Zobrazeno 3.651x

Označeno štítky: , , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 7 odpovědí. This post has been viewed 3652 times Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Petr Jakš a poslední změna proběhla 4 roky, 11 měsíci. This post has been viewed 3652 times

  • Autor
  •  Petr Jakš 
    Člen

    Dobrý den

    Chtěl bych Vás požádat o pomoc. V roce 2009 jsem posdepsal mandatní smlouvu se společností DataLife s.r.o., v té době jsem nebyl zaregistrovaný u ČNB ani jsem neměl zřízené živnostenské oprávnění. Prostě jsem chodil s mým nadřízeným na schůzky a on sepisoval smlouvy a podepisoval je.Chvíli na to jsem u společnosti skončil. Nyní 9.9.2014 mi přišel dopis od advokáta, že společnosti DataLife dlužím částku 11 557kč za zrušené smlouvy klientů. Prosím Vás tímto o nějakou radu, jak postupovat. Zda to je po právní stránce vymahatelné.

    Děkuji

    S pozdravem

    Petr Jakš

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Já bych se obrátil na právníka, který prostuduje smlouvu a zhodnotí, zda máte nějakou možnost obrany.

    Znovu si ale dovolím připomenout, že je třeba číst smlouvy při podpisu a domnívám se, že o tom, že pokud smlouva zanikne ve storno období, tak část vyplacené provize vracíte, jste tam musel číst a tudíž jste s tím musel být srozuměn.

    Důležité ale je, z jaké příčiny smlouva zanikla a jaké jste měl možnosti tomu zabránit. Pokud byste např. prokázal, že Vaši smlouvu následně přepracoval někdo z Datalifu, pak je vratka, kterou po Vás chce tato společnost již poněkud diskutabilní. Problém je ovšem také trochu v tom, že na smlouvě nebudete jako sjednatel…

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr Jakš 
    Člen

    Ano nejsem jako sjednatel , ani podle mandatní smlouvy. která uvádí , že jsem uzavřeli smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti jako podřízený pojišťovací zprostředkovatel, ale v té době jsem neměl ani jedno, živnost ani registraci ČNB. Takže smlouvy jsem nepodepisoval ani jsem nemohl. Kdo potom ručí za smlouvu?? Ten můj nadřízený bral peníze za provize a mě je potom vyplatil. Nemáte na doporučení nějakého právníka, který se zabývá touto činností?? Děkuji za rady.

    Petr Jakš

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kroutil 
    Účastník

    Možný by mohlo hrát roli promlčecí lhůta, která je 3 roky. POkud vratka vznikla nejpozději v roce 2011 (do 2 let od sjednání smlouvy), tak do roku 2014 jsou to tři roky. Srovnat si datumy, a napsat jim, že žádný nárok není z důvodu promlčení.

    Ale je to jen nápad, nejsem právník

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Rettich 
    Účastník

    A ty peníze Vám ten Váš bývalý nadřízený vyplatil dle jaké smlouvy, dohody? Hotově, nebo na účet? Podepsal jste převzetí?

    1

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Jak píše Honza… jakou formou Vám byly peníze vyplaceny? Tak, jak to píšete, to vypadá, že Vám je nevyplácel systém. Sice jste smlouvu s firmou měl, pokud dobře čtu, ale dál mi to připadá, že peníze Vám vyplatil Váš nadřízený z prostředků, které přišli na něho. Pokud je to tak, tak jste mezi sebou měli mít nějakou dohodu, která řeší kromě výplaty také situaci, kdy nastane storno. Pak mohou existovat dva režimy, jeden, kdy fungujete jako tipař, který dostane vyplacenu odměnu za zprostředkování kontaktu s tím, že po Vás žádné storno nebude uplatňováno nebo tipař, který je odměněn poměrnou částí z provize za obchod (tak by ale správně tipař v pravém slova smyslu ani neměl být odměňován, nicméně běžně se to praktikuje) a k tomu by měla logicky existovat dohoda o tom, že pokud na smlouvě bude storno, tak Vy se na něm stejným poměrem, jako bylo vyplaceno, podílíte. Ideální je, když transakce proběhne dle smlouvy, převodem na účet nebo nějakou fakturou, aby vše bylo transparentní.

    Takže je otázka, zda jste to věděl nebo ne, jinými slovy, jaká dohoda mezi Vámi existovala. Pokud byste věděl, že storna existují, tak by od Vás nebylo hezké, že se na nich nyní nechcete podílet. ;-)

    1

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Martin Hrubý 
    Účastník

    neznám jak je to právně, ale tipnu si, že pokud jste dostal oficiálně přes DataLife provize tak budou mít storna pojistek velmi dobře ošetřené tak, aby jste musel peníze vracet

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr Babička 
    Účastník

    jen drobná korekce, podle obch.zák., který je zde relevantnější, je promlčecí lhůta 4 roky.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account