Zobrazeno 4.453x

Toto téma obsahuje 7 diskutujících a má 14 odpovědí. This post has been viewed 4454 times

  • Autor
    • Ahoj kolegové,

      můžete napsat zkušenosti, resp. za co ručíte u svých MLM / poolů ve storno-obdbí?

      Od kolegy jsem se totiž dozvěděl, že v MLM, co nedávno změnil majitele, ručím ve stornoobdobí za jakékoliv ponížení smlouvy z původně sjednané částky.

      Problém je, že pojišťovny mají ze zákona právo vypovědět PS po pojistné události, což my jako poradci neovlivníme.

      Viděl jsem totiž případ, kdy po prvním úrazu (plnění 10-15tis) kompletně vypověděli klientovi úrazovku a ostrouhal jen kolega, který to sjednával – byl v tu chvíli v mínusu (jízda autem, analýza, jízda autem, sepis, tisk, pošta, hlášenka, jízda autem atd).

      Žil jsem v tom, že ručíme vždy jen za problémy/výpověď/neplacení/ponížení ze strany klienta, ale takhle si z nás pojišťovna dělá slušnou onuci.

      Jak je to u Vás a jak se na to díváte Vy?

      Prosím pouze odpovědi, založené na reálné situaci, ne teoretiky.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Prakticky :-) jsem měl storno za úmrtí 2. pojištěného, protože 1. pojištěný smlouvu snížil. Ten případ, který popisujete, se mi nikdy nestal, ale už jsem o něm několikrát přemýšlel a v reálu vidím, že je to tak, jak jsem si myslel. ;-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      • Já právě nevím, zda to takto má každá MLM / pool nebo je to firma od firmy rozdílné a je to o smluvním vztahu s pojišťovnou atd., proto zjišťuji :)

        Bojím se, že budu hledat pouze klienty, co nestonají, nemají úraz a platit budou minimálně 2 roky, jinak nemám právo pro pojišťovnu žíti :)

        0

        5
         | Odpovědět privátně
    •  Ondřej Hák
      Účastník

      V tomto případě jde o předplacenou provizi, takže to dává logiku. Provize je Vám vyplacena na určitou dobu dopředu a zároveň se tedy “počítá” s tím, že bude tuto dobu fungovat. Řešením by bylo (pro Vás) postupné vyplácení provize. Nebo si provizi schovejte na celé stornoobdobí a vždy utraťte jen část, na kterou už při stornu nebude mít pojistitel nárok. Chápu Vaši otázku, ale uvádíte, že storno ze strany pojišťovny neovlivníte. A ostatní pohnutky k výpovědi smlouvy ovlivníte? Ovlivníte smrt? Ovlivníte, že klient přijde o práci? Stane se invalidním? Zkrachuje v podnikání? …….. Je mraky věcí, které neovlivníte, budujte rezervu, budete v pohodě. V každém podnikání podstupujete rizika, že vynaložíte energii a náklady a ve výsledku jen proděláte… Taková je realita. Mimochodem k Vaší otázce – nevěřím, že existuje MLM nebo pool, kde by fungovalo jinak, než ve Vámi popisovaném případě…

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      • Chvílemi to vypadá, že jste si spletl vlákno. Otázka jasná, Vaše odpověď ve stylu bohužel mnohých z toho serveru “učitelského plácání”..zdejší mi promiňte tuto formuli, ale projeďte si vlákna zde…chybí mi jen hláška “kvalitní poradce přece storna nemá”…

        Děkuji Vám tedy za poslední větu (i když to je jen domněnka) Vašeho jinak zbytečného příspěvku, bohužel promázavat vlastní vlákna nemohu..

        Píšete, že chápete otázku, ale její hlavní podstatu zřejmě ne..jinak byste se nerozepisoval o neovlivnění situací na straně klienta..to neovlivním nikdy a je to můj “risk” spolupráce s klientem…naopak můj risk by už neměla být rozhodnutí pojišťovny a institucí, chápem se?

        2

        8
         | Odpovědět privátně
        • Dobrý den pane Pavle,

          také si neumím představit společnost, která by dostala provizi z obchodu, který klient nezaplatí. Řešil jsem nedávno naprosto stejný případ – částečné storno kvůli snížení pojistného z důvodu výpovědi části krytí na smlouvě ze strany pojistitele. Dál už mě napadá pouze “učitelské plácání”, což číst nechcete, tedy končím s komentářem tématu.

          Jen poznámka na závěr – nechápu Vaše rozhořčení nad příspěvkem pana Háka, protože tam jste dostal ještě velice důležité informace o tom, že i v případě úmrtí (a mnoha jiných nepříznivých okolností, které jako poradce nemůžete ovlivnit) přichází storno. Tedy důležitá/existenční informace pro Vašeho kolegu – raději s tímto povolání seknout, nebo s tím prostě počítat.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
          •  An.
            Účastník

            Dobrý den Václave,

            jen drobné upřesnění: většina pojišťoven v případě zániku smlouvy ŽP následkem úmrtí klienta nepožaduje po zprostředkovateli vrácení celé či poměrné části již vyplacené provize (po dobu, kdy za ni pochopitelně ručí). Před nedávnem jsem tuto informaci ověřoval u několika pojišťoven a bylo mi sděleno výše uvedené stanovisko.

            2

            0
             | Odpovědět privátně
            • Děkuji za opravu, bohužel jsem úmrtí klienta řešil již několikrát a kontrolovat si v tu chvíli provizi mě vůbec nenapadlo.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  An.
              Účastník

              Já už bohužel podobnou záležitost řešil, k úmrtí klienta došlo cca rok po sjednání pojistné smlouvy následkem tragické dopravní nehody.

              Pojišťovna nepožadovala vrácení poměrné části provize, neboť se vratka na tento smutný způsob zániku PS nevztahuje. Ze zajímavosti jsem následně zjišťoval přístup v téže věci u dalších pojišťoven a stanovisko bylo vždy stejné.

              1

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Ale jak je to Milane v případě, který jsem výše popsal. Nezemřel pojistník = 1. pojištěný, ale druhý pojištěný. Smlouva tak nezaniká z důvodu úmrtí, protože 1. pojištěný je na smlouvě stále pojištěn. Pouze ji z důvodu úmrtí upraví. Snížení této částky, byť se tak stalo z důvodu úmrtí, se bralo jako změna na smlouvě, přesněji řečeno snížení pojistného.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  An.
              Účastník

              Píšeš to Romane správně: smlouva by zanikla v případě úmrtí pojistníka = 1.pojištěného. Pokud by došlo k úmrtí 2.pojištěného či kohokoliv dalšího, na koho se ve smlouvě vztahuje pojistná ochrana, pak pojištění jako takové pochopitelně nezaniká.

              Dovolím si citovat např. ze ZPP Kooperativa Perspektiva 7BN 2014, Článek 7 (Zánik pojištění), odstavec 6: “Smrtí druhého pojištěného nebo smrtí dítěte zanikají všechna riziková pojištění takového pojištěného, avšak ostatní pojištění zůstávají nedotčena”.

              Bude-li se jednat o IŽP, pak může pojistník (1.pojištěný) pokračovat i nadále s platbami ve stejné výši, jen onen finanční rozdíl (po zániku rizik u 2.pojištěného) půjde na vrub investiční složky pojištění. Druhou variantou je požádat o stanovení minimálního postačitelného pojistného (po zániku rizik 2.pojištěného).

              Bude-li se jednat o čistě rizikové životní pojištění (např. Allianz Rytmus RISK, Generali Bella Vita, UNIQA RŽP-D aj.), pak se celkové pojistné poníží o již neexistující rizika (následkem úmrtí 2.pojištěného atd.) a smlouva jako taková běží dál svým životem.

              V tomto případě jakákoliv změna pojistného směrem dolů (po dobu ručení za provizi) bude důvodem pro vrácení poměrné části provize ze strany získatele.

              4

              0
               | Odpovědět privátně
        • Ale no tak.

          Napíšu ještě jeden zbytečný příspěvek: jak k tomu přijdu já, pojišťovna, když mi partner pošle smlouvu na 500 korun měsíčně, já vyplatím provizi 10.000, administrativa mě stojí 1.000, klient po měsíci nahlásí úraz za 10.000, mám s tím administrativu 500? Jsem v mínusu 21.000 a bojím se, že si klient zlomí druhou nohu či smlouvu přestane platit a partner mi zálohovou provizi nevrátí? Svět není úplně spravedlivý, chudák pojišťovna.

          0

          0
           | Odpovědět privátně
        •  Ondřej Hák
          Účastník

          Přečetl jsem si Vaši odpověď, jen pro info. Ale odepisovat raději aktuálně nebudu, protože bych Vám tu aroganci asi měl potřebu trochu omlátit o ústa. Zřejmě byste se spokojil s příspěvkem, kde bych Vás “poplácal po ramenou”, řekl Vám, že to někdo umí, a že už bude líp. Bohužel…

          4

          0
           | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      V zásadě platí:

      ŽP 2 roky, ostatní 1 rok, toto platí i v následných provizích, počítány poměrové vratky.

      Jsou případy, kdy storno není, již je výše popsána smrt klienta, souhlasím, nedávno sjem měl k řešení odcizení vozidla, také se provize nevracela.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account