Zobrazeno 30.779x

Označeno štítky: , , , ,

Toto téma obsahuje 13 diskutujících a má 23 odpovědí. This post has been viewed 30780 times

  • Autor
    • Zdravím,

      na stránkách produktových listů jsem prohlížel přehled nákladovosti IŽP. O IŽP jako takovém už zde bylo plno vláken, diskuzí a spekulací hlavně kvůli vysokým poplatkům. Však o produktech obsazující první 2 místa z pojišťoven ČSOB a Komerční banky jsem toho mnoho nezahlédl.

      Jedná se mi o Vital Invest (PKB) a Maximal (ČSOB).

      Přiznám se, že sám Vital Invest prodávám a přijde mi oproti ostatním IŽP – jakožto spořící produkt, velmi zajímavý.

      Rád bych však znal názory i Vás, abych na něj nekoukal jen s tak růžovými brýlemi.

      Má někdo z Vás zkušenosti s těmito produkty ? Setkáváte se s nimi ? Proč jsou na trhu najednou tak “málonákladné” IŽP ? Kde je zakopaný pes ?

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den pane Joneši,

      nevím, jestli Vám říká něco ukazatel TANK. Je to zajímavá podívaná na čísla – některá Vám sem vypíšu.

      TANK30 – nákladovost při sjednání produktu na dobu 30 let (asi takový průměrný “investiční” horizont u IŽP)

      – VitalInvest = 41,0%

      – Maximal = 37,5%

      – AXA GeneraceX = 22,8% – jenom pro příklad.

      Mrkněte sem: http://old.t-a-n-k.eu/cs/content/snizeni-vynosu-investice-tank

      3

      0
       | Odpovědět privátně
    • Přiznám se, že IŽP prodávám, ale k zajištění. Tedy k pojištění. Nákladovost je sice hezká, ale myslím, že důležitější je ochrana. Když se podíváte na Komerční pojišťovnu a její produkty, tak v nákladovosti jsou dobré, ale k zajištění?

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Kladu si základní otázku, kdy zdejší komunita pochopí, že třicetileté kontrakty jsou prodej virtuální reality. Kdy pochopí, jak se ten TANK třeba počítá. Kdy pochopí, jaké šarlatánství je to dosazování hrubé p.a. výnosnosti do kalkulaček. Kdy si uvědomí, že jejich diferenciace od těch, vůči nimž se distancují, stojí na chatrných předpokladech. V očích klienta nepřináší tento “etický hybrid poradenství a zprostředkování” jen kosmetickou diferenciaci od profesionálních legálních loupežníků, vůči kterým se na tomhle webu vede odboj.

      Místo toho, aby se tu vedla objektivní diskuse o tvrdých datech, tak je vše položeno do roviny: “tohle je dobrý, protože znám horší”. Furt je mantrou všeho srovnání cena, kde se porovnávají ceny dvou různých výrobků. A poradenstvím je údajně to nalezení nižší ceny.

      Nic ve zlém pánové. Vážím si velkého množství z vás jako dobrých obchodníků a znalců uvažování klientů. Ale vaše výroky v této diskusi jsou takové, jaké jsou, protože vám chybí odborná kvalifikace pro posouzení přínosu těchto nástrojů. Finance jsou opravdu podobné lékařství. Stejně tak jako lékař musí ovládat anatomii, biochemii a spoustu dalších oborů, tak i tento obor vyžaduje velkou znalost mnoha oblastí. A ani to nezaručuje praxi dobrého poradce jako úspěšného alokátora kapitálu.

      Padá zde spousta dogmat, polopravd a celé doporučování stojí na falešných předpokladech. Chápu, že se člověk něčím živit musí. Ale rozlišujme mezi odbornou diskusí a situací, kdy hovoříme s klientem, jehož peníze chceme získat.

      Odmítám být diplomat. Nehodlám přihlížet dalšímu šíření dogmat uvnitř komunity. Připomínám všem, že základním pracovním nástrojem jejich podnikání není jejich PC, auto či telefon , ale je to mozek. Začněte ho prosím používat. Sbírejte informace. Vyhodnocujte je a pak si dělejte vlastní názory. Nepřebírejte názory těchto pánů, kteří z různých důvodů tvrdí, co tvrdí. Většina lidí totiž hledá ospravedlnění sama pro sebe pro vlastní konání. I já jsem to v minulosti dělal a zaplatil za to poměrně vysokou cenu.

      Na případné komentáře na tento příspěvek, nebudu reagovat, protože sděluji jen svůj pohled, na kterém se nic nezmění. Není tedy o čem diskutovat.

      4

      1
       | Odpovědět privátně
      •  Artur Petržilka
        Účastník

        Jasně Ondro, máš pravdu. Je to všechno virtuální realita. Je to obchod, je to hra. Abych byl upřímný, tak mým cílem není být na tom informačně tak dobře, jako jsi ty. Mým cílem je dělat byznys tak, aby si lidé mysleli, že jim jsem užitečný a aby se ke mně vraceli a já z toho měl zisky. Jestli zvolím cestu přes sliby v IŽP nebo, z mého pohledu, přínosnější cestu pro klienty, je moje věc.

        Proč? Tato práce mě nesmírně baví a troufám si říct, že kdybych byl tak “ultra” vzdělaný jako ty, asi bych tuto práci dělat nemohl, což ty sám někde píšeš, jestli se nepletu.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
      •  Artur Petržilka
        Účastník

        Jasně Ondro, máš pravdu. Je to všechno virtuální realita. Je to obchod, je to hra. Abych byl upřímný, tak mým cílem není být na tom informačně tak dobře, jako jsi ty. Mým cílem je dělat byznys tak, aby si lidé mysleli, že jim jsem užitečný a aby se ke mně vraceli a já z toho měl zisky. Jestli zvolím cestu přes sliby v IŽP nebo, z mého pohledu, přínosnější cestu pro klienty, je moje věc.

        Proč? Tato práce mě nesmírně baví a troufám si říct, že kdybych byl tak “ultra” vzdělaný jako ty, asi bych tuto práci dělat nemohl, což ty sám někde píšeš, jestli se nepletu.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Na tohle přeci jen zareaguju. Snaze dělat byznys rozumím. Nemám nejmenší problém. Problém mám s tím, co nazývám etický odboj.

          Co se týká znalostí, tak tam je to jednoduché. První fáze je sladká nevědomost, pak následuje nějaká polovědomost a nakonec znalost. A když člověk dosáhne fáze znalost, tak může ty sračky prodávat klidně dál. Ale pak se vytratí ten pocit, že to, co prodávám, slouží k tomu, k čemu jsem při prodeji říkal, že to má sloužit. Dlouhodobě obchodně efektivnější je za sebou nenechávat nasrané klienty. Na tom se asi shodneme oba.

          Já jsem tím jenom chtěl říct, že zdejší komunita za sebou nechá podobně velké množství nasraných klientů jako ti velcí \”bouchači\”. Ta zrada nespočívá v tom, jak ty produkty namixujete. Zrada spočívá v tom, že všichni prodávají služby stejných firem. A ty firmy šulí účetnictví, prolobbojů zamítnutí veškerých změn vedoucích k transparentnosti a systematicky okrádají klienty se silným lobbingem v zádech, který jejich počínání legalizuje.

          Nedávno jsi Arture byl v televizi na Pankráci, viď? Podívej se někdy na ten barák Citi Tower, na kterém je úplně nahoře obří nápis Raiffeisen. Hádej, kdo ten barák úvěroval. A hádej, kdo si tam pak musel přestěhovat celé sídlo banky s obrovskými náklady, aby ten úvěr nedefaultoval? Z 25 pater si pronajímají snad 15. Tohle je realita. Ne ty oblbovací kraviny, co se říkají na školeních. A takhle to prostě chodí všude.

          Čím déle jsem v tzv. sladké bezvědomosti, tím hořčí pilkulku budu muset zkousnout později. Je to takový znalostní dluh. A ten má rozhodně větší RPSN, než jaké je obvyklé v bankách.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
          •  TP
            Účastník

            Taky je tam bruální nájem na kancelářské prostory. Naše firma je v této budově, takže o tom něco vím. Jak o financování budovy, které jsi zmínil stojí za velký úsměv tak nájmy, které nabízejí. Ale tak přeci je to přestiž být v nejvyšší budově v Praze :D

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Karel Chudoba
            Účastník

            Že se pak vytratí pocit, že prodaný produkt slouží k tomu, k čemu jsem při prodeji říkal. O jakých produktech se bavíme, SS, PP, OPF, IŽP, HÚ ? Sjednávat některé produkty na dlouhou dobu není z hlediska kreditního rizika dvakrát velká jistota, ale jak má člověk přistoupit k pojištění.. když jej klientovi sjednávám, v tu chvíli vnímám, že jej opravdu pojišťuji, jaké je jiné řešení, když mám znalost a nechci mu onoho zmetka prodávat.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Bavíme se tu prakticky o všech finančních produktech od finančních institucí nebo veřejně obchodovatelných nástrojích.

              Já nevím, jaké je řešení. A je mi to v zásadě jedno. Buď se s tím srovnáte, že ta rizikovka uzavřená na 20 let je nespolehlivá záležitost. A nebo to nebudete prodávat. To je Vaše věc. Je evidentní, že je otázka preferencí každého prodejce. Někdo si řekne. Je to legální? Je, tak to budu prodávat. Druhý si řekne třeba, že na to nemá žaludek. Tohle musíte konzultovat s Erazimem Kohákem nebo Dominikem Dukou. Ne se mnou.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Karel Chudoba
              Účastník

              Popravdě ta druhá věta druhého odstavce moc velkou informační hodnotu nemá.

              Že se jedná o všechny produkty je možné, ale nesouhlasím, že ve stejné míře. Spořit/investovat v instrumentech, kde je můj kapitál ve vlastnictví fin. instituce je blbost (za určitých okolností třeba i ne), v případě OPF jsou papíry napsané na mě, tam kreditní riziko odpadá. Leda že se portfolio manažer rozhodne investiční strategií dotovat vlastní instituci, což mu snad nedovolí status. Rizikovku na 20 let jak kterou, úrazovka, která stojí pro všechny stejně a na jakoukoli dobu, klidně, v nejhorším to padne a přepojistí se jinde. U produktů, kde se předplácí poplatky na x let je dilema na místě, pojišťovat člověka má ale smysl na nezbytně dlouhou dobu, takže nebudu sjednávat na 20 let ale třeba 13. V nejhorším padne a jde se přepojišťovat. U úvěrů když skončí poskytovatel a nikdo to nebude chtít doplatit, navadí mi to (to se nestane), pokud to převezme další instituce a navýší úrokovou míru, aby si zahojila bilanci, odejdu.

              Neměl jsem na mysli řešení, jak si to obhájit sám před sebou, ale jak tedy přistoupit k portfoliu klienta.

              2

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Váš pohled považuji za hrubě zjednodušující problematiku z odborného úhlu. Že u OPF není kreditní riziko, je samozřejmě blbost. Samozřejmě tam je. Jen se chová jinak než u pojišťovny třeba nebo u banky. Podílové fondy mají obrovské množství technik, jak na hranici legálnosti mohou tahat majetek z fondu (jejich výčet je novou diskusi, které se nebráním). Majetek patří fondu. A fond patří podílníkům. Majetek nepatří podílníkům, jak zcela mylně píšete. Na Vás je napsán jen ten podílový list. Kdyby na Vás byl napsán i ten majetek, tak by někdo musel obchodovat přímo na Váš účet. Tuhle službu investiční společnosti dělají pro klienty, kteří investují třeba 5 milionů USD.

              A fond samotný nese kreditní riziko vůči dalším subjektům. Zejména vůči svým zaměstnancům, vůči bance, vůči brokerovi, vůči emitentům dluhopisů, vůči jiným fondům, vůči firmám, jejichž akcie drží…

              Kdybyste tohle všechno vzal v potaz, tak pochopíte, že z hlediska kreditního rizika je to někdy více méně jedno, jestli je to pojišťovna, banka nebo OPF. Mimochodem v ČR zatím pojišťovny nedefaultovaly na rozdíl od podílových fondů Trend, Motoinvest nebo Harvardských fondů, které ,aby mohly lépe krást, se přetransformovali na Harvardský průmyslový holding. Tím nikterak nechci hájit ty, kteří zatím nedefaultovaly, ani vést negativní kampaň vůči podílovým fondům. Jen se na to snažím dívat opravdu nezaujatě jako člověk, který ani jeden z těchto produktů neprodává.

              Retailové produkty jsou jako sázkový tiket nebo ruleta. Pravděpodobnost, že o ty peníze příjdu, je větší než, že jich budu mít víc. Čím časteji budu hrát a sázet, tím menší bude odchylka výsledků od pravděpodobnosti. Nádherný důkaz toho, jak ošidně funguje diverzifikace. Na jednu stranu snižuje loss given default nebo value at risk. Na druhou stranu zvyšuje pravděpodobnost výskytu defaultu v portfoliu.

              1

              1
               | Odpovědět privátně
      •  Tomáš Bílek
        Účastník

        Takže vlastně jsme spíše lékárníci než lékaři…

        4

        0
         | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account