produktu PP nebo možná už tento produkt nebude existovat (možná záměna za penzijní spoření). Ale možná se tohoto produktu nebude týkat vůbec. Přijde mi to hrubě neetické.

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Viktora
      Účastník

      Když už jsme u těch „bankovních“ historek… Slyšel jsem pozoruhodnou „argumentaci“ při prodeji nejmenovaného fondu peněžního trhu. Argument je to natolik odzbrojující, že dotyčná bankovní poradkyně nepotřebovala nic víc vědět. Argument zněl zhruba takto:“Paní, to si určitě kupte, lidi si to teď hodně berou!“:-)

      Jsem osobně přesvědčen, že většina nekalostí se děje z neznalosti, nedostatku kontroly a z právní nepostihnutelnosti hříšníka, která vede k tomu, že není snaha se dovzdělat. Vždyť takhle mu to k uživení přeci stačí… A jen menšina (ale významná!) se děje ze zlého úmyslu. Tady pak vidíme, jak firmy odměňují „nejlepšího prodejce“. A člověk, který ví, jak se dotyčný k produkci dostal, má v ten moment opravdu smíšené pocity…

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Viktora
      Účastník

      Přidávám jeden aktuální případ z dnešního testu finanční poradců (MF DNES). Uzavření stavebního spoření s cílovou částkou 750.000 v případě testovacího nákupu autorky článku. Cílová částka je samozřejmě úplně mimo potřeby klientky.

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Případ mého klienta. Poradce nejmenované poradenské společnosti, která patří mezi největší v republice a už není členem AFIZ. Tak tento „kabrňák“ mu dokázal prodat 14 IŽP. Z toho jedna smlouva je sepsána a pojistka je i vystavena s platností do klientových 110 let. Na můj dotaz, jak toto mohl podepsat, mi jen odpověděl, že mu věřil. Nepoznal že podepisuje stejné smlouvy, protože měly různé obaly a on chtěl spořit dětěm. Dlužno jen říci, že kamarád mého klienta pracuje pro stejnou společnost a tem mu doporučil smlouvy ponechat.

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Viktora
      Účastník

      Další do sbírky: publikovali jsme text o dvou letadlech založených na prodeji IŽP: https://poradci-sobe.cz/2010/01/28/jak-vydelat-balik-poridte-si-vlastni-letadlo/

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Pozor na další letadlo. Společnost Theremin.cz Je to s.r.o které vlastní pan Ondřej Novák. Abyste mohli vstoupit, musíte uzavřít IZP od CPP na 1000,-mes, ktere se bude udajne platit z casti vaseho vydelku. Vas vydelek zavisi na poctu privedenych lidi, kteri si pod vami zase uzavrou IZP… Klasika…

       | Odpovědět privátně
    •  Viktor Dlouhý
      Účastník

      Bývalý poradce nejmenované poradenské společnosti, která patří mezi největší v republice a už není členem AFIZ nyní uzavírá IŽP jménem své příbuzné – agentky pojišťovny a klientům garantuje 8% ročně navýšení, smlouvy jsou uzavírány do 75ti let věku.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      A co tohle pánové … slečna měla SS na cílovou částku 200.000 a před svatbou přišel pan poradce ze stavební spořitelny a se slovy… to se vám bude hodit až se vdáte, nic platit nemusíte … jí zvedl cílovku na 2,5 mega. Slečna nikdy neměla v úmyslu brát úvěr.

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pohl
      Účastník

      Taky mám jeden. Klientka za mnou přišla, že jí pracovnice jedné z nejstarších SS u nás doporučila navýšit CC ze 180tis. na 5mio. Kč!!! Má pak zajištěno, že si bude moc vzít takto vysoký úvěr!! Jen pozn., klientce je 25roků a opravdu nehodlá brát v bližší době úvěr ze SS:-)

       | Odpovědět privátně
    •  Iva Bornová
      Účastník

      Vážení pánové něco taky mám,moje klientka uzavřela své dceři,která je nezletila Ssp na CČ na 3mega.Podotýkám slečně je 17 let.Přitom klientka chtěla jen spoření pro svojí dceru.Když jsem se zeptala proč to podepsala tak mě odpověď zněla,že jí věřila.

      Podotýkám,že klientka ani nevěděla co je to CČ.

       | Odpovědět privátně
    • Mám teď 2 zcela nové příběhy: „Sjednejte si 2x IŽP (stejná částka 500,- Kč /měs, do 65ti let, bez ošetření pojistných rizik) plaťte obě 10 let a potom jedno zrušíte a ono Vám do smrti bude platit to druhé“ … klient bohužel také věřil.

      A ten druhý: klient s 5ti IŽP, sjednanými rok po sobě. Jen upozorňuji, že jsou pouze od 2 pojišťoven… Ale klient byl 4 roky spokojený, že se o něj někdo konečně pořádně stará!

       | Odpovědět privátně
    • Co byste řekli poradkyni, která uzavřela KŽP na 1000Kč měsíčně a pojištění smrti na 1milion korun!!! u 18ti leté slečny, která ještě nepracovala a bydlela u maminky?

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Tohle je bohužel klasika, se kterou se setkávám dnes a denně a už se nad tím ani nepozastavuju.

       | Odpovědět privátně
    • Nejmenovavou společnost která již není členem AFIZu znám. Příběhy které tady čtu ale slyším poprvé v životě! To je až k nevíře.

      Dokonce ani u klientů jsem se s podobnou nehorázností nesetkal.

      Jediné co jsem viděl, že si klient nechal sepsat každou nabídku pojišťováka kterou viděl (pokaždé jiné pojišťovny). Měl tak 2x KŽP, 2x rizikovku, 1x IŽP docela rozumnou a 2x ižp pokaždé s jiným úvěrem. Součet měsíčních nákladů činil 8.700,-

       | Odpovědět privátně
    •  Vít Suchý
      Účastník

      Bohužel se to děje dnes a denně, kdy finanční pradci neinformují klienty, jaké mají záruky a garance ať u penzijních fondů, nebo velmi oblíbeného IŽP…Většině klientů se prodává IŽP v kontextu, že si tím naspoří na svou budoucnost…téměř denně se s tím setkávám a je jedno, zda klienti jsou s vysokoškolským vzděláním či ne, záměrné zkreslování funkcí finančních produktů je na denním pořádku…

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Když jsem začínal, pracoval jsem u jedné pojišťovny v životní síti. Šel jsem tam z blbosti, kvůli dodatkovým provizím(fix navíc). Když jsem měl klienta, který si chtěl na půl roku uložit milion korun s vysokou likviditou, tak mi moje manažerka poradila, ať klient částku vloží do IŽP jako mimořádný vklad. Měl jsem to odůvodnit tím, že se k tomu nikdo nedostane, když na něj přijde exekuce. Tak jsem tam skončil. Ta samá paní udělala jedné rodině o 4 lidech 3 IŽP o celkovém pojistném 11000 měsíčně a z toho 8 tisíc bylo do spořící části. Víte co je na tom ale nejhorší? Na firmě ji všichni chválili za skvělou produkci a nikoho to nezajímalo

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pelant
      Účastník

      A to je to o čem jsem mluvil. Všechno je o přístupu a když se bude pořád ve všech firmách upřednostnovat jen kvantita, tak nikdy nedosáhneme toho, aby náš trh byl plný kvalitní práce a tím pádem i více ocenovaný.

       | Odpovědět privátně
    •  Dana Horáková
      Účastník

      Taky dost často žasnu co u klientů vidím a slyším.

      Co řeknete na poradce,který sepíše klientovi IŽP za 2000kč měsíčně bez rizik a za dva roky(to když už nemůže mít storno)přijde,smlouvu sníží na 500kč a sepíše mu to samé za 1500kč s tím,že jsou lepší podmínky.A chudák klient si myslí jak je prima pojištěn a ještě si výborně spoří.

       | Odpovědět privátně
    •  Vít Suchý
      Účastník

      no to je úlet, paní kolegyně…to je snad na oznámení ČNB…

       | Odpovědět privátně
    • Já se taky přidám. Bohužel to bude velice podobné jako u ostatních. Nejmenovaná společnost, který není členem AFIZu. Klient 23 let, svobodný a bez rodiny. Chtěl pravidelně investovat přebytečné prostředky z výplaty. Uděláno 2 IŽP, každé po 6000 Kč/měs. Bez zajištění, zajištěna pouze SMRT. Dále PP za 500 Kč/měs. Asi netřeba komentáře…

       | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Nedávno jsem zůstal sedět doslova jako opařený….Přišel klient ke mě do kanceláře s tím, že chce zrušit pojištění (sepsané makléřem). Nejsem rušič smluv – to nikomu neprospěje, tak jsem si s ním začal povídat…Po několika minutách se rozpovídal – že je profesionální hokejista a že přede dvěma letey byl u nich v „šatně“ nějakech chlap (makléř), který jim řekl, že si budou dva roky spořit a po dvou letech si můžou všechno vybrat plus supr úroky. Tak je tady a chce ty prachy. Už to se mnou otřáslo, ale protože na té smlouvě (ižp) neměl žádná rizika, tak jsem se ptal a dál a vyplinulo, že ten makléř jim udělal:

      1 ižp (ING) 5000 měs jako spořící termínovaný účet – po dvou letech vybrat prachy i s úrokem.

      1 ižp (Allianz) 2500 měs jako spoření na důchod

      1 žp (čs) na pokrytí úrazů cca 1500 měs.

      Ptal jsem se, kolik těch hokejistů pojistil … prý jich tam tehdy bylo dvacet!!!!!!!!!!!!!!!!!!§

       | Odpovědět privátně
    • Požadavek po dvou letech vybrat zhodnocené peníze z IZP jsem s klientkou také řešil. Byla na mateřské a těšila se, že tam bude mít nějaké pěkné penízky. Platila dva roky 1500,- měsíčně na IŽP.

       | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Prostě prasááárny (omlouvám se za to slovo, ale jinak to nazvat nejde – snad hyenismus nehoršího kalibru).

      Jinak zapomněl jsem dodat, že ten makléř skončil zhruba čtrnáct dní poté, co pojistil ten klub a slehla se po něm zem. Trestní oznámení jsou již podána.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,každou chvilku řeším s klienty rušení ŽP a to po tom,co jim „šikovní“ makléři udělají „nový mnohem lepší produkt“ a už jsem opravdu znechucená tím,co jsou při tom klientům schopni nabulíkovat a vůbec je při tom nezajímá,že klient přichází o finanční prostředky.Doráží mě to,když mi klient řekne,že tento makléř je jeho kamarád.Zrovna nedávno u mě byla klienta,která mi říkala,že jí při podpisu ŽP makléř tvrdil,že po dvou letech může pojištění ukončit a vybrat naspořené peníze – šla jsem do kolen….Nejhorší je,že takto podvedení klienti přestávají věřit

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Mluvíte mi z duše. „On mi to dělal brácha, volal mi, že mi tohle zruší a založí něco lepšího, tak jsem mu věřil, sice to moc dlouho nedělá, asi 4 měsíce. A on to není spořící účet?“

      Také nad tím nezbývá než kroutit hlavou… Ale také si říkám, že k něčemu podobnému určitě dochází i v jiných oblastech, než ve financích.. co myslíte?

       | Odpovědět privátně
    • Hold, člověk se musí naučit rozlišit poctivce od nepocitivců, je ubohé,že ti dobří tak to přichází o klienty a nedůvěru budoucích klientů. Tohle je možná hlavní důvod proč mě tahle branže nemotivuje do budoucna…

       | Odpovědět privátně
    • Všímáte si,že všechny podobné skandály vznikají kolem IŽP???

      Všichni víme,proč k tomu dochází právě u tohoto produktu.Chtělo by to přísnější regulaci a nebo produkt zrušit.

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      myslím, že zrušením produktu, přijde jiny „lepší“ produkt a nebo si lidé budou vymýšlet lži zase tam, kde si nejvíce namastí kapsu. Budoucnost spíš vidím v regulaci a přísných podmínkách poradců. Asi je to možná jen sen :-)

       | Odpovědět privátně
    • A co takhle forma placeného poradenství klientem???Nemyslíte,že tento způsob úplaty je samoregulační?

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Obávám se že placené poradenství samoregulační není a je nesmysl k němu vzhlížet jako k nějaké samospásné myšlence. Zastávám názor, že lidé propagující placené poradenství chtějí jen ukázat že oni jsou ti lepší, a my, „provizáci“ ti horší. A to mi vadí. Myslím, že dobrých, poctivých poradců je většina, bez ohledu na způsob vyplácení provizí, jen ti špatní jsou prostě víc vidět.

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Myslím, že skutečně dobrých poradců většina není. Můj názor. Myslím si, že forma placeného poradenství klientem v ČR nyní nemá velkou budoucnost, už se opkauji. Jestli myslíte, že poradenství „za peníze“ je lepší, tak nám to dokažte. Ne slovy, ale činy :-) to je jediné, co mě přesvědčí, ne řeči.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Většina z těch 110 tisíc jo?Haha:-)Vždycky mě pobaví,když slyším někoho, jak říká , že si chce vydělat u jednoho klienta minimálně 20.000 Kč a podobné řeči.A pak ten samý člověk řekne, že žije z provizí, jejichž skutečnou výši klient nezná ani není schopen posoudit.Tihle borci by se hodně divili, jakou cenu má ve skutečnosti jejich práce.Aby Vám klient totiž zaplatil 20.000, tak rozhodně nestačí vypít 2 kafe a vyplnit tři formuláře.Ten, kdo je opravdu dobrý poradce, tak maká za feečka, protože se takhle dostane k úplně jiné klientele.

      Špatní poradci poradci jsou vidět jo?To je zajímavé tvrzení.Pane Dvořáku viděl jste někdy koláče struktury tržeb té dobré a poctivé většiny?70-99% struktura tržeb rezervotvorné pojištění.To není výsledek dobré a poctivé práce.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den pane Zárubo,

      otázku přímo placeného a provizního poradenství tu asi nerozlouskneme. Nevím, s jakým nadšením by se setkalo přímo placené poradenství u lidí s nižším příjmem. Také tu vidím určité úskalí v tom, jak by se poradenské firmy předháněli v tom, která je pro klienta levnější.

      Asi bych tomuto vývoji měl fandit, protože by to nejspíš více lidí nahnalo přímo do kanceláří bank a pojišťoven, ale světe div se, nefandím.

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Těch 110.000 poradců jste myslel historicky registrovaných poj. zprostředkovatelů (VPZ, PPZ, VPA, atd…) ? To by mě zajímalo jaká to jsou čísla… Sám jsem nad tím také chvilku přemýšlel, kolik že takových různých lidí může být.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      To je číslo,které nám řekla na sympoziu KOFIP paní Kolmanová z ČNB.Mělo by reprezentovat počet registrovaných PPZ.

       | Odpovědět privátně
    • Pane Petržilko,vy neděláte poradenství za peníze??? Za co jste placen? Za to,že radíte nebo za to,že zprostředkováváte? Jinak těch „poradců“ je aktuálně opravdu přes 100 tis.

      To,že má placené poradenství přidanou hodnotu už dokazujeme.Jen nás není tolik.Bouchačů je podstatně víc.

      Pane Dvořáku,kvalita poradenství u nás se dá změřit a jestliže budeme vycházet ze statistik,tak se nedá bavit o poradenství.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Zajímavé číslo, ale nemyslím si, že jsou všichni aktivní a nebudou to jen PPZ, ale i VPA a další. Hodně lidí, co ukončili pojišťovací činnost, jsou pořád v ČNB registrování, takže aktivní počet může být kolem 60ti tisíc i s pošťáky, prodejci povinných ručení pro kamarády a známé apod. Placené poradenství je dobrá věc pro bonitní klientelu, ale bude trvat ještě hodně let, než si normální český klient zaplatí finančního poradce stejně jako právníka. Proč taky? Poslechněte si každou reklamu pro finanční společnost. U Lišky: Ptejte se našich finančních poradců. U Providentu se ptejte finančních poradců. Dvakrát týdně Vám zavolá poradce, že vám nabízí poradenství zdarma. Proč si za to platit, když je to zdarma. Provize člověk necítí, nedává ty peníze z ruky. To je samozřejmě můj názor a chápu, že každý to chápe jinak.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      A není se čemu divit, že je tu tolik bouchačů. Vystavte si třeba na práce.cz životopis, že je Vám 19 let a že jste právě udělal střední školu a pak spočítejte kolik Vám přijde nabídek na finanční poradenství, investiční zprostředkovatelství a pak na normální práci. A když Vám na školení přednesou, jak je jednoduché si vydělat peníze, tak do toho stačí dotáhnout pár kamarádů, říct to, co řekli na školení a pak se všichni prvních půl roku radují, že jim to hrozně vydělává, protože máma, táta, starší brácha a pár kámošů řekli, tak mi tu pojistku udělej, věřím ti. Prvních půl roku mají 50 tisíc a pak už to neni tak jednoduchý, zvyknou si a bouchají. Ale jsou na to naučeni. Nemyslím si, že je to problém přímo v poradcích. Je to problém v koučování, manažerech a ředitelích, co si žádají velkou produkci a jde jim jen o meziprovize. Pokud se má něco změnit, musí se začít nahoře…

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Kolikrát jsem v pojišťovně viděl, jak kluci počítali, kolik si vydělají, když na sebe udělají životko za 3000 jen v investicích a po dvou, třech letech to zruší. Když budou lidi nahoře trochu probírat lidi a nebrat každého, aby jim neklesla výplata a budou koučovat, že první rok se člověk rozjíždí a ne je hned lákat na 100 tisíc měsíčně, tak to taky bude vypadat jinak…

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Také si myslím, že všichni nejsou jen PPZ, ale včetně dalších 4 možností. Víte, možná to jsou historická čísla, ale můj názor je, že aktivních nemůže snad být víc než 20.000. Když vidím, kolik naší strukturou prošlo lidma a historicky také mají „titul“ PPZ a to jen za dobu, co se tomuto věnuji já, určitě tomu dříve nebylo jinak.

      Pane Mičko, nechápu, proč se mě ptáte na to, na co znáte odpověď… ?

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Tak to jich bude podstatně víc než 20.000.Jen AFIZ a USF zastřešují přes 20.000.A tou je pouze většina externistů.Interní sítě jsou minimálně stejně početné.Na trh vstupují i ti part-timové, kteří čas od času něco usmolí.I ti vytvářejí obraz FP u veřejnosti.

      Poradenství zadarmo je výrazně dražší a méně kvalitní služba pro klienta.Je to bez jakékoliv smluvní garance kvality a odpovědnosti.Dochází tam k ekonomickému střetu zájmů poradce a klienta.Etické poradenství na bázi poradenství je postaveno pouze na mimořádných lidských etických kvalitách hraničících se samaritánstvím,takže je to něco jako dobře fungující komunismus.Všichni jsme byli vybaveni instinktem,který nás tlačí maximalizovat svůj užitek, proto každá jiná než finanční motivace dobře obsloužit klienta je apriori špatně.Feečkové poradenství je pouze nástroj, jak se dostat do situace, kdy ekonomické zájmy klienta a poradce jsou stejné.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      překlep 6.řádek: na bázi zprostředkování

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Rettich
      Účastník

      A o tom jsou prave velke MLM firmy. Ja osobne tomu rikam „prutokac“, z jedne strany se tam vali obrovske mnozstvi lidi, diky naprosto brutalnimu rekrutingu a na druhe strane to zase vyteka. Presne jak napsal pan Bilek: „máma, táta, starší brácha a pár kámošů řekli, tak mi tu pojistku udělej, věřím ti.“ To „verim ti“ je naprosto trefne, lidem okolo sebe preci verite, dokud na Vas neudelaji podraz a oni udelaji a nejhorsi na tom je, ze o tom ani nevi. A to povazuji za nejvetsi nekalost ve financnim poradenstvi a za to bych „manazery“ vedl k odpovednosti.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Bohužel, spousta manažerů si chce jen „nahrabat“ a podporují to a vedení to taky nemá důvod zastavit, protože co si budeme povídat, tyto pojistky zabírají tak 40% zisku

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Vážení, rád bych uvedl na pravou míru svůj názor. Z následných příspěvků jsem pochopil, že máme zcela odlišné pojetí termínu „poradce“. Pro mne poradce není bouchač, pojišťovák, přepážkář.

      Zařadit do skupiny poradců všechny co mají PPZ je přinejmenším opravdu velkorysé a pro mně nečekané.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Jenže těch 110 tisíc se takhle prezentuje.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Pane Dvořáku, pro mě také není poradce bouchač, pojišťovák, přepážkář. Ale pořád to mají ze 2/3 napsané na vizitkách a klientům se tak představují a oni je tak taky berou.

       | Odpovědět privátně
    • Pánové, proč bych se nemohl prezentovat jako pojišťovací poradce? Na rozdíl od většiny laické veřejnosti umím číst ve VPP ostatních pojišťoven a jsem schopný porovnávat parametry pojistných smluv. S klienty tyto parametry konzultuji, tlumočím jím je. A následně doporučuji určitá řešení. Jen proto, že jsem zaměstnanec jedné konkrétní pojišťovny nejsem pojišťovací poradce?

       | Odpovědět privátně
    • Pan Šplechta to popsal velmi trefně. Ale je jasné, že každá liška chválí svůj ocas, takže z příspěvků je patrné, kdo pracuje pro konkrétní pojišťovnu, kdo pro klasické finančně-poradenské firmy a kdo pro společnosti přímo placené klientem.

      Jinak já osobně si rovněž myslím, že přímo placené poradenství u nás v ČR zatím nebude ve větším měřítku na pořadu dne. Vždyť i ve vyspělejších státech – např. ve Velké Británii toto nemá na růžích ustláno.

       | Odpovědět privátně
    • Pane Koláři,je možnost i kombinovat provizně placené a přímo placené poradenství klientem. Nikdy jsem se nezmínil o tom, že by placené poradenství mělo být masovým,určitě nebude.Je to služba,kterou může dělat menšina poradců pro menšinu lidí.Většina „finančních poradců“ by se totiž tímto způsobem neuživila.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý večer,

      předem se omlouvám za off topic, nevěděl jsem kam s tím. Měl bych dotaz ohledně vracení provizí u OVB. Pokud uzavřu smlouvu na R1 (pro zmenu napr. Profi-Invest Cp) a dostanu za ni napr. 10.000,-, klient smlouvu po pul roce zrusi, tak vracím provizi (pripadne se strhnou ze storno fondu) 10.000,- nebo i provizi, kterou za tuto moji smlouvu dostal GST, BL atd..?

      Predem dekuji za pripadne odpovedi.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Martine, nejsem si jistý, ale myslím si, že vracíte jen svou provizi, ale setkal jsem se s tím, že někteří manažeři podepisovali s poradci, že při stornu vrací i jejich část provize…Zeptejte se svého vedoucího, ten Vám poradí lépe

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Přátelé, toto vlákno je hotový masakr. Potkává se tu hned několik problémů, jako je masový nábor prakticky každého, tlak na určité produkty ze stran makléřských firem, ale i pojišťoven, vymýšlení vlastních cest v rámci systému, jak nejlépe zbohatnout bez ohledu na klienta apod. Všechny mají jeden společný bod a tím je morální charakter (nebo jak bych to nazval), někdy možná i zoufalost, z které pak těží někdo jiný, než ten, který je zoufalý. To všechno pochopitelně zhoršuje práci těm, kteří se jí chtějí věnovat poctivě a profesionálně. Jinak souhlasím s Michalem, kombinace klientem placeného poradenství s provizně placeným se mi jeví jako dobrá možnost, ke které se právě snažím směřovat.

       | Odpovědět privátně
    • Martin Kvapil: Pokud se nemýlím, tak je to formou 24/24. A vracíte pouze svoji provizi. Pokud se mýlím, tak v prvním roce vracíte všechnu provizi, v druhém 50%. Každopádně tuto otázku si nesmíte vůbec pokládat, lidé ruší pojistky, pokud Vy jim uděláte špatnou nebo se o ně nestaráte.

       | Odpovědět privátně
      •  Martin Dratva
        Účastník

        Nebyl bych v tom výčtu tak stručný…Někdy opravdu nezbývá jiná možnost, než aby klient smlouvu zrušil. Přerušení placení třeba není možné, klient je už 4.měsíc nezaměstnaný a nedostává podporu – smlouva brzy spadne pro neplacení. A takových případů vymyslím spousty…

         | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Dobrý den pane Kvapile.

      pakliže vracíte provizi a jste na pozici R1, tak VZDYCKY cast nezaslouzene provize samozrejme vraci i Vas GST, BL, BD, RD a take LD. Cast vracite ze storno rezervy, na pozici R1 tje 15% a zbytek ze sveho.

      Co se tyka konkretne produktu Profi Invest, jak bylo receno, provize se vraci formou 24/24, tzn. zrusi – li klient pojistku po 7 mesicich trvani (a 7mi platbach), nevracim celou provizi, nybrz „jen“ 17/24 (70,83%). Po pul roce to je 18/24 (75%). Pro zdurazneni jeste jednou: Vracim -li 75% provize, pak ji VZDY vraci (75%) cela struktura nademnou.

      Skoro se divím, že si kolegové Doubek, Kolář a Bílek myslí opak. Zrejme maji jinou zkusenost. Nicmene v OVB je to takto.

       | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Arture, neříkám že u Vás se to tak stává, podle firmy je to samozřejmě nastaveno, že každý vrací, co dostal, ale setkal jsem se s jedním manažerem z jiné nejmenované společnosti, který se mi skoro chlubil, že s poradci podepisuje prohlášení, kde se zavazují vrátit provize i za manažera…Také mě to zrovna neuchvátilo…

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Arture, jestli to bylo na mne a nikoli na kolegu Koláře Jožu, tak Vás ubezpečuji, že můj příspěvek se týká tématu tohoto vlákna a následných příspěvků, které odráží zkušenosti kolegů z terénu, nikoli onoho OT příspěvku. O provizích u OVB jsem nenapsal ani čárku, nemohl jsem si tedy myslet opak. Nekomentoval jsem to vůbec. Zato jsem minulý týden viděl případ, kdy byla místo okamžité výpovědi požadované klientem z vlastního rozhodnutí pravděpodobně výpověď záměrně natahována, právě kvůli tomu, aby dotyčný vracel co nejméně. Klient teď kvůli tomu zaplatí naprosto zbytečně do tmy ale stěžovat si nebude, protože je to syn známé… jak jinak. Bohužel se na tom v tomto případě podílelo i necitlivé budování struktury v MLM za účelem zisku.

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Rettich
      Účastník

      Cituji prispevek me zname, ktery si sama dala na socialni sit: „A důchodové spoření je zařízený. Zúročení 7 – 12%, no neberte to. :-)“

      Uz skoro ani nemam silu takove veci resit, obzvlast kdyz ona to nechce resit, protoze tomu zrejme veri. Tentokrat se jedna o spolecnost Aquel a produkt Aquel One, coz je dle googlu IZP od Axy.

       | Odpovědět privátně
      •  Jakub Pecha
        Účastník

        Jo, jo… Aquel credit je další zhouba FP v ČR :(

        3000 Kč do IŽP a spoříme.

        Tuším, že nic jiného než IŽP od Axy neprodávají.

         | Odpovědět privátně
        •  Martin Dratva
          Účastník

          Čím déle jsem v této branži, tím více mě podobné věci vytáčejí. (Ne)gramotnost lidí v ČR, co se financí týče je k pláči. Čtěte celou smlouvu, zaměřte se na malé písmena, nechte si dobu na rozmyšlenou, porovnejte si více doporučení, ptejte se, … a pořád dokola. A všem jim to vysvětlit nemůžete, není to v lidských silách – a upřímně, mám moc práce na to, abych vychovával někoho jiného, než své klienty.

           | Odpovědět privátně
    • Dobrý taky,

      já ve své praxi zažil jednoho borce shodou okolností z poradenské MLM společnosti, jenž jednomu nejménovanému právníkovi (mimochodem celkem kapacita pro čechy).

      Zařídil za velice výhodných podmínek IŽP (zhodnocení kolem cca 5,6 %) což není až tak neobvyklé, ale s měsíční úložkou 30.000,- CZK…

      když jsem si toto jednoduché shéma zařadil do provizní rovnice vyšlo mi číslo, které by uživilo celou mojí strukturu na nějakéj půl rok (včetně provzu kanceláře)…

       | Odpovědět privátně
    • Já se s nekalostmi finančních poradců různých MLM sítí setkávám při své práci poměrně často, dost toho už tady proběhlo, ale jeden příklad za všechny přidám, v roce 2006 si klient založil spořící IŽP na 800kč měsíčně, rok na to založil další spořící IŽP na 800kč měsíčně. Dva roky na to sjednal spořící IŽP pro syna do jeho 65ti let věku! 500Kč měsíčně. A konečně loni přišlo rodinné úrazové pojištění za 900kč měsíčně, ale protože klient na placení 4 životek už neměl, poradil mu „poradce“ aby to nejstarší IŽP zrušil.

      Vše sjednal jeden člověk byť mezi tím přešel z jedné sítě do druhé.

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Bohužel dost častá praxe. Někdy se to dělá zcela záměrně a ještě se to klientovi vysvětlí tak, že je to pro něj výhoda. Dobré je taky splácet jedno investičko výnosy z druhého :-)

        Z dneška tu mám taky jednu nekalost, tentokrát zřejmě z neznalosti, než kvůli provizi. Flexi, sjednaná na přepážce Č. spořitelny. Paní na MD a ve smlouvě (kromě pojištění smrti) pojištění pracovní neschopnosti na 300,- Kč. (plus nějaká nemocnice) A paní zařazená ve druhé RS. Jak myslíte, že byla tato pojistka v uplynulých dvou letech, kdy byla paní na MD, efektivní? :-).

        Přepážky bývají často taky dobrý problém. Neúměrný tlak na produkci nutí pracovníky sjednávat nesmysly. Většinou je taková smlouva pořízena bez dalších souvislostí…

         | Odpovědět privátně
    •  Martin Dratva
      Účastník

      Takových „zážitků“ mám v každodenní praxi spoustu. Bráno to obecně, největší paskvily tvoří ZFP (aneb poradcem přes noc) a hned po nich OVB…

      Jaké s nimi máte zkušenosti vy?

       | Odpovědět privátně
      •  Jakub Pecha
        Účastník

        U ZFP jen ty nejhorší. U OVB se u některých poradců dá narazit i na slušný plán, ale je to výjimka.

         | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Abych měl možnost si udělat úsudek, prošel jsem u ZFP základní školení i s tzv. dohledáním, kde jsem byl vysloveně tlačen k tomu, abych si přetahnul PF do Aegonu, přestože jsem nechtěl, dále jsem měl uzavřít SS a když jsem to komentoval slovy, že již mám nejen smlouvu před lety uzavřenou, ale i následnou, kterou jsem dělal loni, tak následovala otázka: „Ale letos jste ještě žádnou nedělal..? Tak ji uděláme.“ No a klasika… život… nikoho nezajímalo, že již mám IŽP z dob minulých na litr. Jinak se mě nikdo na nic neptal, ani na moji rodinu, ani na moje příjmy nebo výdaje… prostě na nic. S OVB jsem se jako klient nesetkal, pouze asi před 14 dny jsem řešil dvě necitlivě udělaná IŽP, která klient ještě dříve, než jsem se k němu dostal zrušil, bohužel jedno běží dodnes a protože dotyčný sjednatel nebere klientovi telefon, musel jsem to vyřešit za něj. Již jsem to tu psal jednou, v tomto případě to byl příklad nezvládnutého MLM a důsledek honění bodů. Nechci se nijak dotknout zde diskutujících kolegů z OVB, kteří jistě za svého spolupracovníka nemohou, nicméně nemohu si odpustit obecné konstatování, že tyto šílenosti často spouští právě honba za body a potvrzování pozic multilevelových organizací, které nutí některé obchodníky vyrábět to, co by za normálních okolností pravděpodobně nedělali.

         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Nedávno tu někdo psal, aby se mluvilo konkrétně. Tak mluvím konkrétně: Student 20 let, Diamant ČP, 2.500,- měsíčně, bez rizik, čistě na spoření (rizika jsou na dětské Flexi). Produkt MLM. Máte taky pocit, že je něco špatně? :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      To teda :-/

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak podrobnosti k výše zmíněnému případu. Není mu 20, ale 18 a platí si to z peněz, které dostal…

      Důvod? Začal pracovat jako finanční poradce a tohle mu bylo doporučeno jako ideální produkt od nějakého člověka nad ním. Podle mě ho o jiné možnosti nikdo ani neinformoval… proč asi?? :-(((

       | Odpovědět privátně
    • Chcete konkrétní příklady – Prasárny?

      OVB: Tři IŽP na jednoho člověka, celkové měsíční pojistné 12 000 Kč, 9 000 Kč investiční složka. Clever a Future od Generali a Flexina od PČS. Klient 40 let, rozvedený. Investiční horizont do 75 let věku klienta.

      AWD: 11 000 Kč měsíčně do 4BN od Kooperativy, žádná rizika. Klient 23 let, svobodný.

      Broker Consulting: Dvě IŽP: Flexi a Amcico, měsíční pojistné 13 000 Kč, z toho rizika 2 500 Kč. K tomu PF Aegon příspěvek zaměstnavatele (je jím sám klient) 4000 Kč měsíčně. Klient 50 let, rozvedený, majitel firmy.

      To jsou nejextrémější příklady, které si pamatuju u velkých „seriózních“ MLM, které jsou v AFIZ, USF. Bohužel je to o lidech a jejich přístupu a svědomí.

       | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Drazí kolegové…

      Pojďme zkusit jednu věc – zkuste sem napsat nápady, jak tento problém můžeme my, jako jednotlivci omezovat.

      Na jedné straně stojí zájmy akcionářů pojišťoven (dividendy, akvizice), na straně druhé stojí poradci (MLM i pojiš.) a na straně třetí stojí klienti.

      Jak nastavit systém, aby byly spokojené všechny strany? Jak se zbavit rychlokvašek, které vidí okamžitý zisk a co bude za rok je nezajímá? Jak se zbavit vedoucích pracovníků, které místo spokojených klientů primárně zajímá jen výše jejich meziprovize?

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      V první řadě by bylo těžké stanovit hranici, co je ještě akceptovatelné a co již ne. K výraznému omezení by došlo tehdy, kdyby se vyplácela adekvátní poměrová provize, dle toho, jak platí klient a nikoli na začátku, pak by ale nemohla existovat forma provizně placeného poradenství, protože každý, kdo by se tím chtěl živit, by si na začátku nevydělal na svoje živobytí. Jedinou formou by se tak stalo placené poradenství, což jistě není v zájmu některých institucí, doplněné fíčkem :-) A z nás, co tu píšeme, by se uživil pan Záruba, pan Maňák a možná pár dalších, ostatní bychom zahynuli :-)))

       | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Myslím že ne všichni :-)

      Každopádně: bylo by řešení např. zrušit „chození po bytech“ a vrátit se zpět k „pobočkovému“ řešení? K tomu připojme důslednou kontrolu ze strany pojišťoven nově uzavřených smluv a ověřovací telefonáty z call center (u některých pojišťoven už to funguje a má to dobré ohlasy). Dalším bodem by např. mohlo být ztížení získání „nové“ licence – kterou by museli získat i stávající poradci a to tak, aby ji „bouchači investiček“ jen tak nedostali.

      Potíže však vidím ve dvou momentech – klesající % růstu nového pojistného v pojišťovnách (to by se jim nelíbilo) a spousta lidí by přišla o svou „snadnou“ obživu (a těm by se to taky nelíbilo). Další věc je výpadek ve státním rozpočtu :-)

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Michale, mě někdy nesmíte brát tak úplně doslovně, zvláště se smajlíky na konci.. ;-)

        Chození po bytech bych ale nerušil, možnost volby klienta bych zachoval. Pokud klientovi nevadí, že k němu jdu, beru naopak toto jako servis, kdy se klient nemusí nikam vláčet a když něco potřebuje, tak to doma najde. Zvláště pak, když by tam musel několikrát.

        Kontrola ze strany pojišťoven? Kontrola čeho? Pojišťovna má eminentní zájem na tom sjednávat IŽP, protože je to pro ni vysoce ziskové. Můžete tak eliminovat možná nevhodný způsob chování nebo prezentace, ale těžko nevhodnost 3tisícového IŽP.

        Zásadní problém je to, že toto se vůbec nemělo připustit. Pamatuji se přesně, co se psalo v době, kdy vznikala povinnost mít nějaké zkoušky a kdy se měnily zákony. Všuce se psalo o tom, jak se budou počty makléřských firem redukovat a s nimi i počty lidí, kteří budou pracovat v tomto oboru. A podívejte se,co se z toho stalo za pár let. Někdo prostě zaspal.. a možná schválně ;-)

         | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Ve čtvrtek mi volal klient, že ho navštívil agent z ČP, protože mu končilo důchodové pojištění. Klient (60 let) chtěl důchodovku vyplatit (chce si koupit auto) a pán z ČP mu řekl, že by si měl spořit i dále do Diamantu s výborným zhodnocením, kde by mu udělal základní úrazovku za 230 a zbytek by šel na spoření! Se slovy, že vybírat může kdykoli a zhodnocení je v tomto produktu vyjímečné. Nabídl mu Diamanta za 1.500/měs.

      Jinak největší prasárny vidím po ZFP. Např. paní 59 let investičko za litr nebo Brooker consulting ČPP „Evropská penze“ to samé a od nuly.

      Největší peklo co jsem narazil byl Dynamik, který manžel na doporučení agenta ČP zřídil manželce, kde bylo SU: 2 miliony, TN 1 mil a celkové pojistné 3.800/měsíc. (paní je žena v domácnosti, 30 let, pětiletou dceru) a pak u jiného klienta věřte nevěřte uzavřené stavební spoření s cílovou částkou na 15 milionu !!!

       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      IŽP – smrt 800 000Kč od 53 do 75let. Prý po 5ti letech bude naspořeno na hypotéku a je možno ukončit ;-) Po 5ti letech je zaplaceno 180 000Kč a naspořeno 70 000Kč. Zbytek je utopený v riziku a v poplatcích …

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak tentokrát to nebude o částkách, ale o náborech, které probíhají na středních školách. Vznikající 18ti letí finanční poradci hledají další vrtevníky, zakládají jim IŽP, zřejmě často za spoluúčasti rodičů a těší se z peněz, které za tak krátkou dobu ještě nikdy před tím nevydělali. Domovská organizace je v tom podporuje, protože kšeft je kšeft. Ne že bych měl něco proti mladým lidem, ale myslím si, že by především měli dostudovat. Toto je další typický projev MLM, u jiných organizací jsem nesmyslný nábor podobného typu nikdy neviděl…

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      BTW podělím se o největší prasárnu, kterou jsem řešil já.

      Ke klientovi přijel chlapík – Angličan v nějakém Porsche. Výsledek jednorázová investice cca 5,5 milionu + cca 100 tisíc EUR a 1000 EUR měsíčně do životního pojištění Hansard a Royal Skandia.Vše registrováno na ostrově Man.Tyto životní pojišťovny investovaly mj. do hedgových fondů (některé z nich byly zlikvidovány za účetní manipulace). Výsledek: Zpátky se nám po roce a půl dopisování si s ostrovem Man podařilo dostat zpátky asi půlku peněz.

      Na druhém místě: Capital Partners. Jednorázová investice 3,2 milionu. Po roce a půl stav účtu nula. Klienta to naprosto zlomilo a z úspěšného muže, je dneska taxikář.

       | Odpovědět privátně
    • Taky něco z českých luhů a hájů :)

      Praha, nováček pod dozorem, Broker Consulting.

      Výsledek (naštěstí pouze navržený a poté zavržený):

      IŽP pro klienta 12 000Kč/měs, další IŽP pro manželku rovněž za 12 000Kč/měs (vše na 30 let). Bonbonkem je, že finanční plán se měl sestavovat až po uzavření IŽP.

       | Odpovědět privátně
    • Nováček byla klientova dcera, takže tohle by neprošlo. Ale do budoucna si to budu pamatovat.

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        No je vidět, že to s mámou a tátou myslela dobře. Provize jen na těchto smlouvách okolo 460 tisíc. Na tom celá ta banda funguje. Udělat tohle doma a pak nazdar konec kariéry. BTW jeden manažer v aktuálním OVB journalu hrdě konstatuje, že má 900 spolupracovníků, z toho asi 200 aktivních.

        Když jsem ještě byl v OVB, tak tam se mnou byl jeden kluk přibližně v mém věku. Tehdá nám bylo okolo 20ti. A ten kluk byl z celkem bonitních kruhů. Obešel mámu, tátu, strejdu a dědu. Takhle udělal cca 6000 BJ na cca 6 smlouvách. Samé jednorázovky do KŽP Uniqa. Tehdy jsem záviděl úspěch. Dnes je nad slunce jasné, že tyhle praktiky jsou cesta do pekla. Myslím, že dneska to docvaklo i jemu. Byl to totiž jinak chytrej kluk.

        A světe div se! Koukám na webu na aktuální číslo OVB journalu a architekt téhle prasárny (náš tehdejší oblastní vedoucí) dneska hlásá v tom magazínu, že pro něj je ze sedmi hodnot OVB na prvním místě jednoznačně etika. Tento regionální ředitel má vystudované finance a není žádný ňouma. Moc dobře ví, co u klientů páchá. Mezi jeho speciality patřila i kombinace rizikovka, hladké IŽP a úrazovka. To dostal úplně kažý klient. A ještě má tu drzost si hrát etického poradce.

        Když tohle vidím, tak ztrácím víru v to, že se tady něco změní. O firmě OVB se absolutně nedělám iluze. Člověka, který by se za svou práci nemusel stydět a pracuje pro tuto firmu, jsem během své kariéry zřejmě ještě nepotkal. Možná, že někdo takový je, ale v té firmě nemůže vydržet nikdo, kdo dělá solidní zprostředkování. Systém je tak nastavený, že ho to poměrně brzo vypudí.

        Vím, že tady na webu je pár lidí, co jsou v OVB. Nechci nikterak na ně útočit. Koneckonců i já tam byl. Dokonce věřím tomu, že jsou seriozní, přestože jsem jejich práci nepotkal. Je to logické. Angažovat se na něčem jako je poradci-sobě, je těžce v rozporu se základní politikou izolace OVB. Jedná se o první krok vykročení z davu „modrých“. Je měl hlavu také úplně modrou, než jsem objevil Investujeme.cz . Šance, že něco tito lidé změní v té firmě je ovšem mizivá. Ryba smrdí od hlavy. A tady konkrétně od zemských ředitelů. A mezi nimi není nikdo, kdo by měl zájem měnit status quo.

        Co se týče ostatních firem, tak tam řeknu takhle. Drtivá většina toho, co na trhu je, jsou pohrobci OVB. To znamená, že tam, kde se pracuje podobným způsobem, to je s drobnými odlišnostmi samé. Kde jsem zatím neviděl nějakou krutou krádež, byli Partners. Zřejmě kvůli tomu limitu, co údajně mají na ŽP.

        PS: Tohle není nábor. Berte to jako názor. Ne jako osobní útok.

         | Odpovědět privátně
        • Etika a obchod nejdou dohromady, čili „provizní“ poradenství nebude nikdy etické. Co se týče placeného poradenství, tam je důležitá kvalita služby, nicméně ani to negarantuje etický přístup, vždycky půjde o obchod. Na to navazuje další problémem a to je, že z placeného poradenství nebude nikdy byznys, aby se z toho daly postavit velké firmy, které by mezi sebou soutěžily v kvalitě a určovaly tvář trhu. Vždycky to bude jen fajn živnost a bude ji dělat pouze několik desítek poradců.

           | Odpovědět privátně
        •  Artur Petržilka
          Účastník

          Ten nesouhlas máte ode mne. Ne proto, že bych s Vámi nějak více nesouhlasil, ale proto, že si stále myslím, že byste měl mluvit konkrétně. Ne stylem JEDEN manažer, TENTO REGIONÁLNÍ ředitel.

          Proč prostě nepoužíváte konkrétní jména, konkrétních lidí? Přeci se nebojíte nebo nestydíte za to, co zde píšete !?

          Proč to píši? Protože takhle přeci jen hážete více špínu na OVB jako celek (tj. i na mě) místo toho, abyste ji házel tam, kam dle Vás patří, tzn. na konkrétní strůjce těchto neřestí… (i přesto, že já na 90% vím, o kom mluvíte)

           | Odpovědět privátně
          •  Jan Rettich
            Účastník

            Arture, dam Vam konkretni jmeno z jiz zminovaneho OVB Journalu. Honza Hlousek. Totalne me dostala tato veta, ktera hovori uplne za vse, cituji: „Když jsem si ale spočítal své výdělky, musel jsem si položit otázku, kde jednodušeji bych si takové peníze vydělal.“ Ano, to jednoduseji me vazne dostava…

            Staci kdyz se kouknete na rangliste, nevim ale, jestli k nim tedy mate pristup a uvidite pany Zoubka, jiz zminovaneho Hlouska, Valese, Esicka a jejich xy tisis smluv mesicne a pouze jednoduse vydelite pocet BJ (bankovnich jednotek) poctem smluv. Cisla, ktera Vam vyjdou, tak z tech Vam nebude dobre po tele. Dle mesice rozpeti cca 60-120BJ/smlouvu. Z toho vyplyva, ze prumerna smlouva je IZP na cca 1.000-2.000/M. Prumerna!!!!

            Vas prumer 15-20BJ/smlouvu je hotove samaritanstvi, v porovnani s temito pany. :-)

            Pak pochopite, jak je to s temi Ferrari a Audi R8 o kterych tito chlapci v rozhovorech mluvi…

             | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 78 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account