Zobrazeno 15.524x

Zvolené téma obsahuje celkem 46 odpovědí. This post has been viewed 15525 times Do diskuze (10 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Patrik Jílek a poslední změna proběhla 6 roky, 8 měsíci. This post has been viewed 15525 times

  • Autor
  •  Patrik Jílek 
    Člen

    Dobrý den,

    Nedávno jsem tu četl poměrně dost diskuzí o nevýhodnosti Profi Investu a jeho nákladovosti.

    Nejčastějším tématem ve spojení s profi investem jsem tu našel v souvislosti se situacema klientů, kde je jim (většinou přes nějakou poradenskou spoelečnost) rozpuštěno do 2 let (kvůli stornu) například 120 000 (2x 60 000).

    Hodně často slýchávám, že po dvou letech, je kapitálová hodnota na smlouvě například jen 50 000, 0, atd ?!

    Mám klienta, který ma profiinvest od BŘEZNA 2011, kde má do 2 let rozpuštěno 2x 84 000 (168 000 za 2 roky)do běžného pojistného + 24 702 do mimořádného. Celkové pojistné zaplacené pojistníkem tudíž činí 192 702.

    Kapitálová hodnota smlouvy je po 2 letech (téměř, bez 3. měsíců) něco přes 180 000. Výše odkupného zatím přes 66 000.

    To přeci není tak hrozné na to, že se jedná terpve o konec 2. roku ? Jak je možné, že slýchávám často o případech (pokud jsou pravdivé), že kapitálová hodnota u takto nastavených smluv je někdy sotva poloviční…

    Dál se chci zeptat a možná to má souvislost… V dubnu 2011 proběhy na profi investu nějaké změny ? Je tato smlouva na tom lépe právě díky tomu, že je \”před_dubnová? :-)\”

    A poslední dotaz, smlouvu chci klientům snížit, mám ponechat roční frekvenci platby, nebo nastavit měsíční ?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Pokud jste pátral na tomto webu, tak jste na to určitě někde narazil. Datum si nepamatuji, ale skutečně to bylo nastaveno jinak. Nevím, jak efektní je to snížit, ale pokud by se to mělo likvidovat úplně, doufám, že není nutno psát, že nejprve je třeba udělat výběr ;-). Nesmíme též zapomínat na to, jak byly rozvrženy klientovy prostředky. Úplně jiné číslo dostanete, pokud byly prostředky v konzervě, než třeba ve vyváženém nebo dynamickém portfoliu. To v tom udělá úplně jiné peníze. Spíš bych to postavil tak, že neexistuje důvod investice přes IŽP. Je to zbytečný mezičlánek, působící jen problémy a další peníze navíc.

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Patrik Jílek 
      Člen

      100% běžného pojistného je rovrženo v DFF (dynamický fond fondů s aktivní správou).

      Smlouvu bych asi zatím nevypovídal. Čekal jsem právě horší číslo na rozpočtovém lístku smlouvy.

      Největší poplatky na IŽP jsou právě v prvních letech. Jelikož program je u klienta nastaven jako zajištění na penzi, kde klient nepotřebuje mít přístup ke svým prostředkům dalších 20-25 let. Napadá mě, že by se pojistné pouze snížilo. Dle modelací by se kapitálová hodnota měla vyrovnávat se zaplaceným pojistným a následně by měl tento program opravdu začít efektivně vydělávat…. (?)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář 
        Účastník

        To, že bude vydělávat, je klidně možné, ale nijak to nemění skutečnost, že Vámi v úvodu zmíněná nákladovost, tam není. To, že tam bylo DFF, mělo pochopitelně na toto vliv, protože se domnívám, že to bylo dobré období. Kdyby se Vám to stalo o pár let dřív, tak byste se tolik neradoval. Z těch čísel nemůžete vytvořit jednoznačný závěr o produktu. Na jedné straně zmiňujete nákladovost a pak vlastně jakoby na kapitálové hodnotě ukazujete, že tomu tak není. Mám tak trochu pocit, že si to potřebujete obhájit. Takže zkusme to od začátku. Původní, pro pojišťovnu nevýhodné smlouvy, byly v konverzi “přestavěny” na neprůhledné Dynamiky. Když se přišlo na to, že to nebude s Dynamikem tak růžové, tak se jednoduše změnil název a vznikl za mírných úprav Diamant, jinými slovy Profi Invest v síti OVB. A pak dle mého soudu ještě horší varianta Diamant Rapid, což je zjednodušený produkt, jehož cílem je, aby se dotyčný obchodník, který o tom ví prd, co nejrychleji naučil prodávat jednoduchý produkt. Podobné zjednodušené produkty prodává i pošta a je to to nejstrašnější, co se nechá klientovi dělat – produkt, u kterého nemůžete nastavit věci tak, jak potřebujete. Ono je to vlastně tím, že se klienta nikdo na nic neptá, takže vlastně nic nepotřebuje, všechno za něj rozhodne obchodník. No, jestli to takhle někdo chce prodávat, tak já ne.

        Pokud si tu chcete nákladovost tohoto produktu obhájit, tak tu nepište tato čísla, protože o ničem nevypovídají a soustřeďte se na čisté náklady. Tzn. počáteční poplatky, poplatky za správu a další poplatky, jako je např. zdvojený management fee. A rovněž cena rizik, pokud na smlouvě jsou.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Patrik Jílek 
          Člen

          Rozumím tomu….

          Nákladovost u čp jistě je a nemalá, co si budeme povídat.

          Ale můj dotaz spíše směřoval na to, že jsem se trochu bál, že pokud ČP vyplatila na provizi cca 80 000, tak bude na smlouvě, tak jak jsem právě četl ve většině podobných případech, místo 168 000 například 70 000. Tak mě mile překvapilo, že zde tomu tak není a snažil jsem se přijít na kloub tomu, proč….

          Jinak myslíte si, že je nejschůdnější variantou je program nechat běžet dál ? S tím, že by se změnilo pojistné při zanechání roční frekvence placení (doporučení), například na 12 000/rok ?

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Technická… podle mě to nebylo 80 tisíc, ale tak 150 tisíc, co pojišťovna vyplatila a z toho Vám musí být naprosto jasné, jakou by to mohlo mít koncovku. Pojišťovna by přijala za dva roky na pojistném 168 tisíc a vyplatila dejme tomu 150 tisíc z kap. hodnoty jako mimořádný výběr a dalších 150 tisíc na provizi. Klient by smlouvu zrušil a závěrečné saldo je 168 000-300 000 = -132 000. Byla tam podle informací, které jsem se snažil zjistit díra, která tam už nyní není. Jestli bych nechal běžet program dál… po zkušenostech nevyzpytatelného vývoje tohoto produktu, bych se podíval, jaký by byl mimořádný výběr za měsíc nebo dva, versus to, kolik jsem do toho dal a jaké je zhruba zhodnocení toho portfolia. Ale znovu říkám, z dlohodobého hlediska, pokud zjistíte, že totéž můžete nakoupit bez toho produktu a nákladů navíc, které Vám budou dlouhodobě snižovat výnos, budete v tom pokračovat?

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            S tou provizí to je dosti možné :))

            Ok super….

            Dynamický Fond Fondů průběžně sleduji, jeho vývoj za poslední rok není vůbec špatný. Uvidíme jak to bude postupovat dál. Zatím necháme asi program pracovat. S postupem času, by měl mít klient formou mimořádného výběru přístup k vyšší a vyšší částce. A dál snad by mělo docházet i k efektivnímu zhodnocování.

            Uvidíme, jak se bude vyvíjet program v následujícím roce.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            To je to, co píšu, je třeba to sledovat, kolik do toho investuje a kolik se připisuje. Efektivní zhodnocování sledovat můžete, ale pokud by nefungovalo to první, tak i když se to zhodnocovat bude, nebude to nikdy tak efektivní, jako když to koupíte napřímo. Tak trochu tu cítím problém, že jste to klientovi udělal a posléze znejistěl po dalších informacích, které se k Vám dostaly. S úlevou jste zjistil, že to není až taková tragedie, která by se nechala čekat a hledáte nyní pro sebe a možná i pro klienta cestu, jak to obhájit a dotahnout do nějakého plusu, protože kdybyste s tím něco chtěl dělat nyní, tak by Vás klient mohl přizabít ;-). Ale to není výtka, sám jsem kdysi v nevědomosti také sjednal podobné (spíš asi ještě horší) produkty. Jde spíš o to, že pokud mám nyní pravdu, tak abyste se rozhlédl kolem sebe, zda to tam někdo z Vašich kolegů (doufám, že Vy už ne) neřeže stejně dál už na jiném produktu, kde to takto “příznivě” pro klienta rozhodně nevyzní. Ale možná se pletu, protože Vaše jméno jsem v registru nenašel. Proč, se můžu jen domýšlet. ;-)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Tak teď nevím, kdo z nás dvou je větší blázen.

            Já jsem někde napsal, že jsem program sjednával sám ?

            Program již 2 roky běží, je dělaný jistým člověkem z poradenské společnosti OVB. Dostal jsem se k němu skrze kontrolu stávajcího portfolia klienta….

            Ano, s úlevou jsem zjistil, že to není až taková tragédie…. Při takovém vložení 168 000 do běžného pojistného jsem opravdu čekal na smlouvě třeba jen 75 000. Takže jsem relativně překvapen, že mínus je “pouze 12 000”.

            Ano, hledám nejschůdnější variantu, jak s programem dál naložit. :) Rušit to asi nemá smysl, budu se snažit s programem (ne)manipulovat dál tak, aby se vložené prostředky vyrovnaly se stavem a kdo ví, možná to půjde ještě k lepšímu.

            0

            2
             | Odpovědět privátně
          •  Ondřej Hák 
            Účastník

            No, už jen tou ostrou reakcí v první větě tohoto příspěvku je to o to podezřelejší. Myslím, že s takovými osloveními byste měl brzdit.

            Nedivte se, že to tak působí, i mě připadá, že jste sjednatelem. Zaprvé provizi, kterou vypočítáváte v úvodu, tak ta odpovídá Vašemu proviznímu stupni v OVB, rozpočtový lístek dostává v OVB pokud si pamatuju buď pouze sjednatel (u IŽP) nebo i kdokoli jiný, v případě DP nebo KŽP.

            A zároveň to Vaše zapálení do obhajoby této smlouvy spíše pochyby víří, než tlumí.

            Roman ve svém příspěvku sám píše, že byly doby, kdy také šlápnul vedle, pak nechápu Vaší ostrou reakci.

            Podívejte, jestli to Vaše smlouva není, tak i kdybyste schytal 10 narážek, že jste to udělal Vy, tak Vám to přece může být jedno… Pověst poradce v ČR je dost bídná sama o sobě, kdybyste se měl hádat s každým, kdo bude na Vás mít narážky nebo něbo zpochybňovat, tak nebudete dělat nic jiného…

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Co se týče provize… Tak pojďme počítat….

            84 000 ročně… tzn totéž co 7000 / měsíc… to se rovná = 7 * 86,4 = 604 BJ * 112.5 (stupeň mého ohodnocení, jak zmiňujete) 67 950 CZK.

            Co se rozpočtového lístku týče, tak ten si může u ČP vyžádat kterýkoliv spolupracovník OVB skrze mail zřízen výhradně pro externí partnery. (nevím zda krom OVB ještě někdo).

            Nic se obhajovat nesnažím. Pouze se jsem se sektal se smlouvami, kde byla hodnota o polovinu nižší, tak je to teoreticky ok. Nikoho jsem se nesnažil ponižovat, nebo jak to bylo psáno. či agresivně reagovat…. Mrzí mě, že to tak vyžnělo.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Dovoluji si mít tento dotaz:

            Jsou tato data z Vašich příspěvků korektní?

            viz:

            a) pracuji pro všem Vám dobře známou společnost OVB ALLFINANZ, a. s.

            b)Co se týče provize… Tak pojďme počítat….

            84 000 ročně… tzn totéž co 7000 / měsíc… to se rovná = 7 * 86,4 = 604 BJ * 112.5 (stupeň mého ohodnocení, jak zmiňujete) 67 950 CZK

            c)Jsem na pozici GST (obchodní vedoucí).

            d)Smlouvy za tým podepisuje ředitel (BL)

            Předem Vám děkuji za odpověď.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          • Já tedy nevím s čím jste spokojený? S 66 000Kč z celých 192 000Kč? S tímto výsledkem jste po dvouch letech opravdu spokojený?

            Tak to tedy děkuji pěkně :-) U Vás si tedy peníze určitě zhodnocovat nebudu :-)

            Upřesním a kladu důraz na slovo – při konci –

            Kapitálová hodnota – je tvořena z části pojistného placeného klientem (celkové výše spořící složky) a z podílů na zisku (zhodnocení), které připisuje pojišťovna; jedná se vlastně o úhrn peněžních prostředků, které dostane pojištěný při konci pojištění.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Martine,

            pokud vím, tato před dubnová varianta profiinvestu je nastavena tak, že klient se ke svým prostředkům, co se likvidity týče, dostává postupně…

            Tzn, že u profíka si na teprve kolem 5-6 roku sáhne na 85% toho co vložil. a čím déle smlouva poběží, tím výší nárok na odkupné bude.

            Jinak s tou kapitálovou hodnotou a slovem KONEC smlouvy souhlasím. :)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Píšu Patriku, že “pokud mám pravdu”, čili připouštím, že ji mít nemusím, ale že mi to tak připadá. A v závěru znovu píšu, že se možná pletu…. čili znovu připouštím, že nemám dostatek informací a dávám to tak najevo. Tak nevím, proč by tu někdo nutně musel být blázen. Vy se tu ptáte na spoustu věcí a já vlastně ani nevím, s kým diskutuji. V registru ČNB jsem Vás nenašel, pro koho tedy pracujete? Přesto jsem se snažil odpovědět na vše, co jste se ptal…

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Romane,

            ta, dnes již po několikáté zmiňovaná, má první věta. Nebyla myšlena až tak agresivně, jak vyzněla. (nutno podotknout, že díky reakci p. Háka na avizovanou větu) na ní teď nejen vy, ale spousta dalších kouká jako na nárážku/urážku.

            Myslel jsem to, ve smyslu “Tak teď, nevím, která bije, to jsem opravdu napsal ?”

            Nevíte s kým diskutuje, při víš úctě. Já o Vás vím stejně tolik, jako vy o mně… Ale aby to zas nebylo pochopeno agresivně, tak: Jmenuji se, jak je zde napsáno Patrik Jílek, pracuji pro všem Vám dobře známou společnost OVB ALLFINANZ, a. s. – Ano, bohužel jsem byl ve struktuře p. Zoubka. Rozhodl jsem se odejít z důvodů, který si jistě většina z Vás, i vy Romane, dokážete představit. Odešel jsem pod strukturu Horkých, kde se dle mého názoru dělá opravdové finanční poradenství a ne prodej ižp.

            Jsem na pozici GST (obchodní vedoucí). Odchod od struktury Zoubka mě stál příjem ze struktury cca. 60 – 90 tisíc.

            A stál mě celej tým.

            Začal jsem na novo, ale vím, že ikdyž mi teď uteče půl milionu, byl to dobrý krok.

            No Romane, na stranu druhou… teď jsem náhodou četl diskuzi s názvem jednorázová platba do ižp… a tam jste taky hned hlásal, že poradce, dotazující se informace ohledně podobně nastaveného ižp si hned, dle Vašeho názoru smlouvu zprostředkovával sám, nebo ji zprostředkoval sám někomu. Jednou to je domněnka, po druhý už je to víceméně napadání lidí z OVB a házení je do jednoho pytle.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  ALEŠ KŘEČEK 
            Účastník

            Dobrý večer pane Jílku,

            nic mi sice do toho není, ale že nejste v registru pod ČNB s tím nemáte problém. ?

            0

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Dobrý večer p. Křečku,

            ani ne, když se jedná o výjimku, která je schválena nepermanentně a na základě pouze dočasně trvajících podmínek. Které nemají delší časovou a věcnou souvislost, nežli 10 měsíců.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Tak tomu textu, resp. té vyjímce nerozumím, ale to je asi tím, že to praktikujeme jinak. Ale mohl byste mi k tomu říci… Kdo tedy podepisuje ty smlouvy u klienta? Vy nebo někdo jiný? Jak to tedy celé funguje? A jen tak bokem… našli bychom Vás na tom ranklistu nebo jak se to jmenuje?

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Romane, Aleši,

            na rangliste OVB ČR byste mě nenašli, protože oficiálně nemůžu vykazovat výkon za sebe ani za skupinu, Nicméně na rangliste dané struktury (neoficiální) jistě ano.

            Jinak smlouvy mnou sjednané podepisuje přímý nadřízený, ale do kariéry i klientského kmene jdou mně, díky výjimce (takže ne, nepíše se to na někoho jiného), jako bych já u jednaní vůbec nebyl, jak Vás možná napadá.

            Smlouvy za tým podepisuje ředitel (BL) a na rangliste ČR je vykazuje on, resp výkon…

            Někdy v létě by vše zas mělo fungovat normálně, jak jste zvyklí.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  ALEŠ KŘEČEK 
            Účastník

            OK. chápu skrytý režim u přechodu k jiné společnosti,

            ale tak jako tak jste u klienta Vy a řešíte jeho finance

            a potom podepisuje někdo jiný.

            A o to mě jde ?

            Musím tedy přiznat, že v Liberci OVB takto jako neřádí a

            ani se nedivím Romanovi, že je vůči takovéto spol. negativní. :)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          • Něco podobného je k vidění i u přešlé Mostecké větve RENTIA do FinCentra. Taktéž byla a možná ještě je smlouva každého nově příchozího podepisována dočista jiným člověkem, než který jedná s klienty.

            Nechápu tu spoustu lidí, kteří si to nechají líbit. Oni o tom ale vlastně vůbec nevědí, tak co by jim mělo vadit. Kde není žalobce, není soudce.

            BTW, toto tvrzení doložitelné mám, kdyby se náhodou někdo ozval, že plácám bludy :-)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Mě napadá spíš opak, než že byste u toho jednání nebyl. Nebudu posuzovat Vás, ale tato technika je u společností XY naprosto běžná. Člověk, který nemá licenci u ČNB, vede celé jednání a ve finále dojede ke klientovi se smlouvou, která je podepsaná od toho, kdo tu licenci má, zpravidla je to nadřízený. Zcela evidentně dochází k porušování pravidel. Docela by mě zajímalo, jak ten nadřízený, který má i vlastní klienty, stihne být u každého jednání svých podřízených, tedy nejen toho svého přímého, ale třeba pěti dalších ;-)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Ondřej Hák 
            Účastník

            Nebudu se do Vás nijak navážet. Zaprvé bych nerad, abyste to pojal jako skupinový útok na Vás a zadruhé vím, že to v OVB takhle prostě chodí naprosto běžně. Dám Vám jedno doporučení – jestli do léta jedete na výjimku a předpokládám, že Váš přímý nadřízený nesedí na absolutně každém poradenství, které se realizuje, tak o tom raději nikde moc nemluvte na veřejném prostoru, jako je například internet. Ono je to sice většinou ve strukturách tlumočeno jako OK věc, ale ČNB by s tím úplně nesouhlasila…

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Dušan Spál 
            Účastník

            To si jen maximalne muzete myslet…vy jste totiz veden jako tipar tudis mate o to mensi provizi. A ten co vas podepisuje za smlouvu zodpovida a tudis bere provizi prave vam.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka 
            Účastník

            Tak já si dovolím udělat součet:

            1.) “na rangliste OVB ČR byste mě nenašli, protože oficiálně nemůžu vykazovat výkon za sebe ani za skupinu,”

            Je skvělé, být tipařem a mít i svoji skupinu tipařů !!!

            2.) “Jinak smlouvy mnou sjednané podepisuje přímý nadřízený,”

            Nemůžete jako tipař mít jedinou Vámi sjednanou smlouvu, to by jste se věřejně přihlásil k tomu, že porušujete zákon a ČNB by z toho neměla radost.

            3.) “Smlouvy za tým podepisuje ředitel (BL)”

            Opět, NEmůže za tým něco podepisovat, tedy pokud on nebyl na jednáních osobně a mimo tipu z Vašeho tipařského týmu vše udělal on osobně. Co by na to ČNB ???

            Celkově to vidím na velký problém, který může nastat z pohledu ČNB. Nejsem si jistý že bylo chytré z Vaší strany se takto veřejně o tomto porušování rozepsat.

            Potom je ještě jedna možnost, vůbec si tohoto nejste vědom, protože jste byl někým z Vašeho vedení uvedem v omyl.

            Úplně na závěr – takto sjednané smlouvy mohou být zpětně prohlášeny za neplatné!!!

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  ALEŠ KŘEČEK 
            Účastník

            Děkuji za objasnění,

            ač nerozumím termínu vyjímka, ale jde mě o to,

            že jsem se setkal se kolegy, kteří nebyli v registru,

            tedy neměli dle zákonu co u klientů dělat ( nebyli ani zaměstnanci ) a přesto měli početný “tým”.

            Asi to je o svědomí. :)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Ondřej Hák 
            Účastník

            Vysvětlím Vám výjimku – může se udělit (v OVB) člověku na prvních 6 měsíců spolupráce (než si vyřídí registrace u ČNB a vázaného zástupce). Po tuto dobu se produkce sjednává na jeho přímého nadřízeného a “tipařovi” je přidělena určitá provize. Ten nefiguruje jako poradce, sjednatel, ani nic podobného, ale pouze jako “sběrač dat”. Jako takový má samozřejmě jedinou pravomoc, a tou je vyzjistit informace pro tvorbu projektu a účast na schůzce, kde se projekt vysvětluje či podepisuje (ale vést už ho musí sjednatel – to se samozřejmě většinou neděje). Po tomto půl roce již může být výjimka prodloužena pouze za předpokladu, že “tipař” nemá dokončené střední vzdělání (ale musí být alespoň studentem).

            Takhle vypadá výjimka :)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Ano, ale toto je výjimka pro lidi bez vyuč. listu, nebo dokončeného středního vzdělání s maturitou a nemůžou tak mít ppz.

            0

            1
             | Odpovědět privátně
          •  ALEŠ KŘEČEK 
            Účastník

            Nebudu oponovat, nejsem dohadovací typ.

            Máte ukončené gymnázium 2011 ? A pokud vím, tak na PPZ stačí mít ukončené vzdělání, maturitu na Investice případně na nové pilíře reformy.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            A jaký je tedy důvod toho, že nemáte po takové době licenci? Já to ze svého pohledu vidím jednoduše. Chci to dělat, tak si vyřídím vše potřebné. A chcete mi říct, že ředitel (BL) s Vámi a se všemi lidmi, které máte pod sebou jezdí ke každému klientovi prezentovat řešení? A ještě něco mi tak trochu nesedí. Ohradil jste se proti tomu, že jsem naznačil, že jste ten Profi Invest sjednal Vy. Zároveň ale píšete, že jste odchodem od struktury Zoubka přišel o příjem ze struktury cca. 60 – 90 tisíc. Tak to by mě zajímalo, nakolik odlišné obchody to byly. Když se tak distancujete od toho, že jste takový produkt nedělal, jaké jste tedy se svým týmem dělal? Necítíte, že je tu něco špatně? Proč, když už jste se rozhodl, že to takhle dělat nebudete, lezete znovu do té samé firmy? Do té samé firmy, která Vás to nechala takhle dělat a nestydí se za to brát peníze…

            1

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Pánové, osobně bych tuto diskuzi ukončila a vedla po vzkazníku.

            To že se někdo rozhodl zůstat ve společnosti, pokud neviděl možnost řešit problém se získáním PPZ jinde, se dá pochopit a víme, že občas to stejným způsobem musí řešit i solidní poradci v jiných společnostech.

            Toto vlákno zavání obrovským průšvihem i pro tazatele ze strany jeho společnosti a pokud smlouvu sjednal on sám, tak má problémů až nad hlavu, zkusme mu je pomoci řešit, když už ví, kde je chyba.

            Tím, že se do něj všichni navezeme mu moc nepomůžeme.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Já už jsem k tomu napsal všechno, co jsem věděl na téma Profi Invest. První den tu s Patrikem nikdo nediskutoval, jen já. Protože Patrik stále směřoval k tomu, aby produkt pokračoval, poznamenal jsem k tomu, že se mi to jeví, jako by tím chtěl obhájit produkt, který klientovi udělal. No a začala debata… Jen k tomu podotknu, že by k tomu pravděpodobně nedošlo, kdyby se ve firmách, které záměrně nejmenuji, dělalo vše v mezích zákonů a předpisů. Za to svým způsobem nemůže Patrik, ale ten, kdo ho to takto naučil a umožnil mu dělat. Je to běžná praxe.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            Je to úplně jinak, než si myslíte….

            nejedná se o výjímku, kterou znáte kvůli nedokončenému vzdělání. Jedná se o pobyt a bydliště ve vztahu k ŽL, ale dále to rozebírat nehodlám, zbytečně. Klidně to někdo pošlete na ČNB, at si to proklepne.

            vše je ok. Pouze bez ppz nemůžu oficiálně vykazovat výkon.

            Jaké obchody to byly Romane,

            úplně normální, průměr na smmlouvu 50-60bj, takže se nejedná o nějaké 7000 profi investy :) jedná se o výkon například 1500Bj za skupinu na 25 smlovách například. teď si udělejte průměrnou rozdílovou provizi 45-50 czk a máte příjem ze struktury.

            Každopádně diskuze už směřuje jinam, než jsem chtěl, takže dál maximálně přes dotazník.

            Děkuji všem za případné rady.

            A děkuji pí. Ivaně, zdá se, že pomalu jediný racionálně smýšlejcí člověk v posledních hodninách diskuze.

            0

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Čísla v bj mi nic o velikosti produkce neříkají, taktéž nevím, co ty smlouvy obsahovaly uvnitř a ni nepíšete, co to bylo za pojišťovny a produkty, takže nemůžu nic hodnotit. Nemusí to být smlouva na 7 tisíc ročně, principielně je to stejné i na jiných částkách.

            Myslím, že nikdo tu nemá zájem na to, Vás topit někde u ČNB. Spíš naopak, upozornit na potencionální chybu.

            Bohužel jinou možnost, než být v zaměstnaneckém vztahu a tak nemít licenci přímo na sebe, jsem do této chvíle neznal. Tedy ne, že bych ji teď již znal, ale když to říkáte, tak to asi existuje. Škoda, že jste se nepodělil, třeba bych to využil.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Patrik Jílek 
            Člen

            prumerna smlouva, majetek, uraz, život, investice,

            se pohybuje od 40 – 86 BJ ¨ zbytek si už dokážete spočítat sám.

            například běžný život na řekněme 500czk = 43,2BJ

            PP na 1000 je to 20BJ

            úplně obyčejný a kvalitní obchod

            Takže profíky za 7000 měsíčně to asi nebudou, to by byla jedna smlouva za přes 600BJ :)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            Víte s kým diskutujete. Najdete mě podle jména v registru ČNB. Já Vás tam nenašel, nevím proč. Předpokládám, že v OVB nejste zaměstnanec. Přesto jste GST, takže kde je chyba?

            Na téma OVB jsem tu už popsal dost, na svoji osobu už taky slyšel dost a taky jsem vzal na vědomí doporučení Ondry Záruby, že některé výroky nebude vhodné psát veřejně. Takže za prvé jsem všechny obchodníky z OVB do jednoho pytle nehodil, o čemž svědčí i to, že jsem schopen se s nimi v naprostém klidu potkat a to, co tu nechci psát, si sdělit ústně a za druhé bych musel opakovat, že můj názor na toto je takový, že pokud nějaká firma nedělá žádná opatření k tomu, aby se ty šílenosti neděly a dává takové obchodníky ještě za příklad, si nezaslouží, aby pro ni obchodníci, kteří to chtějí dělat jinak, pracovali. Opakuji po sté a bez jakékoli zášti: Svojí dobrou prací živíte ty, co to podporují. To absolutně nedává smysl, ale pokud někomu jinému to smysl dává, tak ať je kde chce, je to jeho volba. Pokud budete mít zájem, zbytek Vám napíšu do vzkazníku, jinak se to tu zese stočí jinam.

            P.S. Smluv zprostředkovaných sám sobě, jsem viděl jak u ŽP tak u PF hromadu, není to nic neobvyklého. Tak se totiž dost často začíná a je na tom postaven onen koloběh nových duší. A pak taky dost nářků. Mám jich ve vzkazníku a e-mailu již desítky.

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          • Patrik Jílek napsal :

            “S postupem času, by měl mít klient formou mimořádného výběru přístup k vyšší a vyšší částce.”

            Ano, to by skutečně měl mít :-) Ale zároveň tam taky vyšší a vyšší částku vloží :-)) Tak ještě aby se mu nezvedal výběr :-)

            Omlouvám se za tu jízlivost, ale tato argumentace mě přijde zaměřená spíše pro ty méně finančně gramotné, než pro zdejší web. Pár klientů se na to určitě chytí, ale já si spíše klepu na čelo.

            Nicméně uznávám, že pár kaček ročně tam z výnosů skutečně přibude, když se to nyní zarazí. Žádný zázrak to ale nebude :-)

            Přijďte za rok s novou výčetkou. Možná si poté budete klepat na čelo i Vy sám.

            Neberte to jako jakýkoli útok proti Vám. Nic proti Vám nemám a ani Vás neznám. Profil taky nemáte vyplněný, takže jste pro mne velká neznámá. Pouze reaguji na Vaše vstupy a argumentaci. Nic osobního v tom není.

            1

            0
             | Odpovědět privátně
      •  Dušan Spál 
        Účastník

        setkal jsme se se smlouvou kdy u tehdejšího dynamiku plus platil klient 3000 měsíčně a po třech a pul letech běhu smlouvy měl více než do ní dal.cca asi o 23000(penize byly dostupne mimoradnym vyberem) Ale je fakt ze v CP se menili podminky minuly rok pro vypocet odkupneho a jsou ted na tom klienti velmi znevyhodneni…

        0

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Pánové, Patriku i Romane, já se bráním ČP zuby nehty, tak možná nemám poslední informace, ale v dobách dřívějších, kam zřejmě i tato smlouva patří, jsme při zjišťování stavu PS nepoužívali slovo “odkupné”, ale “rezerva” a “odbytné”.

    Odkupné – tím se myslela částka, kterou by si mohl klient ze smlouvy “vyndat”, dle druhu hlavního pojištění to ale mohlo znamenat snížení pojistné částky.

    Kapitálová hodnota bývala nic neříkající částka, která sloužila k uklidnění klienta a vypovídala jen o tom, kolik by na účtu klient mohl mít.

    Pokud, jak píše Patrik je odkupné 66.000,-Kč, odečtěme ještě těch cca 24.000,-Kč z mimořádného a zjistíme, že ze smlouvy, kam bylo vloženo 168.000,- je možné vyndat 42.000,-Kč. To není moc, zvláště když si uvědomíme, že se jedná o roční platbu a díky předplácení tam jsou peníze zhodnocovány dlouhodobě.

    Ještě jedna poznámka, těch cca 24.000,-Kč do mimořádu je určitě převod rezervy z minulé PS u ČP, která byla touto smlouvou zrušena a který je na 2 roky blokovám proti výběru! Pokud se výběr uskuteční, potom by bylo vyplaceno odbytné.

    Popisuji zkušenosti z praxe – bohužel

    :-(

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka 
      Účastník

      Pokud chcete zjistit detailnější informace o smlouvě, požádejte o tzv. “Rozpočtový lístek”.

      Pravda, ten dostane pouze přímý správce smlouvy, ale pokud požádáte kolegu pracujícího jako VPA, potom do taky jde.

      Na Rozpočtovém lístku je detailně popsán stav investic.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Patrik Jílek 
        Člen

        Jirko,

        informace mám z rozpočtového lístku…. :) uvedené informace jsou z něj.

        Nicméně pro úplnost uvádím:

        Datum výpočtu rezervy, resp. kapitálové hodnoty pojištění: 25. 1. 2013

        Rozpočtový lístek je platný do: 25. 1. 2013

        Pojistné zaplaceno do: 30. 3. 2013

        Zaplacené pojistné na základní pojištění pojistníkem 192 702,- Kč

        Zaplacené pojistné na základní pojištění zaměstnavatelem 0,- Kč

        Kapitálová hodnota k převodu na novou pojistnou smlouvu před zdaněním: 180 385,30 Kč

        Výše podílů na výnosech: 0,- Kč

        Výše daně: 0,- Kč

        Částka k převodu celkem: 180 385,- Kč

        Z toho částka v Kč: 2 643,- Kč

        Z toho podílové jednotky:

        Fond Počet podílových jednotek v ks Hodnotav Kč

        Dynamický fond fondů 164866 177 742,-

        Částka odkupného celkem: 66 517,- Kč

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Patrik Jílek 
          Člen

          “V případě zániku pojištění (zrušení smlouvy) v Rozhodné době (zpravidla 3 roky od počátku pojištění),

          bude z převáděné částky vyplacena pouze částka rovnající se výši odkupného/odbytného.

          Pokud byl na této pojistné smlouvě sjednán automatický převod podílových jednotek do fondů životního

          cyklu a zároveň tyto podílové jednotky již byly převedeny do fondů životního cyklu, pak je převáděná

          částka na novou pojistnou smlouvu umístěna do kapitálové hodnoty s vyhlašovanou úrokovou

          mírou.”

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          • Kapitálová hodnota je jen pro diváky :-( Dokonce ani negeneruje žádné výnosy. Je to, jak správně píše Jiří, pouze klam pro klienta, aby smlouvu nevypovídal, protože jinak přijde o celou kapitálovou hodnotu – což je stejnak jen fiktivní částka, ke které by kliet měl “někdy” v průběhu smlouvy dojít. Rovnou říkám, že až za několik hodně let.

            A proč tomu tak je? protože byla vyplacena provize (dluh). ty peníze tam prostě nejsou a ještě hoooodně dlouho nebudou.

            Kapitálová hodnota k převodu na novou pojistnou smlouvu před zdaněním: 180 385,30 Kč

            Výše podílů na výnosech: 0,- Kč

            3

            0
             | Odpovědět privátně
          •  František Jareš 
            Účastník

            Toto je totiž častý omyl, zaměňovat kapitálovou hodnotu se skutečnými penězi, poté přichází velké rozčarování. Příklad z minulého měsíce, dotaz od známého: Tak jsem slyšel, že IŽP není moc výhodné. Trochu jsem s ním pohovořil, ale že prý dojde na pobočku to zjistit. Přišel s tím, že nemám pravdu, protože byl na pobočce, kde mu dali papír, že se mu to vyplatilo. Nějaký produkt Uniqa, platba 6 let, vloženo něco kolem 120 tis, kapitálová hodnota nějakých 194 tis. Takže to jde vybrat (těch 194 tis.), protože potřebuje peníze na rekonstrukci bytu, atd. … Když jsem se snažil něco říct, tak mě odmávl rukou, že alespoň vidím prvního člověka, kterému se to vyplatilo. Za 14 dní dorazil, že už mu přišly peníze a bylo to krásných 72 tis.

            1

            1
             | Odpovědět privátně
          •  Ivan Špirakus 
            Účastník

            komu není rady, tomu není pomoci :)

            – prostě řada lidí si musí projít tím krutým poznáním sama

            0

            0
             | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Tak tomuto si u té smlouvy dovolím oponovat. Ale z jistých důvodů to nechci psát veřejně. Ale napíšu jen tolik, že vždy nemusí znamenat odbytné totéž, co lze vyndat ze smlouvy. Zvláště pak, pokud se jednalo o smlouvu se špatným nastavením. Domnívám se totiž, že v tomto případě se název odkupné rovná názvu odbytné, tedy to, co by člověk dostal v případě zrušení smlouvy. To ale nemusí být u tohoto produktu totožné s tím, kolik ze smlouvy můžete skutečně dostat. Protože přesně o to přece jde. Z tohoto pohledu je úplně jedno, jak se to jmenuje. Pro klienta jsou to “peníze, které dostanu” A přesně proto píšu, že bych to ještě před zrušením sledoval, co třeba měsíc navíc udělá. A podle toho bych se zařídil.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account