Zobrazeno 10.944x

Zvolené téma obsahuje celkem 22 odpovědí. This post has been viewed 10945 times Do diskuze (12 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Roman Rak a poslední změna proběhla 7 roky, 4 měsíci. This post has been viewed 10945 times

  • Autor
  •  Roman Rak 
    Člen

    Ahoj kolegové. Mám na vás dotaz. Na rovinu řeknu že dělám pro ČP. Jsem tam od roku 2009. V polovině 2011 došlo ke změně manažera a já omezil svojí aktivitu na minimum. Teď máme nový obchodní model. V podstatě to znamená jediné. Všichni máme pevně dané provize za smlouvu. Ale jen někteří mají koeficient 1.0 zatímco ostatní 0.8. Samozřejmě to není příjemné a tak se ptám, je vůbec možné aby pojišťovna dělala v základní provizi rozdíl? Samozřejmě že jsou bonusy za život, auta a podobně. Ale základní provize by měla být pro všechny stejná ne? Ono je to i docela demotivující. Uděláte provize za deset a máte osm.

    Má na to tedy pojišťovna právo? Jak to vidíte?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Adam Kubík 
    Člen

    Pane Rak opravdu nevím jestli na to má právo. Ale podle mého názoru má soukromá firma právo dávat zaměstnancům jaký plat chce, a pokud se to zaměstnanci nelíbí tak vždy má možnost jít ke konkurenci. Proč někteří mají víc peněz než vy? jsou to protekční zaměstnanci? Tak odejděte ke konkurenci a tím je potrestáte že přijdou o kvalitního zaměstnance :-) Vím že vás tímhle nepotěším ale žijeme ve svobodné společnosti.

    2

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den,

    na změnu provizní sestavy určitě právo mají. S podobným koeficientem se jeden kolega setkal u Kooperativy, která krátí provize při klesání kmene. Chtějí Vás prostě dohnat k větší aktivitě.

    Pokud je to pro Vás nepřekousnutelné, což chápu, potom máte určitě možnost, kterou tu již nastínil kolega Kubík.

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Myslím si, že na to právo mají, stejně jako na to mají právo MLM společnosti nebo jakékoli jiné společnosti, které mají určitá kritéria k tomu, aby jejich obchodníci byli zařazeni do určitého provizního segmentu. Také by to úplně klidně mohlo být řečeno obráceně. Základní provize je oněch 0,8 a kdo dělá určitý objem, má ji vyšší. Je to jen o tom, jak se to sdělí nebo jak se na to člověk dívá.

    Na Vašem místě bych se spíše obával tříletého storna a podpisu smlouvy s (možná roční) konkurenční doložkou, kterou Vám pojišťovna znemožní cokoli na svém stavu měnit. Jestli ono není lepší být součástí něčeho jiného a budovat skutečně dlouhodobý vztah s klientem. Bez Diamantů to jde taky… ;-)

    6

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha 
      Účastník

      Diamonds Are Forever :-))

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Filip S. 
      Člen

      Před dobou makléřů se tady ty dlouhodobé vztahy budovaly. Dnes ti řezníci, zedníci, matky na MD, studenti vyplení rodinu a modlí se aby ty smlouvy platili alespoň 2 roky…

      5

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář 
        Účastník

        Konkrétně na ČP se tyto dlouhodobé vztahy budovaly v minulém století a sama ČP dala přednost před vztahem klient – obchodník ČP, přednost rejžování peněz. V konverzi moc nikoho nezajímalo, čí to byl klient a kdo mu udělal prvotní smlouvu a budoval s ním vztah. Za příklad byli dáváni obchodníci, kteří toho přeprášili nejvíc, kolik toho věděli o produktu, nebylo až tak moc důležité. Lezli do rodin, jiných obchodníků a toto se stalo v následných podobných akcích několikrát. Jedině tam, kde byl vybudován skutečně osobní vztah, takový obchodník nepochodil, protože od klienta jednoznačně zaznělo, že pokud má něco předělávat, tak jedině s panem XY. No a pan XY byl pak nucen, aby klientovi vysvětlil, jak je to pro něj výhodné… U ČP se dlohodobý vztah s klientem moc budovat nedá. Vy tam něco uděláte a pojišťovna pošle klientovi korespondenční nabídku a to takovou, že sám obchodník takovou možnost nemá. Chtěl by někdo ze zdejších přítomných diskutujících budovat u takové společnosti dlouhodobý vztah s klientem? ;-)

        4

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    no, jak říká klasik:

    “Všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější.” :)

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Pavel Fara 
    Účastník

    Víc než o právu je to o tom, že většina společností se tímto snaží řídit výkonnost podřízených sítí. Hodně lidí je tím naštvaných a řešení jsou dvě. Zkousnout to nebo odejít jinam. Osobně se znám s několika desítkami poradců z různých firem a věřte tomu, že všude je chleba o dvou kůrkách :-)

    3

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Rak 
    Člen

    No díky za rady, nápady a zkušenosti. právě od doby co začal Diamant jsem na to začal kašlat. Následně jim došlo že to neni ono tak se jede na multirisk. Tím zjistili že namají ani kvalitní úraz a ani život. No tak máme novinku a to je Diamant Rapid. No ale ono se to stejně neprodává. No tak vyhodíme prachy za retenční tým, ošklivé letáky a nové uniformy. No a stejně se to neprodává. No tak sebereme prachy skoro všem obchodníkům a ono se to pak už nějak povede. Pak každej dostane jedno víno z Tesca, mladý pan ředitel hodí emociální proslov jak jsme potřeba a vše bude fajn. Ale že lidi na administrativu hledaj někde u metra. Na retenci akorát lžou a nejlepší obchodík je ten kdo přetáčí a neříká klientům vše je jedno. Klidně bych šel jinak ale mám takový pocit že jinde to bude podobné. Když ptáčka lapají. No nevím. Profese je to krásná. Lidem člověk může i pomoci. Už jsem měl štěstí řešit i smutné životní události a pomoci s plněním ale k čemu to je dobré. Tím prostě nájem člověk nezaplatí. Nemluvě o tom že si občas připadám jak bezdomovec co žebrá o dvacku. Ale to už je na jinou debatu. Vám moc děkuji za odpovědi a jestli jsou v textu nějaké hrubky tak se omlouvám. Ale noční hodinka na mě doléhá.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Ivan Špirakus 
      Účastník

      proboha člověče, tak už neplačte, nestěžujte si a práskněte konečně těmi dveřmi !

      a “Vezměte svůj život do vlastních rukou, než to za vás udělají jiní” – na Vás tohle sedne jak ulité ;)

      jinak je to moc dobra kniha:

      http://knihy.abz.cz/prodej/vezmete-svuj-osud-do-vlastnich-rukou-nez-to-za-vas-udelaji-jini

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Tak jinak. Pokud se Vám takové produkty nelíbí a jste schopen pracovat samostatně od vyhledání klienta až po jeho servis, tak nevím, co Vás na ČP drží.

      Že je to všude stejné, je vytváření předsudků. Stejné není již třeba ani storno provize. Já na konci druhého roku vracím asi tak 4% z provize, Vy 80%. Nepíšu to kvůli provizi samotné, ale kvůli Vaší jistotě výdělku. Jestli chcete budovat svoji firmu (a nezáleží na tom, jestli jste v ní sám nebo je to skupina lidí), uvědomte si, že toto není to správné místo. Nepatří Vám tam vůbec nic, ani ten klient, kterého jste Vy sám vyhledal. Poznáte to, jestli jednou odejdete. A doporučuji Vám neinkasovat pojistné, pokud budete mít v nepořádku inkasní blok, tak je docela možné, že za Vámim pošle pojišťovna veselou pokutu, několikrát pět tisíc.

      Pak je tu druhá varianta, že odejít nedokážete, ale pak si opravdu nestěžujte, jste tam dobrovolně, tak holt musíte dobrovolně trpět. ;-)

      2

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Štefan Šcepko 
    Člen

    u ing TO TAK FUNGOVALO TAKÉ

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  • Provizní systém je nastavený v novém obchodním modelu ČP tak, aby ti kteří pracují hodně si vydělali více peněz a ti kteří se flákají na tom byli hůře…což je rozhodně motivující proč pracovat víc a ne naopak. Pokud někdo pracovat nechce nevidím důvod proč by měl mít stejné ohodnocení jako někdo kdo se práci věnuje na 100% a ještě víc. Chápu že se to nelíbí těm kteří byli zvyklí nic moc nedělat a ted na tom budou hůř. Takže řešení je začít makat…zbytek jsou výmluvy…

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Pan Rak píše o snížení provize z koeficientu 1 na 0,8. Takže ty, co stanovený objem plní, to nemotivuje dělat více, maximálně to (podotýkám, že negativně) motivuje ty, kteří jsou na této hranici udělat něco navíc, aby nespadli. A já k tomu napíšu jednu podstatnou věc. Buď ten člověk tu motivaci v sobě má a pak je třeba ji najít a nastartovat nebo ji nemá a je úplně jedno, jestli mu dáte motivaci kladnou nebo zápornou. Obě fungují jen krátkodobě. Jako když zapálíte sirku a ona za chvíli zhasne. Kdo má ten oheň v sobě, tak nic z toho nepotřebuje.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Josef Kšica 
    Člen

    obecně se dá říct že směrem k vlastní síti si mohou producenti dovolit a dovolují více něž k externím partnerům …

    5

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Petr Dolenský 
    Účastník

    Pracuji také pro ČP a bohužel tato pojišťovna,nebo spíše její vedení se domnívá,že si může vůči svým VPA dovolit cokoli.Návrh nové smlouvy jsem nepodepsal,protože obsahoval tolik možností odstoupení od smlouvy a smluvních pokut ze strany ČP,že pokud by ČP chtěla,zbaví se rychle každého VPA,třeba proto,že jednou nesplní minim.produkční limit,který ale není nikde ve vnitr.normě jasně stanoven.

    Pokud tento nejasně stanovený limit nesplníte,máte o 20% nižší provize,ale předem se to nedozvíte,že máte něco splnit,nebo za to bude postih.Provize vyplácí pouze jednorázové, bez následných,což je unikát v oboru,domnívám se,že protiprávní,protože Obch.zák.stanoví,že právo na provizi zanikne,je li zřejmé,že smlouva mezi zastoupeným a třetí osobou,tedy klientem nebude splněna.Tady jsou mnou sjednané a spravované smlouvy léta plněny a ČP nevyplácí od 2.roku nic,jen chce stále nosit novou produkci.Ale co produkce,kterou jsme už do ČP přinesli,z ní nemáme po 1.roce už nikdy nárok na nic?Jak dlouho si to ještě necháme líbit?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Tak to by mě Petře vcelku zajímalo, když jste to nepodepsal, jestli tam ještě pracujete…

      Když se ty nové smlouvy objevily, tak bylo v řadách obchodníků ČP spoustu pochybností, zda to podepsat. Z více rebelů se stali ojedinělí rebelové a z těch, co nepodepsali hned, ti, co podepsali později. Často se slovy, že jim vlastně nic jiného nezbývá. Jestli existovala nějaká možnost se proti tomu postavit, musela by vypadat tak, že by to většina (hlavně těch klíčových obchodníků) odmítla podepsat. To by ovšem někdo musel zorganizovat :-) a to by se mu taky nemuselo vyplatit. A tak se celý vzdor odehrál ve stylu nadávek a pár ojedinělých rebelů oddalovalo podpis. Jestli jste to nepodepsal, tak jste buď vyjímka nebo tam už neděláte. ;-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Petr Dolenský 
        Účastník

        Ten návrh nové smlouvy se Romane snad ani podepsat nedal,protože platnou smlouvu s ČP mám uzavřenou už 10 let a pokud mi předloží zjevně mnohem nevýhodnější návrh nové smlouvy,než je ta stávající,podepsal by jen blázen.Takže v ČP pracuji stále se starou smlouvou a ono to jde!I když všichni manažeři a vedoucí pracovníci ČP již několik měsíců stále opakují,že bez nové smlouvy je další spolupráce do budoucna vyloučená.Ale asi si přece jen někdo spočítal,že když dají těm co nepodepsali /a jen v našem regionu vím minim. o 5 lidech/výpověď staré smlouvy,tak budou muset také dotyčným vyplatit odškodnění.A co se týká následných provizí,já osobně se domnívám,že provize by měly být vůbec jen konstantní,každý rok stejné,tak jako je každý rok stejná splátka pojistného,tak z toho stejná přiměřená výše provize,ale po celou dobu platnosti smlouvy.Já se dokonce domnívám,že pokud běžně placená smlouva,kterou jsem pro pojišťovnu sjednal je platná, právo na provizi nemůže podle OZ zaniknout.Jaký na to máte názor?

        a pravidelně

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář 
          Účastník

          V první řadě Vá gratuluji k tomu nepodepsání. Totéž jsem říkal mým známým na pČ, jenže pochopitelně rozhodl strach. Bylo to přesně, jak jste říkal. Rozšířila se zpráva (předpokládám, že zcela záměrně), že kdo nepodepíše, tak s ním ČP rozváže spolupráci. Stejně tak jsem já kdysi nepodepsal u Spořitelny. Jenže to byla jiná situace. Externí síť se v podstatě rušila a na její místo nasoupila dceřiná společnost Partner CS. Jednou z prvních věcí, které udělala, bylo, že si ponechala následné provize. Tedy přesně opačně, než to, co jsem vždy propagoval… následné provize jsou dle mého soudu důležité pro trvale udržitelný příjem. Minimalizují výkyvy, dávají jistotu výdělku v hluchých obdobích, vytváří dlouhodobý vztah s klientem a tam, kde není převoditelný kmen, drží obchodníky. (tento model sice nezastávám, nicméně z pohledu Partnera CS, to byla jedna z chyb, která usnadnila mnohým odchod).

          Konstantní provize je logická věc, ovšem v tom případě by bylo nutno řešit nějak příjem obchodníka, který začíná. Buďto tedy na začátku musí existovat mimoprovizní odměna (třeba když to zaplatí klient) nebo by musela být jinak nastavena výše provizí a hlavně jejich převoditelnost v případě, že člověk v oboru pokračuje kdekoli jinde a je schopen stejné smlouvy obhospodařovat nadále. Takový princip by mě dnes s přehledem uživil. To ale dává smysl nám, nikoli pojišťovnám a zlatokopům.

          Jen technicky, pro představu. Smlouva 1000,- Kč, na 25 let… budu počítat odměnu 100%, tedy 12 tisíc. 12.000 : 25let : 12 měsíců = 40,- Kč I když by obchodník udělal takových smluv např. 5, vydělal by si 200,- Kč za měsíc. Trvalo by mu asi dost dlouho, než by se tím mohl skutečně uživit. Celkem je to asi 4+2%=6% ročně, což by z takové smlouvy bylo 720,- Kč. To by jich musel mít ve správě alespoň 500. Z toho logicky vyplývá, že by tohle muselo být ošetřeno jinak, protože ten, kdo by začínal od nuly, by neměl na začátku ani na benzin. Nebo by musel do začátku zdědit nějaký kmen. Principielně by to bylo dobré, protože nevím, co by pak dělalo např. takové ZFP…

          0

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Petr Dolenský 
            Účastník

            No nevím,zda je k čemu gratulovat,protože pochopitelně nepodepsání nové smlouvy má svoje důsledky v různých drobných naschválech,kterými ČP důsledně znepříjemňuje život těm,co nepodepsali,ale na to už jsem si zvykl.V ČP je totiž možné vše-vydávání závazných vnitropodnikových norem se zpětnou účinností,snížování provizí,o kterém psal i kolega,pokud nesplníte minim. limit,který ale není nikde uveden jako minimální,kmenové odměny,na které si nikdo nesáhne,protože buď máte kmen malý,nebo velký,ale protože neroste je to prašť jak uhoď,žádné kmenové odměny nejsou a následné se od 1.1.2012 zrušili úplně.Když si stěžujete,manažerka to neovlivní,ředitel regionu taky ne a výše se už s běžným obchodníkem panstvo nebaví.Stále se mění produkty,ale k horšímu,jsou dražší,složitější a neprodejné,já dělám spíš majetek než život,přijde mi to užitečnější pro lidi,než jim pořád přetáčet”esky” na Dynamiky a ty zase na Diamanty a klienti jen stále platí znovu a znovu vstupní poplatky.Já osobně mám už delší dobu pocit,že vedení ČP cíleně likviduje a to je škoda,protože já jsem byl docela srdcař pro ČP,bral jsem to jako dobrou a známou značku,ale už mně to docela opouští.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář 
            Účastník

            No, popsal jste to pěkně. Taky jsem chtěl bý kdysi srdcař a taky mě to přešlo. ;-)

            1

            0
             | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář 
      Účastník

      Ještě k těm provizím. Většina obchodníků to bere tak, že se provize zvedly. Myslím, že to až tak není pravda, protože zmizely následné provize. Takže jestli je to místo 55 procent 75 procent, je prakticky stejné číslo. Pojišťovna zřejmě nepotřebuje budovat s klientem dlouhodobý vztah, navíc ví, že většina jejich smluv do nějaké doby skončí, takže na co vlastně nějaké následné provize… ještě by jste si vydělal tolik, že byste pak nemusel již dělat nový obchod a to nikdo nepotřebuje ;-)

      0

      1
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account