Zobrazeno 12.316x

Označeno štítky: ,

Zvolené téma obsahuje celkem 27 odpovědí. This post has been viewed 12317 times Do diskuze (12 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Hana Šourková a poslední změna proběhla 3 roky, 1 měsícem. This post has been viewed 12317 times

  • Autor
  •  Hana Šourková 
    Účastník

    Chtěla bych se zeptat, u kterých pojišťoven lze kopírovat v POV bonus na rodinné příslušníky. Pokud vím, měla to ČP, UNIQA a Koop.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Mlčoch 
    Člen

    Dobrý den,

    ano ČP převádí bonusy, ale jen za podmínky, že rodinný příslušník má pov také u ČP.

    UNIQU – tu tolik neznám

    KOOP – tam není problém převést bonus od jakékoli instituce, ale jak klient, tak i rodinný příslušník od koho chceme nakopírovat bonus musí mít stejný trvalý pobyt.

    Tuším, že i u Generali to šlo, nevím jak je tomu teď.

    Honza

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den,

    potvrzuji, že UNIQA toto umí. Převod na rodinného příslušníka je možný, je jen omezen věkem klienta – pokud je např. 20. letému klientovi převáděn bonus od otce, je mu uznán “pouze” ve výši 10%. Osobně si ovšem myslím, že tato možnost deformuje smysl bonusu/malusu.

    Dále je možný převod z RČ na IČO a obráceně, což už smysl určitě má.

    3

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Hana Šourková 
      Účastník

      Dobrý den,

      moc děkuji za všechny příspěvky.

      K převodu na IČO, mne zajímá jestli to platí jen u fyzických osob. Nebo víte o nějaké legální možnosti pro právnické osoby?

      Děkuji

      Hanka

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Václav Šplechta 
        Účastník

        Převod bonusu z/na IČO je možný i u právnické osoby, ovšem pouze z/na jednatele společnosti.

        V případě, že zaměstnanec firmy jezdil s referentským vozem, UNIQA uzná i “potvrzení” bezeškodní doby vystavené firmou. Je třeba, aby bylo uvedeno s jakým vozidlem (SPZ, vin) osoba jezdila po jakou dobu (např. od 11/2005 do 5/2011 = 67 měsíců). Na tom vozidle samozřejmě nesmí být hlášena škoda.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Jen pro úplnost Alianz umožňuje převod mezi manžely i RČ/IČO.

    ====

    Vsuvka pro Artura … ale moudrý z toho nejsem ;-)

    anděl, manžel

    Podstatná jména manžel a anděl, která se skloňují podle tvrdého vzoru „pán“, mají v 5. pádě j. č. tvary podle měkkého vzoru „muž“: manželi, anděli. V 1. p. mn. č. jsou tvary manželé (‚páry‘) nebo manželé, manželové (‚muži‘); andělé.

    Manžel má ve 4., 6. a 7. p. mn. č. dvojí koncovky: 4. p. manžele i manžely, 6. p. manželech i manželích, 7. p. manželi i manžely. Obě podoby lze užít jak pro manželské dvojice, tak pro ženaté muže.

    Pozn.: Mluvnice uvádějí u slova manžel dubletní skloňování ve 4. a 7. p. mn. č., dubletní tvar je však i v pádě šestém.

    Anděl má podle mluvnic i PČP v množném čísle jen tvary podle vzoru „pán“, v 6. p. se však často užívá i tvar podle vzoru „muž“: o andělech i o andělích.

    8

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Co kdybychom se spojili a poskládali všechna pravidla pro práci s bonusy POV? Co si myslíte o tomto:

    Kooperativa – všichni kdo si řeknou dostanou 50%, ti co si neřeknou viz níže (ostatní pojišťovny)…

    Ostatní pojišťovny

    Jedno auto – bez havárky

    Jednoduchá varianta je, pokud má klient v každém okamžiku maximálně jedno auto. Pak se sečtou kalendářní měsíce – takže od 3.7.X do 2.7.(X+1) je to 13 měsíců – a je to.

    Troufám si tvrdit, že takto to mají všechny pojišťovny.

    Jedno auto – havárka

    Pokud v tomto případě nastane havárka, dojde k odečtu 24/36 měsíců za každou havárku. Výsledky se sčítají z jednotlivých dílčích pojistek. Pokud u dílčí pojistky dosáhnu kvůli havárce záporného součtu, pak s touto pojistkou pojišťovny nepracují.

    Troufám si tvrdit, že i zde to mají všechny pojišťovny stejné – až na míru odečtu – 24/36 měsíců. Nevím jak se chová bonus typu “1. havárie bez ztráty bonusu” – jestli to je obchodní sleva u dané pojišťovny, nebo jestli hláška nejde do ČKP.

    Dvě a více aut u jedné pojišťovny

    V tomto případě je potřeba rozlišovat aktivní smlouvu a neaktivní smlouvu. A dále je potřeba rozlišovat aktivní smlouvy u jedné pojišťovny a u více pojišťoven.

    Pro ilustraci použiju příklad:

    Neaktivní pojistka motocyklu na rok (celý kalendářní) 2009. Neaktivní pojistka na přívěsný vozík na rok 2010. Máme 2 aktivní pojistky na rok 2011 a řešíme nové pojistky pro rok 2012.

    Allianz umožňuje na všechny aktivní smlouvy u sebe navázat všechny neaktivní i aktivní smlouvy. Allianz ani nerozlišuje typ vozidla – je možno převést z motorky na auto. (obě auta budou začínat s bonusem za 36 měsíců)

    ČPOJ naopak umožňuje převod bonusů jen z neaktivních pojistek a ve stejné kategorii vozidla a to každý bonus z neaktivní pojistky jen na jedno auto. V příkladu bude mít jedno auto 36 měsíců a druhé 12 měsíců (pokud neuplatní rodinný bonus, což by mělo jít jen z aktivní smlouvy, tedy v příkladu ne)

    Kooperativa i Uniqa se chová jako Alianz.

    ČSOB a obecně ostatní nevím.

    Dvě a více aut u více pojišťoven

    Nechápu jaký dopad má rezervace neaktivní smlouvy pro snížení bonusů na jiné smlouvě. Myslím si, že žádný.

    Nechápu jaká dopad má rezervace aktivní smlouvy pro snížení bonusů na jiné smlouvě. Myslím si, že fatální (smlouva přijde o bonusy).

    Tak jsem zvědavej, kdo upřesní …

    8

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý den,

    co říkáte na změnu prokazování bonusu u KOOPerativy? Je to odezdi ke zdi. Nejdříve přiznají libovolný bonus komukoliv a teď neumožní ani převod bonusu na druhé auto. O převodu mezi rodinými příslušníky (duální zdroj) ani nemluvě.

    Petr

    7

    1
     | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka . 
      Účastník

      Koukám, že je to velká červencová revoluce v POV.

      Allianz od 11.7. umožní obchodní bonusy za majetek, životko a penzijko i mezi manžely. Hurá, ale škoda, že to ještě neumí ve flotilách …

      Skla zdražily obě pojišťovny …

      7

      1
       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      Je to naprosto v pořádku, každý nechť jezdí s takovými bonusy či malusy, které si prokazatelně za svoji řidičskou historii vyjezdil. Doba levného povinného ručení naštěstí skončila, protože tento stav by byl dlouhodobě neudržitelný.

      Nevidím sebemenší důvod, aby mladík s ještě mokrým řidičským průkazem a téměř nulovou řidičskou praxí dostal na svůj bazarový třílitr povinné ručení za čtyři tisíce korun – to je regulérní výsměch a pohrdání řidičům, kteří mají tutéž cenu vyježděnou léty za volanty svých vozů bez škod na majetku či životě.

      Jinak ale souhlasím, bylo to od zdi ke zdi, naštěstí se však zdá, že pojišťovny konečně dostaly rozum, alespoň některé.

      6

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka 
        Účastník

        Pokud je pojistníkem otec, syn je pojištěný, dostane tátův bonus a nemá ani přirážku za mládí.

        Souhlasím, nemá to se spravedlností nic společného, v praxi ale často používané.

        5

        0
         | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka . 
        Účastník

        Dobrý večer,

        ja s Vašim názorem tentokrát nesouhlasím.

        Nevidím jediný důvod proč bych nemohl mít stejné bonusy na více autech, které provozuji ani proč by nemohlo docházet k převodu bonusů mezi manžely.

        Vy jezdíte ve svých autech (pokud jich máte víc) různě bezpečně? Vaše auto používáte sám, nebo s nim jezdí i manželka, případně i dospělé děti?

        Plošným rušením takových bonusů pojišťovny pouze poškozují normální klienty (rodiny). Ti mladíčci s nadupanými vozy si cestu k levnější pojistce najdou – tedy pokud vůbec cenu POV řeší.

        Mimochodem pojišťovna má prostor zda pojistku příjme nebo ne. Není to její povinností. Ja třeba do své flotily nepustím řidiče, který měl v posledních dvou letech dvě škodné události, pošlu jej do individuálu.

        Petr

        7

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      UNIQA pojišťovna silně omezila uznávání/převody bonusů. Naprosto sdílím názor pana Troščáka, dosavadní stav byl dlouhodobě neúnosný a do značné míry vyvolaný dampingem cen ze strany Directu apod. Bonusy tak zcela postrádaly smysl.

      Jsem také zvědavý, jak dlouho ještě budou mimořádné bonusy držet další pojišťovny, které přispívají k cenovému deformování tohoto segmentu.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Viktor Dlouhý 
    Účastník

    Dokud nebude bonus na řidiče tak to porad spravedlne nebude. To muže člověk jezdit leta bez nehody pak půjčí auto manželce, dítěti, kamarádovi a když vznikne Škoda či škody rázem je pojišťovnou potrestán aniž by za to mohl..

    0

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Stanislav Holý 
    Účastník

    To, co tu některí píší je opravdu k zamyšlení. To, že přijdu za klientem a dám mu TOP cenu na POV (když to pojišťovny umožňují) mě přeci dělá radost a prostor pro další optimalizaci rodinných financí a né, že si budu říkat…”sakryš přece mu to BMWčko třílitr neudělám za 2000Kč ročně, vždyť by pojišťovny zkrachovaly”.

    2

    1
     | Odpovědět privátně
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Dobrý den pane Holý,

      k čemu je celý systém Bonus/Malus, když v rámci optimalizace rodinných financí můžete tento systém obcházet? Za svou kariéru jsem viděl mnoho lidí, kteří se různě snažili vyhnout malusu (v jednom případě i 7 škodních událostí).

      Osobně bych také rád měl POV za pár stovek (ne-li zadarmo), ale snad uznáte, že to je utopie. Všechny finanční produkty jsou prostě nastaveny tak, aby na nich poskytovatel mohl vydělat, proč by je jinak poskytoval?

      A na Vaši otázku … ano, opravdu si mnohdy říkám, že je hlupák ten, kdo BMWčko třílitr pojistí za 2.000,- Kč ročně (obzvláště, pokud nemá maximální bonus), protože to je z dlouhodobého hlediska ekonomická sebevražda.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Michal Vystrčko 
    Účastník

    Krásný dobrý den, dnes jsem provedl aktuální dotazy ohledně sdílení bonusu mezi rodinným příslušníkem. Snad to někomu pomůže:

    Allianz: Sdílení bonusu jen mezi manželi.

    AXA: Sdílení bonusu jen mezi manželi (nabyvatel bonusu musí mít čistou nulu v bezeškodních měsících a ŘP minimálně tři roky).

    ČPP: Sdílení bonusu jen mezi manželi.

    ČSOB: Neumožňuje sdílení bonusu.

    Generali: Sdílení bonusu jen mezi manželi.

    Kooperativa: Neumožňuje sdílení bonusu.

    Dále většinou lze rodinného příslušníka s vyšším počtem bonusů určit jako pojistníka (tím pádem může být kdokoliv i mimo rodinu) a klienta určit jako držitele a provozovatele vozidla. Nevýhodou je, že klientovi se tak nenačítají žádné bezeškodné měsíce.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account